Hankinnat vauvaa varten

Nenä-Frida+keittistipat on meillä koettu nuhassa käteviksi. Refluksikkovauvalta piti välillä myös niistää puklut pois nenästä. Esikoiselle ostin aluksi sellaisen pikkuniistäjän, mutta mun mielestä sillä ei tehnyt mitään. Toki niissäkin voi olla merkkien välillä eroa.
 
Justiin pistin meiän pakkauksen sukkikset pyykkikoneeseen ja ei ne tuolta ainakaan vielä näyttäny... :-O
 
Nenä-friida plus keittosuolatipat/keittosuolasumute oli meilläkin ihan ehdoton! Se pikkuniistäjä ei musta ollut mistään kotoisin, tai sitten en vaan osannut käyttää sitä oikein. Ja minäkin komppaan kertakäyttöalustoja, ne on ihanan helppoja! Ja ainakin ne Liberon alustat oli niin isoja, että leikattiin ne aina puoliksi. Siinä säästyi jonkun verran hinnastakin.
 
Noita sukkiksia ei oo pesty. Ne on ommeltu jotenkin kieroon. Laitan asiakaspalautuksena menemään, jospa sieltä tulis uudet tilalle. Äp:n värilliset vaatteet selvisi moitteettomina pesusta. :)
 
Meillä hoitolaukku on ollut aivan ehdoton juttu. Olen hyvin liikkuvainen, joten on ollut ihan mahtavaa, että laukun on saanut työntöaisaan kunnolla kiinni. Lisäksi sen useat taskut ja pullotaskut pitävät kamat järjestyksessä ja pullot pystyssä jne.

Myin juuri vajaan vuoden palvelleen hoitolaukun ja ostin isomman, koska kohta on kahden vauvan tavarat roijattavana.
 
Meillä hoitolaukku on ollut aivan ehdoton juttu. Olen hyvin liikkuvainen, joten on ollut ihan mahtavaa, että laukun on saanut työntöaisaan kunnolla kiinni. Lisäksi sen useat taskut ja pullotaskut pitävät kamat järjestyksessä ja pullot pystyssä jne.

Myin juuri vajaan vuoden palvelleen hoitolaukun ja ostin isomman, koska kohta on kahden vauvan tavarat roijattavana.
Itse pohdiskelen tän asian kanssa vielä. Esikoisen kanssa mentiin tavallisella olkalaukulla ja toimi ihan ok. Joskin pullot lenteli välillä ja tavarat oli sekaisin laukun pohjalla. Saako udella millaiseen malliin ja merkkiin päädyit?
 
Mulla oli lahjakortti lasten verkkokauppaan, joten tilasin Skip hopin duo doublen. Sikamaisen kallis...... Mutta edellisen Lässigin hoitolaukun sain myytyä hyvään hintaan. Aika hyvin pysyy arvo noissa!
 
Tää ei välttämättä kuuluu ihan tähän triidiin, mutta onko ideoita millä tämmöisen pinttyneen tummumman saisi pois? Nyt on liotettu pesuaineen kanssa ja pesty 60asteessa esipesulla.

ImageUploadedByVau Foorumi1441775948.004401.jpg
 
Alysha: minun täti just kehu Dr Beckmanin tahranpoistoainetta! Hän oli saanut sillä 20-vuotta vanhan tahran pöytäliinasta pois. Minulla on saman firman sappisaippua ja se on kans pätevä.
 
Olen pitkään katsellut hoitolaukkuja, mutta mieluista ei ole löytynyt ja hinnatkin ovat olleet pöyristyttäviä. Tänään kun kävin Stadiumista hakee sporttiromppeita huomasin Conversen olkalaukun 20€. Sopii vaunuihin loistavasti ja siitä ei tule niin äitelä olo, vaan voin käyttää muutoinkin.
 
Ostin ainoastaan yhden pienen Lifefactory lasipullon ja sitten on tietty pullo joka tulee Ainun medelan sähköpumpun mukana. Toivon että näillä pärjäisi aluksi. Tutteja en ole hankinnut kun en tiedä pitäisikö.
 
Mam anti-colic on meillä ollut hyvä. Ainoa pullo (tai pullotutti), jonka nuo erittäin satunnaisesti pullosta maitoa saaneet on kelpuuttaneet. Anti-colic pullosta oon tykännyt siksi, kun siinä menee paljon vähemmän ilmaa vauvalla mahaan kuin umpinaisesta pullosta syödessä.
 
Ostin vauvalle yhden Ainun rengastutin valmiiksi. Se on kans plut sellainen, jonka oon noille isommille saanut kelpaamaan. Ilmeisesti on pitänyt olla riittävän iso tuttiosa, kun pienemmät ei oo kelvannut. Ostan sitten lisää, jos tuo kelpaa tälle tulokkaallekin. Täytyy kokeilla jotain muuta, jos ei kelpaa. Toivoisin vauvan huolivan tutin, kun oon sen kokenut niin paljon elämää helpottavaksi esim. autossa tai kaupassa, jos ei just sillä hetkellä pysty imettämään. Oon noille edellisille antanut tutin siinä vaiheessa, kun maito on kunnolla noussut, eikä ainakaan meillä oo imetykseen negatiivisesti vaikuttanut.
 
Mam anti-colic ollut täälläkin ehdottomasti paras. Heitin just pullot esikoisen jäljiltä mäkeen ja ostan yhden uuden Mamin nyt alkuun. Aventin anti-colic pulloja on myös vielä kaapissa. Niistä esikoinen joi ensin, mutta lakkasi kelpuuttamasta niitä tosi pian.

Ostan varmaan myös Mamin pikkututin. Esikoinen on kelpuuttanut ainoastaan NUKin tuttimallin ja senkin vasta 4kk eteenpäin. Haluaisin nyt kuitenkin käyttöön noi Mamin tutit kun niitä täällä helpommin saatavilla. Let's see....
 
Meillä poju aluks käytti NUK tuttia mutta jossain vaiheessa ei suostunut käyttämään muita kuin mam tutteja. Kaikki lapsethan ei huoli edes tuttia tai sitten tuttipulloakaan.
Aventin tuttipulloja löytyy pojan jäljiltä lähes käyttämättömänä kun ei niitä suuhunsa huolinut. Ja muita tuttipullo malleja ei tullu paljoo kanskaan sitten testattua.
 
Oi kun hyvä tietää, että ostettiin pari päivää sitten hyvä tuttipullo. :D Ostettiin tuollainen Mam anti-colic ja sillä mennään aluksi ja ostetaan sitten lisää, jos tarve vaatii. Sain jopa miehen ymmärtämään, että ostetaan nyt yksi korvike, jos kumminkin ekoina öinä tulee tarve. Sitten ostettiin myös Mamin pikkututteja kaksi ja ennestään on kaksi hitusen isompaa Mamin tuttia.
 
Sitten oon kuullu paljon kehuja myös Tommee Tippee? pulloista, just kans jotain koliikki vaivoja ehkäsevä juttu on niissä...?
 
Takaisin
Top