Ensipäivät uuden tulokkaan kanssa.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sartza80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No on tässä kyl oman osani paskahalvauksiakin joutunut saamaan ton omanki ukkelin kanssa. Hänellä nyt pari päivää ollu semmosta menoa joka suuntaan että jeps.. tuntuu välillä että hän niin silmittömästi olettaa ja luottaa että mä oon vauvan kanssa ja pakkohan mun on ollakin ja hoitaa kun hän käy missä vaan.. itse kun ei noin helposti vaan pääse minnekään.. ja sit hän myös kiukkuaa sitä kun hänen pitää kaupassa käydä ostamassa sitä ja tätä.. minäkin kävisin mielellään siellä kaupassa mut en aja autoa ja pitäs olla tissibaarina kokoajan vauvalle..

Mamssi, en oo käynyt missään näiden kanssa ku täällä riehuu se RS virus ja influenssa. En halua niitä tänne.

Käydään ulkona ja ollaan kotona. Ollaan me yhden kaverin luona käyty jolla on lapsia mut nyt niillä on siellä kaikki kipeitä.

Ohan se semmosta tuo ulos lähteminenkin.. puen ensin isommat lapset ja nakkaan tuohon pihalle. Sit nopeaa vauvan ja lopuksi itseni. Muuten olisin hiestä märkä :D eilen 2/3 huusi pihalla ja mä vedin kauheeta kyytiä vaatteita päälle..verenpaine oli varmaan 300... :D

Mut ihan kivasti täällä jo menee. Paremmin tuo mun mies nyt on apuna kuin koskaan aiemmin. Vaatii vaan hillitöntä komentelua ja se väsyttää mua.

Viikonloppuna päästään onneksi takaisin kotiin..Ollaan oltu evakossa monta viikkoa!

Bb, meillä kans mies meinaa hermostua tohon kaupassa käymiseen. Sanon sille aina että mites se luulee että kaappi täyttyy ittestään vai :P (ei tykkää yhtään kun sanon niin). Ja aina kun hän tulee kaupasta, ilmoittaa kyllä suureen ääneen kuinka paljon rahaa meni, mä vaan nyökkään että juu, näin on!

:D joo mamssi toi on niin.. :D oon ite siirtäny välillä rahaa tolle että no nyt voit tuhlata "mun" rahoja :D ettei tunnu niin pahalta.. samassa konkurssissa tässä kuitenki ollaan..

meillä mies onneks menee ihan mielellään kauppaan! :D Toki mä siirrän sille aina välillä rahaa, yhteiset rahat meil periaatteessa kuitenin on. :) Mulla nyt ei juuri oo menoja, niin on hyvin tilillä rahaa, kun viel palkoilla oon.. :)

Meillä oli tänään neuvola. Tyttö on nyt 4kg ja 52,5cm. päänympärys 36,2cm. (syntymämitat: 3290g, 47cm ja 34cm)
Eli tosi hyvin kasvaa!!! :)

meillä mies onneks menee ihan mielellään kauppaan! :D Toki mä siirrän sille aina välillä rahaa, yhteiset rahat meil periaatteessa kuitenin on. :) Mulla nyt ei juuri oo menoja, niin on hyvin tilillä rahaa, kun viel palkoilla oon.. :)

Meillä oli tänään neuvola. Tyttö on nyt 4kg ja 52,5cm. päänympärys 36,2cm. (syntymämitat: 3290g, 47cm ja 34cm)
Eli tosi hyvin kasvaa!!! :)
En ookkaa huomannu mut meidän tytöllä oli aivan samat syntymä mitat! :D täällä ollaan parin päivän päästä vasta pari viikkoo :)

Meille synty pikku tyttö 13.2 ja päästiin seuraavana päivänä kotiin. Syntymäpaino oli pudonnut sairaalassa 200 g mutta alle viikossa saanut be takaisin. Imetys ei ole kunnolla lähtenyt käyntiin. Pumppailin ja annoin lisä maitoa. Oon nyt looettanut rinnan antamisen sillö ei sielt oikeen tuu mitään ja pikkunen vaan huutaa täyttä kurkkua ku laitan tissille. Aikaisemmin annoin rintamaitoa pullosta mutta sen kans lopetin ku ei tullu niin paljon että ois riittänyt yhteen syöttöön ja tuntu että alko tulee hirveitä vatsavaivoja ku sai rintamaitoa ja lisämaitoa. Nyt ku on päivän tässä jättäny rintamaidon pois ja ollaan oltu vaan lisämaidolla niin on rauhoittunu pikkunen. Syö hyvin ja muuten sitten nukkuu. Aika pieniä aikoja on hereillä. Nukkuu mun vieressä ja aika useesti mun kainalossa. Vähän ollu rankempaa ku on kaks isompaa siskoo (4v ja 2v) eikä mies oo auttamassa mutta onneksi mulla on maailman mahtavin äiti joka auttaa mua tosi paljon. Pelottaa vaan et vanhempi tytöisä palaa takaisin tarhaan maaliskuun alussa et miten pääsen kotoo lähtee kolmen kanssa viemään vanhempi tarhaan. Mulla ei oo ketään tuttua lähistöllä niin aika yksin viikot ollaan kunnes viikonloput sitten mennään äitille. :eek:

Ihanaa että on äiti kuitenkin auttamassa. Mun oma äiti asuu niin kaukana että nähdään muutaman kuukauden välein. Aina välillä iskee äitikateus kun miehen vanhemmat asuu muutaman kilometrin päässä. Voin samaistua kyfi sun tilanteeseen siinä mielessä että pitäis munkin kuskailla tyttöjä 3 ja 4v. Kerhoon kaksi kertaa viikossa kun mies menee töihin. Tähän mennessä ollaan tuskailtu yhdessä tohon pihalle laskee pulkalla. Yritän opettaa vauvalle jo vähän näitä aikatauluja, heräämistä aamulla ja päikkäriaikaa.

