Esikoista odottavat

Lol wut, uteliaisuuttani kysyin, että miks, kun moneen kertaan laskin päässäni et voiko rv 16:lla olla la marraskuussa. En missään välissä sanonut, että mua mitenkään päin häiritsis jonkun läsnäolo tai kirjoittelu.

Uskaltasin väittää, että vähän on tässä rv 9+ jotkut oireet alkaneet helpottaa: enää ei ällötä aamupalan jälkeen ja pystyn valvomaan jopa 23-24 saakka, eikä iltapäivällä oo pakko koko ajan olla puputtamassa jotain. Tosin öiset vessahädät on ihan vakio (just ennen nukkumaanmenoa, aamuyöstä ja ekaksi aamulla) ja turvotus lisääntynyt, samoin paino nousee. En tiedä, paljonko siitä on turvotusta ja ummetusta...ilmavaivat samanlaiset kuin ennenkin. Edelleen hengästyn reippaammassa liikunnassa. Kärkkäys ja sanavalmius (=vastapallojen pamauttelu) on lisääntynyt. Erityisen itkuherkkä en ole ollut, paremminkin paikoitellen saattaa ketutus nostaa päätään.

Minäpä otan osaa keskusteluun. Laskettu aika on muutaman viikon päästä. Alunperin luin tätä keskustelua ja taisin kirjoittaakin jotain vaan siksi, kun otsikkona oli esikoista odottavat. Myöhemmin vasta huomasin, että ketju on ENSISIJAISESTI marraskuisille...

Mutta, mun mielestä on kiva, että keskustelussa on mukana muitakin. Itse oon kuitenkin kokenut samat asiat, eli voi hyvin antaa vertaistukea alkuraskaudessa oleville, mitä tulevaisuudessa tulee vastaan ja vastaavasti voin itse muistella noita alkuajan tuntemuksia ja ajatuksia!

Huoh, pahoinvointi siirtyi huimauksen tieltä. Mulla muuttuu kyllä oireet joka viikko. Huimaa makuulla, istuen sekä pystyssä. No, täytyy vaan toivoo että tämäkin on ohimenevää.

Tuon ärsytyksen tunnistan. Mulla meinaa hermo mennä vähän väliä. Sillon siis kun olen tolpillani :D

Täällä 8+5 ja väsymys on jotain järkyttävää. Voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua :sleep011 Kuvotusta ollut myös. Pääsiäisenä oli onneksi tauko kun oltiin sukuloimassa. En tiedä mitä olisin sanonut jos mummon herkkuruoat ei yhtäkkiä olisikaan maistunut :p Viinit onnistuin onneksi näppärästi ohittamaan ilman kummempia kikkailuja!
Viime viikolla oli eka neuvola ja n. 2vk päästä olis eka ultra.. En malttaisi odottaa :Heartbigred

Itse oon ollu niin onnekas, että miula o vaan nännit kipeät, väsyttää ja ilmavaivoja on :p Ja toivottavasti olo pysyis tämmöisenä :joyful:

Sivia onnekas oot kyllä :) paljo sulla o viikkoja? Tää etova olo alkaa jo nyppii ja siihen päälle tää väsymys...voisin vaa nukkuu!

Mitä mä tekisinkään, että nännit olisi vaan vähän arat :) Täällä ei olla päästy töihinkään ja törkeen huonot fiilikset siitä :(

Mä muistan, kun mies huomautti tummuvista nänneistäni -en ollut siis itsekään vielä tajunnut asiaa, eikä raskaus ollut silloin tiedossa. Sitten alkoi rintasäryt... Jossain viikoilla 7-11 taisi väsymys olla kaikkein pahinta. Siitä se alkoi jonkun verran helpottaa. Ruokahalu oli mieletön! Valehtelematta ainakin 3/4 osaa mun raskauskiloista onkin tullut puoleen väliin mennessä. Alussa tuntui, että syön kuin mikäkin norsu! Ja ne ilmavaivat... Kyllä, niitä oli! Varsinkin alkuraskaudessa. Ja nehän kuuluvat näihin raskausvaivoihin, joita ei hirveästi huvita mainostaa ympäriinsä. Veden juominen vähän väliä kannattaa! Pullo aina mukana, mihin voi täyttää vettä, on hyvä juttu!

