Hankinnat tulokkaalle

Välillä aina tekee hirveästi mieli jo tietää kumpi siellä mahassa asustaa niin vähän osais vaate juttuja paremmin miettiä! Vaikka toki on paljon vaatteita jotka sopii molemmille! Meillä on jo molempia sukupuolia niin nyt ei ole mitään "toiveita" kumpi tulee! Vaikka ei sitä tietenkään aiemminkaan ollut, kumpi tahansa oli tervetullut! ❤️
 
Mulle Metsola on tuttu, mutta hieman liian repro mun makuun, toki osa kelpaa.

Meilläkin on jo tyttö ja poika joten ei ole oikein odotuksia/toiveita kumpi olisi. Pojasta mulla oli tällainen samanlainen etova olo kuin nyt, joten on alkanut tulemaan poikafiilis.

Tähän mennessä hankitut vaatteet ja kankaat on unisexejä joten niin pystyy sitten tarpeen tullen yhdistellä sopivia lisukkeita.
 
Metsola on aika arvokas joo, itsellä ei ymmärrys riitä enkä kyllä kuoseistakaan niin välitä.Onneksi on vaatetta jokaisen makuun ja kukkaroon sopivaa :)
 
Mä sorruin Finlaysonin kesäalesta ostamaan vauvan aappa-pussilakanasetin ja sit semmoset ilosen vihreet Risto Räppääjä-pyyhkeet. :)

Muuta en oo vielä uskaltanut ostaa, vaikka oishan sitä kesäalesta tehnyt mieli jo jotain katsella.
 
Käytiin eilen lasten kanssa päiväristeilyllä ja ostettava se oli tulokkaat ihania Lundmyrin vaatteita, ne kun on sopivan unisexejä ja mä tykkään noista älskling-teksteistä. 1438060934177.jpg
Haalarin pyllyssä punaisella teksti.
 
Kaksi hankintaa olen tähän menneessä tehnyt. Vauvan hattu ja töppöset-setti, joita me käytettiin vanhemmille kertomiseen. Hatun sisään laitettiin varhaisultran kuvan ja itketettiin anoppia. Töppöset käärittiin mun vanhemmille erillisiin lahjapakkauksiin ja käskettiin avaamaan samaan aikaan. Hetki niillä kesti ennen kuin lamppu syttyi :-D

Tajuttiin vasta sen jälkeen, että tämä settihän oli eka ostos meidän vauvalle!

Muutama viikko sitten Ikeassa eksyttiin "sattumalta" lasten osastolle. Sain käsiini pehmolampaan, jonka häntä osoittautui vedettäväksi ja itse lammas soittorasiaksi. Pillahdin sillä seisomalla itkuun lammas kädessäni ja sen jälkeen en enää suostunut jättämään sitä kauppaan :-D

Periaatteessa en haluaisi mitään kovin aikaisin hamstrata, mutta raskauden loppuvaiheessa varmasti ostetaan ainakin kaikki välttämätön alkuvaiheeseen. Hyviä vinkkejä täällä satelee, pitää alkaa tekemään ostoslistaa :)
 
Niin ja äitiyspakkaus kyllä varmasti otetaan! On se näin esikoisen kanssa kiva, kun saa siitä alkuun sängyntapaisenkin kyhättyä.
 
Minäkin olen laittanut äippäpakkauksen pinnikseen ja vuorannut sen tummanpunaisella kankaalla ( kuulemma rauhottaa vauvaa kun luulis vielä olevansa kohdussa :) ). Meillä on ihana keinuva pinnasänky, mutta ajattelin suurimmaksi osaksi nukkua vauvan kanssa koska se oli todella ihanaa ja rauhallista kuopuksenkin kanssa. Mä sitten rakastan ostaa kankaita! kävin kirjastosta kurkkimassa lehtiä, mutta vielä en onnistunut ottamaan sellaista pinkkaa mukaan jossa olisi mitään niin mielenkiintoista. Nyt olen väsännyt esikon 4v. kutsukortteja ja ajattelin järjestää pienimuotoiset kaverisynttärit :). Yhdet 2€ villahousut olen tulokkaalle ostanut, mutta en mitään muuta. Odottelen ehkä sitä seuraavaa ultraa jos vaikka sukupuoli selviäis tartteeko sitä lähtee poikaostoksille vai ei. Muuten kaikki lelut ja tyttövaatteet ym. on kasassa. Tuli mieleen kun kietaisubodeista puhuitte että koin toisen lapsen kohdalla ne erittäin ärsyttäviksi ja hankaliksi kun kerran oli päässyt jo reenailemaan niillä. Normi nappikaula-aukko bodyt oli niin paljon kätevämpiä. Ajattelin äippäpakkauksen sijaan nyt ottaa sen rahan vaikka vaippoihin ja muuhun, kun sairaalasta saa taas sellaisen libero laukun ( jos on kirjsutunut niiden sivuille) sielä on tarpeellista öljyä ja sampoota ym. Kannattaa ostaa sitä nännirasvaa mitä myydään vauvatarvikepuolella ja ottaa se mukaan jo sairaalaan. Se helppaa alussa tosi paljon.
 
