Esikoista odottavat

Mäkin oon vähä pähkäilly pitäskö mennä sinne ar-ultraan ko on ollu kummallisia kipuja ja oloja viime päivinä...
 
Mä ajattelin mennä uudestaan rv9, eli pari viikkoa vielä odottaa.
 
Nyt varasin ajan, perun jos siltä tuntuu..eli 7.4 meen ja sillo pitäs kasassa olla 8+4
 
Heissan! Minäkin siirtäydyn toiveikkaasti tänne tuolta Raskaaksi 2015-ryhmästä. Vähän hailuroita ovat plussani eilen ja tänään olleet, mutta käsittääkseni apteekin testi ei anna edes hailuraa ilma hyvää syytä. Kiertopäiviähän mulla on kasassa vasta 26, joten eiköhän sitä viikon päästä ole toisen näköiset viivat. Eilen ja tänään on myös ekaa kertaa ollut ilmiselvä oksennusriski sängystä ylös könytessä.
 
Tervetuloa tänne liliina ja onnea vielä kerran plussasta! ❤ Kiva juttu, kun sieltä raskaaksi 2015 ryhmästä on siirtynyt jo monta naista tänne odottajiin! :)
 
Kiitos! Mun mielestä on aivan erityisen mahtavaa päästä just tänne marraskuisiin teidän ihanien kanssa.
 
No nyt tuli mullakin pyyhkiessä vaaleanpunaista paperiin. Muutenkin on tänä aamuna tosi kipeä olo, joka paikkaa särkee (paitsi mahaa ei onneksi, ainakaan vielä..) ihan samanlainen olo kun olis menkat alkamassa :-/
 
Liliina: Itselle nuo yritys-ryhmät eli esikoinen toiveissa ja raskaaksi 2015 -ryhmät tuli tosi tärkeiksi tässä parin kuukauden aikana ja kiva, kun tuttuja ihmisiä siirtyy tänne. :) Ja kiva on huomata, kun nää odotus ryhmät alkaa täyttymään, niin täältä saa myös niitä kultaisia neuvoja mitä ainakin itse tarvitsen, kun kaikki on niin uutta ja jännää. :)

lispe: Toivottavasti tuo on harmitonta ja sulla ei ala enempää vuotamaan/ tiputtelemaan. Vissiin jos tulee pieniä määriä vaaleanpunaista/punaista, niin se ei oo tietääkseni vaarallista.
 
Lispe tiedän että säikäyttää, mulla tuli 2pv rusehtavaq valkovuotoa. Eilen ollut kipuja alamahalla, toki alaselkäki on kipeä että en tiedä säteileekö se mahan puolelle... Toivon että kaikki olis hyvin, ainakin oireet on säilyny.
 
Toivottavasti lispen vuoto on harmitonta ja ohimenevää!

Onko muilla oireet lisääntyny/vähentyny? Ootteko uskaltautuneet kertomaan raskaudesta jo jollekin?
Eilen yhdelle hyvälle kaverille paljastin ja oli kovin iloinen, kannusti että hyvin tässä käy kun itellä vieläkin nii skeptinen fiilis...ja oon joutunu oravanpyörään, olis nälkä mutta oikeastaan mitään ruokaa ei tee mieli ja sitten tulee huono olo...huoh

Sohwia katsoin että olit myöskin tänään saanu 3+ digiin, onnea siitä (samoin aneskalle!) mutta sehän tarkoittaa että sulla ois ainaki pv aikasemmin LA kun 3+ tulee testiin jos viikkoja 5+ kasassa...näin olen ainakin ymmärtänyt :)
 
tiuhtimus itsellä on sama oravanpyörä tuon ruuan suhteen. Etenkin aamut on miule hankalia, kun normaalisti en syö aamulla mitään ja nyt siihen on pakko totuttautuu muuten on olo sen mukainen. Sais olla syömässä vähän väliä :confused:

Oon huomannu, et on turvotus lisääntynyt mahan seudulla hieman, Pakko ois kohta ostaa isompia housuja, ku ei noita entisiä voi istuessa pitää kiinni, pakko avata aina nappi ja vetoketju ennen kuin on hyvä olla.

Meijän pitää varmaan kertoo yhdelle miehen kaverille parin viikon päästä. Kun suunniteltiin, että lähdettäs kolmestaan laivalla Viroon. Niin voi jätkä ihmetellä, kun ei saa autossa nyt polttaa ja enkä juo reisulla alkoholia...:p
 
Itse uskaltauduin heti eilen kertomaan kahdelle ystävälleni, jotka ovat minulle vähän niin kuin siskoja; kurahousuikäisestä asti ollaan oltu erottamaton kolmikko. Ne oli tosi iloisia eikä edes yhtään yllättyneitä :eek: Molemmat ovat kovia käsityöihmisiä ja alkoivat heti suunnitella, mitä kaikkea tekevät mun pikkuiselle :grin

Mulla on viikon verran ollut kierre väsy-nälkä-vessa. Heti kun yksi väistyy niin toinen alkaa. Tänään on etonut oikein kunnolla ja vähän huimannutkin.
 
