Hankinnat vauvaa varten

Pari imetyspaitaa menin vielä tilaamaan ja nyt yritän hillitä itseäni etten enää mitään tilaile. Onhan ne vauvan vaatteet ihania, mutta kun menee niin nopeasti pieneksi, joten eihän me oikeasti lisää tarvita.
 
Mä just täällä kaivelen kavereilta saatuja vaatepussukoita. Noita lainavaatteita on paljon ja mietin että tuskin niitä kaikkia tarvis pestä masukille. Minkähän verran vauvalle vaatetta tarvis jos ajattelee vaikka joka toinen päivä että pesis?
 
Mikä ero on pavun ja bumerangin muodolla? Sellainen isokokoinen puolikaari meillä on ja moneen muuhun käyttöön ihan sopiva..just istumatueksi tai vaikka pinnasängyn pienentäjäksi. Voisi toimia imetykseenkin, jos poistaisi lisää palloja sisältä..ainut kerta, kun yritin poistaa niitä, niin ne levisi sähköisenä ympäri kämppää ja olin ihan hiilenä niitä kerätessä..eikä tullut poistettua lisää. :D Imurilla vissiin onnistuis järkevämmin.
 
Vaatteiden kulutus vaihteli mun mielestä aika paljon. Välillä levisi kakat kahden tunnin välein bodyyn ja housuihin ja toisena päivänä ei tarvinnut vaihtaa vaatteita kertaakaan. Vauvat myös puklaa hirveän eri määriä ja sit riippuu vähän vanhemmista, että kuinka paljon puklua paidalla on vielä ok. :D Mitäs sitä nyt määränä heittäis..joku kuusi bodya ja housuparia oli ehkä pienimmissä koissa kierrossa meillä. Tai vaihtoehtoisia haalari-asusteita housujen tilalle. Meniköhän ihan metsään arvio.. :)
 
Mulla ei ikinä ennen ole ollut imetystyynyä, mutta nyt mulle tuotiin sellainen väkisin ja tästä Doomoon tyynystä on tullut ehdoton unikaveri. Matskukin on ihanan viileää ja malli niin lötkö, että saan sen nilkkojen väliin, polvien ja reisien väliin ja siitä sit kainaloon ja pään alle. Aivan ihana! Mut ruma ku mikä!
 
M&S, Pavulla tarkotan semmosta kovvaa kippuraa ja nimiki on joku papu, bumerangi on sellanen löysempi ja pitempi versio...
 
Okei. :) Meillä on iso, mutta oli alkuun aika kova silti. Palloja tosiaan saa poistaa ja tehdä lötkömmän. Eli bumerangi enemmän. :D
 
Mä ostin sen Doomoon ison buddy imetystyynyn, varmaan pärjäis tyynyilläkin mutta oon kyllä ite pitäny tosta isosta ku on miellyttävän tuntunen! Niin materiaali ku ne sisällä olevat pallerotkin, pehmoisia :) ja oon jo nyt jonki aikaa nukkunu sen kanssa ja on ollu hyvä siinä, luulen myös et tota voi käyttää moneen muuhunkin tarkotukseen :)
 
Mistä ootte hankkinut noita Life Factoryn tuotteita? Itse en ole täältä Jyväskylän seudulta löytänyt, kaikkialla loppu. Onko joku nettikauppa mistä ootte tilannut/tilaamassa?
 
Mä ostin doomoo softyn eli tollasen kippuran mallisen. Se ainakin tuntuu tosi pehmeältä ja sopivasti periksi antavalta, ja oon siitä kuullut paljon kehuja. Käytännön kokemusta ei imetystyynyistä ole, kun oon nuo kolme aiempaa imettänyt ilman tyynyjä. Hartiat on vaan aina olleet niin jumissa, että ajattelin nyt kokeilla.
 
Mitä erikoista tuossa pullossa on kun moni hankkinut? Nim. Ei mitään kokemusta pulloista kun esikoiselle ei kelvannut minkään mallinen :( pari meinasin kuitenkin hankkia varoiksi.
 
Itse oon metsästänyt noita Lifefactoryjä lähinnä siksi, että ne ovat lasia eikä muovia. Muovi elintarvikekäytössä epäilyttää erilaisten myrkkyjen vuoksi. Itse haluaisin siis lapsille juomapulloiksi nuo Lifefactoryt ja tulokkaalle tuttipullon.
 
Aa, ne on lasia. Täytyykin varmaan käyttää kattoo niitä :)
 
Noi lifefactoryn tuttipullot saa myös kätevästi muunnettua nokkamukeiksi sitten tulevaisuudessa :)
 
En mainosta, mutta myös halvin kun etsin noita lasipulloja: http://www.lauranpikkuputiikki.fi/c...y-lasipullot?gclid=CN3H6a3v18cCFWgMcwodD4EDhw
Käteviäkin niin sanoakseni vaikka kokemusta ei ole. Lasipulloja ollaan oltu kokoajan hankkimassa ja silikonisia tutteja/imuosia..luonnonkumi/latexi saattaa aiheuttaa sekin allergiaa.

Mielipidettä muuten siitä tarvitaanko kaksi noita pienempiä? Voihan maitoa säilyttää jääkaapissa esim. ainu maitopusseissa ja sieltä kaataa lasipulloon kuumentamista varten. Toki tuossa sanotaan että pullon voi pakastimesta suoraan nostaa kiehuvaan veteen. Hauska ajatus muuten laittaa esim. jääpalapussiin omaa rintamaitoa. :)

Anoppi on jonkun Tuttelin kannalla. Että sitä pitäis ostaa varastoon, kätevä antaa vaikka matkalla. Mitä se on?
 
Tutteli on äidinmaidonkorviketta, mutta sen nimistä ei taida nykyisin edes olla.

Eikö noiden lasipullojen idea mene hukkaan, jos maidon kuitenkin pakastaa muovipusseissa tai astioissa?
 
On tuttelia :) meillä syötiin sitä kun Nan aiheutti vatsanväänteitä esikoiselle. Ne loppu seuraavana päivänä kun seinään kun vaihdettiin korvike.
 
Tutteli taitaa olla Tuuti nimellä nykyään. Mun kokemus äidinmaidonkorvikkeista; kannattaa olla pari varalla jos kotiutuessa ei oma maito riitäkään. Siis toki voi pistää miehen hakemaan maitoa tarvittaessa, mutta esim yöaikaan vähän tylsää. Jos imetys onnistuu, ei korvikkeita tarvii ja harvemmin myös tissimaidolla elävä vauva suostuu yht'äkkisesti sillon tällöin korviketta syömään. Ja mikä sen kätevämpi matkalla kuin tissi; ei tarvii miettiä maidon lämmityksiä ja pullojen pesuja.

Jos lapsella tutti käytössä, sen pitäisi olla luononkuminen kun hampaita. Silikonin saa helpommin purtua rikkin-> tukehtumiriski. Näin ohjeistivat hammaslääkärissä esikoisen kohdalla. Allergia-asia erikseen...
 
Takaisin
Top