Ensipäivät uuden tulokkaan kanssa.

Kyllä kun tässä sohvalla istuskelen ja pidän nukkuvaa vauvaa sylissä ja isi on vienyt vanhemmat tytöt shoppailemaan, mietin mihin sitä esikoisen aikana oli muka koko ajan kiire ja valitti ajanpuutteesta ja siitä kun täytyy koko ajan olla vauva-valmiudessa. Mää niin nautin kun ei tarvi hötkyillä minnekään eikä oo mikään kiire mihinkään ja saa vaan olla! :)

Mä kans vaan köllöttelen vauvan kanssa peiton alla. Ei huvita lähtee ees mihinkään. Ehkä tää talvikin vaikuttaa. Esikoisen syntyessä oli kesä ja sillon oltiin heti alusta lähtien koko ajan menossa.
 
Mulla tutin suhteen vähän samat pohdinnat Titti. Ei olla vielä otettu käyttöön, kun ei olla muistettu ostaa. Ja nyt alettiin miettiä, että kannattaako sitä ees ostaa..

Meillä esikoinen söi tuttia vaan päikkäreille mennessä ja siitä vierottaminenkin kävi tosi helposti yks vuotiaana. Mut oon nähnyt myös tosi vaikeita tuttivierotuksia ja mietin, et onko se siitä saatu hyöty sit sen arvosta...
 
Meillä on aivan mielettömän kiltti ja tyytyväinen vauva. Hänellä on mun antibioottien takia ollut maha sekaisin ja ilmaa kertyy, mutta silti hän ei huuda. Äheltää toki, että saa pierut ulos ja masu pörisee usein. Liki kaikki vaipat on kakkavaippoja. Yöt nukkuu hyvin. Herää kahden jälkeen ja kuuden jälkeen. Silloinkaan ei itke lainkaan, mä herään siihen, kun tyytyväinen aurinko heiluttelee käsiään unikopassaan. :) Sitten vaihdetaan vaippa, syödään ja jatketaan unia. Töissäkäyvä isi on ollut tyytyväinen, kun hän saa nukkua koko yön putkeen. Vauva täyttää huomenna kaksi viikkoa.

Toki meillä ensimmäiset kaksi yötä kotona olivat rankat, koska mä olin valvonut melkein viisi päivää päästessäni sairaalasta. Olin liki kolmepäiväisen synnytyksen jälkeen saanut vain muutaman tunnin katkonaista unta. Olin niin väsynyt ja stressaantunut, että itkin vaan. Isi hoiti vauvaa tokan yön kotiutumisen jälkeen, kun tajusi, ettei äiti vaan pysty nyt. Silloin mulle oli jo pamahtanut rintatulehdus. Pari päivää myöhemmin jouduimme takaisin sairaalaan, koska sain myös kohtutulehduksen ja alapäähän tuli niin paha turvotus, että tikit leikkasivat nahan hitaasti ja erittäin kivuliaasti auki sekä epparista että repeämästä. Tajunta oli aika rajamailla, kun mun serkku pakotti mut lääkäriin. Turvotusta on edelleen, mutta yritän nyt ihan oikeasti ottaa rauhallisesti, jotta saisin itseni kuntoon.

Mun raskausaika, synnytys ja palautuminen on ollut täynnä kipua, mutta tuo lapsi on silti ihan sen kaiken arvoinen. Maailmassa ei ole mitään niin ihanaa. Ei mitään. Voisin koko päivän vaan pussailla tuota ihanaa pientä miestä. Ja on jotenkin niin hassua, että jokin niin mun näköinen voi olla niin kaunis. :P Kaikki ne keskenmenot, lapsettomuushoidot, tuhannet itkut ja epätoivo ovat sellaisia, jotka koitan nyt jättää taakseni, jotta voin ihan täysillä nauttia tuosta pienestä ihanuudesta. :)
 
Onko teidän vauvoilla jo hormooninäppyjä? Meillä on tullut 2 viikkosesta ja on edelleen yli 4 viikkosena aika pahana. Tänään korva näytti aika rajulta kuivalta korpulta. Vauva hinkkaa naamaansa rättiin. Laitan siihen ceridalia kerran päivässä. Toivottavasti päästään niistä eroon ennen ristiäisiä :)
 
Ei ole vielä hormoninäppyjä ja muutenkin iho on nyt tosi hyvä. Heti syntymän jälkeen hilseili, mutta perusvoiteella tuli kuntoon. Kasvojaan tosin on vauva raapinut ja on pari naarmua siksi. Ja ikää siis 3,5 vkoa nyt.
 
