Esikoinen tulossa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lau84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä olis kanssa esikoinen tulossa. Raskaus alkoi ekan ivf:n tuoresiirrosta. Kovasti pikkuista on odoteltu ja tietty välillä tulee jännitys ja ahdistus että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Pääsääntöisesti olen kuitenkin luottavaisilla mielin. :)
Varhaisraskauden ultrassa 6+5 kaikki oli kuten pitääkin ja ekassa neuvolassa 9+0 sydän löi noin 180 kertaa minuutissa.

Kotidoppleria en kyllä taida ostaa ettei kuuntelusta tule pakkomielteistä. :rolleyes:

9+4

Näkyykö teillä esikoista odottavilla vielä vatsaa ollenkaan? Mulla on sellaista turvotusta joka lähinnä vaan korostaa mun pientä vatsamakkaraa. [emoji16] Housut menee viel jalkaan. Nim. Vatsa olis kiva. ;)

Mä oon yrittänyt iltaisin vetää vatsaa sisään, ja mun mielestä alavatsalle jää kyllä sellainen "kumpu" (mikä siis aiemmin myös meni sisään kun muuta vatsaa veti) mutta voi olla kuvitelmaakin.. Jos vatsaa ei vedä sisään niin silloinhan se kumpu kyllä on mutta lienee vaan turvotusta.. :) viikkoja siis nyt 7+ tai 8+, huomenna selviää enemmän kontrolliultrassa..

Alavatsalla näkyy ja tuntuu kumpu. Muuten turvottaa aika kiitettävästi ja oon joutunut housut vaihtamaan joustovyötäröisiin kun normaalit puristaa.

Jep täällä kans kumpu jota ei saa vedettyä sisään ja minkä vuoksi ei voi käyttää enää normaaleja farkkuja. Osasyy tieten oma ylipainoisuus, mutta normifarkut tekee nyt kipeää. Nyt rv 8+4 ja kävin ekat ostamassa jo rv 6+jotain. Kaveri joka paljasti raskautensa vastikään osti vasta nyt ja hän on jo melkein rv 14. Minun raskaudestani hänkään ei vielä tiedä... (tuskaaaaa salailla)

Mulla menee kaikki housut jalkaan, mutta alkaa olla vähän epämukava olo niissä. Varsinkin kun on pahoinvointia. Mäkään en muiten saa alavatsaa vedettyä enää sisään. :D tänään 10+6.

Täällä havaittavissa pelkkää ylämahan turvotusta. Tai sitte oon vain lihonnu.. mulla ensimmäisenä aina maha kasvaa jos paino nousee vähäki. Ei tuo alavatsa kyllä vielä ole mun mielestä yhtää muuttunu isommaksi ja kaikki housut mahtuu hyvin.
8+4

FionaG: Pidän kovasti peukkuja sulle sinne ultraan! Toivotaan että tulee hyviä uutisia! :)

Mulla tuntuu alavatsalla kohtu ja pieni kumpu on, mitään ei vielä näy ulkopuolisille kun on vähän ylipainoa niin on pieni maha muutenkin. Mammahousut on ollu käytössä viikon, normifarkut puristi jo niin paljon. Turvotusta mulla on ollut ylävatsalla jo viikkoja. Just sanoi yks tuttu tänään et ei sulla vielä raskaus näy ja samaa mieltä olen :)
Rv 11+3

Täällä havaittavissa pelkkää ylämahan turvotusta. Tai sitte oon vain lihonnu.. mulla ensimmäisenä aina maha kasvaa jos paino nousee vähäki. Ei tuo alavatsa kyllä vielä ole mun mielestä yhtää muuttunu isommaksi ja kaikki housut mahtuu hyvin.
8+4

FionaG: Pidän kovasti peukkuja sulle sinne ultraan! Toivotaan että tulee hyviä uutisia! :)
Voi kiitos :) on ollu pitkät kaks viikkoa mutta onneks huomenna vihdoinkin!

Meillä näkyi toissaviikolla varhaisultrassa pikkuinen oikeassa paikassa ja sydänkin siellä väpätti. Väpätti kyllä omakin sydän - olin todella hermostunut ennen ultraa. Nyt onkin sitten ollu niin paha olo, ettei tarvitse epäillä, onko raskaana. Maha on ollut myös turvoksissa iltaisin. Nyt on 8+1.

