Esikoista odottavat

Pitää itekki kokeilla ottaa mehua mukaan, jos auttas :)

Lispe: täälläkin oireet on aika vähäiset. Ei kannata olla huolissaan, joillakin raskauden aikana ei tule oikeastaan mitään oireita. Ja voi olla, et siule tulee myöhemmin oireita :happy119

vanilja: varmaan niitä proteiinipatukoita voi syödä silloin tällöin...
 
ainoa kaveri ketä tietää raskaudesta sanoi että hänellä on kummastakin lapsestaan ollut oireeton raskaus (mitä nyt väsymystä) mutta ei muuta...voi kunpa vaan voisi olla luottavainen että kaikki on hyvin vaikkei niitä oireita oo ja voin vaan kuvitella jos niitä sitten tässä alkaa tulemaan että toivoisi taas ettei niitä olisikaan :grin

meinas muuten mennä pasmat itsellä ja miehellä hieman sekaisin tänään mun vanhemmilla..istuskeltiin siinä keittiössä ja yhtäkkiä porukat alkoi ihme ilmeillä kyseleen että mitäs tässä ootellaan ja odotetaanko täällä jotakin...toki miehen kanssa ajateltiin heti että voiko ne jo nyt tajuta että raskaana ollaan ja mentiin ihan lukkoon ja alettiin epätoivosesti sönköttää jotakin :p no kyse ei onneksi ollutkaan siitä, vaan toisesta asiasta mutta nyt jäi vaivaamaan alkokohan porukat sittenkin epäilemään jotain kun oltiin niin epämääräisiä ja vaivaantuneita :wideyed::wacky::woot:
 
Vanilja, mä kyselin tuolla Raskaaksi 2015-ryhmässä aikaisemmin raskaana olleilta, ja ne ohjeisti, että odottaessa ei saisi mitään ylimääräisiä ravintolisiä, esim. heraproteiinijauhetta käyttää. Suurimmassa osassa urheiluprotskuista on joka tapauksessa makeutusaineita, jotka on kiellettyjen listalla.
 
Se on kyl jännä, kun nuo makeutusaineet on kiellettyjä, niitähän löytyy vaikka mistä tuotteista... :eek:
 
Mä korvasin treenin jälkeisen palautusjuoman niilla valion vaaleansinisissä/turkooseissa purkeissa olevalla maustamattomalla maitorahkalla, johon on tungettu aika hyvä protskumäärä. Tosin nekin aluksi hiukan epäilytti, rahka kun on valmistusprosessimielessä sulatejuusto.
 
Heei, jospa miäkin kirjottelisin myös tähän ketjuun. Esikoista odotellaan miehen kanssa. Mulla on vaan järkyttävä pelko siitä että kaikki ei oo hyvin. Edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joten toivottavasti tämä pikkuinen kestäisi matkassa :)
Eka neuvola mulla oli 11.3. ja LA ois neuvolan tädin mukaan 28.10. mutta digitestien mukaan (joita tein useamman) sain lasketuksi ajaksi 15.11. Tarkentuu varmasti ultrassa :)
 
Kiitos hei vastauksista.. Tää on välillä nii vaikeeta sisäistää että kaikkea ei sovi syödä.. Tai se tuli mulle esimerkiksi ihan yllärinä että särkylääkkeenä ei voi käyttää buranaa ja ipuprofeinia mitä oon normaalisti käyttänyt..onneksi en ollut ehtinyt käyttää!
 
Mulla vähän samaa ku vaniljalla, itse tykkään hirveesti salmiakista niin nyt on vähän katottava ettei sitä tuu syötyä liikaa. Ja toinen mun suosikki herkku on kylmäsavustettu lohi.

Ei kyllä haittaa ettei saa syödä noita herkkuja koska syy jonka takia on vältettävä noita ja syötävä terveellisesti on jotain niin suurta pienessä paketissa ♡
 
Ainiin ja mulla on eilen ja tänään ollut jauhe pakkomielle tuolla ajatuksissa että miettiny miten kertoa kaikille raskaudesta.. Niin mulla kokoajan vaa pyörii että miten kerron jos siellä onkin kaks tai kolme! (miehen ja minun molempien suvussa kaksosia, niin se on laittanu ajatukset sekasin ja ajatteleekin, että meillekin tulee :D) ehkä pitäs maltillisesti oottaa vajaan kahenviikon päästä tulevaa ultraa ennen kun alkaa paisuttelee päässään liikaa :D ehkä tää on naisen piirre tai sit raskausoire että jutut paisuu pään sisällä sitä mukaa mitä niitä pyörittelee itekseen :D
 
vanilja: Täällä myös toinen joka on syönyt aiemmin buranaa. Tosin oon ollut buranaa syömättä siitä lähtien, kun aloimme yrittämään vauvaa eli marraskuusta lähtien. :) Ja tuo graavi lohi on toinen mitä oon aiemmin syönyt, mutta eipä se maailmaani kaada, kun on mitä tärkein syy olla sitä syömättä. ❤
 
nyt tänne on rantautunut tressi mitä saa ja mitä ei saa syyä...ja ärsyttää kun kaupassa yrität katsoo onko joku tuote pastöroitu vaiko ei ja silti sitä tekis mieli eikä uskalla ostaa,ärsyttävää.
 
