Esikoista odottavat

Sivia, mä toisaalta ootan että olisi nii pitkällä että näkyisi jo.. Enemmän mulla huolestuttaa lähteä neuvolaan eka käynnille kun en haluaisi että kukaan tuttu näkee minua siellä vielä tässä vaiheessa, kun ei olla kerrottu asiasta vielä edes vanhemmille! :D saa nähä käräyttääkö joku neuvolan penkillä istuessa vaiko ei :D
 
Mie en oo vielä varannu, eikä varmaa tuu käytyä ar-ultrassa jos ei oo sellasia oireita et tarvis käyä tarkistaa. Loppu tai ens viikolla jos tekis viikkonäyttöse digitestin ja sit soittelis neuvolaan.
Jotenki ahistavaa ku tää on nii pieni paikka, vaikka en tunne läheskää kaikkia mut pianko ne juorut kulkee tämmösessä paikkaa ja ite kuitenki kaupasa töisä ni alkaako ihmiset sit kysellä pianki suoraa.. tms.
 
Heippa, täälläkin ensimmäistä odotellaan :-) vielä niin aikaista ettei kellekään olla kerrottu, niin pakko päästä tällaisille foorumeille vähän purkamaan ajatuksia ja innostusta :D tänään varasin neuvolan, aika laitettiin 30.3, tosin nyt rupesin miettimään että kun mulla on noita lääkityksiä mitä pitää ehkä vähän muutella nyt niin olis varmaan kannattanut sanoa jo varatessa tai kysellä miten toimitaan.. Mutta otin nyt sitten varmuuden vuoksi vielä tk:seen yhteyttä niin lupasivat sieltä soitella iltapäivällä. Mulla olis la tuon laskurin mukaan 12.11. :-)
 
Täälläkin esikoista odotellaan. Mieheni kanssa viime kesästä yritetty ja silloin jätin ehkäisyn pois :) nyt ois sitten 4+3 :Heartred aika alussa vielä, mutta intoa on sitäkin enemmän :) sukulaisille en oo vielä kertonut, kun on sen verta alussa vielä. Ja osa sukulaisista on sitä mieltä että liian nuoria ollaan :D minulla ikää 22 ja miehellä 25, minkäs ikäisenä ne lapset sitten pitäisi tehdä? :D Paljon onnea muillekkin odottajille :Heartred :happy093
 
Meillä mies oli ekas neuvolas aiemmas raskaudes mukana ja neuvolatäti ihmetteli sitä, siä tehtii pelkkiä alkoholitestiä ja vähä kyseltii sairauksista ja puhuttii ruuasta.
 
Meillä ei varmaa mies kerkee ekaan neuvolaan, töissä kauempana ja vaikee lähtee sieltä kesken työpäivän. Mutta ultriin sanoi yrittävänsä päästä. Ajattelin vkl tehdä kans digin ja soitella ens vklla neuvolaan, pelottava ajatus :-D en tiiä mitä sinne pitää sanoo, no joo että raskaana ollaan mutta kai se terkka sitte avittaa jos jäädyn :p
 
Kyllähän se soittaminen vähän jännitti :-D sanoin vaan että haluan varata ajan äitiysneuvolaan, niin sitten se sen jälkee kyseli kaikkea että koska oli viimeksi kuukautiset ja oliko normaalit, koska oon tehnyt raskaustestin, onko eka lapsi jne. Että eipä siinä tarvinnut kun vastailla kysymyksiin :-) enkä ajatellut ottaa miestä mukaan vielä tuohon ensimmäiseen, ultriin sitten sais kyllä tulla.
Mä täytän tänä vuonna 30v ja kyllä on äidit(erityisesti miehen äiti) jo useamman vuoden kyselleet, että koskas niitä lapsia.. Siis varmaan ovat innoissaan sitten kun niille uskaltaa kertoa :-)
Vauva unelmointia : Nykyään tehdään lapset niin "vanhoina", entisaikaan oli ihan normaali lapsentekoikä siinä 20 korvilla :-)
 
Meillä suvussa kaikki lapset o saatu alle 30, joten meilläkin alkoi varsinkin mun isovanhemmilta heti häiden jälkee kyselyt perheeenlisäyksestä, hieman stressaavaa ja ärsyttävääkin...

