Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Moomoo, mä kärsin myös unettomuudesta vaikka olen pirun väsynyt aina töistä tullessa...sit otan kyllä joskus sellaset 1/2-1h päikkärit, mut ei kai sen pitäis vaikuttaa niin paljoa...
Mulla on eka ultra vasta 27.5. ja ei se neuvolan täti ollu innokas kuuntelemaan sydänääniä :sad001 Mut nyt on oireet kyllä pahentuneet eli kai sitä ollaan tosiaan raskaana :)
 
Kaipa minäkin uskaltaudun... :greet025 Ensimmäinen lapsi toivottavasti tulossa, laskurien mukaan LA 27.-29.12., kun vähän on joutunut arvuuttelemaan tuota kierron pituutta, sillä yhtään luomukiertoa ei ehtinyt olla ja ajastettu kierto on ollut lyhkäisempi kuin 28 pv. Muutaman kotitestin olen "joutunut" tekemään, kun ei usko meinaa riittää, etenkin kun mitään oireita ei juuri ole. Mieheltä jos kysyttäisi tuota oireettomuutta, niin ei varmaan samaa mieltä olisi :smiley-angelic006 ...
 
Hei, minäkin rohkenen! :) Täälläkin siis ensimmäistä odotellaan, olen 22-vuotias ja mies muutaman vuoden vanhempi :) Laskettu aika on 12.12. Ensimmäinen neuvola meillä jo oli ja nyt odotellaan ensimmäistä ultraa, joka on 27.5. Jännittävää! Mulla on ollut ihan järkyttävää pahoinvointia aika pitkään, mutta tää viikko on ollu pahin kaikista. Viimeset kolme päivää oon vaan maannu ja oksentanu, eikä oikeen mikään uppoo ja jos uppookin, se ei kauaa sisällä pysy :/ ei tuu kuulonkaan, että poistuisin kotoa, onneks mies hoivaa :) Onko teillä muilla ollut tässä vaiheessa jo näin kovaa pahoinvointia?
 
moi. mulla takana 2keskenmenoa 2011. heinäkuussa vesirokontakia kaksosraskaus meni heti alussa kesken ja toinen syyskuussa muuten vaan 6+3. Sit selkis, hoitovirheidentakia munatorvet menneet tukkoon :-( mut nyt ivf hoidolla raskaana ekasta hoidosta :-) laskettu aika olisi 21.12.2013 :-) tosin pelottaa ku ei ole muita oireita ku rinnat arat,nälkä,jano,wc-hätä, päänsärky ja ilmavaivat.. ikää minulla on 25.
 
Onnea uusille ja tervetuloa mukaan!!

ON: Eka tuhru bongattu. Ja meinasin kai heti paskahalvauksen saada... nyt sit ramppaa alvariinsa vessassa tarkastamassa tuleeko lisää...toistaiseks ei oo näkyny, onneks..
 
Jouduin minäkin ottamaan mammahousut käyttöön. Ei siksi ettenkö omiini mahtuisi vaan siksi että nyt on ollut jo pari päivää kovia alavatsakramppeja. Ja tavalliset housut painaa sen verran esimerkiksi istuessa, että olo vaan pahenee.
En ollut ajatellut mennä varhaisultraan, mutta nyt nämä kivut vähän häiritsevät. Viime yönä heräsin kahden tunnin välein kun oli niin kovat krampit. Mitään vuotoja ei kyllä ole vielä ainakaan ollut... hmmm...
 
Onnittelut ja tervetuloa uudet plussanneet! :)

Silkki ja annushka, toivottavasti masuissa on kaikki hyvin :Heartred
 
Moikka Moomoo! Tulee ihan ikävä Alppeja, asutteko kenties Sveitsissä? Me taasen ollaan menossa ralvea kohden täällä Uudessa Seelannissa. Alppien serpentiinitiet on mulle niin tuttuja, mulla varmaan olis pussi taskussa ihan varmuuden vuoksi:)

Täytyy tästä lähteä ostoksille. Rintavarustus on kasvanut siihen malliin, että on pakko ostaa uudet urheiluliivit, muuten crossfit tunnit muuttuu tuskaseksi.

Hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Mä kävin ostamassa eilen LIDL:stä valkoset mammafarkut ja saumattomat mammalegginssit. Molemmat oli hyviä päällä, paitsi mahankohta on onneks vielä vähän pienempi :wink. Maksovat yhteensä 15,80. Ja huomenna käyn vielä ostamassa sieltä yhdet kangasmammahousut (ne oli eilen jo loppu :/) ja ne tais maksaa 7,90 eur... Oli sielä myös jotain mammapaitoja, mutta mulla on niin paljon lököpaitoja, mitä ajattelin käyttää :laughing5.
 