Joo ja menepä syömään ravintolaan kun ei ikinä tiedä mitä ne tarkalleen ottaen siellä laittaa ruokiin tai että millasia tuotteita ja mausteita ym ne käyttää millon mihinkin :D noh söin sitte nii perus ruokaa että jospa ne ei ollu siihe mitää erikoista laittanu
 
Mä muuten alan nyt nähdä, mikä järki on siinä suosituksessa, että raskausajan ruokavalioa tulis noudattaa yrityksen alkua edeltävistä menkoista lähtien; siihen ehtii tottua. Itse ehdin vain kaksi kiertoa kulkea kaupassa ei-näitä-lista kädessäni, ja nyt sitten, kun niitä kiellettyjä ei oikeasti saa syödä, niitä ei enää pahemmin kaipaakaan, kun on jo hetken ollut ilman.
 
Onneksi oon kuitenki melko ranttu tapaus että esim.graavit- kylmäsavustetut kalat, mädit ei uppoo, kalaa syön harvoin, maksaa inhoan, kahvia en juo, en polta ja alkoholia käytin ennen plussaa harvoin...vaan nyt täytyy olla tarkkana noide pastöroituja tuotteide suhtee ja muistaa pestä kasvikset ja hedelmät hyvin!

Onko muuten muilla ollut puhetta haluaisitteko kakkosen pienellä vaiko suuremmalla ikäerolla? Meillä mies toivois jotain reilua vuotta, alle kaks mutta sanoin että katsotaan nyt tämä eka ja mietitään sitten koska ajatellaan ja suunnitellaa toista ;D
 
:grin Avauduin just tänään tuonne salaiseen ryhmään miehen pikkukakkostoiveista. Se kyseli, että saadaanhan me kakkonen sitten vuoden 2016 puolella. Onhan tuo kai teoriassa mahdollista, mutta eiköhän se kuitenkin mene 2017 puolelle.
 
Mä itte haluan parin vuoden ikäerolla, mies kans, en tiedä hommataanko välis mitään ehkääsyä sitte ku tän ekan aikaansaannis meni kkm jälkeen 14kk, yhteensä 19kk...
 
Mä oon kanssa miettinyt, että ehkei käyttäis mitään ehkäisyä ekan jälkeen, koska ei tämäkään mistään kertalaakista todellakaan saanut alkuaan. Todennäköisesti sitä ei kuitenkaan ihan samantien pamahda uudelleen paksuksi, varsinkin jos imettää. Mutta kunhan nyt saisi ainakin tän yhden maailmaan :) Miehen kanssa tästä ei mitään kovin vakavaa keskustelua olla käyty ja se tuntuu vielä enemmän olevan sillä kannalla, että katsotaan ensin, miten yhden kanssa sujuu. Mutta kyllä mä ainakin toivoisin, että vähintään kaksi lasta saataisiin.
 
Me ei olla vielä kakkosessa puhuttu. Oikeastaan mies ei oo juuri mitenkään kommentoinut tätä raskautta, kuunnellut vaan kun selitän oloja ja muuta.. Tänään sitten kun sain vu:sta pienen kuvan mukaan "todisteeksi, että siellä jotain on oli mieskin selkeästi vähän innoissaan ja kyseli koska näkee sukupuolen jne :-) ite en halua kovin isoa ikäeroa, mutta ehkä se vuosi olis kuitenkin vähän liian pian.. Ja meillä tärppäsi ekalla yrityksellä, niin ei kyllä uskalla ilman ehkäisyä olla jos ei heti toista halua. Vaikka voihan se olla että kakkosta joutuu odottelemaan, mistäs näitä tietää.. Onneksi ei oo sen aika ihan vielä :-)
 
Asiasta kukkaruukkuun, käytiin kattoos ihanaa taloa tänään, enää kun sais pankin kans sovittua laina-asiat lukkoon nii sais ruveta tarjoamaan ja sais vauvan kans muuttaa sitte omaan taloon ♡
 
Takaisin
Top