Esikoista odottavat

Mä en oo kirpparilla käydessäni malttanu olla ostamatta vähän jo vaatteita. Suurin osa tarpeista ostetaan varmaan käytettyinä/saadaan ystäviltä ja sukulaisilta. Vauvakirjan ostin, kun äiti oli kaivanut omani esiin kätköistä. Ei sitä ehkä uskalla alkaa täyttämään vielä pitkään aikaan.
Meilläkin on suunniteltu muuttoa isompaan asuntoon ja uudelle paikkakunnalle. Nykyinen paikka on vähän ollu semmoinen väliaikaisratkaisu, enkä tunne oloani yhtään kotoisaksi täällä.
 
Meillä talon hankinta edes, yhden bodyn oon ostanu ja yhden pipon tehny, alan syksyllä varmaan sitte kutomaan, kesällä varmaan teen trikoovaattetta. Haluan sitte vasta tehdä ku tietää sukupuolen... Muut isot hankinnat tehdää vasta syksyllä.
 
Mä en ole vielä uskaltanut miettiä hankintoja vauvalle, kun mua vielä pelottaa, ettei kaikki menekään hyvin. Äiti aikoinaan osti veljen lapselle vaunut ja mä sit sanoin, että jos me joskus saadaan kans vauva, niin kai sä meillekin ostat, niin kyllä se lupas. Saa vaan nähdä muistaako se mitä on luvannut. :D Miehestä on kuoriutunut ihan uusi ihminen, kun se on keskustellut sen kavereiden kanssa, joille on tulossa myös vauvoja. Se jo sanoi, että kai me aletaan kolmiota etsimään, mutta mä kyllä olen sitä mieltä, että mahdutaan ihan hyvin tähän meidän nykyiseen omaan kotiin, vaikka tää onkin kaksio. Tää on niin hyvällä paikalla ja suht uusi, ettei tätä heti haluais myydä. Ja meillä on tällä hetkellä kaksi autoa, mutta mä aion luopua mun autosta ja ehkä ostetaan sit isompi auto meille. :)
 
Esikoista ootellaan, molemmille ensimmäinen murunen:Heartred

Mä olen vieläkin jotekin vähän epäuskossa, komen +testi jälkeenkin jotenkin hyvin epätodellinen olo, ihana sellanen. Kyllä se tästä todeks muuttuu, viimeistään marraskuun loppupuolella :wink Nyt menossa rv 7+2 ja kyllä vähän jännittää että jaksaakohan se pieni siellä kölliä ja olla ihan rauhassa. Kaikki on niin uutta : ruokavalio, liikunta etc. En oikeen tiedä miten pitäs toimia vaikka olen lukenut että vähän rajoituksia mutta muuten ei mitään erityistä ongelmaa. Noh, eiköhän ne asiat tästä selviydy :)

Tuohon edellä mainittuun näkymiseen, niin kyllä mä odotan jo että näkyisi, raskausmasut on niin ihania. Pieni kaupunki tämä meitinkin on ja tietyiltä tyypeiltä varmaan satelee katseita mutta enpä heille odota. Toisaalta vaatepuoli hirvittää, miten paljon joutuu hankkimaan niitä mammavaatteita :D
 
Me käytiin miehen kanssa eilen katselemassa kylpyhuoneeseen laattoja ja samalla vilkaistiin tapettitarjontaa, löydettiin yks ihana tapetti lasten huoneeseen! Voi kumpa sitä sais muutama kuukaude päästä lähtee ostaa kyseistä tapettia :)
 
Meillä on jossain kohtaa kans asunnon myynti edessä, kaksio menee kyllä hetken mutta itse haluan niin päästä kans valitseen niitä sulosia tapetteja lastenhuoneeseen. Ja olisihan se ihan kätsy muutenkin. Minä, mies, vauva ja koira yhdessä 58 neliössä ei kuullosta kovin toimivalta :D
 
^ me joudutaan asumaan varmaan parisen kuukautta vähän yli 60 neliöisessä kolmiossa miehen, vauvan ja 2koiran kaa mutta sopu sijaa antaa (: tavoitteena kyllä ois jouluksi uuteen kotiin
 
:grin Teillhän on paljon tilaa. Täällä kömmätään reilu 40 neliöö, kaks aikuista ja 2 koiraa.
Eli pakko muutto tiedossa kun tähän asuntoon ei mahdu edes vauvan vaatteet mihinkään :D
 
Meillä oli vakaa aikomus asua kaksi aikuista, kaksi kissaa ja yksi vauva ainakin vuoden verran 40 neliön asunnossa, mutta tosiaan se suunnitelma muuttui, kun saatiin tilaisuus muuttaa kahden makuuhuoneen asuntoon.
 
Meillä on vakaa aikomus asua tässä ~70m2 omakotitalossa aina. Meillä on nyt vaan yks makuuhuone, mutta tarvittaessa isosta olohuoneesta saa jaettua tilaa ja vintille ois tarkoitus tehdä pari makuusoppea lisää jossain vaiheessa.
Ja meitä on siis kaks aikuista, koira ja kaks kissaa.
 
Me meinataan miehen ja vauvan kanssa asua alkuun tässä kaksiossa, mutta ei olla muutenkaan kotona viihtyvää tyyppiä, joten uskon meidän hyvin mahtuvan.
 