Tykkään haaveilla ja suunnitella kaikkea, joten olihan sitä kiinalaista syntymäkalenteriakin pakko käydä kurkkaas, tyttö sen mukaan tulossa :D onko muut uskaltaneet vielä kokeilla?
 
Tiuhtimus: Mulla on samanlaiset suunnitelmat, kuin sulla, että viikonloppuna teen digin ja ensi viikolla soitan neuvolaan. :) Ja mua kans jännittää, että mitä sanon ja myös se, että miten mä pystyn soittaa neuvolaan, kun oon töissä. :D En halua vielä, että kukaan työkavereista saa tietää raskaudesta, kun tää on niin alussa vasta. Ja mä tiedän ton tunteen, kun sukulaiset kyselee tuosta perheenlisäyksestä. Me ollaan oltu kohta kolme vuotta naimisissa ja siitä lähtien minulta/ meiltä on kyselty, että milloinkas teille tulee vauva. Ja pakko sanoa, että välillä tuntui pahalta, kun me oltiin jo yritys aloitettu, mutta vielä silloin ei ollut tärpännyt.
 
Ää, kävin kaupungissa vähä shoppailee. Parilla kirpparilla, toisella oli aiva ihana toppapuku :Heartred mietin jo vakavasti et ostan sen :D Siellä aattelin et se passais kummallekki, mut näi jälkeepäi meitittynä oli se kuitenki ehkä enemmän tyttövoittoinen. Paljo muitaki vaatteita tuli hypisteltyä kirppiksillä, vaikka yleensä oon et haluan uutta. Prismassa ja Kärkkäisellä en sit jostai syystä "uskaltanu" käyä hypistelee vaatteita. :eek:
Pari kivaa kangaspalasta löysin, jos vielä osais jotai tehäkki niistä :joyful:
Muoks. piti kattoa tota kiinalaistasyntymäkalenteria ni lupaili tyttöä, joku toine vau:n testi anto suuremmalla todennäköisyydellä poika. :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
sohwia: mä katoin jo töissä työvuoroja ja nukkarivuoroja, valkkasin sellasen ajan että pääsen lepohetken aikaa livahtamaan muualle soittamaan sinne neuvolaan nii ettei kukaa työkavereista kuule!

aneska: mäki oon vilkuilla nyt noita toppapukuja kun tässä naapurissa on lastenvaateliike jossa kaikki talvisesongin tuotteet väh.-50% mutten oo rohjennu sisällä tutkiskelee valikoimaa.

onko teillä taikka miehillä "toivetta" sukupuolesta? meille tärkeintä että lapsi on terve mutta ehkä tällä hetkellä tyttö voisi olla enemmän toiveissa kun kaikille tutuille on viime vuosina syntynyt vaan poikia.
ja tuntuu ettei tässä vielä uskaltaisi/saisi edes miettiä kumpi sieltä tulee kun koko ajan pelko jos meneekin kesken tai on jotain vialla...
 
tiuhtimus: Ootko säkin töissä päiväkodissa? Pisti heti silmään tuo "nukkarivuoro" sana. :D Meillä on myös nuo nukkarivuorot, mutta silti ei oo sellaista paikkaa minne ei kukaan vois tulla tai kun ei noissa nukkareissa oo kun alle puolet meidän talon työntekijöistä. :) Mun täytyy varmaan mennä pihalle soittaa. :D
 
^juu oon, meillä o pieni yhden ryhmän yksityinen päiväkoti koulun yhteydessä joten meillä ei hirveesti oo työntekijöitä ja pääsee "karkuun" juttelee rauhassa.
 
Takaisin
Top