Hankinnat tulokkaalle

Mimmulih_92

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitäs te olette jo ostelleet ja mitä aiotte milloinkin hankkia?
Tänne ostin jo kaksi päivää plussan jälkeen pienet potkuhousut, sukat, tumput ja pari tuttia :oops:
pikkaisen ehkä hätäistä mutta halusin jotenkin itselleni vakuutella että kyllä sitä raskaana ollaan :p
 
Pakko se kai on myöntää. Huhtikuussa kannoin pari laatikollista vaatteita kotiini, joten niiltä jäljiltä on aika paljon jo varastossa. Tällä kertaa sitten vannoin, etten varmasti osta mitään ennen kuin raskaus on ultrassa varmistettu, mutta niin se vaan mieli muuttuu ja eilen kannoin muutamat vaatekappaleet kotiin kierrätyskeskuksesta (kun ne oli niin halpoja ja söpöjä ja hyvässä kunnossa!). Muuta en ole (vielä) ehtinyt ostaa, mutta kovasti kyllä sormia syyhyttäisi...

Sitä jotenkin haluaa konkretisoida tätä vauvaa itselleen ostelemalla sille vaatteita. : )
 
Meidän ei tarvii hankkia kun uusi pinnasänky sekä vaunut + tutit yms kun noilta edellisiltä kaikki muu valmiina ☺
 
Mä annan itselleni luvan hankintoihin vasta rakenneultran jälkeen, mammavaatteita lukuunottamatta. Aika hyvin pärjäsin viime raskaudessa ihan normivaatteilla. Housuissa tietty piti olla tilaa mahalle. Jos sattuisikin olemaan tyttö niin joutuisi hankkimaan kaikki vaatteet, mutta pojalle löytyy vaatteita enemmän kuin tarve. Mulla on pakkomielle hyviin vaunuihin ja niitä olen jo salaa vilkuillut :rolleyes:
 
No juu kyllähän tuota on tullu aavistuksen hamstrailtua..
afa98035f2d5c9bebccc8d6568b5cf45

Ne vaan on niin ihania.... Toivon hartaasti ettei nämä jää vaan kaappiin pölyttymään.
 
Mitään en ole ostanut, mutta kävin jo katsomassa millaisia vauvanvaatteita tätä nykyä on saatavilla. Aika pliisuja värejä olivat, valitettavasti. Vintillä on onneksi 3 laatikkoa sukulaisilta saatuja kauniita vauvanvaatteita, joten eipä niistä pulaa ole. Sain ne pari vuotta sitten, kun suvun uusin äiti oli laittamassa niitä pois, ja olen aina sanonut kaikille, että aion hankkia lapsia. Vielä en ole tästä raskaudesta kertonut.
 
Mäkään en ole ostanut mitään, ja oon kyllä niin taikauskoinen, etten ihan vielä uskaltaiskaan, mutta kyllä sitä silmä väkisinkin vauvanvaateosastoille varsinkin hapuilee... :grin Yhdistelmävaunut löytyy jo varastosta, samoin pinnasänkykin, isompien jäljiltä. Mutta ihan kaikki pienet vaatteet olen myynyt/antanut eteenpäin. Se ei tosin haittaa, sillä on ihan parasta päästä shoppailemaan uudelle Bebelle vaatteita! :Heartred
 
Mä en aio ostaa yhtään mitään ennen kun tiedän tuleeko tästä lapsesta eläjää vai ei. Mikään ei oo niin kauheeta kuin joutua keskenmenon jälkeen keskimään, mihin piilottaa kaiken vauvasälän. Ja ehtiihän ne tarpeelliset hankkia vaikka sitten kun jää äitiysvapaalle ja äitiyspakkauksessahan on oikeastaan kaikki tarpeellinen ensimmäisiksi viikoiksi. Isä voi käydä ostamassa vaunut sillä aikaa kun äiti toipuu synnyksestä, niin mun omat vanhemmatkin teki aikoinaan kun synnyin :D

Ja varsinkin kun tämä on ensimmäinen lapsi, niin mistäs mä tiedän mikä on tarpeellista ja mikä ei. Voihan sitä tavaraa ostaa sitten sitä mukaa kun tulee tarve, eikä niin että hankkii pienen asunnon täyteen tavaraa joista puolet jää käyttämättä.

Neulelankoja mulla on valmiiksi varastossa niin paljon, että aion kyllä neuloa itse vauvanvaatteita, mutta vasta sitten jos ultrasta saadaan hyviä uutisia :)
 
Ei sillä äitiyspakkauskella pärjää kyllä pelkästään aluksi. Jostain luin että päivässä menee parhaillaan kolme asukertaa puklujen yms muun sotkun kanssa ja siinä pakkauksessa olevat vaatteet on osa niin isoja että hukkuu pieni niihin rääsyihin. :) mä kyllä mielelläni hamstraan kaikkea ihanaa vaikka yllikyllin :) ja jos tämä kesken menee ni ei voi mitään. Oletettavasti meille tulee vauva ja isoimmat ostokset toki teen sitten myöhemmin kun nyt toki ole mitään järkeä.
 
