Hankinnat tulokkaalle

Itsekin ostin melkein kaikki äippävaatteeni viimeksi h&m:sta. Nyt ovat parhaillaan kaverilla lainassa,mutta varmasti ehdin saada ne takaisin itselleni kun tarve vaatii :)

Vauvalle ei tee mieli ostaa vielä yhtään mitään. Viimeksikin ostin ensimmäisiä vaatteita vasta rakenneultran jälkeen. Ja sitä paitsi isoveikan vaatteet + muut vaatteet on kyllä kaikki tallessa. Kyllä sieltä jotain sopivaa löytyy uudelle tulokkaallekin sitten :)

Muutenkin kaikki tarpeellinen vauvakrääsä ( ja tarpeeton ) on tallessa. Ja kyllä sitä nyt ostelis muutenkin eri tavalla kun tietää mitä tarvii ja mitä ei :)
Esikoisen kohdalla kai kuuluukin seota :D
 
Okei. Vähän kävin stockalla. Vaan 40e verran :) kylpykirja, kuolalappu, pipo ja paita tarttu mukaan. Onneksi on järki päässä ja jäi ne Hilffigerit sun muut hyllyyn.
 
Mulla on edellisessä kkm raskaudessa vaulta voitettu sähköinen rintapumppu, sit sellanen halpa hoitopöytä lipastolla sekä raskausajaksi doppleri :)
 
Viime raskaudessa kävin hm llä kokeilemassa äitiysfarkkuja mutta jostai syystä ne tuntu tosi epämukavilta :o katotaan miten nyt käy kun on sen aika..
 
Susannne: mä oon jo joutunu ostamaan yhet äitiyshousut, kun ei mahdu päälle muut ku colleget :D
 
Jee, pienen sydän sykki näytöllä hurjasti eilen! En kerinnyt ultran jälkeen ostoksille kun oli muuta hössötettävää, mutta tänään aattelin töiden jälkeen piipahtaa stockkalla, josko siellä olis alessa jotain pientä ja söpöä <3

Muuta kuin sen yhden jutun en kyllä osta vielä, en ennen rakenneultraa. Tosin isompien rintsikoiden osto on varmaan edessä seuraavaksi, maha ei onneksi kasva vielä vähään aikaan.

Onko kellään muuten kokemusta vuokrattavasta vaavi-ensisängystä? Mä oon suunnitellut sen vuokraamista, kun meidän kämppä on niin pieni ettei sinne mahdu mitään isoa pinnasängyn rotiskoa. Lisäksi siinä on pyörät alla niin on helppo liikuteltava. Muistelen että sänky oli käyttökelpoinen n. 4kk ikään asti. Varmaankin muutetaan isompaan kämppään jossain vaiheessa sitten ennen pinnasänkyaikaa.
 
Oon säästänyt esikolta kaikki hyvät ja käyttökelpoiset vaatteet,ovat aika unisex värejä. Mutta jos tulee poika niin pitää kyllä saada jotain uuttakin sitten ostettua :) Pinnasänky,uus telakka autoon kun esikko siirtyy istuimeen ja kaukalo siirtyy pienelle. Niin ja se istuin siis isommalle. Aikanaan toinen Tripp Trapp ja sen oheisvehkeet. Tuplarattaat/vaunut varmaan tarvii kans. Että sellasia isoja ja rahaa vieviä pitää hankkia :D Ja kohta itselle jotain uusia vaatteita kun turvottaa niin ettei meinaa mahtua mihinkään säälliseen asuun. Ei esikon kohdalla ollu tällästä jäätävää turvotusta alussa... Voi olla että maha pomppaa näkyville aika ajoissa,pääsee tosiaan Henkkamaukkaan ostamaan äippäpöksyjä.
 
Ja piTi vielä sanomani että äitiyspakkausta en ota. Olin aika pettynyt sen vaatteiden laatuun. Pitäis olla niin suomalaisia ja laadukkaita,mutta värit on haalistunut ja langannousuja löytyy yms. vaikka ihan ohjelämpötilassa pesty ja oon tosi tarkka muutenki vaatehuollon kanssa. Oakkauksesta saatiin kaikki kivat kynsisakset ja lämpömittarit niin sillä rahalla saa sitten haalittua kaikkea puuttuvaa :)
 
En taida ottaa minäkään tätä uutta äippäpakkausta. Ei oikein miellyttänyt silmää :(
 
Doppleri ois kyllä hyvä :) Minäkin harkitsen vakavasti sen ostamista. Varsinkin loppuraskaudessa viimeksi olisin tarvinnut doppleria, kun vauva liikkui välillä tosi vähän (nukkui vissiin) ja välillä liikkui paljon. Mutta doppleri voisi mielenrauhalle tehdä hyvää :)

Hankalaa on vauvan vaatteita vielä ostaa, kun olen huomannut että vaatteet on suunnattu usein tytöille tai pojille. Unisex vaatteita on vähemmän vaikka toki niitäkin jonkin verran on. Kun ei vielä tiedä kumpi tulee :D Niin, ja harmi kun me&i nettikauppa sulkeutui, en ehtinyt sen kesäaleen mukaan :/ Sieltä ehkä ois unisex vaatteita löytynytkin...

