Hankinnat vauvaa varten

Ainu Mamillakin on lasisia tuttipulloja. Oulussa taisin Baby Stylessä ainakin nähdä.

Minäkin ajattelin ostaa lasisen tuttupullon. Itsellä on vesipullona Life factoryn pullo :)
 
Ajattelinkin lähinnä jääpalapussissa pakastaa ja lämmittää sitten lasipullossa niitä. Juu ei reissuun mukaan tarvita mitään, mutta jos vie vauvan hoitoon niin mielummin laitan omat maidot mukaan kuin että anoppi jakaa jotain tuttelia sille. Kuulemma kesällä kannattaa tehdä jädepuikkoja maidosta vauvalle.
 
Niin, kyllä jos vaan riittää maitoa myös eväiksi tissin poissaollessa, parempi vaan niin.
 
En ees ajatellut että tuttipulloa tarvitaan! Jotenkin ajattelin että on nää tissit ja näillä mennään :D Mutta kun tarkemmin miettii niin tarviihan myös tuttipullon.. Noi lasiset on kyllä tosi nättejä! Olis hyvä syy ostaa sellanen nyt..
 
Meillä kyllä jäi tuttipullot käyttämäti. Muutoma niitä hommattiin, mut herrapa ei niitä suuhunsa huolinut. Tuttia kyllä lupsutti ja niistäkin vain yhtä mallia, muut sylki pihalle.
Mut siis kannattaa varuilta olla se tuttipullo jo heti alkuun, kun eihän sitä koskaan tiedä että miten se maito lähtee nousemaan. Joillakin saattaa maito nousta rintoihin kunnolla vasta viikon päästä synnytyksestä. Yksilöllistä.
 
Meillä tarvittiin tuttipulloja kun oma maito ei ihan riittänyt. Helpotti myös itseä, kun isäkin osallistui syöttöihin. :) Täälläkin Lifefactoryn juomapullo käytössä ja noita tuttipulloja pähkäilin. Tilasin kuitenkin iHerbistä toisen merkkisiä lasisia kokeeksi muun tilauksen ohessa. Halvempia, mutta en tiedä sitten laadusta...
 
Se Life Factoryn tuttipullo on siitä hyvä, että uskaltaa hankkia varuiksi jo etukäteen. Tulee varmasti käyttöön vaikkei tuttipulloa tarvisikaan tai vauva huolisi, kun tosiaan siihen saa myöhemmin sen nokkaosan. Siitä voi sitten juoda vettä ja lehmänmaitookin kun se aika tulee. Jonkinlainen nokkamuki kuitenkin hankittaisiin, niin on kiva että sekin on lasinen ja laadukas, ja tullut vauvallekin jo tutuksi jos on samasta pullosta tuttiosalla varustettuna juonut pienestä pitäen. Näin oon järkeillyt. Sitä oon miettinyt, että onko isommalle tuttipullolle pienen lisäksi tai jälkeen tarvetta? Pienellä aloitetaan kokeilut, eiköhän sen tarpeen sitten käytännössä näe. Kaikkee ei tosiaan tarvi olla etukäteen.
 
Kyllä Hepsuli. Jos jostain syystä imetys ei onnistu, maito ei nouse, tai haluaa korvikkeen muusta syystä imetyksen rinnalle niin sit korviketta kehiin. Meillä poju sai Valion Tuutia tissin ohella aika monestakin syystä. Nyt toivon kovasti ettei tarvitse turvautua korvikkeeseen samalla tavalla kun osaa ennakoida paremmin ongelmia.
 
Mie ostin korkkeja niihin pulloihin (ostin pienen ja ison pullon) ja ajattelin käyttää sitä sitte omana vesipullona, kun lapsi ei enää sitä tarttee. Siihen kuitenkin mahtuu ihan hyvä määrä vettä. Ja lapsi saa siitä pienemmästä itellee vesipullon.
 
Tuolla luki että niihin voi pakastaa vaikka soseruokaakin kun ostaa sen korkin siihen ja senkin voi sitten lämmittää vesihauteessa. Kätevää!
 
Yhtäjuttua mä en näissä ymmärrä, miten ne pysyy ehjänä jos vaikka tippuu lattialle?
 
Oisko se grippi vähän niin kun "suojakuori" siinä samalla?
 
Eihän paksu juomalasikaan helposti säpäleiks mee jos pöydän korkeudelta tippuu. Ja tosiaan se grippisukka suojaa pulloa hyvin.
 
Mietin ihan samaa juttua kuin zade:joyful:
Näin sieluni silmin pikkusen istumassa syöttiksessä ja nakkelemassa lasipulloa :p
ja todellakin toivon et ne lasipullot olis kestäviä.
 
Oon nähnyt semmosta lasipulloa paukutettavan pöytään ja heiteltävän lattialle tarmokkaan siskonpojan toimesta eikä oo hetkekskään tullu itselle semmonen pelko että se menis rikki. Tottakai se voi hajota kun kerran on lasia, mut varmaankin aika harvinaista. Grippi ja korkki suojaa joka puolelta niin ettei lasi oikeestaan taida edes päästä kosketuksiin minkään tasaisen pinnan kanssa iskuissakaan. Eri asia sit jos sattuu osumaan esim johonkin terävään kulmaan.
 
Esikoisen imetys onnistui hyvin eikä tarvinnut mitään lisämaitoja tai korvikkeita muuta kuin ihan alussa vastasyntyneiden teholla ollessaan, ja toivon että nytkin sujuisi yhtä hyvin. Silti ostin kaappiin hätävaraksi yhden korvikepaketin, jos tulis joku imetyshätätilanne kotona että tarvis äkkiä korviketta. Pari tuttipulloa meillä on kans samasta syystä.
 
Mulla on kans aina ollut pari korvikepurkkia kaapissa ihan vaan varalta ja oman mielenrauhan vuoksi.
 
Mulla on nyt lasinen tuttipullo ostettuna, ja toisenkin aion vielä hakea. Mutta nuo suojakuorelliset olen jättänyt pois, kun ovat mun pieneen käteeni aivan liian paksun oloisia. Omani ostin Treen Pajumajasta, josta löytyi myös muutakin tarpeellista ja kivaa sekä vastauksia kysymyksiini. Sieltä saa muuten lainattua kantoreppuakin ja saa myös ilmaista kestovaippaneuvontaakin. Suosittelen, tai ainakin minä tykkäsin.
 
Hei, olisko vinkkiä pääkaupunkiseudun tai Espoon lapsikirppareista? En ole mikään kirppari-ihminen ikinä ollut, mutta nyt aattelin, että voisi jonkun käydä katsastamassa. Tarkoitus olisi tokan lapsen jälkeen innostua jossain vaiheessa myymään kaikki kama kierrätykseen ja nyt vois olla helpompi katsastaa ostajan näkökulmasta pari kirpparia ennen kuin on kaksi lasta huutamassa rattaissa. :D
 
Takaisin
Top