Esikoista odottavat

sinsu

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuunmammat 2014
Syyskuunmammat 2015
Aukasen tänne uuden ketjun meille jotka odotamme esikoista. Voimme vaihtaa ajatuksia ja pohdintoja, kun kaikki on meille uutta, jännää, mutta mielenkiintoista.
 
Mukana ollaan, ainakin toistaseks.
Voi olla, että sitä vaan panikoi (teen sitä yleensä kaikesta ja yleensä myös liikaa...), mutta varasin maanantaille lääkäriajan yksityiselle. En tiedä voiko ne siellä vielä näillä viikoilla mitään sanoa tai tehdä, mutta kuitenkin, saa edes jonkun mielenrauhan tästä verisestä limatuhrusta, joka aika-ajoin tässä on nyt vaivannut...
 
Messissä. Viikkoja nyt 5+5. Välissä kaikki oireet katosivat, mutta tänään on taas vähän ököttänyt. Niin kuin joku totesi aiemmin - on se vaan jännä, miten iloinen voi ökötyksestä olla.

Onhan se Ansku hyvä käydä tsekkaamassa tilanne, jos kovasti stressaa! Mullakin oli jo tuossa pari sellasta päivää, että pelkäsin kovasti, että tässäkö se nyt sitten oli. Taisi kuitenkin olla vaan yleisen mielialan laskun vuoksi mulla semmoista ylitulkintaa oireettomuudesta. Kerroin vanhemmilleni keskiviikkona, ja alkoi masentamaan heidän tapansa vastaanottaa tieto. Molemmilla nousi pintaan omat traumaattiset lasten (minun ja sisarusteni) odotukset, ja niitä sitten kaadettiin siinä mun niskaan. Jotenkin sitä vaan toivoisi, että saisi jakaa ilonsa, sen sijaan, että masennetaan ahdistuneilla kolmekymmentä vuotta vanhoilla tarinoilla... Argh!

Vanhemmilla on siis kymmenen vuotta ollut ilmassa ero, jota eivät kuitenkaan uskalla ottaa. Molemmat hyviä tyyppejä erillään, mutta yhdessä niin kamalan katkeria. Heidän elämäänsä ei tunnu nyt ilo mahtuvan, vaikka piaatteessa tukevatkin ja ovat mielissään uutisesta.

Anoppi on onneksi kovasti iloissaan, joten tuen tuntua tulee sieltä suunnasta. Puhumattakaan ihanasta miehestä. :cat
 
Liityn mukaan ketjuun. :)
Eilen tehty testi näytti positiivista ja nyt vaan kovasti toivotaan miehen kanssa, että kaikki menisi hyvin. Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon tammikuussa viikoilla 7+1. Pelkään kovasti, ettei tämä toistuisi ja toisaalta samaan aikaan olen todella toiveikas ja iloinen uudesta odotuksesta. Pikkuinen olisi todella toivottu. :)

Tsemppiä ja iloa jo nyt kaikkien teidän odotukseen! :)
 
Täällä yksi liittyy mukaan :) en oikein ole vieläkään tajunnu tätä ja siksi odotan ultraa ku kuuta nousevaa.
 
Täällä kans yksi ensiodottaja ilmottautuu :D

Oireita ollut melko vähän, joinakin päivinä hieman etoo. Eilen yhtäkkiä taas pamahti kahdesti hirveä kipu alaselässä niin ettei tiesä kuinka päin olisi, kipu oli pahempi kuin menkkojen aikaan joskus. Samalla lailla kävi kun oli 4+1 mittarissa, heräsin kesken yötä tuohon samaiseen kipuun. Muuten ei vielä ole kummempia ollut. Tänään taas oireeton päivä.
 
Pikkuisen jännittää tänne laittaa mitään. Esikoista odotellaan mut hieman tuli yllätyksiä vastaan tai vastoinkäymisiä. Otettava rauhallisesti mut toivotaan että kerkeisin täällä roikkua loppuun astti :) La 13.3.2014 ja varhaisultraan menossa torstaina....
Oireita on turvotus alavatsassa, vessa on tuttu, rinnat oireilee "omiaan" :wink Mäkkärin drive-in luukku tuoksu oksennukselle eilen :D se oli uus kokemus ja kuulemma ei muut tuoksua havainnut xD
 
Ansku onhan se hyvä käydä tarkistuttaa niin saa mielenrauhan asialle. Toivottaa kuitenkin parasta.

OLento mäki sain omalta äidiltäni vähän vaisun vastaanoton. Tosin kyllä hänen äänestä paljastui, että hän oli onnellinen mun puolesta, mutta ei sieltä ees onnittelun sanoja tullut kun kerroin, nauro vaa ja sano, että aijaha. Ehkei se hänessä enää tunnu missään kun on niin monen muun lapsen mummi. Meille tää on toki iso juttu kun on ensimmäinen. Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu mitään, mieheni haluaa sanoa vasta kun on kuullu ja nähnyt, että mun vatsassa oikeasti on joku. Heille tää voi olla isompi juttu, varsinkin miehen äidille, jolle tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Miehen isällä on jo edellisen liiton kautta lapsenlapsia, tosin ei ole ollut paljoa tekemisissä.