Mulla on kans kauhee turvotus päällä. Eikä enää mitkään muut housut mahu jalkaan kun gollarit :D eikait se vielä näin aikaseen voi alkaa maha näkymään kun on vasta rv 8+3 :o kait tää turvotus jossain vaiheessa tasoittuu

Yhyy mulla ei ole mitään mahaa vielä näkyvissä :( olen toisaalta laihtunut tässä alkuraskaudessa kun syöminen on ollut heikonlaista oksentelujen takia... Ja olen muutenkin aika pienikokoinen. Ja rv 10+1

Heippa! Minäkin mukaan täältä hyppään kokeilemaan uutta juttua! :)
Täällä ollaan nyt 11+3 ja olo on odottava ja kuvottava! Varhaisultrassa kävin 6+1 ja siitä onkin ollut pitkä aika odotella seuraavaa ultraa! (Se on vasta 30.11.) Alavatsa hieman pömpöttää jo ja useat housut tuntuvat epämiellyttäviltä. Muutamia kertoja oksentanut, mutta siihen helpottaa tasaiset ateriarytmit, heti aamusta lähtien.
Kiva lukea täällä muidenkin kokemuksia!:smiley-bounce012

Ei näy onneksi mahaa - aloitin uudessa työpaikassa tällä viikolla niin ihan hyvä vaa ;) Ekojen viikkojen iltaturvotuskin hävinnyt. Mammahousut laitoin tänään ekaa kertaa muuten vaan jalkaan, voin suositella. On mukavat nää Love2Waitit. Ja kerrankin sopivan pituiset housut näin 180 cm hipovalle odottajalle. Tänään 9+5.

Moikka moi! Liityn seuraan. Rv 11+2. Eipä oikeastaan ole "ylitsepääsemättömiä" oireita ollut. Pahoinvointia kyllä mutta ei ole mennyt oksentamiseen saakka, väsymystä, rinnat suurentuneet ja arat, Hieman huonolla tuulella olin alussa..ihan muutaman kerran meni riitaan asti mieheni kanssa mutta sekin meni ohi toistaiseksi. Voihan ne mielialat myöhemminkin heitellä.
Suurin juttu on ollut tupakan poisjättäminen.Se on ollut vaikeaa ja syön ja napostelen paljon tuon takia. Onko täällä muita? Ja mitkä on fiilikset? Juttelin neuvolassa siitä ja tämä Urbaani legenda siitä että sikiö kärsii yhtä paljon ellei pahemmin siitä stressin määrästä kun lopettaa tupakoinnin kumottiin täysin. Hyvä niin sillä en ole siihen koskaan uskonutkaan. Se on vain tekosyy jatkaa. Nooh..jokainen tyylillään. itse en voi polttaa koska ei se lapsi itse ole päättänyt tähän maailmaan syntyä!

Moikka mypa. Itse kanssa lopettin tupakanpolton kun sain tietää että olen raskaana. 10 vuotta polttanut niin, Helppoo se ei ole ollut. Mutta onneks vauva nyt on hyvä syy lopettaa vaikka herkkuja meneekin sit ihan mielettömästi. Ja välillä tuntuu sen takia että tästä tulee kauhee sokerivauva :D

Täällä kanssa tupakan poltto loppui lähes tulkoon heti plussauksen jälkeen. Olen nähnyt unia tupakasta ja välillä tekee kyllä niin hulluna mieli... Mutta onneksi! kaikki hajut ällöttää tällä hetkellä niin paljon, että en voi olla lähelläkään tupakalta tullutta ihmistä tai mennä edes seuraksi.

Moikka mypa. Itse kanssa lopettin tupakanpolton kun sain tietää että olen raskaana. 10 vuotta polttanut niin, Helppoo se ei ole ollut. Mutta onneks vauva nyt on hyvä syy lopettaa vaikka herkkuja meneekin sit ihan mielettömästi. Ja välillä tuntuu sen takia että tästä tulee kauhee sokerivauva :D
Sitä mäkin oon miettiny et ei se sokerikaan järin terveellistä ole!!

Semmonen kyssäri vielä että onko muita migreenipotilaita? Mulla oli eilen migreeni kohtaus ja piti vaan odotella et se menee ohi kun en halua syödä migreenilääkkeitä. Oksentamiseen astihan se sit meni ja sit kun sain vihdosta viimein unta niin herätessä oli hieman helpottanut. Lääkkeillä menee huomattavasti nopeemmin ohi..

Takaisin