Esikoista odottavat

Nukuin viime yönä 11h ja silti väsyttäis...viime päivät ollut ihan hyviä syömisen suhtee, yhdessä vaiheessa kans ällötti ja eto kaikki, varsinki lämpimät ruuat...vaikka vieläki syön aika valikoiden kun en halua huonoa oloa! Noo jospa nää olot tästä tasaantuis meillä kaikilla.

Mulla oli alkuviikosta kamala olo ja väsymys, mutta nyt loppuviikosta on helpottanut. Oikeastaan ei nyt pariin päivään ole ollut huonoa oloa . Mitään makeaa mun ei tee mieli, mutta ruoka kyllä maistuu ja jostain syystä etikkaa tekee mieli. Siis vaikkapa etikkakurkkuja, etikkaista salaattia tms. Mehut ja hedelmätkin meinaa olla liian makeita. Vatsa on vähän kipeä, tai ehkä ennemmin arka ja turvoksissa. Aika vähillä oireilla täällä mennään vieläkin.. :-)

Mai, juu ei maksa vaan öljy. Ajatuksetkaan ei enää pysy kasassa :P No, ällöjä ne joka tapauksessa on.

Mulla väsymys, mutta uni ei meinaa tulla. Ahdistun pienestäki asiasta todella paljon, ja senki takia ollu unettomia öitä... Mulla piti eilen olla viimenen näyttöpäivä töis, ja se on ahdistanu toosi paljo. No, eilen ei ollut keikkaa joten joudun tänään vielä mennä. Ahdistaa niin paljo että pahaa tekee ihan koko ajan, ja en saa unta vaikka väsyttää tosi paljo. Toivon vaan että selviydyn vuorosta kunnialla ja saisin näytön läpi :(
Ja täälä myös ilmavaivat, maha/kylki/selkäkivut. Tissit kipiät, vaikka vähä helpottanu. Oksetusolo, ruoka ei maistu.
Ja nukahdin päivällä tunniksi niin näin unta että tein negatiivisen testin. :/

Ääh, eikö kenelläkään ole olo vielä helpottanut? Täällä 8+0 ja odotan kun kuuta nousevaa, että olisin taas ns täystehoissa :P

Itsellä on n. kaksi viikkoa ollut etova olo ja ruoka ei ole maistunut kauheasti, tosin mulla oli tällä viikolla pari oireetonta päivää. Ja heti, kun pystyin suht normaalisti syömään, niin ajattelin, että nyt on tainnut mennä kesken. No eilen sain syötyä tortillan ja kolme leipää, joista yhden leivän oksensin ja tämä oli siis ensimmäinen kerta kun oksensin tässä raskaudessa ja loppuilta menikin sängyn pohjalla. Tänään taas tunnin auto matka teki todella pahaa. Eli mulla aaltoilee nää oireet, kun välillä on suht ok olo ja välillä sängyssä makaaminenkin tekee pahaa. Ja jotenkin oon varautunut siihen, että oireet varmaan pahenee, jos ja kun viikkoja tulee lisää.

Mulla on tää viikko ollut jo selkeesti parempi. Maanantain jälkeen en oo tainnut oksentaa eikä enää oo niin paha ällötyskään. Liha- tai kanaruoat joutuu vähän väkisin syömään, mut muu menee jo ihan hyvin. Ja tällä viikolla en oo nukkunu ollenkaan päikkäreitä!

Vatsa on turvonnut ihan uusiin mittoihin, mutta varmaan osaksi siksi, että on lähinnä maistunut leipä ja pasta. Paino ei oo kuitenkaan noussut. Täytyy tsempata ruokailun kanssa, niin toivottavasti turvotus vähän laskee. Muuten ei kyllä pysty kauaa raskautta peittelemään.

Mulla aaltoilee oireet tosi paljo, välillä on helpompia päiviä että pystyy syödä ja välistä tuntuu että oksennus lentää jos yrittääkää syödä. Nyt 9+5.