Ja minä ostin viime raskaudessa H&M:tä äitiystregginssit, jotka näytti ihan farkuilta mutta tuntuivat paljon mukavemmilta jalassa, kuin farkut! Muutenkaan en farkkuja oikeestaan käytä, vaan farkun näköisiä tregginssejä tms. :) Jospa nytkin löytyis yhtä hyvät housut.

Meillä oli vaavi -ensisänky, oli hyvä kun sen pystyi ottamaan vaikka olkkariin ja vauva nukkui siinä esim. päivällä ja itse pystyi tekemään omia juttuja ja vahtia vauvan unta samalla :) Yöllä vauva ei tosi suostunut siinä nukkumaan, vaan pelkästään vieressä nukkui... Ostettiinkin sitten sellanen babybay -sivuvaunusänky, se pelasti minun yöunet, sen ostoksen jälkeen muistan vauva-ajan kirkastuneen kun sain taas nukkua (vauva oli n. 5 viikkoa vanha). Siihen vauva suostui nukkumaan. Kun en osannut nukkua silleen että vauva on mun sängyssä mun vieressä.
 
Esikoiselle otettiin äp, tokalle ei. Mietiskelin nyt tälle kolmoselle pakettia, mutta varmaankin rahana otetaan. Lähes kaikki vaatteet on myyty pois, mutta pinnis, hoitopöytä ja vaunut on säilössä. Mulla on suunnitelmissa ommella itse jonkin verran vaatteita tulokkaalle (oon vaatturi). Ai niin ja kaukalo pitää ostaa kun se myytiin pois.
Kellarissa on myös säilössä vanha, kamala, sitteri. Siihen jos tekisi uuden kangasosan niin säästyisi sitterin ostolta. Lisäksi olen alkanut miettimään että jokin kantoreppu voisi olla tarpeen.
 
me ei olla ostettu vielä mitään, eikä ainakaan ennen ekaa ultraa osteta. Vaunut, pinnasänky, turvakaukalo yms. kalliimmat ostokset ostetaan vasta sitten lähempänä helmikuuta. Ei ehkä uskalla ostaa kauheen aikasin, jos vaikka menisikin kesken... :///

Vaatteita oon hypistelly kaupoissa ja toinen isoisoäiti tokaisi innoissaan, että pääsee tekemään lastenvaatteita. :)
Käytettynä ostetaan varmaan jotain kalliimpaa ostosta kuten, vaunut, jos vaan löytyy sopivia...
Meillä ehdottomana edellytyksenä vaunuille on, että pitää olla säädettävä työntöaisa, pituuseroa kun on tuon miehen ja mun välillä reilut 30cm... Että ois sit mahdollisimman helppo työntää molempien...

Isovanhemmat ja isoisovanhemmat haluavat kaikki ostaa tietysti myös tarvikkeita ja vaatteita... :D

Ja äitiyspakkauksen otan, koska esikoinen ja siinä on kuitenkin todella paljon kaikkea hyödyllistä, vaikka vaatteet jäisikin käyttämättä... Tosin mun mielestä siinä 2015 pakkauksessa oli aika kivan näköisiä vaatteita. :)
 
Mä en ole vielä uskaltanut hankkia mitään. Kaunista pinnasänkyä olen yrittänyt netistä etsiä, mutta ei ole tullut vastaan. Osaatteko sanoa, että onko dopplereissa eroja? Sellasen haluaisin, joten hyvät neuvot on tervetulleita!
 
Hei Helsingissä kävijät. Kävin Kampin Bebesissa, mahtavat alet :) äitiysfarkut, -shortit ja siisti -konttorihame n.60e
 
Vielä ei oo tullu hankittu mitää mutta kuhan tästä viikkoja tulee enemmän niin eiköhän pikku hiljaa rupee ostelee :) päätin jo viimeks ja pysyn siinä että isompaa en osta uutena ja et yritän löytää tori.fi:stä pinniksen jonka voin maalata sit oman näköseks :) ja jos tällä kertaa pääsis vihdoin tilaa yhestä mun makuun ihanasta jenkki verkkokaupasta vaatteita :D
Lisäks kaverilt saan lastenvaatteita kun omien muksujensa vaatteita säästäny mulle :) ja lisäks sisko on neulonu ja ostellu jotain :)
 
Kääk! Oon varmaan hullu! Tilasin vauvalle jo kärryt vaikken tiä onko tuola edes ketään ylipäätään. Oli vaan ihan pakko kun niin hyvä ale ja just sellaset kun haluan.
 
Takaisin
Top