Meillä on kans hormooninäppyjä mutta vähentyi ensimmäisen viikon jälkeen, nyt on enään muutamia näppyjä vaan. Tilalle on tullu vaippaihottuma tai joku allergia.. peppu aivan ruvella ja kaikkia sinkkiä bepanthenia talkkia kokeiltu mutta ei oikee auta :sad001
 
Meillä on kans hormooninäppyjä mutta vähentyi ensimmäisen viikon jälkeen, nyt on enään muutamia näppyjä vaan. Tilalle on tullu vaippaihottuma tai joku allergia.. peppu aivan ruvella ja kaikkia sinkkiä bepanthenia talkkia kokeiltu mutta ei oikee auta :sad001

ootko kokeillut eri vaippamerkkiä? joillekin meinaa vaipat myös aiheuttaa vaippaihottumaa. Esim. mulle ei aikoinaan oo sopinu pampersit ollenkaa...
 
Meillä oli alussa näppyjä mutta nyt kolmeviikkoisena jääny muutama enään. Toivotaan että mamssi teillä lähtee ennen ristiäisiä. En ole kristitty joten meillä ei vietetä ristiäisiä joten meijän pikkusesta tuli Ariana. Halusin sellaisen nimen että suomalaisilla olisi helppo lausua mutta samalla jolla on jonkinäköinen tarkoitus :D
 
Aina välillä tulee yksittäinen hormoninäppy kasvoihin. Muuten iho on hyvässä kunnossa. Vauvanahka on kuoriutunut muualta paitsi päästä/otsalta/silmien ympäriltä, kun päätä en ole pessyt yhtä usein kuin muualta. Ensimmäisellä viikolla käsien ja jalkojen iho oli kuivaa, mutta se korjaantui ihan parilla Ceridal-käsittelyllä. Ja ihan alkuun yritin rasvata tuota hilseilevää vauvanahkaa, kunnes minulle sanottiin, ettei sitä tarvitse rasvata, kun se joka tapauksessa lähtee pois.
 
Täällä oli melko paljonkin hormooni näppyä niin että ihan kasvot punoitti ja ihan kuiva korppu koko naama.. rasvasin sit apteekin hyvällä atoopikkojen rasvalla pesujen jälkeen ja punoitus on hävinnyt ja hieman alkaa jo muutenkin helpottaa.
 
Täällä oli melko paljonkin hormooni näppyä niin että ihan kasvot punoitti ja ihan kuiva korppu koko naama.. rasvasin sit apteekin hyvällä atoopikkojen rasvalla pesujen jälkeen ja punoitus on hävinnyt ja hieman alkaa jo muutenkin helpottaa.

Mikä se atoopikkojen rasva on?? Toisella tyttärelläni on atooppinen iho ja ollaan siihen saatu vain apo basea ja hydrocortisonia mutta ei kuitenkaan auta.. :/ ja apo basea en tietenkään käytä enään tultuaan ilmi sen haitta vaikutus.. :/
 
Itse käytän la roche posayn lipikar baume AP+ rasvaa. Kannattaa googlettaa niin löytyy lisäinfoa :) ehottomasti parhain rasva mitä oon käyttäny. :) ja käy vauvasta vaariin.
 
869cdb97fbd444e9d4b987a426266c6b
 
ootko kokeillut eri vaippamerkkiä? joillekin meinaa vaipat myös aiheuttaa vaippaihottumaa. Esim. mulle ei aikoinaan oo sopinu pampersit ollenkaa...
Pitää varmaan kokeilla vaihtaa meillä kans pampers, mikä vois olla iholle parempi? :)
 
Pitää varmaan kokeilla vaihtaa meillä kans pampers, mikä vois olla iholle parempi? :)

kaikille sopii eri merkit, mut kokeilisin liberoa. kannattaa rohkeesti kokeilla eri merkkejä! (muumivaippoja saa tilattua näytepaketin niiden sivuilta, tai ainakin aiemmin sai)
 
Ja ihan alkuun yritin rasvata tuota hilseilevää vauvanahkaa, kunnes minulle sanottiin, ettei sitä tarvitse rasvata, kun se joka tapauksessa lähtee pois.

Tota mä en tiennytkään. Mutta tulipahan kans rasvailtua... Etenkin kämmenissä ja jalkapohjissa oli tota hilseilevää vauvanahkaa.
 
kaikille sopii eri merkit, mut kokeilisin liberoa. kannattaa rohkeesti kokeilla eri merkkejä! (muumivaippoja saa tilattua näytepaketin niiden sivuilta, tai ainakin aiemmin sai)

Kiitos vinkistä, pistin tilaukseen. :) Ei olla koskaan käytetty muumivaippoja, joten kiva testata ennen ku ostaa koko paketin.
 
Takaisin
Top