Täällä vaihdettiin kerrostalokaksiosta omakotitaloon. Plussatestin tein viikko muuttamisen jälkeen. Eipähän tarvitse kahdestaan kovin kauaa taloa asuttaa :)
 
Meillä ei tule mahtumaan vauvan sänky mihinkään ja haluan miehen tietokoneen pois makkarista, eli ainoa vaihtoehto on muuttaa ja toinen makkari on aivan ehdoton.
 
Itse oon ostanut vaan yhden bodyn, ja katsellu enimmäkseen mitä tarvii :happy: Mieshän on aivan riemuissaan kattonu uutta autoo nyt joka päivä, viimeiset 2-3 viikkoo :laughing002 toukokuussa kuulemma hankkii auton sit. Ja on ollut ihana miten mies on miellellään katellu netistä miun kaa vauvan tavaroita :love017
Myö aijotaan asua tässä meidän pikku kämpässä, niin kauan kun lapsi nukkuu pinnasängyssä. Eiköhän myö sen aikaa mahduta täällä olemaan :joyful:
 
Meillekin on esikoinen tulossa. Tai esikoiset, kaksosia meinaan odotellaan ❤️ toki vielä jännittää että meneekö kaikki hyvin, kun nyt menossa rv 8+2. Noh, vajaa neljä viikkoa seuraavaan ultraan, niin sitten uskaltaa ehkä erilailla vielä huokaista. Vaikka oireet on kyllä sellaiset, että ei pääse unohtumaan että masussa on pikkuisia :) etova olo muistuttelee itsestään päivittäin ja oksenteluakin on, yleensä vielä silloin kun pitäis kiireellä johonkin olla lähdössä
Uutta asuntoa ja muuttoakin pitäisi sitten jossain kohtaa alkaa miettiä, 40 neliötä kun meillä tällä hetkellä on asunnossa kokoa. Oltiin ajateltu ettei nyt ihan ekasta tärppää, muita kuinkas kävikään ja vielä kaksoset. Toivottavasti ennen syntymää päästään hyvissä ajoin jo muuttamaan sitten uuteen kotiin. Jos ei saada pankista tarpeeksi lainaa, niin sitten vähän isompaan alkuun vuokralle. Mutta eiköhän tästä kaikki asiat pikkuhiljaa järjesty
 
Heissan! Meille myös esikoinen tulossa, nyt 10+1 menossa, ultra vappuaattona ja jännittää jo! Mitään ei ole ostettu, varmaan sitten ultran jälkeen kun näkee että siellä oikeesti on joku ja kaikki on hyvin. :)
Me asutaan vuokralla rivitalokolmiossa, eli hyvin tilaa. Oma asunto haaveissa mutta asp-säästäminen taitaa jäädä tauolle siihen asti että meen takasi töihin... :D
 
Tervetuloa uusille :)
Itse kävin ke.nla-lääkärillä joka myös ultrasi, vauhdikas pikkune sykkeineen löytyi oikeasta paikasta, reilu pari viikkoa pitäisi malttaa nt-ultraan niin saisi myös varmuuden LA, itse pidän sitä vielä 13.11 mutta nla mielestä 11.11
 
Hiphei monen päivän toimimattomuuden jälkeen tää vihdoin antoi mun kirjautua taas! :)

Täällä odotetaan myös esikoista, asutaan miehen kanssa alle 40neliön yksiössä vuokralla, joten pakko on kyllä isompaan muuttaa :D Meille koko raskaus oli aika yllätys, vaikka tietoisesti ehkäisy oli retuperällä ja tiedotettiin että näin voi käydä. Mutta ajatuksena oli että jos lapsi on tullakseen niin hän on hyvinkin tervetullut. Meillä on aika tuore suhde ja vieläkin jännittää miten tämä tästä lutviutuu mutta uskon asioiden järjestyvän. Ainakin kummallakin ajatuksena, että meidät on luotu yhteen, mikä klisee! :wink Mies on kyllä niin ihana kun on asiasta ihan pöhkönä, ja hän on kyllä ihmisenä juuri sellainen että hänestä tulee maailman paras isä! Itse jännitän itseäni, miten sovellun äidiksi, osaanko kasvattaa lapsen, osaanko hoitaa sitä?! Pelkään myös että onko kaikki hyvin.. Onko sieltä tulossa terve lapsi jne. Päässä pyörii paljon ajatuksia!

Eka neuvola mulla oli viime viikolla, mies olisi kyllä halunnut mukaan mutta sanoin ettei vielä tarvi, neuvolassa täti sitten kyseli kuitenki että eikö mies päässyt.... :D Ensi viikolla on eka ultra, mutta jännitän näkyykö siellä mitään huojentavaa, menkkojen mukaan menossa nyt 11+2 mutta digi testin ja lady-Compin mukaan vasta 7+2.. Enemmän itse luotan siihen miten olen omaa kiertoa seurannut, mutta neuvolassahan heidän on pakko laskea menkkojen mukaan.. Toivottavasti ultra edes selventää tuleeko meille marras- vai joulukuun vauva! :)
 
Sieltä se nt-ultra vaan lähenee! Itse oon välillä niin turvoksissa, että mietin tuleekohan tuolta kaksoset :D No, kyllä tää turvotus vielä laskee. Neuvolan mukaan la olisi 14.11. mutta itse uskon vielä siihen 13.11. vaikka eihän tossa ole kun päivä eroa :)
 
Takaisin
Top