Hankinnat vauvaa varten

No mutta jos ei ole vauvaa ja haluaa ostaa varalle kaappiin jotain. Paha siis tietää vielä mikä vauvalle sopii. Tuutia siis kaappiin varoiksi.
 
Meinasin ostaa korviketta kaappiin, mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin. Sitä saa kuitenkin kaupasta milloin vain ja siihen tulee ehkä liian helposti tartuttua jos sitä on jo valmiina. Esikoiselle annettiin korviketta imetyksen lisäksi ja turhaa rahanmenoahan se vaan oli. Ihan varmasti imetys olisi riittänyt. Korvikkeen antaminen vain jäi, kun sitä sairaalassakin niin innokkaasti tarjottiin (verensokereiden takia). Kunhan maito vaan nousee, luotan tässä asiassa enemmän itseeni tällä kierroksella.
 
Me ostettiin kuopukselle kehto. Siirtyy sitten puolen vuoden päästä esikoisen Ikea Gulliver -pinnasänkyyn ja esikoinen sillon 2-vuotiaana johonkin jatkettavaan laidalliseen lastensänkyyn.

Kattelin kehtoja käytettynä, mutta ei löytynyt sopivaa. Ostettiin sitten uutena Piccolo-kehto, missä pyörät ja keinutusmahdollisuus.
f7b9a42ff4916fea41e699228483865f
 
Meidän esikoinen nyt 1v4kk ja nukkuu lastensängyssä missä ei ole laitoja. Osaa tulla sieltä pois, mutta ei lähde yöllä vaeltamaan. Eli ei kannata pelätä pinniksestä pois siirtymistä. Toisaalta hän onkin hyvä nukkuja (onneksi).

Isoveljeltä vapautui pinnasänky vauvalle (Ikeasta ostettu) ja ensimmäiset viikot vauva nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa.
 
Meilläkin esikoinen nukkunut 11kk iästä asti laidallisessa jatkettavassa sängyssä, ja
oppi ennen tuota itse menemään ja tulemaan pois sängystä. Samaa mieltä, että ei kannata pelätä siirtoa :)
Vauvalle tulee esikoisen vanha pinnis, johon saa keinujalat. Ekat kuukaudet vauva nukkuu meillä myös äp-laatikossa, johon sisko on ommellut pehmusteet :)
 
Me ollaan ehkä vähän laiskoja nukuttajia, tai ei olla koskaan mitään erityistä nukuttamista tehty. Laitetaan vaan poika sänkyyn ja ovi kiinni. Mennään sitten itse saunaan tai katsomaan telkkaria. Mietittiin, että viihtyisikö itsekseen unta hakemassa, jos pääsisi pois sängystä. On kyllä hyvä nukkuja sitten kun unen päästä saa kiinni. Eikä unta hakiessaan itke, jotain vaan juttelee. Mutta varmuuden vuoksi hankittiin nyt alkuun pikkuveljelle kehto, mahtuu paremmin meiän makkariin ja saa pyörillä siirreltyä viereiseen aulaan, missä sohva ja telkkari.

Eli sellaiset selitykset. :) Voi myös olla, että vanhemmat haluavat pitää esikoisenkin vielä pikkuvauvana, eikä siksi mitään isojen lasten sänkyä.. :D
 
Meillä herra 2v siirtyy tänään pinniksestä jatkettavaan ja samalla omaan huoneeseen. Osaa kyllä jo kiivetä yli laidan, mutta pysyy silti hyvin sängyssään. Saa nähdä miten isossa sängyssä lähtee sujumaan. Vähän viime tippaan jäi tämä muutos, mutta meillä huoneet yläkerrassa eikä turvakaideremppa vieläkään valmis. Turvallisestihan tuo osaa portaita kulkea, mutta pelottaa että yöllä päättää lähteä yksin alas.

Meillä oli esikoisella imetyksen lisänä omneota, Tuutia ja lopulta päädyttiin Arlan luomukorvikkeeseen. Vielä en ole kaappiin ostanut ja toivon että tällä kertaa käyttö jäisi vähemmälle. Sähköisen rintapumpun olen kyllä ajatellut hankkia kokeeksi, kun käsikäyttöiselle heruin viimeksi aika huonosti.
 
Meilläkin onnistui tämän viikon aikana esikoisen 1v9kk tuttivieroitus, olen niin kovin ylpeä kun en uskonut tämän olevan näin helppoa. :grin
Jatkettavaan sänkyyn siirryttiin jo alkukesästä ja nyt nostin jo pinnasängyn pohjan ylös vauvaa varten, eipähän tule enää kiusausta vaikeina öinä laittaa esikoista pinnikseen :rolleyes:
Pottaharjoittelu saa jäädä keväälle, siihen ei riitä mun eikä pojan mielenkiinto tällä hetkellä :meh:
 
Meilläkin poika nukahtaa ihan omatoimisesti, mutta melkoisen riehakkaasti :D ilakoi ja leikkii sängyssään kunnes rauhoittuu ja nukahtaa. Eikä vielä siis osaa tulla mistään alas turvallisesti (10,5kk). Sitä mietin, että vaikka varmasti pian oppii tulemaan sängystä pois turvallisesti niin kuinkahan se nukahtaminen onnistuu jos pääsee pois...