Täältä kanssa ensiodottajat ketkä ei vielä ole ilmoittautunut niin menkää ilmoittautumaan tuonne meidän joulukuisten listaan :)
 
Nyytikki, eikö olekin ärsyttävää kun väsyttää koko päivän, on ihan koomassa... ja sitten yöllä pyöriskelee vain (ehkä ne miljoona asiaa päässä ovat osasyyllisiä asiaan?). Mä nukuin toissayönä tosin ihan koomassa ja heräsin eilisaamuun silmät melkein umpeen turvonneina. Voittajafiilis, todellakin. Huh. No, ei tässä missikisoihin ollakaan tähtäämässä, joten en sressaa.

Lumipallo, hyvin bongattu (ranskankelisellä alueella enkä edes puhu sitä kieltä kuin auttavasti... Tuottaa lisäintoa näihin vauvajuttuihin... NOT). :wink Tosin olen myös siellä maapallonpuoliskolla missä sää nyt olet, asunut pari vuotta (Ausseissa, toki käväsin siellä NZ:nkin puolella kun kerran siellä olin). :) Eli meille kummallekin on nää nurkat tuttuja, hauskaa ja itse asiassa tosi kiva!

Täällä oli pari päivää sitten vähän vellova olo mutta ei mitenkään paha. Yleensä se tulee ruokailun jälkeen kun lähden liikkeelle mutta menee nopsaan ohi. Eli ei nälkäpahoinvointia vielä(kään). Eikä tarttis vältsisti tullakaan, Oi Karman Täti Ihana ja Kaunis... Pari keltaa vihlassut ikävästi vatsasta, toivottavasti on normaalin rajoissa (onkohan ne niitä kuuluisia repäisykipuja?).

Mun lääkäripäivä aikaistui 28.5 sijaan 22.5. Lääkäri puhuu minusta mun miehelleni (joka varasi ajan koska puhuu ranskaa paremmin) nimellä "Lady". En tiedä itekäkö vaiko nauraa. Hormonaalisena taidan tehdä kumpaakin. Samaan aikaan. En tunne itseäni "Ladyksi". Enkä tiedä ultrataanko vielä vai onko se vain tervetulokäynti.
 
Moomoo, missä päin asutte? Itse olen viettänyt kaikki lomat lapsena Sionin lähellä ja asuinkin siellä pari vuotta siellä viinipeltojen keskellä ja kävin koulua:) Juu tuo Sveitsi on himpun jäljessä naisten tasa-arvon suhteen. Mutta toisaalta voi olla varma että saa laadukasta palvelua ja hoitoa.

Täällä lääkärit jäyttäytyy pois kuviosta 12 viikon jälkeen. Sit täytyyy etsiä kätilö joka on sun point of contact aina 5 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Olo on ollut suht ok. Mulla aamut menee hyvin, mutta iltapäivästä alkaa tulee sellainen lievästi etova olo, joka jatkuu monta tuntia. Mielialavaihtelut on aika suuria. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että tässä samalla tekee vielä surutyötä oman äidin kuoleman takia, ei siitäkään ole kuin 4 1/2 kk. Kun kävelee kadulla ja vastaa tulee isovanhemmat jotka viettää päivää lastenlasten kanssa, valtaa mut ääretön suru.
 
Cherry87 mäki kävin tos viime viikolla ostaa lidlistä mamma vaatteita ja hitsi et on mukavat ! Ostin kaikkea ku oli niin halvat :) ku muualta kaupoista on katellu nii housut saattaa olla jopa 30e :eek:


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
ai katsos täällä on ensimmäistä odottavienkin palsta... :D mä oon käynyt jo neuvolassa 26.4 ja silloin katseltiin ultralla ja yritettiin kuunnella sydänääniä mutta mitään ei kuulunut, mut selvästi näki että sydän kuitenkin siellä lyö ja että alkioita oli yksi (onneksi :D ) seuraava neuvola käynti 14.5 ja NT-ultra 21.5, en malta odottaa! niin ja arvioiden mukaan LA ois 6.12 mut mene ja tiedä sitten... se voi olla et siirtyy marraskuun puolelle mut toivottavasti ette silti ryhmästä ulos potki kun ei ois kiva vaihtaa kesken kaiken ryhmää :/
 