Jihuu! Täälläpäs 9+3, eikä okseta enää! Tänään ei oo väsyttänytkään niin paljon kuin aikaisemmin, oon pärjänny tähän asti ilman päikkäreitä (siis puoleen yöhön, normisti oon nukkunu nyt joka päivä päikkärit). :D Järjetön nälkä, tissikipu, jano jne. on vielä, mutta ehkä mä tästä vielä reipastun! Pitäis pihahommia saada tehtyä kun takapihalla puskee jo maasta kaikkea jännää.

ootteko vielä uskaltaneet yhtään miettiä hankintoja? jos nt-ultrassa kaikki ok niin sitten itse uskallan alkaa pikkuhiljaa tekemään pienempiä hankintoja

Mä en ole malttanut odotella. Vaunut on jo Torista varattuna ja pestasin kaverini neulomaan kastemekon :grin Itse olen neulonut ja virkannut vaatteita ja pelholeluja. Niin joo, ja me päätettiin tällä tavalla vähän ex-tempore, että muutetaankin kesällä isompaan asuntoon, niin saa Hip oman huoneen.

Mies ei muuten ole yhtään kärsivällisempi. Se puhuu jo, kuinka sitten on hyvin aikaa remontoida pikkuisen huone just oikeenlaiseksi. Se on jo luvannut vääntää seinälle minkälaisen maalauksen tahansa, mitä mä keksin pyytää. Mulla on suuri suunnitelma, että teetätän valkoiselle pohjalle harmaita puita, joiden oksien kohdalle voi sitten sijoittaa hyllyjä.

Meillä on ok-talo mut alhaalla vaa yks makkari joka on meijän, yläkerrasta sit löytyy pari mut sinne ei iha heti tieten tuu lasta laitettua. Vähä harmittaa ku vaa 3makkaria mut näillä mennää.

Oispa meilläki mies jo noin kiinnostunut, nyt sen aika ja ajatukset menee meiä okt rakennukseen...no sinne toivottavasti päästään tekemään vauvanhuonetta ensimmäiste huoneitte joukossa! Haluaisin jotain harmaan sävyjä mut samalla taas haluisin jotai räikeetä kuten kirkkaan punasta tai keltaista!!

Tiuhtimus, hyvään saumaan rakennus kun suoraan saa sisustaa vauvalle :) Me saatiin just rt-kämppä rempattua ja nyt pitäis pyöräyttää sisustus uusiksi ja mahduttaa jättikalusteita pikkuhuoneisiin, että sais yhden lastenhuoneen :D Mitä hankintoihin tulee.. Mies on puhunu, että jos sitte elokuussa alkais hankkii tavaroita. Saa nähdä kumpi murtuu eka! :)

Mä en oo vielä uskaltanut miettiä (eli ostaa! oon miettiny!) mitään hankintoja, oon äitiltä oppinu sen verran taikauskoa (vaikka muuten aika rationaalinen oonkin), että etukäteen hankkiminen tuottaa vaan huonoa onnea... Varmaan katon sit puolenvälin jälkeen mitä tarvitaan. Muutenkin kyl ajatuksena, et nukutaan ainakin alkuun samassa sängyssä, niin ei oo kiirettä hankkia mitään pinnasänkyä tai laittaa omaa huonetta. Vähän oon jo miettinyt et mistä huonekaluista pitäis hankkiutua eroon, että saa enemmän säilytystilaa vaatteille ym. En osaa yhtään sanoa tarvitaanko edes vaunuja, niin en oo jaksanut niitäkään murehtia. Leluja ja vaatteita alan varmaan ompelemaan ja neulomaan pikkuhiljaa nt-ultran jälkeen (joka on jo 28.4. eli ihan kohta!!! <3) Kantoliina pitää varmaan jossain kohtaa hommata, mut saan sellasenkin varmaan kaverilta, niin ei tarvii hötkyillä.

Meilläkään ei oo vielä mietitty mitään hankintoja. Ajat sitten jo ennen raskautta oon päättänyt että jos tulee tyttö niin sen huoneeks tulee vierashuone, jos poika ni sit työhuoneesta tulee hänelle... Tapetit on sillei et vierashuoneeseen en poikaa majoittais ilman remppaa, työhuoneesta nyt periaatteessa sais kummalle tahansa, mut tällä hetkellä siel on limee jne ni siitä ois helppo tehdä sit poitsulle :D

Jos pikkuhiljaa uskaltais rueta neuloo kaikkee pientä ihanaa <3 haluisin tumppujen ja sukkien lisäks ainakin ihan minikokosen villapuvun tehdä itse

Takaisin