Esikoista odottavat

Puoliväli, aika hurjaa! Paitsi tietysti jos menee yli lasketun ajan niin sit ei olla ihan vielä puolimatkassa.

Oi, ihania tulevia isiä :) Mun mies on myös välillä söpöillyt mahani suhteen, ja oli selvästi tosi innoissaan liikkeistä. Mutta häntä huolettaa, jos ei tykkääkään vauvasta.

Pikkuinen potkuttelee kovasti :love017 Tai sanon kaikkia liikkeitä potkuiksi kun en oikein osaa erotella niitä vielä. Parhaiten tunnen liikkeitä selällään maaten tai sit istuessa, mutta paikallaan tarvii olla. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että alkuun ne liikkeet on/voi olla tosi harvoja, eikä joka päivä välttämättä tunnu ollenkaan. Eli Laura.P noi sun tuntemukset on varmasti ihan normaaleja.

Meillä on tosiaan ultra ens viikolla, ja neuvolakin. Kävin kerran ylimääräisellä sydänääntenkuuntelukäynnillä neuvolassa, kun olis tullut viiden viikon tauko enkä sillon vielä tuntenut liikkeitäkään niin olisin kyllä murehtinut itseni hulluuden partaalle.

Mitä opiskelet, Laura.P, kun joudut kuukauden olemaan muualla?
 
Täällä poksahti täyteen 20. raskausviikko! :) Hurjaa miten nopeasti tämä menee!

Juuri nyt tuntuu olevan niin mukava vaihe raskaudessa menossa, olo on onnellinen ja terve ja maha sopivan kokoinen, toivottavasti olo pysyisi tällaisena pitkään eikä tulisi tylsiä vaivoja! Meillä on ultra perjantaina ja jännittää. Olemme veikanneet tyyppiä pojaksi mutta mitä jos yllättääkin meidät!

Minä tunsin ekan potkun joskus viikko-pari sitten ja siitä eteenpäin aika satunnaisesti.. sellaista möyrimistä tuntuu joka päivä, niin että kai se on tuon tyypin jotain perusliikehdintää sitten. En nyt kuitenkaan ole huolestunut vaikka aika rauhallista mahassa on ollut. Välillä on ihanaa huomata jossain kohti mahaa ihan pinkeä kohouma ja tökkiä että hahaa tuossa se on! :D usein aamuisin kun herään tyyppi on keskellä vatsaani pinkeänä.

Mulla on karvankasvu vauhdittunut hurjasti, ennen sileät sääret on muuttuneet ihan pehkoiksi ja vatsa on alapuolelta vaalean karvan peitossa. Kynnet myös kasvaa hullun nopeasti. Onko muille tullut tällaista?

Sairaslomalla olen ollut selkäkivun vuoksi ja lääkärit on sanoneet että ihan liian raskaita hommia töissä raskaana olevalle, joten eipä taida olla sinne palaamista. Uurastan nyt lopputyön kanssa (deadline viikon päästä!) ja sitten voi sitten muutamme! Saimme kuulla ihanasta puutalosta, jossa on tilaa vaikka kuinka ja pihaa nukuttaa ja kasvattaa kasveja kesällä, voi että mikä onni!
 
meilläkin alkanut liikkeet tuntumaan ja maanantaina oli rakenne ultra jossa todettiin että hyvin suurellatodennäkösyydellä ois tyttö! :) eli pinkki teemaa tiedos! ja täälä on kans isä innoissaan tykkää kans kovasti kasvavasta masusta :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Täällä myös yksi karvamaha! :grin Linea negraa ei ole tullut, mutta karvaisuus on lisääntynyt. Todella viehättävää :rolleyes: niin kuin melkein kaikki raskausoireet itse asiassa.

Mies oli taas ihan innoissaan liikkeistä eilen illalla, kun hetken tunnusteli ennen nukkumaanmenoa. Onnea Netalle tytöstä!
 
Hei,
Minullakin on vatsaan tullut sellaista hentoa karvaa aiempaa enemmän. Onneksi ei sentään ihan mustia paksuja vaan melko huomaamatonta, mutta tietyssä valossa näkyy oikein selvästi:wink Raskausoireet on muuten melko vähissä, lukuunottamatta tuota kasvavaa keskikehoa. Energiaa alkaa taas olemaan normaaliin tapaan ja ihanaa kun selkäkipu on poissa :smiley-bounce012 Josko tästä raskaudesta voisi pikkuhiljaa alkaa ihan nauttimaankin...
 
Ihanaa lukea että muillakin tullut mahaan karvoja lisää :D Minulla on myös tullut jonkun verran lisää vaaleaa hentoa karvaa. Raskausoireet ovat olleet tosi vähissä, onneksi maha on tullut nyt kunnolla jo näkyviin !

