Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Meillä tarkoitus mieheni kanssa kertoa lähimmäisellemme, äitienpäivänä.
Saa nähdä miten päät pyörähtää ja suut aukeaa. :laughing002
 
Mä varasin tänään ajan siihen varhaisultraan. Se ois ens viikon tiistaina, viikkoja sillon 6+3, tuumas se täti että kyllä sillon pitäs näkyä ja kuulua kaikki... Mikäli kierto on ollu se 28 pv, sekin ku on vaihdellut.
 
Mä varasin ultran vasta ensi viikon perjantaille. Se lääkäri meinas että sen takiakin parempi mahku myöhään, kun jos siellä ei vielä näykkään mitään niin se on karmea se viikon parin odotus toiseen kertaan, kun ei voi olla ihan satavarma onko kaikki ok. Mutta kyllä kai se jo 6+3 pitäis näkyäkin. Jossainhan sanotaan että vitos viikosta eteenpäin voi käydä.
 
Liinu, luulin silloin ekassa ulrtassa käydessäni että viikkoja olis jo 7+1 viimisitä kuukautisita laskettuna. Ultrassa näkyi viikkoja 5 vastava alkio ja ruskuasipussi :) Mulla niin epässäännöllinen kierto ton pcon takia. Ja nyt kun menen torstaina uudelleen niin sit on 6+6
 
Me käytiin ultras ja lääkäri laitto sillon viikoiks 6+. Ens viikol mennään viel kerran ennen äpolin ultraa. Ens viikol olis sit 9+4.
 
Voi vinetto nyt iski tauti!! En ole viime yönä nukkunut juurikaan yhtään, kuume nousi ja päätä särkee. Kaikki panadolikin on loppu ei voi mitään troppia ottaa. Mahtaako johtua huonosti nukutustä yöstä vai mistä mutta niska tosi kiepä, ei oikeen uskalla päätä käännellä... Jollei miehen tuomilla lääkkeillä mene ohi on varmaan mentävä päivystykseen, tuli heti mieleen että mulla on nyt sit tietty joku possuflunssa tai aivokalvontulehdus.. Noi ei ehkä mut kaikkee tulee heti mieleen :dance018
 
Moikka vaan, täällä yksi esikoisen odottaja lisää! Ikää minulla 25v ja la on 5.12. omien laskujen mukaan. Neuvolaan aika vasta viikon kuluttua, JÄNNITTÄÄ!!! :)

Raskaaksi tulin heti ensimmäisestä kierrosta, kun aloitettiin yritys. Keskenmenohan siitä ekasta sitten tuli... Oli aikamoista tunnemyrskyä, kun ensin pääsi onnen kukkuloille ja romahti sieltä alas. Oon aika super tunteellinen... :D Enkä tarkoita etteikö varhaisiakin keskenmenoja saisi ja pitäisi surra, mutta mun reaktiot ja vollotukset oli aivan naurettavan teatraalisia näin jälkeenpäin mietittynä:) No tämän jälkeen yhdet kuukautiset tulivat ja taas olen raskaana :) ja oon niin kiitollinen! Nyt olen huomannut, että osaan suhtautua tähän rauhallisesti, jopa tyynesti. Naama loistaa Naantalin auringon tavoin vasta kun olen ollut ultrassa ja tiedän, että sisälläni on eloa!

Onnea meille kaikille odottajille :Heartred
 
Millä viikolla on se ensimmäinen ultra, jonne pääsee neuvolan kautta? Mä ajattelin, että odotan sinne asti. Jos se on pian:) Neuvolassa tosiaan ei olla vielä käyty. Soitin vasta muutama pvä sitten, kun vihdoin jollain tasolla uskon olevani raskaana. Nyt 8+5.

Mulla on ollut pahoinvointia (en ole kyllä oksentanut), teen töitä keittiössä ja kaikki lämpimät ruuan hajut saavat aikaan oksuröyhtäyksiä ja etovaa oloa. Toisinaan aika kauheaa tuskaista. Rinnat on myös turvonneet ja arat. Muita oireita en ole huomannut. Olin viikon kipeänä, ja paha olo oli koko sen ajan poissa, mutta palasi heti tervehdyttyäni. Lietsoo pienen hädän aikaan, kun tuolla lailla oire "katoaa", onneksi palasi vaikkei olekaan mukava oire :)
 
Tervetuloa joukkoon onnelliseen Mimosa :welcome! Ja onnea ! Toivotaan että tämä raskaus sujuu hyvin :).

Minähän en hirveesti tiiä mutta vissiinki se nt- ultra on joskus viikoilla 12, siellä tienoilla :). Koska sait ton eka neuvola-ajan?
 
Liityn minäkin mukaan. Esikoisen la 23.12. Vielä vähän varovaisena iloitaan, kun on niin alussa vielä :)Kolmekymppiä tulee tänä vuonna täyteen.
 
