Esikoinen tulossa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lau84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen pohtinut itsekseni synnytystä.. Lähinnä synnytysasentoa.. En pelkää varsinaisesti synnytystä, vaan sitä mahdollista repeämistä.. Niin olen pohtinut synnytystä istuma-asennossa.. Lueskelin, että siinä tapahtuisi vähiten tuota pelkäämäni asiaa.. No mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä ja pohtia..

Ootteko kertonu jo tuleville mummoille ja papoille? Jännittää kamalasti jo kun joulupäivänä ja tapanina päästään kertoon läheisille. Mulla tulee pe rv 14 täyteen joten ehkä vihdoin uskaltaa paljastaa <3 askarreltiin kortteja joissa pikkuruno ja paljon tarroja ja kaikkea söpöä härpäkettä <3 vuosien toiveen jälkeen alkaa tuntumaan vihdoin varovasti todelliselta. Ihan ymmälläni oon vieläkin et ollaan näinkin pitkällä. Kunhan joskus liikkeet alkaa tuntumaan niin enköhän mä rauhoitu jo vihdoin.

Ja uskalla vihdoin kävellä vauvaosastolle (*×*) <3 <3

Me kerrotaan jouluaattona. Appivanhemmille menee paketin mukana kortti jossa ultrakuva ja joulun toivotukset isovanhemmille. Omille vanhemmille samalla tavalla, paitsi että ollaan paikalla katsomassa kun avaavat paketit. Huomenna alkaa rv 16, ja alan olla normalitilaan nähden sen verran muhkea ettei pidempään oikein voi peitellä.

Me ollaan kerrottu perheille jo aika aikaisin, varhaisultran jälkeen, kavereille ja muillekin tutuille viimeistään nt-ultran jälkeen. Eka raskaus ja kaikki menny hyvin niin en oo osannu peitellä asiaa. Nyt alkaa raskaus jo näkyäkin niin voi rauhassa olla masun kanssa kun kaikki jo tietää. Rv 16+4.

Mekin kerrottiin jo ennen varhaisultraa isovanhemmille ja osalle sisaruksista. Se on niin iloinen asia, että halusimme jakaa sen pian. Jos raskaus olisi mennyt kesken niin olisi ollut kiva, että tukea saa myös surun keskellä.

Mekin kerrottiin jo ennen varhaisultraa isovanhemmille ja osalle sisaruksista. Se on niin iloinen asia, että halusimme jakaa sen pian. Jos raskaus olisi mennyt kesken niin olisi ollut kiva, että tukea saa myös surun keskellä.

Samoin ajateltiin, ei tätä iloa pystynyt salata. :)

Me kerroimme tuleville isovanhemmille jo varhaisultran jälkeen. Olisi ollut vaikea pitää salassa, koska olin TOSI huonovointinen viikolta 8 lähtien, ja oksennan vieläkin aamuisin. Nyt 13+5. Lähisuvulle ollaan viety/viedään nyt jouluviikolla joulukortit, joissa on allekirjoitus meiltä kaikilta kolmelta. Kahdelle omalla sukulaiselle vein jo, ja oli hyvät ilmeet :D Pyydetään kuitenkin pitämään asia vain läheisten tiedossa tässä vaiheessa.

Olen niin epävarma ensiodottaja, että tuntuu siltä kuin haluaisi pitää odotuksen salassa vielä pitempään :/ Läheskään kaikille sukulaisille en halua vielä paljastaa raskautta.

Olen muuten ruvennut näyttämään mahasta lihoneelta. Että löysät neuleet ovat tosi jees. Kävin ostamassa yhdet resorifarkut, jotka on muuten mukavimmat housut jalassa ikinä. Piti pälyillä kaupassa, ettei kukaan tuttu näe, että olen siellä äitiysosastolla :D

• Tykkään
Reaktiot: Aza
Meillä myös jouluna kerrotaan lähipiirille (osa jo tietää), sit voi kertoa laajemmin muillekin vaikka tietty useat kaverit ovat asian huomanneet tai on tullut kerrottua jo. Hyvään aikaan meikäläisille tää joulu, mikäs sen mukavampi joululahja [emoji173]️