Tais se vuoto tällä kertaa onneksi loppua ennenkuin alkoikaan :)
mulla oireet olleet jotenkin niin lieviä, että voisivat olla mulla ihan normaaliakin elämää, ilman raskautta. Ei ole ollut pahaa oloa oikeastaan , no vessassa täytyy käydä useammin mutta olen myös juonut enemmän. Normaalisti juonkin ihan liian vähän.. Nyt eilen ja tänään on väsyttänyt ihan hirveästi ja joka paikkaa kolottaa, oon myös ollut vähän kiukkuinen.
En ole kertonut kellekään paitsi tietysti miehelle ja neuvolan tätille, mulla on jotenkin sellanen olo että jos kerron niin menee varmemmin kesken. Ja äidille kertomista haluan pitkittää mahdollisimman pitkään, kun sitten alkaa se hössötys ja huolehtiminen..
 
Hitsi mä en oo edes tajunnut heti, että täällä onkin useampia eri ketjuja, mihin kirjoitella :wacky:
Oon vaan raapustanut kaikki viestini aiemmin tonne nastalla merkittyyn ketjuun, kun sitä oon pelkästään pitänyt selaimessa auki!

Täällä siis odotellaan myös esikoista. Jännittää aivan hulluna ja salaisuutta on niin vaikea pitää, mutta ihan vielä ei haluta kertoa uutisia. Ihan vain muutamat läheisimmät tietävät, jotka tiesivät yrityksistäkin. Nyt menossa 6+3 ja kyseessä inseminaatiolla alkunsa saanut raskaus. Vaikka plussat on testattu jo pari viikkoa sitten, oli tänään taas pakko testata ihan vaan varmuudeksi. Vahva punainen viiva onneksi pärähti testiin heti, kun sen tein :happy:

Varhaisultra vihdoin ensi perjantaina ja aika kuluu ihan liian hitaasti. Ahdistaa, pelottaa ja jännittää, että mitä siellä ultrassa sitten näkyy vai näkyykö mitään.... :rolleyes:
 
tiuhtimus: Sitä minäkin mietin, että näyttikö se digi oikein vai miten. Tossa 3+ ohjeessa tais lukea tuon kohdalla, että hedelmöityksestä kulunut yli 3 viikkoa ja kierron alkamisesta yli 5. Vaikka siis itellä alkoi tasan viisi viikkoa sitten ne viimeiset menkat ja ne oli kyllä ihan normaalit. Voiko olla niin, että ovulaatio on tapahtunut aiemmin, että se siks näyttää noin? Itsellä kuitenkin ollut pidemmän aikaa kierto 28 päivää, että ei se kai siitäkään voi johtua. Ja mä oon muutenkin ihan ulapalla näistä raskaus jutuista, että oon paljon nyt yrittäny lukea netistä. :) Ja laskin tuon la:n vaun laskurilla ja se näyttää nyt 5 + 0.
 
sohwia: ehkä sulla vain on istukkahormonia vähän enemmän?

Minä hurandin eilen ja aloin tekemään jo ensimmäisiä sukkia. Sain ne jo valmiiksi ja heti piti alkaa tekemään pipoa. Toivottavasti Kale pysyy kyydissä, niin pääsee marraskuussa kokeileen.
Äidille kerroin eilen ja tänään jo kaduttaa. Nyt se kyylää lehtiä ja ilmoittaa kaikista vähänkin sinnepäin olevista, että muutettaisiin lähemmäksi. Toivottavasti loppuu, sanoin aika suoraan kiitos ei painostukselle.
 
ejams: Ehkä syy on tuo, mutta pääasia, että pieni on mukana. Täytyy kysellä neuvolassa sitten tuota asiaa, jos sieltä sais enemmän tietoa. :) Oi että, nuo itse neulotut vaatteet on ihania! Voi kun itsekin osaisin. :D Ne on nuo äidit tuollaisia, mutta ehkä hän rauhoittuu ajan myötä. :wink
 
Ja sillä on ollu kyllä tosi kova mummukuume jo vuosikausia, että ehkä oli odotettavissakin. Kuitenkin ihan tolkku tyyppi.
 
Se on jännä miten nuo äidit ns "sekoaa" lapsenlapsistansa. :wink Tai onhan toi mummoksi tuleminen iso asia ja varmasti odottavat innolla lapsenlapsiansa. :) Itse en oo kertonut äidille, kun tää on niin alussa ja toisekseen hän on sen tyyppinen, että hän alkais varmaan heti ostaa vauvajuttuja. Eilen oli aika hauska tilanne, kun olin äidin kanssa kirpparilla ja löysin ihanan pienen villaneuleen, niin minä siinä tuumasin, että onpas se ihana ja voi kun itsekin osais neuloa. Äiti tomerana naisena ihastui siihen ja päätti ostaa sen säilöön. :D Sillä on siis sellainen jemma missä on tyttöjen vaatteita ja kovasti odottaa, että meille tulee tyttö. Voin vaan kuvitella miten se alkaa ostelee kaikkee muuta tavaraa, kun saa kuulla, että oon raskaana. :)
 
Takaisin
Top