Joo ei kyllä sillä äp-pakkauksella tee alkuunsa juuri mitään. Suosittelen hankkii paljon puklurättejä sekä pestäviä liivinsuojia (niitä ei voi olla liikaa!)
 
Tosi oudon mallisia noi äp-pakkauksen vaatteet. Ainoa mikä meillä oli siitä käytössä oli toppapuku. Toki lapsetkaan ole samasta muotista, mutta meidän lapselle ei istunut. Pitää vielä pohtia jääkö pakkaus tällä kertaa ottamatta.
 
Ite oon miettiny kans että ottasin rahana kun en puolikaan niistä varmaan käyttäisi.. ei sillä että todella hienoa että tällainen mahdollisuus on :)
 
Rahaan mekin varmaan päädytään. Esikoiselta tosissaan kaikki tarpeellinen pakkauksesta kynsisakset, kestoliivin suojukset, toppapuku ja makuupussi. Muu tavara jäi oikeastaan ihan käyttämättä. Ekan pakkauksen halusin kovasti ja ajattelin vauvan jopa nukkuvan pakkauksen laatikossa. Toisin kävi ja pieni saikin paikan äidin kainalosta :)
 
Meiltä kaikki oikeastaan löytyy jo. Äitiyspakkausta en varmaan ota, kun saatujakin vaatteita on niin paljon, että osa taisi esikoisen kanssa ehtiä olla päällä ehkä kerran.

Riittävästi vaan harsoliinoja, niin ei ole vaatteet koko ajan sotkussa ja ajan myötä huomaa, ettei ihan joka tuhrusta tarvii koko vaatekertaa vaihtaa :wink
 
Mä ajattelin kans, että otan rahana ä-pakkauksen. Esikoiselle otin aikanaan pakkauksen ja ihan suoraan sanoen kyllä suurin osa jäi käyttämättä ja tuli ostettua oman maun mukaisia vaatteita... :grin Ja kun olivat vielä niin isoja, niin sinnehän ne unohtuivat heti alkuunsa kaapin perukoille.
 
vinkkinä sanon, että kuolalaput on myös hyviä vaatesuojia pukluja vastaan :) ei tarvi koko ajan vaihtaa vaatteita.
 
Ainakin kuvien perusteella ne äp vaatteet sopii mun makuun! Mun mielestä ne on aivan ihania :) ja toki kun esikoinen kyseessä niin tulee otettua :) kyllä mä niin odotan et pääsee ostelee kaikkea pientä ja suloista :) ja vaunut ja pinnis ja ja.... :p
 
Esikoiselle äitiyspakkaus on musta ihan jees, jo pelkkien haalareiden takia. Tälle kakkoselle ei oteta sitä. Saa raasu muutenkin kulkea isosiskonsa kuteissa, oli tyttö tai poika. Pienet koot on meillä täysin unisex: selkeitä värejä ja vähän mustavalkoista. (Eikä varmaan tälläkään kertaa haluta selvittää sukupuolta etukäteen.)

Jotain tekisi toki mieli ostaa mutta olen toistaiseksi vaan laittanut kirjanmerkiksi Punaisen norsun kietaisubodyn. Se on kallis, mutta taitettavat hihat on niiiin kätevät vastasyntyneellä, ja jostain syystä harva valmistaja tekee niitä. Ja talvihaalari pitää tällä kertaa hankkia, äp:n toppis on liian iso puolimetriselle.
 
Minä myös aion ottaa paketin :) toki esikoinen minullekin tulossa, ehkä sit seuraavilta jää ottamatta..

Ja äiti on jostain syystä antanut mulle villavaatteita, joita itellä on ollu päällä synnäriltä tullessa! Ja yhdet tennarit ostin kirppikseltä, ei vaan pystynyt jättään niitä :) muuta ehtii sit tässä ostella myöhemminkin :) ja toisekseen, nyt alkaa olla paljon kesävaatteita myynnissä niin niitä on turha ostaa helmivauvalle :)
 
mä aion ottaa tälle toisellekin äp:n :) mun mielestä se on vaan niin paljon arvokkaampi ja mä tykkään noista tuotteista mitä tossa 2015 laatikossa on :) en tykännyt esikon kaatikon tavaroista oikein, mutta tulihan noitakin käytettyä (2013 äp). Jotain neutraaleja pikkuvaatteita tarvii hankkia, kun viimeks ei ollu tarpeeksi ja sitten kannettiinkin jo lainaan poikavärisiä :D eli meiltä uupuu 50-56 vaatteita.. jos tulee poika niin siitä ylöspäin löytyy kyllä vaatteita reilusti..
 
Takaisin
Top