Tänään oli rakenneultra ja siellä näkyi suurella todennäköisyydellä tyttö :Heartred Olen niin onnellinen että olen aamusta asti ollut yhtä hymyä :) Isä oli myös innoissaan kun näki vauvan ensimmäistä kertaa ja meinasi alkaa itkemään kun kuuli että kaikki on hyvin. Painoksi arvioitiin 308 grammaa. Istukka on tuossa edessä vaimentamassa potkuja, joten en ole varma olenko vieläkään tuntenut yhtäkään, mutta eiköhän ne jossain vaiheessa ala tuntumaan.
 
Dimsku, meillä oli kans rakenneultra tänään! Kaikki hyvin ja paino noin 400 grammaa. En tiedä miksei saatu tarkempaa lukua, vai olisko se oikeasti voinut olla 400g o_O Melkein 100g enemmän kuin teillä. Paljonko on viikkoja? Ja onnea hyvinvoivasta tytöstä! :love2
 
Täälläkin ollaan karvamasuja. :) Esikoista odottelen ja tuntuu ihan oudolta ja epätodelliselta, että joku siellä vatsassa kasvaisi ja kehittyisi. Tuntuu oikeastaan ihmeeltä ja suurimman osan aikaa on epäuskoinen olo että eihän tää voi olla edes fyysisesti mahdollista. Miten muka, ihan uusi elämä minun sisälläni!

Vatsa on vasta ihan pikkanen kumpu vaikka huomenna on 18 viikkoa täynnä. Ylipaino tietysti peittää osan, mutta toisaalta aamuisin mahtuisin vielä vanhoihin farkkuihinkin. :D
 
Zallieh, eilen oli minulla 20+1 :) Varmistin vielä että paino on ihan normaali kun minusta tuntuu että muilla ollut noilla viikoilla painavampia vauvoja. Kai se sitten on melko yksilöllistä :)
 
Moikka!
Kun lukee tota teidän keskustelua on pakko tulla sanomaan että sitä vauvan kokoa miettii monesti itsekkin.
Meidänkin tuleva pikkumies oli rakenneultrassa 20+2, 394g.. Et kyllä se reilun kokonen oli jo sillon.
Toiset vauvat on isompia, tärkeetähän on että se kasvaa ainakin nähtävästi kunnolla.
Kyllä mäkin oon sitä ehtinyt jo vähän hätäilemään että kuinka iso baby sieltä sitten ulos tulee.:grin
Lapsen isä oli iso jo syntyessään ja on edelleen, itse taas oon tämmönen "hento ja heiveröinen"
Että sitten sen näkee tuleeko isompi vauva. Pääasia että kaikki kunnossa.
Jos se vauva nyt on vähän pienempi tuskin siitäkään huolestua tarvitsee, kyllähän ne lääkärit
vissiin sitte jatkotutkimuksiin lähettää jos olisi aihetta.

Jaksuja myös muille mammoille! :)
 
Heh, joo, aattelin kans ite heti, että onko se jotenkin isompi kuin pitäisi. Viikkoja oli ultrapäivänä 20+6, äitiyskorttiin kirjattiin kaksi lukua, joiden merkityksen unohdin välittömästi :grin toisen kohdalle merkittiin vastaa viikkoa 21+4 ja toiseen 21+0. Se kätilö kyllä sanoi, että tuo paino tai mitat ei vielä ennusta syntymäkokoa mitenkään kun siihen on vielä niin pitkä aika.
 
tää meijän pentu on kyl ollu viime päivinä niin kovin vilkas :Heartred kiva vaan tuntea liikettä,sitä kun ekasta kerrasta kun tunti niitä niin alkanu tarkkaileen millon niit tulee,yhtenä päivänä melkeen alko jo huolestuun kun ei meinannut mitään kuulua ,no seuraavat päivät se onkin pyöriny ja hyöriny tuol ku hyrrä :) selvä mahakin näkyy vaikkakin mulla tulee se vähän pienemmäks jäämään kun on taaksepäin kallistunut kohtu... mut eipä se nyt haittaa kuhan pentu vaan vihtyy :Heartred eikä kyl oo linea negraakaan pahemmin näkyvis,niin haaleeta viivaa että saa kyl lähempää valonkaa kattoa jos tahtoo jotain löytää :D ens viikolla neuvola tätinkaa jutteleen ja sit saanki hakee sitä äitiys pakettia!
 
Hihii, minäkin olen tainnut nyt tuntea ensimmäiset liikkeet! Viikkoja 20+2 ja tänään rakennultrassa varmistui, että kaikki on hyvin ja poika on tulossa. Maanantaina olisi seuraava neuvola.
 
Zallieh se toinen viikko määrä on varmaankin, että vastasi ultrassa niitä viikkoja ja toinen viikko tieto on se missä sä sil hetkel periaattees olit menos raskauden kanssa, kun sulle se ultraus tehtiin. Mut kumpi on kumpikin, niin sitä on vaikea sanoa.