Mä olen jo ostellut jonkin verran vaatteita pikkuiselle, kun en ole vaan malttanut olla ostamatta niin söpöjä kun ovat. Nyt alennusmyynneistäkin tarttui taas pari juttua mukaan. :) Meillä ei täällä Saksassa ole mitään äitiyspakkausta, joten kaiken joutuu hankkimaan itse. Parilta kaverilta sain kanssa jo vaatepussit mukaan heti kun kerroin raskaudesta. Isompien hankintojen kanssa aion kyllä vielä malttaa mieleni ja odottaa vielä muutaman kuukauden.
 
Saksassa varmaan on ihan mukavat tarjonnat ;) missä päin siellä asustat jos saa kysyä?

Kolme kertaa oon käyny (Munchenissä, Frankfurtissa ja Hampurissa) ja tykkään siitä maasta tosi paljon tällä kokemuksella :)
 
Mä asun Düsseldorfissa. Tosi hyvin mäkin täällä viihdyn, kohta jo kymmenen vuotta oon täällä asunut. :)
 
Mä oon vähän ajoissa mut ostettiin hoitopöytä ja pistin turvakaukalon tilaukseen. Pinnis aateltiin ostaa kans lähiaikoina. Pakko ennakoida kun on nyt enemmän käyttörahaa ja tuhlaantuisi muihin juttuihin muuten. Täytyy toivoa että kun toinen kolmannes on jo alkanut että pienellä ois kaikki hyvin ja pysyisi matkassa. <3
 
Mä oon katellu paljon nyt esim. oman paikkakunnan facebook-kirpputoria. Oon aatellu, että ostan varmaan monia juttuja käytettynä sitten, kun aika koittaa. Esim. hyvännäköisiä pinnasänkyjä ja vauvan vaatteita saa tosi edullisesti sieltä. Vielä en ole ostanut muuta kuin ne yhdet lakanat (uutena)... ja tänään ostin samaiselta kirpparilta kolmet äitiyshousut valmiiksi odottelemaan pulleampia aikoja. En vielä tiedä koska alan ostelemaan, mutta varmaan vasta sitten joskus raskauden puolivälin jälkeen, jos saan mieleni maltettua siihen saakka.
 
Vaunut lähtevät tilaukseen, kunhan vain saan palkan kesätöistä. Eli varmaan parin viikon sisään.

Kirppikset on muuten ihan parhaita. Tänään lähti mukaan pieni toppahaalari+töppöset, vanuhaalari, neuletakki ja housut. Ja tämä kaikki kympillä, jokainen vaate kuin uusi. Minusta tulee varmaan kirppisten suurkuluttaja seuraavan puolen vuoden aikana. : D
 
Mä oon ostanu torista untuvamakuupussin. Muuten ei varsinaisesti oo hankittu mitään, mutta ku toisaalla on jääny tarpeettomaks ni löytyy jo turvaistuin, hoitotaso, leluja, lakanat, peitto ja pyyheliina. Sit löytyy yks trikoohaalari fleecevuorella, jonka oon tehny yläasteella. Nii ja mökiltä vähä omia vanhoja vaatteita sekä muita nukeilla olleita vaatteita, mm. äitiyspakkauksen sisältöä vuosilta -76 ja -78. Mökiltä löyty myös äitiyspakkauksen makuupussi vuodelta -76. Kuvan kuosista lainasin netistä ku se on äitillä vähä korjattavana (ollu ilmeisen kovat nukkeleikit aikanaan). Haalarikin on vähä parsittavana kun ei oo toi ompelu ihan niitä parhaita puolia ollu etenkä sillo teininä, siitä kuvaa ehkä siis myöhemmin. Haalari on melko söpö, mutta saa nyt nähdä tuleeko sille käyttöä ku ei o hajuaka minkä kokone se on.
oikea+%2811%29.JPG
 
Takaisin
Top