Pömpylä mä söin eilen hyvillä mielin illalla appelsiiniä. Tänä aamuna ku otin ja kuorin appelsiinin ni sanoin miehelle, että tää tuoksu valkosipulille. Kyllä miehellä riitti naurua, että just eilen söin ku ei mitää ja tänä se tuoksuu valkosipulille. Ei tietoa mistä se haju tuli mun nenää. Onneks sain kuitenki syötyä sen appelsiinin. Enkä oo käsitelly valkosipulia aikoihin.

Mieheni eilen sanoi, kun puhuttiin, että uskooko mieheni oikeasti vasta sitten kun näkee lapsen ja kuulee sydänäänet, että mä odotan meille pientä. Ni mieheni sanoi, että kyl hän täs pikkuhiljaa alkaa uskoa ja kysy monta kertaa, eikö sul oo enää tullu niit kuukautisia, että sehän on se ainoa oikea merkki raskaudelle. Mä siiihen, että voi kulta, ei oo kuulunu sit toukokuun lopun jälkeen. Jokohan se ny sit ois tajunu, että mun kehos oikeasti tapahtuu jotain. Toki mä pidän edelleen suojaa koko ajan, kun aika ajoin tulee valkovuotoa ja mä en tykkää sit yhtää märästä olosta housuis. Tääl on tänä alkanu päivä ihan hyvin. Eilen viel jomotti oikeaa lonkkaa vähän, kun edeltävänä iltana iski kauhee iskias kipu ja nukkumisesta ei meinannu tulla mitää. Vähän pelkään, että se iskias taas iskee ku pääsen maanantaina töihin, saa nähä.

Tsemppiä myös minun puolesta kaikille meille odottaville! :)
 
Hei! Myös minä liityn tähän ryhmään maalismasujen lisäksi :) ja tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet odottajat :) eli pähkäilin tässä että menenkö varhaisultraan,kun niin oireetonta on, ja lopultaolen päättänyt että odotan neuvolakäyntiin saakka joka on 31.7 :) nyt on tosiaan tällä kuudennella viikolla tullut oireita lisää.. Yksi päivä tisseihin sattui niin paljon, että tuntui kun joku yrittäisi tulla ulos niistä :D ja vatsaa vihloi. Nyt onneksi vain kosketusherkät ja juostessa sattuu. Sitten minulla on tullut kurkun karheutta, onko muilla samaa? Mitä siihen saa ottaa avuksi? Ainiin ja kun kyselin aiemmin miten selvitä alkoholijuhlista, niin käytinpä ovelana syynä viikon antibioottikuuria :D tähän asti mennyt läpi :) oletteko muut muuten uskaltaneet kalaa syödä? :) kauheasti mietityttää mitä sitä oikein uskaltaa syödä ja mitä ei.. Ainiin ja näkyykö Fb ryhmään liittyminen omalla sivulla? Tekisi mieli sinnekin liittyä mutta juuri arvelluttaa että kaikki paljastuu jos näkyykin sivulla :)
 
Täällä kurkku karheena joka toinen päivä hetkellisesti :) mennyt ohitte omillaan. Maalismasukki87 syötkö mitään vitamiineja? Sinkki tehokas flunssanoireidrn poistaja.
Oireita on ollut laidasta laitaan että kait tässä vielä saa "kypsytellä" jotain sisällään, hehe :wink
 
Mulla nokka vuotaa ja niiskututtaa koko ajan, mutta kurkku ei vielä kipeä.
Norjan ja perämeren lohta oon syöny aivan huoletta. Viikonloppuna söin pienen palan haukeakin ennenkuin muistin, että sitä ei vissiin suositeltu listeriariskin vuoksi.

Fb ryhmään liittyminen ei näy omilla sivuilla eikä mitenkään kellekään ulkopuoliselle. :)
 
Maalismasukki87 Kyllä mä olen kalaa syönyt. Tärkeää on, että kala on kypsää eli ei graavisuolattua kalaa esim. saa syödä tai ei suositella syötävän, sanotaan näin päin. Lisäksi kaloista järvikaloja ei suositella syötävän, mutta esim. merestä peräisin olevat kalat on ihan ok, kunhan ei syö liian usein. Tosin ite tuskin ihan noin harvoin tulen syömää kalaa ku mitä terveys ja hyvinvointilaitos suosittelee, että noin 1-2krt/kk. Kyl mä syön ainakin sen kerran viikos kalaa. Tärkeintä ruokavaliossa on se, että syö terveellisesti eli mielestäni ei kauheesti kannata napittaa sitä, että ei saa syödä sitä eikä tätä, koska helposti siinä käy niin ettei sais syödä mitään. Maksaruokia toki kannattaa välttää. Fb-ryhmään liittyminen ei näy sun kavereille eikä seinälläsi eli kaverit eivät tiedä mitään, että kuulut siihen ryhmään, eikä myöskään tiedä mitä keskustelua käyt sielä.