Ilmottaudutaanpa tännekin mukaan. Ensimmäistä odotellaan. Ikää 38, LA 24.12. Neuvolan varasin eilen, aika 14.5. Tosiaan luulin että siellä saisi edes sydänäänet kuulla, mut kun ei. Höh.
Mut, oireita on selkeitä, ei kovin ikäviä eli jee :)
Tai no miehelle ikäviä oireita voi olla nuo äkilliset mielialanmuutokset ja minuutin raivarit... Ei ne mua haittaa, eikös näiden oireiden tarkoitus olekin koulia miestä tuleviin koitoksissa :)
 
Tervetulloo ja onnea Aleksandra ja Ninnuriini :hello ! Meitä alakaa olemaan jo melko monta.

Mä juttelin muuten parin työkaverin kans tosta eka neuvolasta ja toisella oli kuunneltu sydänäänet ja toisella ei. Ja toisella heistä oli ensimmäisessä raskaudessa kysytty haluaako että kuunnellaan eikä ollut halunnut sillon. Eli varmaan sitä kannattaa eka neuvolassa kysyä että voisivatko kuunnella sydänääniä, varmaan riiippuu vähän paikasta että suostuvatko. Ja jos suostuvat niin varmaan varottelevat ettei niitä välttämättä kuulu ja siitä ei pidä sitten turhaan säikähtää. Ainakin työkaverille oltiin näin sanottu :).
 
tervetuloa kaikki uudet mukaan turinoimaan!! :D

Meillä viimeyö oli ihan kamala, mun illalla alkaneet vatsakivut vaan pahenivat yötäkohden ja rusehtava vuoto lisääntyin (ainakin se tuntui siltä). Yöllä olin jo näkevinäni ihan kirkasta verta, eipä vaan aamulla ollut kuin ihan tuhrua vaan suojassa... Tais mennä eilen vähän ylireagoinnin puolelle, olin ihan varma että kesken menee. Nyt aamulla ihan pientä nippailua ja kalenteristakin huomasin että jos en raskaana olis niin kuukautiset alkais tod.näk. näinä päiviä eli kivut varmaankin johtuu siitä. Huomenna selviää gynellä että olinko turhaan huolissani vai oliko lopun alkua... Tänään yritän nauttia kauniista päivästä ja vapusta :)

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE! :happy093
 
Klara vappen vaan kaikille!!!

Onnea ja tervetuloa uusille!! :greet025

JeKiira toivottavasti on ihan vaan harmitonta!!

Mä oon tahinu itteni kans ku jotenki TAAS epäuskoinen olo, et oonko sittenkään raskaana. Kun en saa dopplerilla ääniä kuuluviin (ja joo, tiiän et ei yleensä kuulu vielä...) ja sit kun on olevinaan kauheen oireeton.. No pari kaveria oli nyt nähny unta, toinen pojasta ja toinen vauvasta. Jotenkin toi rauhotti, et kaikki on varmaan hyvin ja joulukuussa mul on sit oma nyytti sylissä..
 
Hei vaan kaikille!! Minäkin liityn joulukuun odottajiin :) Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja virallinen laskettuaika 17.12.13!!!:) Ensimmäinen lapsi siis tulossa ja tätä pakettia saatiin odotella muutama kuukausi!! Minulla ikää 27 vuotta ja miehellä myös!

Ollaan käyty ultrassa tarkistuttamassa tilanne kun olin viikolla 4+2, koska seuraavana päivä suunnattiin pariksi viikoksi lämpöön ja jännitti onko raskaus oikeassa paikassa vaiko ei...Lääkärin mukaan raskaus oli kodun sisällä, joten loma alkoi parhaalla mahdollisella tiedolla :) Nyt ollaan varattu varhaisultra yksityiselle ensiviikon tiistaille (tuolloin raskausviikko 9) jotta voidaan sitten äitienpäivänä perheelle kerrottaessa näyttää kuva katkaravusta :Heartred

Olo mulla vaihtelee kun hurjimmassakin vuoristoradassa!! Etovaa oloa aamusta iltaan, tosin oksennukselta vältytty ja siitä olen kiitollinen :Heartred Tissit niin kipeät että päivän päätteeksi joudun pari kertaa miettimään ottaako rintsikat vapaaehtoisesti pois vai ei (yleensä jäätävän huudon kera:wink ja olo tällä hetkellä kirjaimellisesti kuin VAPPUPALLOLLA!!! :) Tätä turvotusta ollaan nyt vähän jännityksellä tutkiskeltu koska meidän suvusta löytyy 4 kaksoset...lähimmät näistä mun siskot ja kaikki siis äidin puolelta...IIIK!! Mutta uskon että ensiviikon tiistaina kaikki selviää :)

Iloista vappua kaikille!! :)
 
Joku kyseli, että väsyttääkö. Kysy vaan kuinka paljon! Viimeistään klo 12 on ihan pakko päästä 2-3 tunnin unille vaikka yöllä oiskin nukkunu 9-10 tuntia.

