Hankinnat tulokkaalle

Me otettiin äitiyspakkaus esikoiselle, vaatteita ei kyllä käytetty pakkauksesta kai mitään, mutta kynsisakset, makuupussi ja muutama muu oli ja on käytössä. Tyttö myös nukkui ensimmäiset n 2kk siinä laatikossa. :) Nyt varmaan otetaan rahana.
 
Oho lähti vähän aikaisin, mutta muut hankinnat jätän suosiolla ostamatta ainakin ensimmäiseen ultraan asti, niin ihania pikkuisia vaatteita kun kaupoista löytyykin :)
 
Me ostettiin raskaava oleville kavereille toukokuun reissusta converse-tossuja (0-6kk). Nyt voi olla että jäävät omaan käyttöön :) Harmittaa etten hamstrannut kaikkia vauvajuttuja tuolta samaiselta reissulta. Mutta näköjään sieltä tuli raskaus tuliaisiksi, eiköhän se riitä jopa tälle materialistille <3
Voin kyllä sanoa että kesän alet. Lähtee käsistä.
 
Ooo, lasten converset - myös mun heikkous! :grin Esikoisen pikkuiset conssit roikkuvat hänen huoneessaan naulakossa, en ole pystynyt niistä luopumaan. :)

Lämmin, pieni talvihaalari on ainakin ensimmäisenä ostoslistalla. Sitten joskus. :wink Se ÄP:n haalari on niin kokoa jätti, että sillä ei kyllä tee mitään alkuun. Ja varmaan tulee ostettua lämpöpussikin kaukaloon. Se osoittautui ainakin vanhempien lokavauvojen kanssa ihan superhyväksi ja käteväksi hankinnaksi.
 
Siskoni lupasi jo talvella, että kun saan lapsen, hän ostaa tälle vauvojen Converset. No, kohta pääseekin niitä sitten ostelemaaan.

Sukulaisilta tulee varmaan jonkin verran saatua vaatteita, meillä ainakin on suvussa ollut sellainen tapa, että vaatteita kierrätetään lapselta toiselle. Niin ja sitten saan pinnasängyn, missä olen itse aikoinaan nukkunut, kuin myös siskoni ja äitinikin. : )
 
Olen hommannut jo pienen virkatun peiton. :) Muuten aion malttaa mieleni vielä eka ultraan saakka, jos vaan suinkin pystyn. Esikoisellekin aloin hankkia vaatteita vasta puolenvälin jälkeen. Toki tallessa on jotain vauvatarvikkeita ja vaatteita esikoisen jäljiltä.
 
Meilläkin on esikoiselta vaatteita todella reilusti ja myös hoitopöytää ym. Ei siis tarvitse kuin yhdistelmät ja oma pinnasänky noista suurista ostoksista hommata. Mie koin äp:n vaatteet tosi käytännöllisinä ja käytettiin niitä paljon. Nyt en tiedä otetaanko, kun tuota vaatetta on jo valmiiksi niin paljon.
 
Onko joku miettinyt semmosen kotidopplerin hommaamista? Itellä se vähän kiinnostais... Onko kenelläkään kokemuksia? Oon esikoiselta säilyttäny kaiken joten mitään ei oikeesti tarvis mut haluttaa ostaa uudet rattaat ja sähköinen rintapumppu. Niin ja mikäli tämäkin on samaa sukupuolta...jos eriä ni sit pitää ostella muutakin. En vaan ehkä haluais tietää tästä et ois jännitys ku esikoisesta tiedettiin.
 
Mulla on doppleri. Halusin sen välttämättä viime raskaudessa. Liikkeet mulla tuntui jo viikolla 15 joten aika lyhyeksi käyttö jäi, kun sillä saa vasta niin myöhään sykkeet kuulumaan.
 
:) mä oon miettiny tota doppleria mut ehkä vähän myöhemmin kun tuskin vielä saa mtn edes kuulumaan. :) muuta ku mahan möyrintää :D hha tai en mä edes tiedä miten se toimii mutta kuitenkin.
Mä en millään malttais odottaa että saa tietää sukupuolen. Aika iso oletus on kyllä että se on poika kun miehellä edellisestä suhteesta poika ja tosiaan ihan oviksen aikaan pupuiltiin ja kai poikasiittiöt on ne nopeimmat kaverit. Nooh sittenpä sen näkee :)
 
Niin kauan ku vauva majailee häpyluun alla eli ainakin rv10 asti niin dopplerilla ei kai saa edes kuulumaan ja senkin jälkeen on aika haastavaa. Sit jos ei saa heti kuulumaan niin turhaan vaan huolestuu. Liikkeitä odotellessa :)
 
Mie ostin viime raskaudessa dopplerin ja voin sanoa, että oli käyttöä! Monesti iltaisin kuuntelin vauvan sykettä ihan niinkuin musiikkia konsanaan. Oli niin rauhoittavaa :)
 