Me suunniteltiin että oltaisiin kerrottu jouluaattona vasta mutta np-ultran jälkeen ei enään malttanut odottaa. sitä ennen mulla ei ollut mitää kiirettä kertoa kun olin nii epävarma koko raskaudesta.
Laitettiin ultra kuva samaan kuoreen joulukortin kanssa. ihania reaktioita saatiin :Heartred

Mun oli pakko kertoa muutamalle hyvälle ystävälle jo aika ajoissa,jotenki sitä vaan kaipaa tukea ja neuvoja niiltä,joilla on jo lapsia :)

Vanhemmille kerrottiin jouluaattona joulupaketin muodossa,iloisia ilmeitä oli kiva hämmästellä [emoji28]muille kerrotaan luultavasti joskus ens vuoden puolella,viimeistään sitte ku sitä ei voi oikein enää peitellä.

Kenellä näkyy maha jo ihan selvästi? Milloin alkoi näkyä? Minulla nyt 15+0 ja näytän edelleen vain lihoneelta. Toinen neuvola oli tällä viikolla ja selvisi, että olen itse asiassa laihtunut pari kiloa. Sydänäänet kuunneltiin ja tuntui, että toukka on paljon alempana kuin kuvittelin, tuolla bikinirajan tuntumassa. Vissiin vähän tämä naisen anatomian tunteminen hukassa

Mulla lähinnä makuulla näkyy ja tuntuu selkeä pieni kumpu napaan asti. Omaa mahaa on vähän ja se turvottaa niin alkaa pikkuisen näyttää vauvamahalta, vaikka todellisuudessa itse vauvamaha on pieni vielä. Alhaalla on vauva vielä joo, sykkeet kuuluu tuosta ihan alavatsalta ja potkut vähän ylempää. Rv18+0

Moikka. Mul tuntuu kovalta naparasvan alla jo navan alla. En saa piiloon muutenkun kuteilla. Kerrottiin jouluna perheille ja mulla onkin nyt 15+1. Ensiviikolla päästäänkin kuuntelemaan sydänääniä. Vaikka hiljalleen alan ymmärtämään että tämä kaikki onkin totta, silti hirveä jännitys ensviikon neuvolalääkäriä kun edes miettii <3 mitään ei olla hankittu vielä, mutta jospa ensi neuvolan jälkeen :)

Mullakin on ens viikolla neuvolalääkäri. mitäköhän siel sit tehdään?
Mekään ei olla hankittu viel mitään mutta työkaveri kovasti myy meille rattaita ja pinnasänkyä. yksi päivä käytiin myös miehen kanssa katsomassa mitä kaikkee kirppareilta löytyy :D

Mulla neuvolalääkäri vasta 24.1,nyt Rv 14+3..muistaakseni joku puhu että siellä tehtäis ainaki gynetutkimus :)

Mitään en oo vielä ostanu,monta kertaa hypistelly aleissa ihania pikku vaatteita,mutta ajatellu että josko sitte viimeistään rakenneultran jälkeen :D

Mulla tuntuu että vaan lihonu ja illalla turvotus näyttää jo kunnon vauvamasulle :D

Me ollaan kirppareita kierrelty avopuolison kanssa ja halvalla tehty löytöjä :) ja isovanhemmat ostanu jo jotain kun kuitenkin ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä kummallakin puolella <3 vielä kun vajaa 3 viikkoa olis ostelematta niin tietäs sitten sen sukupuolen jos suostuu vaan pikkunen vilauttaa :)

Mekin ajateltiin että rakenneultran jälkeen aletaan sit hankkii juttuja. ehkä jotai pientä voi ennen sitä :D

Mulla neuvolalääkäri eka käynnillä kysyi miten on menny, kuunteli sikiön sykkeet ja teki gynetutkimuksen, kokeili kohdunsuun ja paineli mahan päältä et miten kohtu kasvanu. Kattoi ettei oo mitään tulehduksia tuolla ja kaikki muutenki ok. Alle 10 min. meni vastaanotolla.

Takaisin