Hankinnat tulokkaalle

Minä olen innostunut myös isommista hankinnoista, vaikkei niitä viitsikään vielä tehdä. Pinnasänky löytyy onneksi jo isovanhempieni vintiltä ja syöttötuoli omasta häkkivarastostani, molemmat minun ja siskoni entisiä, pinnasänky myös äitini entinen. Vaunuja on tullut kyllä jonkin verran katseltua ja aaa, en kestä, kun en vielä uskalla ostaa sellaisia.
 
Mä oon katsellut vaunuja jo ennen plussaa ja nyt ehkä jopa tiedän mitkä haluan :D
 
Vaunujen osto tuntuu kivoimmalta, mutta kuitenkin hankalimmalta. En ymmärrä niistä vielä mitään, pitäisi ilmeisesti tutustua perinpohjin. Toisaalta voisin kysyä läheisiltä neuvoa, joilla on lapsia, mutta en haluaisi vielä näin aikaisessa vaiheessa kertoa raskaudesta. Ehkä pitää vaan malttaa odottaa! Mitkä vaunut Miuksulla on mielessä?
 
Quinny speedyt. Oon ihan rakastunut niihin. Kulkevat myös hangessa :D
 
Olen miettinyt vaunuja jo pidemmän aikaa, ja ainakin nämä kriteerit ovat selvät:
  • Isot pyörät, jotka eivät kääntyile, pääsee sitten lumessakin eteenpäin.
  • 4 pyörää, kolmipyöräiset kun keikkaavat liian helposti.
  • Riittävän korkea työntöaisa, suurin osa vaunuista on mitoitettu lyhyille ihmisille.
  • Toimivat sekä autokaukalon kanssa, että ilman. Mukavampaa kun ei tarvitse herättää lasta aina kun siirrytään autosta ulkoilmaan.
  • Kevyet työntää, eli ei valtamerilaivafiilistä, kuten Emmaljungissa.
Sitten pitäisi vielä löytyä kriteereitä vastaavat vaunut...
 
Musta tuntuu että nyt toisellakin kierroksella on samanlainen opiskelu edessä, kun pitää hankkia tuplat... kellään mitään vinkkejä niistä? Sisaruksille on tulossa ikäeroa n. 1 v 8 kk.
 
Meillä oli/on herqules twin raptorit ja ihan huippuhyvät jos vierekkäin istuttavat on vaihtoehto
 
Selailin nettihuutokauppoja, ja niistä löytyi ihania vaunuja... mutta vielä ei uskalla edes ottaa yhteyttä, mistä sitä tietää, meneekö kesken tai tuleeko kenties kaksoset, jolloin vaunuhankinta olisikin sitten jotain ihan muuta...
 
Suski75:llä on hyviä kriteereitä! En ois osannu tommosia ajatella, kun ensimmäistä lasta odotan. Itse oon lähinnä miettiny sitä, hankkisko kahet vaunut, joista toiset ois helppo kulettaa autossa mukana ja toisia ois vaivaton työntää omassa pihassa/lähiteillä (asutaan maadeudulla) vai ostaa yhet joita käyttää kaikkialla. Kun tämän oon päättäny, pitää alkaa miettimään muita kriteereitä.
 
Hehee mähän löysin hyvän sauman myydä noi meidän Emmaljungat jollekin teistä esikoistaan odottavalle :wink Tupliksi haaveilen bugaboon donkeyja, mutta koska hintaa on pienen auton verran niin pitää etsiskellä halvempia versioita. Mulle tärkeetä on, että lapset matkustavat vierekkäin.
 
Laitoin tän kuvan jo föböön, mutta laitan sen tähänkin :D Nää on yhdistelmät ja tällä hetkellä ratasosa yksivuotiaalla käytössä. Priimat sanoisin ;)
 
On kyllä hienot :) harmi vain kun tajusin katsoo äsken missäpäin olet, niin ehkä hitusen turhan kaukana :)
 
Kiitos :) Toivottavasti löydän näille ostajan, vaikka mikäs tämmöisiä aarteita säilöessä :rolleyes:
 
Laitoin sen siihen yhteen keskusteluun kommentiksi :eek: ootko ihan varma?
 
Niitähän on kai 2 ryhmää..toiseen ollaan XoXon kans heitetty ihmisiä sisään ja toinen oli jonkun foorumilaisen tekemä
 
Lälly, Me ollaan hankkimassa Bugaboon donkeyt! Meillä on nyt Buffalot ja ne on niin hyvät että jatketaan kyllä donkeyhin myös. :)
 
Noista kääntyvistä etupyöristä tuli mieleen, että joissain malleissa ne saa lukittua kulkemaan suoraan, niin on helpompaa kulkea hangessakin. Meillä on kääntyvät, pienet etupyörät nykyisissä ja olen kyllä aika hangessa tarponut menemään ilman että olen niitä lukinnut. Hyvin on päästy eteenpäin. :)

Mun mielestä kääntyvät etupyörät on aivan ehdottomat, sillä ne helpottaa niin paljon liikkumista. Mutta makuasioitahan nää totta kai :) Kannattaa käydä työntelemässä erilaisia vaunuja, niin löytää sen omaan käteen sopivimman!
 
Minkä ikäisen lapsen kanssa jo pärjää ilman tuplarattaita? Enhän ollut tuollaista ajatellutkaan. Me tosin liikutaan pääsääntöisesti autolla, joten aika pitkään pärjää rintarepullakin tms. Ihan pientä kun ei oikein matkarattaisiin saa.
 
Takaisin
Top