Mulla on ennestään kolme tyttöä, kuopus täyttää 3 vuotta heinäkuussa. Olen hävittänyt lähes kaiken (koska oltiin jo ajateltu ettemme enää tee lapsia). Joitain poikavauvan vaatteita löytyy (siskoltani sain kun odotin nykyistä kuopusta, olen säästänyt kai toiveissa kuitenkin saada se poika vielä joskus :D ). Ystävillä on juuri vauvaiän ohittaneita joten tavaraa löytyy läheltä. Esimerkiksi turvakaukalon aion ostaa ystäväpariskunnalta joilla kuopus on juuri siirtynyt isompaan :D En usko että tulee juurikaan uutena tavaraa/vaatetta osteltua kun lähipiirissä on käytettynä niin hirmuisesti ja hyvää tavaraa :)
 
Toi on just parasta jos voi "kierrättää" , meillä kans itellä aika paljon aikaisemmilta jääneitä vaatteita ja tarvikkeita. Loput saan ostettua ystäviltä kun heillä.ei enää tarvetta :)
 
Kirpparit kannattaa myös tsekata! :) Vauvanvaatteethan eivät ehdi siinä ajassa mennä juuri miksikään, joten kirppareilta löytyy toisinaan tosi hyväkuntoisia ja edukkaita vaatteita. Löytyy sieltä toki niitä ripulitahraisia esi-isien aikaisia koinsyömiä kammotuksiakin......

...minä kyllä tunnustan olevani sen verran materialistimutsi, että nautin ihan suunnattomasti siitä, että pääsen hipelöimään, valitsemaan ja ostamaan vauvalle juttuja itse. Kauhuskenaario ois, että sais kaiken valmiina! :wideyed::grin

Meitä on moneksi, ja hyvä niin. :wink
 
Xoxo, mä oon kans sellanen materialisti että pakko saada hipeltää ja on noi uudet vaatteet niin söpöjäkin. Eilen kävin sellasella lastenkirpparilla tosiaan enkä mä osannu oikein mitään ottaa sieltä mukaani kaikki tuntu niin jonkun muun vaatteilta. Eikä nyt supersiistejäkään ollut. Monista värit kulahtaneet täysin. Valkoiset vaatteet näytti vain siisteiltä kun oli valkeita. Kaipa sitä sen verran on omaan ainokaiseen vara satsata että saa pikkuselle uusia vaatteita :) ymmärrän kyllä kierrätyksen ja hienoahan se on. Itselle paljon ostan kirppareilta vaatteita :) mut luultavasti ainakin tää tulee olemaan mun ainoa lapsi niin kai mä sit lellin sen piloille :D tosin en aio kasvattaa mitään nykypäivän hulttiolasta käytöstavat ja kasvatus on mulle tosi tärkeä asia nykyään on niin ihmeellisiä lapsia että tekis mieli välillä oikeesti ravistella jo vanhempia että haloo lapsiko teidän perheessä määrää kaiken? On tullut työn kautta nähtyä monenlaista hiihtäjää.
 
Niin paljon ku oon odottanut että pääsisin törsäämään rahani vauvatavaraan tulin siihen tulokseen kuin moni muukin täällä että ultran jälkeen. Olis todella surullista piilottaa pienet potkuhousut pois silmistä jos jotain olisikin sitten huonosti. Ei oo mikään kiire vielä.. kuuluisat viimeiset sanat. :rolleyes:
 
Mä huomaan ostavani nyt esikoiselle enemmän uusia vaatteita kuin ehkä muuten raaskisin. Ajatuksissani oikeutan sen sillä että nämä vaatteet saa toisenkin käyttäjän, joten on järkeä maksaa vaatteesta joka kestää. Just ostin Babyidean villahousuja, jotka on todettu käytössä mahtaviksi, välikausitakin ja kesähattuja.

Monet parhaista esikoiselle hankkimistani vaatteista on kirppikseltä tai saatu tutuilta käytettynä. On löytynyt sellaisia, joita en välttämättä olisi itse tajunnut valita, ja entuudestaan tuntemattomia merkkejä yms... tässä on kyllä auttanut hyvä lastenvaatekirppis lähellä.

Tehtiin alussa sekin virhe että otettiin kavereilta vastaan lajittelemattomia vaatesäkkejä, joissa oli 90% rikkinäisiä tai pinttyneitä... ulkoistivat sitten jätehuollon meille.
 
Minä ostin esikoiselle sellaisen lämpöpussipuvun kokoa 56, jonka läpi sai kaukalon vyön kiinnitettyä. Kirpparilta löysin hyvin edullisesti ja oli kuin käyttämätön. Hän on sellainen kuumakalle, ettei enempiä pakkaspukuja tarvinnut, vaunuissa kun oli lämmin kaukalo. Tosin syntymän aikoihin oli kovat pakkaset ja kesti useamman viikon, ennenkuin pääsi enempiä ulkoilemaan.
 
Minä en ole niinkään innostunut vauvan vaatteiden ostamisesta, vaan isompien hankintojen tekemisestä. Haaveilen Stokken TrippTrappista, ihanasta sängystä ja söpöistä vaunuista ! Vielä moneen kuukauteen en aio kuitenkaan ostaa, ehkä syksymmällä sitten :) nyt voi onneksi tehdä etukäteistutkimusta, mitä kannattaa ostaa ja mistä.
 
Takaisin
Top