Hankinnat tulokkaalle

Voi taivas ku tekiski mieli jo ostella yhtä sun toista, niin kova kuume ois saada realisoitumaan itelle ajatus, että se toinen pikkunen on viimein tulossa :) esikoisen kohdalla tehtiin se "virhe" että otettiin vastaan tutuilta käytettyä tavaraa mm. vaunut ja pinnasänky. Pinnasänkyä ei saanu sivuvaunuksi ja rattaat oli hermoja riekaloivan rämät. Ei osannu oikein ajatella sillon millaset ois hyvät. Nyt haluaisin ostaa hyvän pinnasängyn, jossa ON laskettava laita ja rattaat joiden kanssa ei mee hermo :D mutta ei uskalla vielä, odottelen varmasta rakenneultraan asti ennen ku teen isompia hankintoja. Jotain pieniä vaatteita saatan tilailla, että saa fiilistellä pientä <3 mutta millaset ois hyvät rattaat?? Siinäpä pulma.. tuleva isosisko on vauvan syntymän aikaan 1v 9kk joten olen miettiny sisarusrattaita, mutta en pääse puusta pitkälle.. hyviä kokemuksia?
 
Mä.en uskalla ostaa vielä mitää. Alustavasti oon kaverin kanssa sopinu kaupat pinnasängystä ja rattaista. Äitiysvaatteita on iha pakko mennä ostamaan ens viikolla, kaikki vaatteet puristaa. Outoa mennä niitäkään katsomaan, kun ei edes varmaksi tiedä, et mikä tilanne mahassa on.
 
Lälly: kyllä mä koitin kattoo niitä kommenttejakin enkä kyllä löytänyt yhtään kenenkään lataamia kuvia sieltä :o niinkun yhtään minkäänmoisia :D

Mä tilasin alkuviikosta hennesiltä yhdet housut ja maksimekon kun ei oo toiveitakaan repiä yksiäkään farkkuja jalkaan... Mekoilla oon menny lämpöset päivät mutta nää sadepäivät vaatii vähän jotain enemmän. Samalla taisin vahingossa tilata kuolalappuja pienelle :'D ainut mitä uskalsin ottaa kun ei tiedä mitä tuolla on :D
 
Mä en nyt vielä toistaiseksi hanki mitään, jos on toinen poika tulossa niin vaatetta on enemmän kuin tarpeeksi ja melkein kaikki muutkin jo löytyy. Jos tulokas onkin tyttö niin sit vaatteet menee pitkälti uusiksi. Tarvikkeista ostetaan vaunut(Mutsy Igo:t todennäköisesti), turvakaukalo ja pinnasänky... Pinnasänky meillä oikeastaan on, mut se on lainassa mun siskolla, joka synnyttää ihan näinä päivinä. En ehkä kehtaa alkaa sitä pinnistä alkaa itselleni kärttään sit helmikuussa...
 
Ainakin ihan vastasyntyneen pikkuvauvan vaatteita pitää kaupoista käydä haalimassa. Ja netistä tilata. Niitä kun en esikoisen jäljiltä ole säästänyt, mutta ihanaa päästä ostamaan niitä :D Nyt kun vielä on oma vauvanvaate-maku ja se, mitä tarvitaan, itselle kirkastunut. Ja äitiyspakkausta en aio ottaa, haluan ostaa oman maun mukaisia vaatteita, ja sitäpaitsi meillä on tallessa esikoiselta parhaat tavarat ja tekstiilit siitä pakkauksesta.

Toki monia vauvatarvikkeita sitten on jo tallessa itsellä, mutta esim. uusi turvakaukalo autoon on ostoslistalla :)
 
Vielä itse en ole mitään hankkinut, enkä niitä uskalla varmaan hankkia ennen ekaa ultraa... Kaappiin on kuitenkin hamstrautunut body, pienet sortsit ja t-paita :) Äitini kuultua raskausuutiset oli hän mennyt ostamaan aivan ihanan adidaksen minihupparin ja housut ja näitä minä täällä päivät pitkät hypistelen <3
 
Ei tartte hommata kuin sitteri ja turvakaukalo, ne kun kerkesin myymää pois jaloista. Meillä siis 10 kk kaveri kotona. Tietty vaatteiden väri on vielä avoin!!!
 
