Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Onnea kovasti kaikille! :)

Itsekin pikkuhiljaa liityn tähän ketjuun.. :) Elikkäs maanantaina plussasin ja nyt menossa 5. viikko.. :)
Vähän pelonsekaiset tunteet tällähetkellä kun lokakuussa raskaus päättyi keskenmenoon rv 10. Mut kovasti jännitetään ja toivotaan, että nyt kaikki menisi hyvin ja saataisiin paras mahdollinen joululahja. :)
 
Tervetuloa mukaan Lumi! Toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin!!

Pitäisköhän tuota ekaa neuvola aikaa ruveta varaamaan? :D Vielä niin epäuskoinen olo vaikka kaverin kerran jo ultrassa nähnytkin etten ole malttanut varata aikaa... Ens torstaina käydään yksityisella vielä ultrassa, jos sitten sen jälkeen varailis... Toivottavasti saadaan joku kiva neukkutäti, tosi kiva käydä 8kk jollai ihan kyrvällä ja sit vielä vauvankin kanssa..
 
Heippa kaikki! Pakko itsekkin tänne tulla vertaistukea hakemaan :) Ihanaa että tällainen ryhmä löytyi!

Olo on todella epätodellinen, huhhuh. Raskautta aloin epäilemään töörkeän väsymyksen ja rintojen turpoamisen johdosta ja kolmen positiivisen testin jälkeen nyt jollain tapaa uskon olevani raskaana, mutten silti vielä kunnolla ole tajunnut/sisäistänyt että minusta tulee mahdollisesti äti, jos kaikki sujuu hyvin ilman komplikaatioita.
Tänään soitin neuvolaan ja nevolan täti arvioi la:n olevan 23.12 ja ensimmäinen neuvola-aika 15.5. Jännittää niin paljon! :happy093

Ikää itselläni on 21v ja miehellä 23v sitten joulukuussa. Ja ensikertalaisia ollaan kumpikin.

Joku mainitsi FB-ryhmän? Olisin innokas kuulemaan lisää/ liittymään joukkoon!

Onnea kaikille tuleville äideille ja isille! :) Sydämenstäni toivon että kaikki sujuisi jokaisen kohdalla toivotulla tavalla!
 
Heipä hei te kaikki muutkin esikoistanne odottavat! Minulla laskettu aika ilmeisesti joulun ja uudenvuoden välillä, jos kaikki menee hyvin, eli alussa ollaan. Olen 32v. Minulla ei ole minkäänlaista vauvakuumetta :sad001. Pikemminkin päinvastoin! En ole koskaan ollut lapsi-ihminen. Toivon, että oman lapsen kohdalla on sitten jotenkin toisin. Elämä vaan on niin hektistä, että en ymmärrä, miten voin yhtäkkiä vielä ruveta äidiksikin :sad001. Tietenkin olen todella kiitollinen, jos minulle suodaan sellainen mahdollisuus. Toivottavasti äidinvaistoni vielä heräävät? Onko kellään muulla tämänsuuntaisia ajatuksia?
 
Heipä hei te kaikki muutkin esikoistanne odottavat! Minulla laskettu aika ilmeisesti joulun ja uudenvuoden välillä, jos kaikki menee hyvin, eli alussa ollaan. Olen 32v. Minulla ei ole minkäänlaista vauvakuumetta :sad001. Pikemminkin päinvastoin! En ole koskaan ollut lapsi-ihminen. Toivon, että oman lapsen kohdalla on sitten jotenkin toisin. Elämä vaan on niin hektistä, että en ymmärrä, miten voin yhtäkkiä vielä ruveta äidiksikin :sad001. Tietenkin olen todella kiitollinen, jos minulle suodaan sellainen mahdollisuus. Ehkä tuntuu vähän epäreilultakin ajatellen ystäviäni, joilla lapsensaanti ei tunnu millään onnistuvan. Toivottavasti äidinvaistoni vielä heräävät? Onko kellään muulla tämänsuuntaisia ajatuksia?
 