Pömpylä ottikin hyvän aiheen esille. Kuinka moni teistä syö lisänä vitamiinejä ja mitä? Itse syön tällä hetkellä foolihappoa ja magnesiumia.

Kaethe hauki on just yks niistä kaloista joita ei suositella syötävän.

Laitankin tähän tuon linkin http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/aihe...laiset/raskausaika/valtettavat_elintarvikkeet jossa näkyy noi suositukset näistä elintarvikkeista mitä saaa ja mitä ei saa syödä. Lista on mielestäni loputon, kun sitä alkaa lukemaan, mutta loppujen lopuksi ei niin paha.

Täällä on menny hyvin tää päivä, vaikka en ole mitenkään järjettömästi syönyt. Tosin mieheni naureskelee edelleen näille mun oudoille makutottumuksille ja totesikin tuossa kun syötiin päivällistä, että turha sulta on kysyä, että maistuuko, ku et sä kuitenkaa tunnista enää makuja, kun mikään ei maistu miltää ja totes loppuu, että mitähän näihin ruokiin pitäis laittaa, että ne maistuis. Täl kertaa tein kyl ihan ite ruoan, että sai itteä ehkä valittaa, kun ei maistunut. :) Huomenna alkaa taas arki, kun meen töihin. Kääk, oisin nii mielellää jääny lomailee lisää, mut tää ny oli vaa esimakua tästä lomasta, kun oli vapaita tässä viikon verran.
 
Pömpylä olen alkanut syömään viikolla jo raskausajan vitamiineja, niiden luulisi riittävän? Myös tomaatteja paljon syön ja olen yrittänyt alkaa syömään salaattia joka aterialla. Kaethe kait sitä Tuoretta lohta ilmeisesti sitten uskaltaa syödä :) ja fb ryhmään lähiaikoina liittyä :)mulle tuntuu maistuvan ruoka tosi hyvin ja makea ja kaikki rasvainen ruoka tietenkin. Ja vichyä tekee kauheasti mieli, mut en tiedä pahentaako nää kuplajuomat vaan tätä karheaa kurkkua. :/
 
Lohta voi syödä huoletta, kunhan se on kypsää. :)
 
Kiitos sinsu linkistä! Ja fiksuista sanoista :) mulla oli sama tänään makkaran ja lihan kanssa ettei oikein maistunut miltään. Ja tuo tarrasukkia kommentti piti olla vuodoista huolimatta ei vuosista :D kiitos ennakkosyötön.
 
Täälläkin eräs viime tiistaina ekan kerran haalealla plussannut tyttönen, joka ei useamman kuukauden odottelun jälkeen voinut uskoa haaleita plussia (useamman testin jälkeenkään) todeksi vaan kävi perjantaina labrassa toteamassa että positiivistahan se näyttää :) Pillerit poissa siis lokakuusta 2012 eikä varsinaista yrittämällä yritystä ole ollut, mutta kyllä ne joka kuun "tyhjät testit" vähän apealle mielelle sai ja alkoi jo usko horjumaan.. Nyt vaan toivon, että kaikki menisi hyvin ja kaveri pysyisi mukana :)
Huomenna soitto neuvolaan, niin saadaan tää homma oikeestikin viralliseksi! :happy093

Minkäs ikäistä ja kuinka kauan yrittänyttä porukkaa täällä muuten on?
 
Minäkin taidan nyt liittyä porukkaanne. Plussattu on jo muutama viikko sitten. Me yritettiin mieheni kanssa noin puoli vuotta ja sinä aika sain 3 keskenmenoa. Eli raskaaksi kyllä tulen helposti mutta kunhan nyt vielä se raskaus saataisiin edes kerran loppuun asti, niin olisin onnellinen. Ja ikää minulta löytyy muuten 25 vuotta.

Noista vitamiineista oli puhetta aiemmin. Minä syön tällä hetkellä vain foolihappoa mutta raskausajan vitaaminit olen jo ostanut. En vaan tiedä koska uskaltaisin ne alottaa, sillä tabletit sisältävät rautaa joka vetää mulla mahan ihan sekasin. Lisäksi syön B12 vitamiinia, koska olen pääsääntöisesti kasvissyöjä.
Olisi tosiaan hauska kuulla minkä ikäisiä kaikki ovat
 
Täällä ikää 25 ja reilu kk niin 26 :wink
Mulla on luontaistuote kaupasta raskaus vitamiinit ja syönyt niitä olen heti kun plussasin.

Täällä ei voo oikein sanoa että yritetty oltais :) On saanut tulla jos on tulossa. Työelämässä suuria muutoksia ja siksi on vähän himmailtu ja jännäilty :)
Vihjailin Äidilleni eilen tulokkaasta ja kun on raskaus vähän varmemmilla vesillä niin saan hillakermakakkua :D
 
Takaisin
Top