Hankinnat vauvaa varten

Voisi ostaa harsokangasta ja ommella itse jos on ompelukone ja energiaa. Ei siinä paljon aikaa varmaan menisi ja saisi ainakin laadukasta materiaalia.
 
Name it myy minusta ihan hyviä harsoja laadultaan ja kuvioiltaan (palkauksessa siis yleensä pari valkoista, pari värillistä ja pari kuviollista). En nyt muista tarkkaa kappale määrää tai hintaa, mutta itse myös harsojen hintaa ihmetellessä, oon kokenu niiden ostamisen mielekkääksi.

Olisko ollu 8kpl 15€...
 
Muokattu viimeksi:
Ei se hullu oo joka pyytää. Itse oon hypistellyt harsoja, jotka maksaneet lähes 50€/3kpl! Mutta ostamatta on jäänyt hinnan takia.
 
Mä olen kanssa ihmetellyt tuota harsojen hurjaa hintaa, varsinkin mitä kivempia kuviollisia ja värillisiä on niin sitä kalliimpia. Mä ostin kesälomareissulla Kärkkäiseltä 2 pakettia kuvioharsoja 8kpl/pkt 15,95 :facepalm: Eipä tarvii niitä enää ostella..
 
Ihana kun joillain ystävät järjestää noita babyshowereita! :happy:
Ei sillä että mä mitään enää vauvalle tarvitsisin mutta tuntuu että tää raskaus on mennyt niin ettei ketään kiinnosta tää raskaus kuin mua, edes miehelle rn viitsi raskaudesta juurikaan puhua kun tuntuu ettei sitä kuitenkaan kiinnosta. Ja kohta tää on ohi, elämäni todennäköisesti viimeinen raskaus. Ristiriitaisia tunteita loppua kohden.. :nailbiting:
Mutta se siitä.. Tällasta mä tänään touhusin, vähän ennenaikaista: mutta pesin ja desinfioin tutit, tuttipullot ja rintapumpun. Pitää sit vielä uudelleen keittää kun/jos tulee käyttöä.

image.jpg
 
Ymmärrän Minkki sua hyvin. Eihän toinen lapsi jaksa ketään samalla tavalla kiinnostaa. Toisaalta kun ei itse ole nyt työelämässä ei ihmisiäkään tapaa samalla tavalla. Mähän kielsin kummitätiä pitämästä babyshowereita kun musta ne pidetään vain ensimmäistä odottaville ja tavaraa on riittävästi. Ihanaa silti kun jaksetaan järjestää, olin myös omistani viime vuonna todella otettu.
 
Mä oon kans kieltänyt baby showerit ekan ja tän tokan kohdalla. Mulle on vierasta juhlia jotain, mikä ei vielä ole virallisesti maailmassa. Vaikka oon kyllä itse järkännytkin baby showereita ja ollut useammissa mukana! Kivoja juttuja jos odottava äiti itse niitä toivoo.

Oon sanonut, että yllärin saa järkätä kun beibi on turvallisesti mun sylissä :) Tuleva kummitäti on niin innokas juhlien järkkääjä et voipi olla, että jotkut juhlat on tulossa.
 
Täällä olis kaikki hommattu vauvaa varten kai? :O Vaatteet pesty, silitetty ja viikattu kaappeihin. Pinnasänky omalla paikallaan pedattuna. Jotain pientä käyttötavaraa puuttuu kyllä vielä, mutta niitä voi ostella samalla kun ruokaostoksilla käy tai vaikka vasta syntymän jälkeenkin. Ainut isompi mikä puuttuu on uusi auto, ens viikolla olis tarkotus lähteä sitä metsästämään jos vihdoin ja viimein löytys sellanen minkä minä ja myös isäni joka autoista hieman enemmän tietää niin kelpuuttaa ja tietysti niin että pysyttäs vielä budjetissa edes jotenkin päin :D
 
Mulla oli esikoista oottaessani baby showerit ihan perhe porukalla. järkkäsivät yllärinä ja kivat oli! Nyt kun toinen tulossa ni vähän luulen että ei niitä kukaan järjestä.. Harmittaa sinällään. Mutta, kylläpähän meiltä kaapeista kaikkea jo löytyykin ja kylläpähän etäällä asuvat perheenjäsenet tulee sitten tätä uutta pikkusta kuitenkin moikkaamaan:cat:
 