Mahtunen joukkoonne tummaan! Rv 5+3 meneillään ja fiilikset ilopainotteiset mutta siltikin vielä epäuskoiset. Ikää itsellä 24 (vauvan syntyessä ehkä 25) sattuu tosi lähelle omaa syntymäpäivää la. Vauva tulee kyllä vähän yllätyspakettina mutta haluttuna sellaisena. Mukavaa löytää vertaisbeijbejä! Mies 28v on pökerryksissä onnesta. :)
 
Facebook-ryhmä jo onkin, ohjeet löytyvät tuolta joulukuun lahja-puolelta. Kaksi tapaa, joko laittaa yks.viestin Heitskulle, jossa kertoo oman facebook-linkkinsa, jotta hän voi kutsua sinut suljetuun ryhmään mukaan.tai sitten laitat meilissä saman Rozielle, osoite tetskui@gmail.com
:greet025
 
Fb ryhmään haluavat laittakaa minulle linkki profiiliinne niin lisään sinut kaveriksi ja ryhmään. tämän jälkeen poistan kavereista :)
 
Hei!
Liittyisin mukaan tähän ensimmäistä lastaan odottavien ryhmään...
Ihanaa, että tälläinen ryhmä on - kaikki on niin uutta ja outoa.

Tällä hetkellä viikot 7+0, laskettu aika 13.12.13 - ja miten ollakaan se on perjantai!
Tämä vauveli on saanut alkunsa usean vuoden hoitojen tuloksena.
Ikää minulle on jo kertynyt 41v. eli ihan viimeiset hetket äitiydelle ja onnistumiselle alkoi/alkaa jo olemaan käsillä.
Siitä syystä tuntuu todella pelottavalta, että jos tämä ei nyt onnistukaan ja suju loppuun asti, niin aikaa ei ole enää vuosia yrittää :-(
Yritän olla stressaamatta ja liikaa miettimättä - ei se ainakaan asiaa paranna.

Koska vauveli tosiaan on hoitojen tulosta, niin automaattisesti tehdään varhaisultra. Se on 3.5 eli vielä viikko pitäisi odotella, että saa jotakin selvyyttä ja toivottavasti huojennusta.
Ensimmäinen neuvola onkon sitten seuraavalla viikolla 6.5.

Tsemppiä ja onnea kaikille matkaan!
 
Tervetuloa uusille plussanneille. Erityisterveiset OnniUnelmalle - täälläkin pieni masuasukki on hoidoilla alkuun saatettu.

Eilen kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä yksi pieni alien oli oikeassa paikassa ja sydän väpätti kamalaa tahtia. Baby vastasi tasan viikkojaan eli 7+1 (10,2 mm). Oon ny epäuskosena ihmetelly saamiani kuvia - vielä en jotenkin tajua koko asiaa :D
 
Tervetuloa uusille ja paljon paljon onnea tietysti!!

Meillä piti hoitoja aloitella, mutta yllättäen sitä ilmestyikin plussa tikkuun. Ultrassa käytiin 6.viikolla ja sillon ainakin kaikki hyvin. Jotenkaan ei oikeen vielä osaa nauttia...tai toisaalta juu, oon ihan onneni kukkuloilla, mutta pieni pelko takaraivosa koko ajan.. 4 viikon päästä olis sit eka äpolin ultra ja lääkäri. Sitä odotellessa..
 
Ooteko vielä yhtään ajatelleet et haluatteko sitten joskus tietää etukäteen vauvan sukupuolta? :D Me ollaan päätetty et me ei haluta tietää ja tällä saadaan ehkä pidettyä sukulaisten ostiskelut pienempänä. Voi silti olla et mieli vielä muuttuu moneen kertaan kun tää tästä etenee :)
 
Me halutaan tietää. Tänään just tajuttiin et mies on pois kun olis eka ultra äpolilla. Hetki mietittiin ja kun mies haluu oikeesti nähä "Maija-Kalevin" ni päätettiin et varataan yksityiseltä ultra aiemmin. Toki mä haluan nähdä et kaikki kunnos..mut olisin ehkä just ja just pärjänny vielä tän 4 viikkoo mitä ultraan on aikaa..
 
Meillä ainakin mies on sitä mieltä, että haluaa heti tietää kumpiko vipeltäjä on tulossa :happy119 Toivoo vähän poikaa,kun ei kuulema tiedä, mitä tyttöjen kanssa tehdään :laughing002 Itse en ole ihan varma,haluanko tietää.