Täällä ei sukupuolta haluta tietää.

Mä en suuria odottanu ekalta neuvolakäynniltä ja jos nyt suoraan saan sanoa (toivottavasti kukaan ei loukkaannu) niin oli ehkä vielä turhempi käynti mitä odotin. Ne samat tiedot oisin voinu ilmottaa sinne ihan käymättä. Käyntiin oli varattu 90 min, mutta mulla siinä meni 50 min. Mulla neuvolan täti sano, että vasta tokalla kerralla (n. rv 18) kuunnellaan sydänäänet, ultralaitetta ei heillä ole ollenkaan.

Iloista vappua kaikille ja onnittelut kaikille uusille :)!
 
Hui. Uskaltaisikohan sitä liittyä vaikka näin alussa ollaan?

Tervehdys kaikille! Ikää 35, LA väittäisi olevan 28.12 mutta veikkaan lipsumista tammikuun puolelle (jos kaikki sujuu niinkuin pitää).

Asun ulkomailla ei-suomalaisen mieheni kanssa joten on tullut Suomen systeemiä jo monesti ikävä kun täällä ei tätä neuvolakulttuuria ole samalla tavalla vaan joudun yksityisiä lääkäreitä tässä metsästelemään ja toivomaan, että joku ottaisi joskus potilaakseen. Lisästressi se paras stressi! :)

Oltiin asennoiduttu siihen, että tässä täytyy joko yrittää ja odottaa pitkään tai tämä ei tapahdu koskaan ja olin jo katsellut vaikka mitä ovistikkuja netistä ja ajatellut vaikka mitä greippimehuja ensi kiertoa ajatellen mutta sitäpä ei sitten näköjään tullut. Onneksi en ehtinyt tikkuja tilailemahan. Eli se oli kerrasta menoa.

Oikein ihanaa odotusaikaa kaikille ja hauskaa vappua!
 
Rohkeasti vaan mukaan kaikki uudet, tervetulua :) ! Moomoo mulla LA vaan päivää ennen sua joten ihan yhtä alussa täällä ollaan :)

Määki näin muuten yks yö unta meidän vauvasta! Se oli poika ja unessa kyllä jo muutaman kuukauden ikäinen. Mutta se oli meidän :Heartred
 
Moikka ja hauskaa vappua kaikille ja onnea uusille tulokkaille, teitä onkin paljon!

Pari päivää hiljaiseloa, kun maanantaina tuli ruskeaa vuotoa ja menin ihan hysteeriseksi ja olin ihan varma, että tämä oli nyt tässä. Joten JeKiira tiedän todella tunteen. Olin vielä maanantaina aamupäivällä varannut ensimmäisen neuvola-ajan, joka muuten on vasta toukokuun lopussa, ja tuntui, että heti tulee takapakkia, kun olin soittoakin viivytellyt, kun en vaan jotenkin osannut soittaa. Tiistaina ja tänään ei ole enää tullut tipan tippaa mitään. Tiistaina tein myös raskaustestin, joka näytti todella vahvaa viivaa (toki en tiedä kuinka nopeasti se laskisikaan). Lisäksi soitin neuvolaan ja siellä ihana täti rauhoitteli kovasti ja sanoi, että on tosi normaalia eikä tarkoita mitään pahaa ellei ala rajusti verta vuotamaan. Se onneksi rauhoitti mieltä. Silti nyt joka vessakäynti jännittää. Onneksi jo kaksi vuodotonta päivää, niin vähän helpottaa.

Tämä nyt ainakin ratkaisi sen, että pakko on päästä varhaisultraan. Soitan heti huomenna ajan ensi viikon alkupuolelle, jolloin olisi 7+0 eli ainakin pitäisi näkyä sydän, jos kaikki on kunnossa ja vaikka olisinkin pari päivää laskenut pieleen.

Nyt ei auta kun odotella. Kaikkea sitä pistetäänkin miettimään ja kärsimään, huh. Onneksi nyt jo edes vähän helpottunut olo!
 
Heips! Vahva plussa tuli tiistai aamuna, erilaiset vappufiilikset kerrassaan! :happy093
Nyt on vappua vietetty leppoisia mielin, huomenna soittoa neuvolaan ja ehkäpä varaan samalla ajan varhaisultraan..
Ensimmäinen kun on kyseessä niin mä ainakin haluan heti alusta alkaen tietää onko kaikki ok.
Laskeskelin että nyt on menossa rv 6+3. Niiiiin jännittävää :Heartred
Erinäisten laskurien mukaan LA 29.12.13.
 
Takaisin
Top