Hankinnat vauvaa varten

Espoon kirppiksistä ei oo tietoa mutta Helsingissä Malmilla on ainakin Velmu-itsepalvelukirppis, mistä itse tein paljon löytöjä :). Hakaniemen Ipanaista ja Kumpulan Vekarakirppistä on jotkut tutut kovastikin kehuneet, mutta itse en ole ehtinyt niitä vielä katsastamaan!
 
Minäkään en Espoossa asu, mutta täällä meillä päin ainakin MLL järjestää kirppiksen keväisin ja syksyisin. Löytyisikö heidän sivuilta tietoa? Tai sitten ihan vaan googlettamalla kirppiksiä. Voihan niissä vaan käydä kääntymässä, ei ole pakko mitään ostaa. Itsekin meinasin laittaa vaatetta myyntiin keväällä.
 
Jaahas. Mulle joskus luvattiin vauvan kehto+kantoreppu, mut ainakin kehto olikin sitten jo myyty muualle ja kantoreppu onkin vielä sitten käytössä. Että sellasta.
Pitänee nyt äkkiä kekkasta esikoiselle sänky+patja jostain ettei tää uus tulokas ihan ilman omaa sänkyä jäisi.
 
Mankkaan Akseli kirppiksessä myydään paljon lasten vaatteita, vaikkei virallisesti ole mikään lasten kirppis. Osoite on Sinikalliontie 1, 02630.
 
Tänään ostettu pikku vaipat, tutit ja 1. Tetra äidinmaidon korviketta. Mulle esikoisesta sanottiin et psyykkisesti 1 purkki äidin maitoa kaapissa pitää paniikin poissa. Esikoisen jäjiltä löytyi kaapista rintakumi, toivottavasti sitä ei nyttenkään tarvita kun tarvittaessa alussa.
 
Se riippuu Hepsuli ihan vauvasta, mikä sopii. Meidän esikoinen oli aika herkkävatsainen ja hänelle oli paras Tuuti. Itse pidin Tuutisa myös siksi, että on kotimainen ja sisältää vähemmän ainesosia kuin moni muu korvike. Mutta luonnollisesti siinä on siis tietty kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit.
 
Minäkin ostin valmiiksi varalle 2 tetraa korviketta. Tuutia ja siksi, että on suomalaista :) tosin kotona vasta huomasin että parasta ennen 15.11. :/ pitää toivoa että vaiva syntyy ajallaan :D
 
Niin toisille vauvoille sopii toinen korvike paremmin kuin toinen, ja voi tarvita useampaakin kokeilla. Mäkin kyllä aion varautua Tuutilla sen kotimaisuuden vuoksi. Esikoisella ei tarvittu ollenkaan, meni vanhaksi. Ennen tavallisiin maitotuotteisiin siirtymistä opeteltiin vieroitusvalmisteella nokkamukin käyttöä (en saanut lypsettyä rintamaitoa harjoittelua varten) ja syystä mitä en muista käytettiin Nania ja se sopi ihan hyvin esikoiselle.
 
Esikoista odottaessani sain valkosia pörröpukuja siskoltani lainaan muutoman kappaleen ja hän sanoi että niitä ei tarvis välttis palauttaa. Noh, niille ei alkanu lapsia kuulumaan, mut miehen sukulaisille tuli ylläri vauva ja lupasin sinne sit ne pörröhaalarit lainaan ja sanoin et haluun ne sit takas. Kas kummaa ne olikin menny ilmeisesti kirpparilla kaupaks! Ja nää myös lupaili sitteriä meille mut sekin oli jo löytänyt uuteen kotiin.. hiukan vain harmittaa.. oppia ikä kaikki.. Ehkäpä tässä tulee vielä joku semmonen päivä et pääsee kirppareita koluuttaa.
 
Joo Tuuti ollut meilläkin tosi hyvä!! Aluksi käytimme Omneota vatsavaivojen vuoksi ja 5kk siirryimme Tuutiin. Imetys ei onnistunut kuin 8 viikkoa. Nyt niiiiiiiiiin toivon että sujuisi paremmin!!!!
 
Pitäisköhän meidänkin kokeilla tarvittaessa Tuutia! Esikoinen meni Nanilla ja sitä ostin purkin varalle nytkin..vanhasta tottumuksesta.
 
Meilläkin käytettiin edellisellä ihan pikkuvauvana Tuutia silloin harvoin kuin korviketta annettiin (mies ammana, eikä omaa maitoa pakkasessa). 10kk iässä lopetin imetyksen ja sen jälkeen käytettiin Nan2-korviketta melkein 1,5-vuotiaaksi, kun tavallisesta maidosta meni maha sekaisin pitkään. Nania käytettiin siksi, kun siinä on se kierrekorkki, niin oli kätevämpi kuljettaa niitä purkkeja päivähoitoon ja takas, kun aina ei koko purkkillista päivän aikana juonut. Aiemmin Tuutissa ei isommissa tetroissa ollut kierrekorkkia, mutta nyt musta tuntuu, että olisin sellaisia nähnyt.
 
Mulla on Annansilmän vaavisänky (rottinkinen) valkoiseksi maalattuna. Se on melko iso, että toivon sen toimivan 4kk saakka. Sitten toivon että esikoinen osaisi nukkua jo normisängyssä, mutta jos ei (niin kuin vähän epäilen), on mummolassa varapinnis, joka voidaan ottaa väliaikaisesti käyttöön.
 
Mulla on Annansilmän vaavisänky (rottinkinen) valkoiseksi maalattuna. Se on melko iso, että toivon sen toimivan 4kk saakka. Sitten toivon että esikoinen osaisi nukkua jo normisängyssä, mutta jos ei (niin kuin vähän epäilen), on mummolassa varapinnis, joka voidaan ottaa väliaikaisesti käyttöön.

Minulla on tosiaan tuo rottinki kehto ja samaa toivon, on minunkin mielestä melko kookas, ja pinniksen varmaan kuitenkin vielä hankin :), sitten normi sängyn, toista lasta olin kaavaillut koten menee säilöön, mutta nähtäväksi jää ❤️
 
Takaisin
Top