Oi, minäkin haluan LIDLIIN shoppaileen! :happy112
Kuulostaa hyvältä! Vaikka ollaan mekin "niin alussa" vasta, niin on kyllä jo sellaista turvotusta että ihan ärsyttää!
Liivit puristaa pahasti joka puolelta, ja kolmet uudemmat farkut saa siirtää kaapissa taka-alalle.. :confused2
Mulla ollut parin viikon aikana aika pahaakin huonovointisuutta, ei sijoitu aamuun vaan paremminkin iltaan ja yöhön. Hengissä oon silti vielä selvinnyt.. Muita oireita turvotus, mielialanvaihtelut ja pienet vatsakivut..
Kesäkuun alussa ois lähtö aurinkolomalle, saa nähdä millainen rantapallo sitä on jo silloin :laughing005
16.5 eka neuvola ja 17.5 omakustanteinen varhaisultra :angel1
Nyt siis tarkastettu päivät ja viikot uusiksi, tänään rv 6+1.

Ps. Pientä vainoharhaisuutta liikkeellä, oli pakko tehdä uusi testi ihan varmuuden vuoks :oops:
 
Minulla ollut hullut närästykset...huhhhuh
Muutenkin ollu refluksi mulla mutta ennen raskautta jos söi oikein nii ei tullut mitään ongelmia eikä lääkkeitäkään tarvinu ottaa..meni jo niin yli että en kolmeen päivään saanu mitään alas syötyä ku kaikki ulos ku niin kirpeä happo nousee kurkkuun ja ärsyttää ja sattui mahaan ja alkoi tulla verta oksentaessa..noh menin sitten eilen marian sairaalaan jos olisivat jotain keksineet..yritti änkee mulle pahoinvointi pistoksen..mutta kieltäydyin.. no onneksi sain närästys lääkkeitä joita voi raskaanakin ottaa..nyt onneksi pystyny syömään ja nukkumaan normaalisti..huh ..että oli hullua toi pari viikkoo närästystä..en toivo kellekkään samaa oloa..
 
Lumipallo, täällä Vaudissa oleskellaan. :) Oletkos itse pohjois- vai eteläsaarella?

Mulla rinnat alkaa olla aika mojovat, huh. Ja toissapäivänä joku kärtsäsi nännejä liekinheittimillä, yllä oleva paitakin satutti. Jaiks. Ja turvonnut olen niin pahoin, että piti heittää isommat housut kehiin.

Vatsassa ei enää jomotuksia ja ilmavaivat helpottaneet, niinköhän siellä on kaikki ok...? En yhtään tiedä mikä on normaalia ja mikä huolestuttavaa ja se epätietoisuus on tällaiselle kontrollifriikille ehkä se eniten stressaavin asia.

...Kun ei vaan voi tietää miten asiat on nyt ja miten ne tulee menemään. Argh.
 
Meillä oli vihdoin ensimmäinen neuvola tossa keskiviikkona, käytiin miehen kans yhdessä, kun tää on kuiten meille molemmille esikoinen. Eihän siellä mitään sen ihmeempiä ollut, perussetti. Paitsi kun sanoin, että oon ollu vähän epäuskoinen, et onko siellä edes ketään, kun on niin vähän oireita niin neuvolatäti ehdotti sit, et kuunnellaan doplerilla. Mä en yhtään odottanu, et vielä ois ollu edes mahdollista, vaikka mentiinkin jo rv 10. Ja kuinkas ollakaan, kyllähän ne sydänäänet sieltä kuului ja vieläpä ihan helposti, vaikka mullakin tuota vararengasta tuossa mahalla on ihan kiitettävästi. Ja on se vaan niin, et vaikka mitään ei vielä nähty niin jo se, et kuuli sen sykkeen, teki tästä asiasta paaaaljon todellisemman. Ja mä olin niin tyytyväinen, et mieskin oli mukana ja hänkin sai kuulla ne äänet, jospa se hänellekin teki asiasta samalla tavalla todellisemman, tässä vaiheessa, kun ei se muutoin vielä oikein missään näy, muussa kun mun voinnissa.
Tänään ois tarkotus varailla ensimmäinen ultra-aika, joka tulee sit aika äkkiä, kun tänään ollaan jo rv 11 puolella. Ja sunnuntaina ois edessä se h-hetki. Silloin kerrotaan sit uutiset mun perheelle, erityisesti äidille, jonka tukea olenkin jo tässä kaipaillut. Miehen puolen suku saa odotella vielä hetken ennen kuin heille paljastetaan, odotetaan ainakin se ultra, jos sitten...
 
Takaisin
Top