Hankinnat vauvaa varten

Olettekos jo miettineet mitä vauvalle päälle kun sairaalasta lähdette? Kuitenkin lokakuussa saattaa olla minkälainen ilma tahansa lämpimästä viileään.
En tiedä edes miksi, just tämä taitaa tuottaa eniten vaikeuksia nyt päättää... Turhia ja nk. Kerran päällä pidettäviä vaatteita kun en ajatellut vauvalle ostaa.
 
Mietin ja nyt saa asiaan vaikuttaa jos olen pukemassa liikaa tai liian vähän. vaippa,paitabody, päälle joku kiva koko body, mahdollisesti neuletakki..toppis tai sitten vain täkki päälle kun lapsi on jo kaukalossa. joku pipo ja tumput varmaan pitää kans olla??? ajatuksia?
Ennusteissa meteorologit lupas lokakuusta yhtä lämmintä kuin heinäkuu oli..
 
Mä olen ajatellut vauvalle päälle: pitkähihainen body, housut, sukat ja tumput, hattu ja näiden päälle esim. pörröhaalari ja jokin viltti. Parempi liikaa kuin liian vähän ja ajatuksella yksi kerros enemmän kuin mitä itsellä on päällä.
 
Mä tilasin tutulta ompelijayrittäjältä kotiintulosetin jonka jätän sit pieneksi mennessään muistoksi talteen; body pinkki pilkullinen ja housut, hattu sekä tumput keltakuvioista trikoota. Tähän päälle sit sukat, villasukat, pörröhaalari ja paksummat tumput ja hattu. Autoon joku viltti päälle. Jos on tosi kylmät kelit niin varuille otettava fleece väliasu mukaan.
 
Meillä on pieni fleecehaalari, joka oli esikoisella päällä kotiutuessaan viime vuoden toukokuun alussa kun oli vielä aika viileetä. Tarvittaessa sinne mahtuu joku lisäkerros vaatteita väliin lokakuun lämpötilan mukaan. Jos olis tosi kylmä, sitten vielä lämpöpussi kaukaloon. Mutta tuskin on ihan niin kylmä.
 
Mä ajattelin ottaa pitkähihaisen bodyn ja housut, sukat, villasukat, tumput ja hatun sekä pörröhaalarin. Jos tosi kylmä, niin villahaalari vielä alle. Kevyt kaukalopussi löytyy myös. Näistä luulis saavan sopivan yhdistelmän sitten sään mukaan :)
 
Suunnitteli kotiutumisvaatteiksi seuraavaa; jumpsuit, sukat + villasukat, pipo, tumput ja kaukalopussi. Jos kaukalopussi vaikuttaa liian paljolta, jumpsuitin alle body ja potkarit/ sukkikset (jumpsuit toimii pukuna siis) ja päälle vielä kevyt peitto.
 
Tää päivä oonkin istunut netissä oikein urakalla ja rahaa on palanut vaikka vertailin hintoja ja yritin saada mahdollisimman halvalla. Viimeinen liike antoi yllätyksen vasta kassalla..kaikki alet olikin sitten laskettu takaisin postituskuluihin. Huh huh. Onneks sain rahaa lahjana että voin tehdä näitä vauvatarvike ostoksia. Edelleen vaan puuttuu ne imetysvaatteet. Liivejä kyllä löytyy.
 
Olisko kellään ajatusta miten sais (ja tarviiko) äitiyspakkauksessa ollutta hiysharjaa jotenkin puhdistettua? Esikoinen ei sitä enää käytä, niin voisi siirtää sen tulijan käyttöön. Mutta onko siinä ajatuksessa jokin hygienia puoli huomioitava...?
 
En tiedä pitäiskö puhdistaa tai miten, mutta kyllä meillä on käytetty samaa vauvaharjaa jo kolmella lapsella.
 
Jos nyt on hirveän likainen, niin pesisin miedolla shampoolla ja suihkuttelee septidiniä perään ja antaa kuivua. :) Enitenhän harjat pölyä kerää, ei niinkään pöpöjä.
 
Tietääkö kukaan mistä löytäis suhteessa edullisesti pinnasänkyyn helmalakanan ja reunapehmusteen? Tuntuu älyttömältä, että uutena pehmusteesta sais maksaa 50€.. :o
 
^ Ikeassa pinniksen reunapehmusteet muistaakseni 15-20€. Itse ostin sellasen valkoisen (oliko hinta halvempi) ja ompelin sänkyyn näkyvälle puolelle itselle mieluisesta kankaasta kuvituksen. Ja kuvaston mukaan näyttäs löytyvän helmalakanoitakin...
 
Kiitokset vinkeistä! :) Enpä hoksannutkaan ikeasta katsoa. :D
 
Jos ikeaan käy tie niin ostakaa samalla niitä kosteudensuojia! Kauppanimi tais olla joku sängyn- tai patjansuoja, nimi Len. Olivat just hyvän kokoisia ja hintaisia! Otin kolme eli yhden pinnikseen, yhden vaunuihin ja yhden tissien alle. Oli kyllä sen verta edukkaita et vois hakea pari ihan vaan varalle..

Kaveri oli ehdottomasti sitä mieltä et sänkyyn olis parempi koko sängyn kokoinen iso mikä olis lakanan alla. Mut musta tollanen pieni on kätevämpi, ei sit tarvi pestä niin paljoa pyykkiäkään (parisängyn lakana ja kosteussuoja vrs. pieni kosteussuoja)
 
Meillä ei pinniksessä pysy kivasti noi Ikean kosteussuojat. :sad001 Paremmin toimii pikkupiian isot kosteussuojat. Ei mene ryttyyn käytössä (ja jo lakanan laittamisvaiheessa). Vielä siis esikoisen sängyssäkin tarvii mahdollisten pissi vahinkojen varalle. Mutta esim matkahoitoalustaksi Ikean suojissa mielyttävämpi pinta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top