Tuli tässä mieleen kysellä, että väsyttääkö ketään muuta yhtä järkyttävästi? laughing1 Ei voi olla totta, että pitää joka päivä nukkua päiväunet ja työpäivät tuntuu tosi tosi pitkiltä... Itse kun olen tottunut 12 tunninkin maraton vuoroihin,niin nyt ei tulisi kyllä kyseeseen.
 
Onnea uusille plussanneille ja peukkuja raskauden sujumiseen :thumleft !

Eva varmasti ne äidinvaistot heräävät viimeistään siinä vaiheessa ku saa oman pienen syliin :)

Me halutaan tietää sukupuoli. En käsitä miten maltan oottaa vielä n. 15 viikkoa että saadaan se tietää :dance008. Onko kellään (jo nyt) semmonen poikaolo tai tyttöolo? Musta tuntuu että poika tullee, jotenki oon aika varma siitä laughing7
 
noh urbaanilegendahan on että jos karvoja kasvaa niin poika :D ehkä poika siellä on.

toinen urbaanilegenda että jos on tyttö että olisi paha olo enemmän..mulla oli vain pari viikkoa kauhee olo ja nyt on parempi..eli sekin viittaa poikaan :D
 
Hei, kopsasin tuolta toisesta keskustelusta, kun olin sinne jo aiemmin laittanu mun poika-olostani:

"Itse olen meinaa ihan varma, että poika on tulossa. Syistä että:
- Yhdyntä oli päivän ovulaation jälkeen (en testannut ovua, mutta luulen tunteneeni :p) ja sanotaan, että poikasiittiöt on nopeampia ja ovulaatiopäivänä ja sen jälkeisenä päivänä pojat kerkeis paremmin matkaan
-Viime kierrossa söin paljon pähkinöitä ja sekin kuulemma auttaa pojan saamisessa (en siis kyllä syönyt pähkinöitä sen takia :D)
-Kiinalainen syntymäkalenteri povaa poikaa :laughing005
-vau-testin testin mukaan poika tulossa :p
-Tekee mieli suolaista (eiks sekin ole jokin poika-juttu??)
-Naaman iho parani ("tyttö vie kauneuden ja poika terveyden")

Mutta siis tosiaan, molemmat ovat siis ihan tervetulleita :D."

Näitten meijän olojen mukaan on ainakin poikia tulossa :laughing002 .
 
Mä tein vielä eilen sen sormushömppätestin oman mahani päällä (aikasemmin ranteesta ku maha ollut tyhjä) ja taas se näytti saman poika+tyttö, poika, poika, poika. Ei ole suunnitelmissa hankkia viittä lasta joten jätän huomioitta ton loppuosan, mutta tuo alku mua kiinnostaa :hello2! Kun antaa tosiaan nuo kaksoset.

Enivei, päätettiin miehen kanssa varata aika tuohon varhaisultraan, ei tosin sormustestin innoittamana vaan tahdomme muutenkin varmistua että alkio on oikeassa paikassa ja yleensäkki olemassa.
 
Hei!

Jospa minäkin tänne nyt liittyisin, vaikka ihan uusi juttu tämä. Juuri sain selvän plussan testistä ja laskettuaika näyttäisi näillä tiedoilla olevan 31.12.13.

Ensimmäinen lapsi olisi siis tulossa. Avopuolison kanssa ollaan molemmat 26v kun lapsi syntyy. Tampereella asustellaan.
Vähän jänskättää kun on vielä niin alussa tämä ja ei muuta kuin tuo apteekin testi tehtynä.
Kuvotusta ollut vähän ja väsymystä, joten arvelinkin testin olevan positiivinen.

Me varmaankin halutaan sukupuoli tietää, vaikka ei tuo tärkeää ole. Uskon vaan, että uteliaisuus voittaa :happy119
 
Mä en ole tänne vielä mitään kirjoittanutkaan. Ensimmäinen tulossa ja mulla ikää 31, pian 32. Tällä hetkellä ollaan Turun seudulla mutta kesän aikana olis tarkoitus muuttaa Tampereen suunnalle. Ylimääräistä stressiä siis tiedossa.

Luulen että me halutaan tietää kumpi sieltä on tulossa.
 
Takaisin
Top