Täällä haettiin saikkua. Tänä aamul herätes oli lonkka niin kipeä, että istuminen ja kävely sattui sekä tietyn tyyppinen vartalon taivuttelu. Menin kuitenkin aamusta töihin, kun tiesin, että sielä on ihan hirveä härdelli ilman mua. Mut pyysin työkaveria, että nostetaan kaikki yhdes, koska en oisi millään jaksanu nostella niitä yksin sängystä pois, vaikka lapsia olikin, niin kyl he silti on painavia ja osa vielä niin velttoja. No sit kesken päivän tuntu että välil on hyvä, mut koko aika se siitä muistutteli. Kävin sit pomon luona juttusilla kysymäs mitä mieltä hän on, että lähenkö hakee saikkua ja saikkuahan se pyys hakee, suotta puol kuntoisena töis oon. Eiku työterveyteen hakee saikkua, sain pari päivää, ku lääkäriä ei ollu kuka ois voinu ottaa vastaa, ni th sit anto vapaata sen verran, että saisin hetken levätä. Sanoi heti, että nyt on sit alettava höllää, että töitä pitää tehdä jos pystyy, mut heti jos tulee vuotoa tai kipua tuntuu ni heti vaa saikulle. Jottei ala supistaa ja sitä myöten tuu sit ennen aikaista synnytystä. Iltapäivä menikin sit hetken lepäiles ja nukkues. Mut enhän mä punkas malttanu olla koko iltaa. Olin sopinu, että käyn kattoo yksii vaunui ja sänkyä ja mitäs se tuotti tulosta. Nyt meillä on pienelle sänky, vaunut ja kaukalo. :D Kaikki käytettynä, mutta hyvä kuntoisia. Ens viikolla ois laaja neuvola tarkastus, jee pääsee taas tiistaina sit kurkkailee pientä, että mitä sille kuuluu. :) Tääl mennää rv 21+1 kieppeillä. Muuttui hieman kun rakenneultas todettii pienen olevan viikkoa nuorempi eli käyn sit uudellee läpi mielessäni tämän yhden viikon. :) Hyviä vointeja kaikille teille kanssa odottajille.
 
Dimsku meidän pikkuneidillä oli kans rv20+0 rakenneultrassa paino 280g ja kätilö tuumasi että on oikein hyvän kokoinen ja painoinen ja että on aina vähän niin ja näin tuon painon arvioinnin kanssa mutta että jotakin on sanottava.. Millä sitten lie sen punnitsevat kun muutenkin se 2d mustavalkokuva oli niin tuhruinen.. Mutta viikossakin tulee aina painoa lisää ja kasvupyrähdyksiä joten kai nuo tasoittuu jossain vaiheessa tai sitten vaan toiset lapset on sirompia ja pienempiä..? Itse en ainakaan panikoi, masu kasvaa ja eiköhän tarkoita että vaavi samalla, ainakin iskut on tosi vahvoja verrattuna esim. viime viikkoon :)
 
Mä kysyin ja kätilö vahvisti, että se painoarvio lasketaan (oletan että tietokone laskee) niiden parin luun pituuden, ja pään ja vatsan ympärysmitan perusteella. Meidän pienen reisiluu oli n. 3,5 cm pitkä :)

Netta, sama täällä, huolestun naurettavan helposti jos ei tunnu liikkeitä johonkin aikaan. Vaikka tiedän ettei ole mitään syytä, ja on epärealistista kuvitella, että se jaksaisi koko ajan potkia tai olisi edes niin päin, että liikkeet tuntuu. Oon päätelly, että mulla on liikaa aikaa yksin ajatusteni kanssa.
 
Hei! Liityn seuraanne myös minä... Tässä jo jonkin aikaa silloin tällöin tullut seurattua keskusteluja. LA on 17.3. Ja identtiset kaksoset olisi tulossa. Jakavat istukan, jonka vuoksi olen joutunut nkl:lla ramppaamaan viikottain seurannassa. Mutta kaikki suht ok nyt.

Liikkeitä tunnen itse eniten tuon alemman A-vauvan möyriessä, B-tyyppi on niin mukavasti tuossa, ettei liikkeet niin tunnu. Vatsa kasvaa kovaa vauhtia..pahoinvointi vihdoin loppunut, kynnet vahvistuu ja sääret minullakin vilkkaasti puskee karvaa. :)

Mukavaa odotusta kaikille, tämän keskivaiheen sanotaan olevan kivointa... :)
 
Tervetuloa joukkoon, Eeva+2! Mahtaa olla vielä tuplasti jännempää tämä odotus kahden pikkuisen kanssa. Toivottavasti foorumin kanssaodottajista on apua :)
 
Tervetuloa Eeva+2! Kiva etten ole ainoa viime tipassa mukaan tullut. :) Kaksoset vielä, voi miten ihanaa. :)
 
Kiitos!
:) kahden odotus kuulostaa täysin samalle kuin yhden...ainakin lukemani perusteella! Ainoa lisä on huoli, että selviävät hengissä ja kasvavat suht. normaalisti, kun lääkärillä täytyy rampata viikottain, tai joskus tiheämpään. Mutta positiivisin ajatuksin kohti seuraavaa käyntiä!
 
Takaisin
Top