Hankinnat vauvaa varten

Tilasin jonkun kosteussuojan vauvapisteestä yms. Ikeasta otin kanssa sen valkoisen reunapehmusteen. Kangasta odotetaan saapuvaksi ja anoppi ompelutaitoisena tekee siihen päällisen. Olen vähän ihastunut mintun väriin nyt ja sitä on jo ainakin verhoissa, tyynyssä ja siinä tulevassa reunapehmusteessa. On mun mielestä semmonen unisex värikin.
 
Mulla on kans minttuihastus menossa, ja on tosiaan unisex väri! Meidän ruskeaseinäiseen (yäh) makkariin ei vaan mintunväriset vauvajutut oikeen sovi mut oon bongaillu minttuja vaatteita vauvalle.
 
Minttuvimma täälläkin, siks huonekin maalattiin lapselle sillä värillä :joyful:
 
Meillä tuleva lastenhuone on joskus aikoi päivii sitten maalattu haalealla keltaisella ja onneks sen värin kanssa sopii moni väri. Ajattelin että sitä ei tarvii maalata ennenkuin lapsi alkaa valittaa siitä väristä :D Meidän makkarin seinät on taas mudan väriset :) Saa nyt luvan mennä vähän aikaa mintun värinen reunapehmuste vaikka vaaleampi sininen ois oikea väri ruskean/mudan kanssa.
 
Anoppi ahdistaa kyllä tosissaan, onhan se tietty innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta, mutta oikeasti..mitä vielä tarvitaan, no ehdotin jos neulois vaikka villahousut. No nyt hän tekee koko haalaria värissä aina yhtä ihana vaaleansininen valkoisin höystein, just nää kaksi väriä yhdessä mitä inhoan.
 
Mulla on kans sama värikammo! Lähinnä siksi et kyrsii kun poikavauvat on aina vaalensinisissä ja tytöt -punaisissa. Ja ne hitsin pastellisävyt... Kysyispä meiltäkin joku et mitä tarvis eikä vaan ostelis. Viimeksi oma äitini esitteli ostamiaan Gantin (oikeesti...) vauvasukkia, jotka oli luonnollisesti vaalensinisiä valkoisilla koristeilla
 
Minä en oo koskaan pitäny vaaleansinisestä väristä ja oon ihan suoraan sanonu kaikille, että vaikka poika tulee ni vaaleansinistä sille ei tarvihe ostaa. Anopille on pitäny sanoa oikein useempaan otteeseen ku se ei näyttänyt ekasta tajuavan, kun se on hänen lempiväri. Jouduin sanoo, että jos hää ostaa jotain vaaleansinistä ni niitä ei näy meidän vauvan päällä tai huoneessa. Sillo se ymmärsi :)
Oli aika rajusti sanottu, mutta kun vaatteita on kertyny paljon ja mie kuitenkin valitsen sieltä ne vaatteet, jotka on itelle mieluisia ni jäis vaan käyttämättä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Mäkään en tykkää sinisestä ja vaaleansinisestä pojalla. Tytöllä ne menis. Minttu on myös ollut pitkään inhokkiväreistä ykkösenä, mutta nyt kun sitä on paljon joka paikassa, se onkin alkanut vähitellen näyttää ihan kivalta. Silmä tottunut?
 
Voi pinnis! Oon nyt pari viikkoa etsinyt sopivaa tori.fistä ja alkaa pikkuhiljaa epätoivo iskeä. En yhtään ajatellut että se on näin vaikeaa.. Eniten ärsyttää kun ei laiteta mihinkään että mihin korkeuksiin pohjan saa! Ei paljoa auta kun ilmoitetaan että pohjan saa 3 korkeuteen.. Sama homma vielä valmistajien sivuilla.

Olis hakusessa siis valkoinen pinnis, jossa saa laidan kokonaan pois (tai laskettua tarpeeksi alas) ja pohjan n. 50cm korkeuteen patjan kanssa. Onko näitä edes olemassa? :D
 
Meillä Brio three sänky. Siinä on laskettava laita, umpipäädyt ja saa sen laskettavan laidan myös kokonaan pois. 2korkeutta, jossa Alemmassa patja n.35cm korkeudessa, ylemmässä 65cm korkeudessa. Riippuu tietty patjasta. Helpottiko yhtään? Luulis että esim kaikki briot on samoilla korkeuksilla.
 
Meillä on Ikean Gulliver. Laidan saa kokonaan pois ja pohjan kahteen korkeuteen. Ylempi korkeus on n. 40cm lattiasta. Meillä on ikeasta 10cm paksu patja, joten sen kans korkeus on ton 50cm ja just meidän parisängyn kanssa samalla tasalla.
 
Muokattu viimeksi:
Toi olis meille sit kans sopiva.. Pitää vähän googletella et onks malli myös silmää hivelevä. Kiitos mitoista!
 
No nyt saatte viisaammat neuvoa: Vauvan kokoarvion mukaan tulee hän syntyessään painamaan n.3,5 kg...minkä kokoiset olisi siis hyvä olla ne ihan ensimmäiset vaatteet? Ja joo voihan tuo koko olla jotain ihan muuta mutta antaahan tuo nyt vähän viitettä.
 
Agape, meillä poika oli 3400g ja 50cm. Ekat vaatteet oli kokoa 50 ja nekin isoja alkuun :D
 
Ai niin vaikuttaahan se pituuskin,johon ei ole mitään arviota. Hmmm...ok. Mut jos siis tuota kokoa 50 pitäs jonkinlaisena perusteena. Kun olen kuullut monen sanovan että pienintä vastasyntyneen kokoista vaatetta ei kannattaisi ollenkaan hamstrata kun ne menee heti pieneksi...
 
50-kokoisia vaatteita voi olla muutama, menevät pari viikkoa. Meilläkin Ikean pinnis eikä ole ollut valittamista.
 
Meidän pojalla 3655g syntyessään meni 50cm heti pieneksi, 56 meni ehkä pari viikkoa. Eri merkkien koossa on kyllä niin isot erot että toisella merkillä menee ja toisella ei.
 
Meillä oli tytöt noin 3600g ja 48-50cm pitkiä. 50cm vaatteet meni yllättävän pitkään ja niitä piti hamstrata lisää. Mut eipä niitä etukäteen kannata ostella. Esim. Kontista on näppärä käydä nopeastikin ettimässä vauvanvaatteita, kun ne on niin nätisti lajiteltu yhteen paikkaan.
 
Takaisin
Top