Tosin ei siinä nukahtamisessa nytkään kestä kuin max. 30 min, yleensä se 5-10 min. Että kyllä sitä voi hyvin käydä palauttelemassa sänkyyn jos tarvetta on. Tuskin kovin kauaa jaksaa pomppia pois poikakaan.
 
Meillä myös siirrettiin esikoinen reilu vuoden iässä pinnasängystä turvalaidalliseen sänkyyn ja hyvin sujui vaikkei vielä osannut kävellä eikä tulla itse sängystä pois. Melko pian oppi kuinka sängystä pois tullaan, mutta hyvin jää itsekseen unta hakemaan, niinkuin pinnikseenkin aikanaan. Tutti on vielä nukahtamista helpottamassa ja siitä oli toiveita päästä eroon ennen pikkuisen syntymää vaan eipä olla oltu riittävän rohkeita..? Muutaman kerran olen jättänyt pojan sänkyyn ilman tuttia, mutta silloin tahtoo lähteä vaeltelemaan. Ja kun ei oikein koskaan olla häntä nukutettu, niin en tiedä kuinka tämän asian kanssa etenisi..
 
Neuvokaapas te nettihirmut mulle kivat nettikaupat. Etsin epätoivoisesti kehtoon reunapehmusteita ja uudinverhoja. Olen kiertänyt monet pk-seudun lastenliikkeet löytämättä mitään puhuttelevaa. Kaikilla suht sama tarjonta, pöh.

Tietääkö joku, että vieläkö Etolasta saa patjoja mittatilauksena ja muovifroteeta metritavarana pakasta? (Vaunuista puuttuu patja ja vaahtomuovi kelvannee hyvin).
 
Mulla ois taas haussa hoitolaukku ja ihan ahdistaa kun lähellä ei ole kuin oz baby, heilä myös hyvät nettisivut, mutta mun mieleen aika kalliskin. Ärsyttää hoitolaukkujen nettietsinnässä se että laukun sisältä ei ole kuvaa, eikä aina laukun mittojakaan. :/
 
Kaikki pikku hilpetööritkin hankittu vauvaa varten... Vielä yksi paketti vaippoja ja rintaliivinsuojia, niin ei tarviis miettiä löytyykö lähikaupasta. Ja ehkä vielä lisää jälkivuotoon suojia (mies kuitenkin tois vääriä). Hoitopisteen järjestelyn ja turvakaukalon telakan asennus jääköön lokakuulle. Esikoisen turvaistuin kyllä jo varmuuden vuoksi siirretty.
 
Mitkäs ois hyviä tilpehöörejä hankkia, ois kiva saada vinkkejä. Itkuhälytinkin vielä ostamatta.
 
Meillä on ainakin itkuhälytin ollut tarpeellinen. Tosin tästä Aventin hälyttimestä loppuu melkein samantein patterit, että pitää olla vanhempien yksikkö aina johdon päässä. Kätevä jos vauva nukkuu sisällä ja itse haluaa olla pihahommissa tai vauva nukkuu ulkona ja itse haluat olla sisällä.
 
Mun tilpehöörit on; vaipat, pesulaput (toki vesipesu ensisijainen), pylly pyyhkeet, kylpypyyhkeet, harsot, bepanthen (muita rasvoja en etukäteen hanki), vanupuikot ja -laput, tutit ja hätävarakorkive (pari pulloa löytyy jo ennestään) ja hoitopisteelle alusta + korit. Ja itselle rintaliivinsuojat, lasihnol-voide (tänä vuonna äippäpakkauksessa) ja jälkivuotosuojat. Näillä pärjää ainakin ekan vuorokauden kotona... :wink
 
Multa puuttuu vielä kaikki apteekkitavarat ja muut käyttöjutut eli vaipat, suojat ja wipesit jne. Pitäis skarpata ja käydä ostamassa. Niin ja se turvakaukalo puuttuu edelleen :D Pinnis onneks haettiin eilen, huh.

Itkariksi haluan Nabbyn, vaikka se on ihan törkeän kallis. Oon nyt saanut siitä jonkun päähänpinttymän :D Mutta oon kyllä lukenut netistä ylistäviä käyttökokemuksia. Koitan pyydystää sellasta käytettynä tori.fistä..
 
Hepsuli, meillä on tämä: Philips AVENT Analoginen itkuhälytin SCD470/00
 
Takaisin
Top