Tuollainen teline onkin tuttipulloille vielä hankinnassa, mistä mahtaisi löytyä? Näyttää näppärälle. Tänään alkaa vaatteiden pesu-urakka ja muiden (pyyhkeet, liinavaatteet, yms) ja huomenna viikkaus. Eilen hain valmiiksi puhdistuspyyhkeitä, talkkia, pumpulipuikkoja, rasvaa, liivinsuojuksia yms.. Vaippoja hommattiin vinopino kun olivat -40prossaa cittarissa joku aika sitte. Luulisin muutoin suurimman osan olevan nyt kasassa ja loput selviää ja saa hankittua myös typyn saamisen jälkeen.

Mutta se sairaalakassi? Mitäs kaikkee olette sinne änkeneet? Ite pidän vähän hassunakin sen korostusta (vaavin kassi on tietty asia erikseen!) Mutta mitäs olette pakkailleet mukaan?

Olin muuten ihan pihalla tuolla siteiden ostoksilla Prismassa kun hyllytolkulla niitäkin vaihtoehtoina (tullut käytettyä viimeksi varmaan 15-20v sitten joitain, kun itse kuulun tamponien kuluttajiin). Mutta jonkun maxipackin nyt sitten riipaisin mukaani. :smiley-bounce022
 
Pakko kommentoida tuohon sideasiaan, kun itselläkin meni tovi hyllyä pällistellessä. Esikoisen jälkeen, kun limakalvot muutenkin kuivat, tuli lopulta limakalvoille ärsytystä pitkäkestoisesta siteiden käytöstä. Sillon löysin kuitenkin hyvän ihoystävällisen tuotteen. No, eipä siellä enää tutunnäköistä pakettia ollut. Ja 75% hyllyn tuotteista niitä odour control-tuotteita! Ja niistä muistu mieleen, että osa (mutta mitkä?) on vielä voimakkaammin limakalvoja ärsyttäviä. Noh, jonkinlainen kokoelma eri imukykyjä ja hengittävyyttä lähti mukaan...

Mä jätän itse sairaalakassin siihen, kun näyttää, että olis lähtö edessä (kuitenkin suurinta osaa sen tulevasta sisällöstä käytän päivittäin). Mutta esikoisen hoitokassin, menee siis mummolaan sitten, vois kyllä kattoo jo puolittain valmiiksi.
 
Sitä itsekin ajattelin, että suurin osa sairaalakassin tuotteista on jatkuvasti käytössä, joten sen pakkaaminen sinällään tuntuu vähän hömelölle vielä. Mutta kai sinne nuo siteet ja alusvaatteet voi ainakin jo laittaa. siteistä juuri en tiennyt millä imukyvyllö ottaa, jotain suht imevää mallia taisi tulla ja yösiteet jäi vielä kauppaan kun otinnsen verran suuren packin alkuunsa. Käsittääkseni jälkivuoto voi kestää sitten viikkojakin..
 
Mä hankin säästöpaketin yösiteitä ja perussiteitä näin alkuun. Ja mahdollisimman imukykyisiä. Ja eikös sairaalassa ole niitä pari senttiä paksuja ja puoli metriä pitkiä :D siteitä alkuun, jos on tosi runsasta vuotoa? Nänni voiteen nimeä en muista, mutta sitä tuli äp:n mukana. Joku sinoh loppunen :)
 
Joo, jäkivuoto voi kestää viikkoja. Mulla kesti n 5vkoa, mutta alle viikko oli runsaampaa vuotoa. Yösiteet oli kotiutuksen jälkeen jo ihan turhia, mutta kyllä niitäkin nyt varmuuden vuoksi otin.

Mietin, että voishan sitä tehdä kaappiin sairaalakassin aloituksen (=pinon), johon laittas jo imetysliivit ja rintaliivinsuojukset ja ehkä listan mitä muuta sitten pitää muistaa. Jos vaikka mies joutuukin pakkauspuuhiin... :grin
 
Mäkin ajattelin pakata kaikki mitä pystyy etukäteen, ja laittaa kassin päälle listan mitä vielä puuttuu :) Helpottaa sitten kun h-hetki koittaa, kun ei tarvi ihmetellä mitä sinne laittaa...
 
Takaisin
Top