Jännä miten paljon on jo ehtinyt ajatella asioita, vaikka on tiennyt raskaudesta alle viikon :grin
Mä olen myös "hieman" materialisti ja kaiken lisäksi inhoan kirppareita. Mua jo huolestuttaa, kun miehen veljellä vuoden ikäinen lapsi, että meille tuupataan kaikki sen vanhat :sad001 Haluaisin päästä ostamaan kaikkea uutta ja hienoa, vaikka kai se olisi hyvä vähän säästää ja ottaa vastaan käytettyjäkin.
Ja samaa oon miettinyt, kun Beneathbeautiful, että lapsi tulee todennäköisesti olemaan meidän ainoa, joten kai sitä nyt saa vähän hemmotella häntä ja itseään.
 
Tittidii, joo mä oon jo kyllästymiseen asti kuunnellu ku mies höpöttää kun hänen siskollaan on kohta 2 vuotias ja alkaa kaikki pinnasängyt vaihtua jo isompien tyttöjen sänkyihin ymsyms. Ja olis lelua ja vaatetta ja muutakin tavaraa.. ja no tottahan toki mä voin katsoa että onko joku mikä mua miellyttää mutta jos ei miellytä ni en mä halua mitään turhanpäiten nurkkiin pyörimään.. Juurikin mun paras ystävä on hermonnut tässä viimeset 4 vuotta pienokaisineen kuinka kaikki sukulaiset tuo tyyliin 10 vuotta vanhoja vaatteita jotka on käynyt jo läpi 5 eri lasta... Kuka nyt sellasia enää haluaa ? Tai varmaan jossain kehitysmaassa nekin menee enemmän kun hyvin mutta mä haluan toteuttaa niinkun sen oman vision ja unelman tästä vauva-ajasta ja pukea ja pitää lapseni niin hyvin kun itse suinkin kykenen :) mulla on pinnasängystäkin sellanen unelmavisio enkä halua jonkun toisen vanhaa ellei se vastaa sitä minun visiotani.. oon varmaan kauhee äiti ku ajattelen näin ja tuhlaan maapalloa jnejne..
 
Suomessa lastenvaatekauppojen valikoima on monena vuonna todella surkea, pelkkiä pliisuja värejä, ja epäkäytännöllisiä ratkaisuja. Tämän vuoksi käyn mieluummin kirpputoreilla, koska siellä on laajempi valikoima, ja kavereilta saa vaatteita, jotka on alunperin ostettu ulkomailta. Suomalaiset vaatteet kun ovat järjestelmällisesti hailakan vaaleanpunaisia ja hailakan vaaleansinisiä, hailakan harmaita tai valkoisia. Monesti tavallisessa kaupassa käydessä ei sieltä löydy yhtään lastenvaatetta, jonka haluaisi ostaa.

Parhaat lastenvaatekirpparit löytyvät Ranskasta.
Mieluummin vanhaa ja ihanan näköistä, kuin uutta ja rumaa.
 
Beneathbeautiful, jos tämä tekee meistä huonoja äitejä niin ollaan niitä sitten yhdessä! Minä en ainakaan meinaa tuntea ärsytystä kenenkään vanhoista rattaista tai pinnasängystä.
Tietenkin otan vastaan, jos jollain on jotain ihanaa, vaikka olisikin käytettyä. Varsinkin tosi vanhat perintöjutut olisi mahtavia, mutta pelkäänpä ettei meidän suvussa sellaisia ole.
 
Juuripa näin :)

Suski75, toi on kyllä harmillista että kuosit on tylsiä. Pitäis alkaa itse suunnittelemaan ja perustaa nettikauppa :)

Itse oon kyllä jonkun verran tykästynyt lindexin vaatteisiin kun sieltä löytyy kivoja söpöjä kuoseja ja käytännöllisiä vaatteita. Tosin hienoimmat kuosit lähtee sieltä taaperoikäisesä.. vauvan vaatteet on lähinnä juurikin ällösöpöjä murrettuja värejä :D oon vähän etsiskelly itsekin jtn persoonallisempaa toki tietty tykkään ihan perus valkoisesta ja harmaastakin :) tuolla kuumeiluklubissa oli eräs joka teki itse lasten vaatteet ja laitteli kuvia niistä.. aivan ihania kuoseja oli.. harmi kun hän ei tehnyt myyntitarkoitukseen vaan omaksi ilokseen.. varmasti ostajia sellaisille löytäisi.
 
Tänään käytiin mun äitin kanssa h&m äitiys vaate osastolla :) vitsi et löyty paljon kaikkea kivaa. Tää turvotus on niin kamalaa et oli pakko saada muutamat mqmmapöksyt :) suosittelen kyllä h&m äitiysvaatteita. Ne oli tosi kivoja päällä ja nyt viel alessa ni hirmu edullisia.
 
Takaisin
Top