Odotan esikoista minulla ikää 18 mies täyttää päivä ennen laskettua aikaa 21. Oireet ei ole helpottanut melkein ollenkaan oksettaa vieläkin koko ajan rv 16+2 menossa kuitenkin.

Huono olo pysyy suurimmaksi osaksi kyllä poissa, jos vaan muistaa jotain tunkea suuhunsa tarpeeksi tiuhaan.
Mulla ja kyllä miehelläkin alkaa mennä jo hermot näihin ilmavaivoihin. Ja jos en piere niin sitten röyhtäilen:oops:
Sitten on tietenkin ummetusta, matkapahoinvointia, satunnaista ällötystä, raivoamista, vessassa ravaamista ja älytön ruokahalu :D

Miks oot appletyts väärässä ryhmässä, ku sun LA ei oo marraskuussa?

Meillä varmaan otetaan uutiset vähän liiankin iloisesti vastaan jahka viititään kertoa. Omille vanhemmille ois ensimmäinen lapsenlapsi ja puolison vanhemmille ensimmäinen lähellä asuva.. Jotenki pelottaa jo etukäteen et millanen hössötys siitäkin syntyy. Kaveri sano jo, että pyytää sitte kylään ku se on syntyny, eiköhän ne sen sit huomaa.

Nyt on ihan pakko vähän marmattaa, kun on niin kammottava olo koko ajan.. Mulla katos pahoinvointi siis viikoks lomalla, nyt takaisin töissä ja olo on kamalampi kuin ennen. Viikkoja nyt 9+5. Aamusta on hetki kun on hyvä olo. Sit alkaa etominen, mahan sisältö velloo ympäri, väsyttää kuin en olis ikinä nukkunut, maha on turvonnut ja kipeä ja päätä särkee. Nyt yritän sinnitellä töissä yön, onneks oon päivystysluontoisessa työssä, et voi tarvittaessa välillä torkkua. Neuvolan täti sanoi, et joillain kestää pahoinvointi koko raskauden! Nouuuu... Mä niin odotan että tää olo loppuis ja pääsisi nauttimaan tästä odotusajasta! Tsemppiä kaikille muillekin kärvisteleville. Pakkohan tästä(kin) on selvitä hengissä.

mai, ei tarvis silti olla toisille noin kärkäs jos joku kirjoitteli huomaamattaan väärään ketjuun tai ajatuksissaan väärillä sanoilla...toivottavasti appletytsillä olot helpottavat pian, tsemppiä odotukseen vaikket marraskuisissa olekaan.

tiuhti, suora ja kärkäs ei oo synonyymejä keskenään. En jaksa valella mun jokaista tekstiä sydämillä ja lässytyksellä siinä pelossa, että aikuiset ihmiset loukkaantuu jos kysyy vaan suoraan.

Odotan esikoista minulla ikää 18 mies täyttää päivä ennen laskettua aikaa 21. Oireet ei ole helpottanut melkein ollenkaan oksettaa vieläkin koko ajan rv 16+2 menossa kuitenkin.
Kun odotin esikoistani myös mulla kesti pahoinvointi tosi pitkälle. En pystynyt edes kaupassa käymään kun laattaa meinasi lentää, mutta kyllä se olo kuitenkin lopuksi helpotti pois. Ja onnea odotukseen :)
tulin vähän kuokkiin :eek:

Ei mitään hätää appletyts, ei täällä mikään sääntö kiellä kirjoittamasta muiden LAn ketjuihin. Toivottavasti sun odotus sujuu jatkossa kivuttomammin ja stressittömämmin.

Mai, tää foorumi on kuitenkin ensisijaisesti tuen ja sympatian hakemista varten, ekä taida sellaista nettifoorumia ollakaan, jolla suhtauduttaisiin hyvin toisten virheiden osoitteluun.

Jep, ja aivan julkista tekstiä kaikki, eli ihan kuka vaan voi tänne tulla kirjoittelemaan.
Mistäs teistäkään kukaan voi tietää olenko minäkään oikeasti edes raskaana, vai täällä vain huvikseni ja ärsyttääkseni muita:grin

Takaisin