Tosi hyvin balacenia tyttös kasvaa :). Meilläkin on huomenna 3viikkos neuvola ja odotan kans huimia lukemia ja toivottavasti painon suhteen saadaan kans. Pituutta tyttö näyttää ainakin saaneen. Meillä nää tytöt on kaikki olleet puikuloita :D pitkiä mutta laihoja.

Jooh on se kyl ihanaa että äiti auttaa. Onneks meidän vauva menee nukkuu illalla niin ettei valvo poitkään. Olen kuitenki kahden edellisen kanssa sen huomannut että parhaiten heille olen saanut sen iltarutiinin ku oon laittanu pesulle ennen nukkumaan menoa. Uuden tulokkaan kanssa ei oo tarvinut vielä aloittaa sitä :) mites sä oot näitä päikkäreitä vauvalle opettanut sitten tai mitä konsteja oot käyttäny?? :)

Mä oon herätelly vauvaa aamulla 9 aikaan syömään ja ollaan syöty 10 asti ja sitten vaan lykänny vaunuihin ja hyssytelly pihalle nukkumaan. Siitä se sit nukkuu 10-13 ja siinä ajassa me ollaan tyttöjen kanssa keretty käydä pihalla, laittaa ja syödä ruoka ja pistää keskimmäinen päikkäreille. Pikkuhiljaa voi pidentää tuota päikkäriaikaa, olen keskimmäisen tytön kohdalla kirjoittanut 2kk. nukkumarutiineiksi klo 10-14 (vaunuissa pihalla), 16-16.30 (sisällä) ja yöaika 19.30-07.00. ( 2-3 kertaa syöttö)

Mamssi sun vauva kuulostaa melko helpolle kun voi noin vaan ohjelmoida :o meillä vaihtelee niin paljon nuo päivät ettei toivookaan että sais tolleen määriteltyä päiväuniajat :D
Ja oispa tosiaan kiva ku sais herätellä vauvaa aamulla :D meillä vauva määrää millon herätään..

Ihanaa. Meillä pikkunen nukkuu minkä kerkee ja ku on hereillä kitisee vaan ruokaa ja väsymystä vaikka nukkuukin jokakerta ku on syönyt. Pitäis varmaan ite kans kokeilla tota mamsin tapaa..vaik oon kyl yrittäny nyt saada mahdollisimman paljon levättyy ennen kuin vanhempi tyttö aloittaa tarhan :o

Olisko jollain vinkkejä vauvan vatsavaivoihin? Itkee melkee jatkuvasti kun on hereillä ja paheni kun annoin rela tippoja. Lopetin tipat ja nyt vaan hierontaa ja kylpy keinoina. Vauva hotkii rintamaitoa eikä aina saa ees röyhtästyä. Nukkuu vaan tunnin pätkiä ja sit herää vatsakipuun eikä oo yhtä energinen :(

paulinah, kannattaa koittaa jumpata vauvaa! ja sit tietty voi kokeilla cuplatonia ta disflatyliä. molemmat poistaa ilmaa.

Sitä oon kans yrittäny. En tiedä uskaltaako lääkkeitä enään antaa ku vatsa on nii arka vielä :( voikohan se juoda liikaa maitoa ku tulee nii kovalla paineella? En tiiä oisko sit parempi pumpata ja antaa pullosta?

Paulinah, täällä taistellaan vähän saman ongelman kanssa.. itse oon nyt tosiaan yrittäny venyttää ruokailuvälejä kun vatsa ei ehdi tehdä tarvittavia toimenpiteitä liian lyhyessä ajassa. Ja joka kerta röyhtäytys ja pysty asennossa ruokailun jälkeen.. vatsa jumppaa ja jalkapohjien hierontaa :) sit syliin silleen sivuttain että pylly menee ikäänkuin omien jalkojen väliin kuoppaan. Tämä saa pieruja tulemaan. Meillä tuo cuplaton vaan pahensi oireilua mut moni saa siitä avun tai disflatylista.. itse päätin heittää noi tipat hevon kukkuun.. sit oma ruokavalio ! Ja sit se liian täyden rinnan pumppaus ennen vauvan ruokailemista :)

Niin ja sit vissiin 4-7 viikon iässäkö se oli että eniten vatsavaivoja vauvoilla.. ja on itkuisimmillaan.. tsemppiä! Täällon kohtalotoveri.

Joo voi ollakki ku se melkee tunnin välein haluaa "tissiä" koska vatsaan sattuu. Meillä ei oo tuttia käytössä nii ehkä liian tihee tahti ja täynnä olevat rinnat on se syy.

Takaisin