Hankinnat vauvaa varten

Olen ostanut 2 aventin pulloa varuiksi ihan siksi että parhaat suositukset olen kuullut avent- pumpusta ja sen ajattelin hommata jos tarvetta tulee. Sukulaisilta ja kavereilta saatu muutama tutti vastasyntyneelle, taitavat olla kaikki eri merkiltä. Onpa sitten valinnan varaa ja tietää mitä hankitaan lisää jos vauva tutin huolii.
 
Juu Aventin sähkökäyttöinen pumppu on ihan mainio! Mulla on myös käsikäyttöinen, mutta sen koin aika säätämiseksi. MUTTA pumppaaminen ei ole kyllä mua varten muutenkaan. Esikoisen kohdalla oli pakko pumpata refluksin takia (maitoa piti osittain sakeuttaa). Todella paljon toivon että nyt vois vaan imetellä ja pullosta menis korviketta.
 
Kaikkien kehuttua MAM koliikkipulloja, niin henkinen varoituksen sana. Sitä tunnetta kun suurella vaivalla pumpatut maidot valuu huonosti kiinni menneen pohjan takia vesihauteen veteen..siitä ei hormoniäiti helpolla selviä. Vielä vanhemmankin lapsen kanssa maitojen valuminen nukutustilanteessa ketuttaa ihan sietämättömästi. Valitettavasti MAM pullot usein ovat muutoin hyviä..mutta teitä on varoitettu. :D
 
Mulle kävi noin tasan kerran. Sen jälkeen kyllä osasin laittaa kierteet kohdalleen. Miehelle tai mummoille tms ei vastaavaa käynyt kertaakaan. Joten ihan hirveesti ei tartte säikähtää :)
 
Pulloista nännikumeihin - Ainun kumeissa ainakin näytti olevan kahta kokoa, 24 ja 16mm osaako joku kertoa mitä se koko tarkottaa? :D
 
Toiset on siis vaan taitavampia kierteiden kanssa..mulle ja puolisolle kävi jatkuvasti tuota, vaikka toki kovasti yritettiin pistää kierteet kohdalleen. Ja sisko viidennen lapsen MAM pullojen kohdalla juuri kaksi viikkoa sitten kiroili samaa. Onkohan pulloissa jotain eroja..koska meillä ongelmana nimenomaan, että pohja näyttää olevan hyvin paikallaan, mutta sitten maidot valuukin.
 
Ei meilläkään oo nuo Mamin pullot vuotanut kuin ihan muutaman kerran ja pullot kuitenkin oli imetyksen lopetuksen jälkeen oli käytössä reilut puoli vuotta unille mennessä. Ne mamin pullotutit muuten sopii aventinkin pulloihin. Mulla on kans Aventin rintapumppu, joten niitäkin pulloja joitakin on. Meillä ei pojat Aventin pullotutteja huolinut ja ne onkin aika kovia tuohon mamin (silk teat?) pullotuttiin verrattuna.
 
Mä tilasin Born free lasipulloja, mutta on nuo esikoisen MAM:it ja Aventit vielä tallessa. Ne oli silloin käytössä hyväksi todettuja, mutta nyt haluan kokeilla lasisilla. Myös esikoisen tutit on tallessa, koska eivät hänelle kelvanneet. Ehkä kuitenkin tulee joku tutti vielä hankittua, jos tämä päättääkin tutista innostua. :) Rintakumit on myös nyt valmiina, kun viimeksi en ollut niistä kuullutkaan. Ja Amedan sähköpumpun ostin käytettynä, koska viimeksi en käsikäyttöiselle kovin helposti herunut. Onhan näitä hankintoja, vaikka toinen lapsi kyseessä!
 
Toiset on siis vaan taitavampia kierteiden kanssa..mulle ja puolisolle kävi jatkuvasti tuota, vaikka toki kovasti yritettiin pistää kierteet kohdalleen. Ja sisko viidennen lapsen MAM pullojen kohdalla juuri kaksi viikkoa sitten kiroili samaa. Onkohan pulloissa jotain eroja..koska meillä ongelmana nimenomaan, että pohja näyttää olevan hyvin paikallaan, mutta sitten maidot valuukin.
Noissahan kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että se pohjan kumiosa on tukevasti painettu paikalleen. Silloin myös kierteet menee vaivattomasti kohdalleen eikä pullo falskaa.
 
Tilasin eilen vauvakirjan ja muutaman vaatteen tytylle, kun esikoinenkin tarvitsi pari vaatetta. Mitäänhän ei pitänyt enää tilailla, mutta kun nettishoppailu on liian helppoa ja vaivatonta. Pitkään kyllä arvoin noiden pienien kokojen kanssa, että tarvitaanko me nyt näitä ihan oikeasti. Ne vaan on niin söpöjä... Onko teillä jo vauvakirja hommattuna vai pidättekö ihan turhana?
 
Mä toivon että joku tuo lahjaksi. Se nettiversio on kans kiva, mut haluan kyllä täyttää käsin :) Esikoisella on se Muumin vauvakirja.

Omaa ja miehen vauvakirjaa on ollut kiva selailla!
 
Mä luulen kans et saadaan vauvakirja lahjaksi. Ja jos ei saada niin varmasti kyllä hommaan sellasen! Niitä on niin kiva kattella sitten jälkeen päin.
 
Mä ajattelin käydä sen muumi vauvakirjan tai vastaavan ostamassa kunhan on varaa. Esikoisella aika tarkkaan täytetty ja valokuvia täynnä.
 
Meille saapui eilen postissa pinkki Stokke-amme ja kylpyistuin (?) :cool:
Viel olis 1,5vko töitä ja sit voikin alkaa miettii et mitäs vielä tarvis hankkii..Pukluharsoja ainakin. Oonko mä jotenkin pihi vai onko muiden mielestä netissä myytävät harsot kalliita kun esim kolme harsoa maksaa 12-29€?? :confused:
 
Oon ihan samaa mieltä! Olin itse asiassa just tänään ostamassa netistä harsoja (10 kpl 13 eurolla), mutta sit postikulut oli 9 euroa?! Jäi toistaiseksi ostamatta. En tajuu miten joku harso voi olla niin kallis. Ja siis noi oli ihan tavallisia valkosia harsoja. Nettikauppa tais olla bambiino tai vastaava, Seinäjoelta noudettaessa ei postareita. Mietin et koitan vielä etsiä jotain muualta, voi vinkata jos on edullisia harsovinkkejä :)
 
Minä ostin Ikeasta. Halpoja oli ja vahvaa kangasta :) jos ei Ikeaa ole lähettyvillä, niin voikohan nettisivuilta tilailla...? Tarkistanpa :)

Edit. Puhelimella en saanut selvää, onnistuuko tilata.
 
Ikean harsot näyttää olevan 4,99€/2kpl..on niilläki hintaa, mut ei sentää tota 4€/kpl :dead:
*muoks: pystyy ostaa nettikaupasta noita harsoja.
 
Takaisin
Top