Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Toivottavasti saat PikkuMyy kelakorvauksen, kyllähän tossa tosiaan syitä riittää! Ei varmaan vielä kannata huolehtia siitä perätilasta, käsittääkseni useimmat vaavit saattaa kääntyillä viel tässä vaiheessa useaan otteeseen ja joku aikasemmin mainitsi täällä et jossain 36rv tienoilla vasta pikkunen alkaa hakeutua siihe lopullisempaan asentoon. Joten kai ultran perätila kerto vaan sen, että sillä hetkellä oli niin päin, mut ei vielä sitä että okis ajatellu jäädäkin niin!

Tiiättekö muuten onko monet sellaset aikaisemmat aktiivit vielä "olemassa" tällä foorumilla ja esim siirtyny lähinnä FBn puolelle.. ku tääl joskus oli esim Rozie ja Babaytoy ja moni muu, joiden kuulumisia ei oo enää ollu ja jotka aikaisemmin kirjoitteli. Ois kiva kuulla mitä kuuluu! Mut se on kai se FB?
 
Tää meitin masuasukki on vaan niin laiska liikkumaan - kerran oon tuntenu "kunnon" molskahduksen (oli varmaan juuri se kun heitti itsensä siihen perätilaan) - joten siksi en jotenkin jaksa uskoa, että kääntyy ittekseen. Häntä on yritetty sekä nt-ultrassa että rakenneultrassa "tökkiä" parempaan asentoon ilman mitään vaikutusta :rolleyes: . Oon ny jutellu pienelle ja koittanu ehdotella, että kääntyisi. Ja harjoitellu sanomaan äitin poika :laughing002 . Katotaan nyt mitä mieltä neuvolassa ovat tiistaina tilanteesta - jos mitään. Mikäli en siis pyörry siihen laverille kun tutkitaan...

Tosi huojentavaa muuten kuulla, että en ole ainoa, jolla on ollut vähän vaikeuksia sukupuolen paljastuttua.
 
Minulle oli tyttölupaus kova pala kun poikaa kaikki meidän kanssa odotteli :) päivä meni ajatuksen sulattelussa mutta nyt poika tuntuu jo todella vieraalta ajatukselta ja sydän on vaaleanpunainen :Heartred

Vauvan liikkeistä puheen ollen. Meidän pikkuinen oli eilen super rauhallinen ja aiheutti mulle pienoisen paniikin... ...minähän soitin synnärille ja sielä ihanasti rauhoiteltiin mutta annettiin lupa tulla jos huolestuttaa. Ajattelin et käyn kaupoilla ja jos sen jälkeen pikkuinen on yhtä vaisu niin sit menen.. Kauppareissun jälkeen mieheni katseli mahaani ja totesi: sattuuko tuo mahan pomppiminen, onko se normaalia? Eli pikkuinen heräs ja ei jättänyt sitä ilman et huomattais :wink eipä olisi uskonut kuinka huojentavia pienet terävät potkut voivat olla :Heartred :Heartred
 
Mulla kanssa rakenneultrassa tullut tieto tytöstä sai mut ihan hiljaiseksi, kun oli ollu ihan poikafiilis. Onneks mies löys siinä tilanteessa oikeat sanat ja pinkuprinsessan odotus alkoi
Must tuntuu, et mullakin vauvan liikkeet on vähentynyt...joka päivä kuitenkin on tuntunut jotain, mikä helpottaa mieltä...
 
Huojentaa et monilla liikkeet tuntuu vähentyneen, ehkä se onki ihan normaalia.. kun tää kans oli kova myllertään aikaisemmin ja nykyään yleensä hiljainen, pari kertaa päivässä on sellanen tunti milloin se 10 liikettä selvästi täyttyy ku aikasemmin tuntu ettei nuku koskaan.. ja jossain näillä sivuilla sanottiin et vauva liikkuu vilkkaimmin viikoilla 28-34 tai jotain sinnepäin ja tuntuu et se päinvastoin hiljeni niille viikoille tullessa.. mut ei taida olla mitenkään mahdollista et niin monella täällä olis jotain poikkeavaa, joten ehkä juttu onki normaalia vaihtelua!
 
No kyllä helpottaa täälläkin lukea, kun teilläkin tuntuu olevan hiljaisempi asukki masussa. Olen tässä ihmetellyt taas eilista hiljaisuutta, joka jatkuu. Siis liikkeitä on välillä, mutta kovin hiljaisia, verrattuna niihin iskuihin, mitä parhaimmillaan oli..hentoja muljahduksia enemmänkikn (kamalaa kun ei pysty keskittymään töihinkään, kun stressaa tätä "hiljaisuutta"..) Ja kun viikkoja on keskiviikkona 30 täynnä, niin eikai sillä nyt ihan vielä pitänyt huoneisto käydä pieneksi..? Tosin näin jo unenkin, että vavvamme oli jättiläislapsi kapaloihin käärittynä :D ..että toivottavasti ei ollut enne :wink
 
Täällä on kyllä paljonkin liikettä, mutta olenkin vasta rv. 26+3. Eli enköhän tule perässä myös tuossa hiljentymisen kanssa. :)

Itse en oikein osannut kumpaakaan odottaa, joten ei aiheuttanut sen suurempia tuntemuksia rakenneultran sukupuoliarvio. Nyt lähinnä mietityttää, että kun on poikaa luvattu, mitäs jos syntyykin tyttö?!? Ei siis muuten mitään välinä, mutta sitten meidän tyttö pukeutuis siniseen ja asuis "sinisessä" huoneessa... :grin
Mahtaako lopputulos kuinka usein poiketa rakenneultran arviosta..?

Tuo FB:n ryhmä on kyllä ihan superaktiivinen. Monenmonta päivitystä päivittäin. Täällä taas tuntuu olevan hiljasempaa. Ehkä se on helpompaa, kun on muutenkin siellä niin tulee päivitettyä ja kommentoitua enemmän.. Itse olen yrittänyt molemmissa käydä.
 
Kai se yleisempää on, että ultrien arviot sukupuolista pitää paikkansa, kuin että lopputulos onkin päinvastainen, mutta onhan tullut luettua paljon kyllä näitä tarinoita ylläreistäkin :) Eikä ole kauaa, kun täälläpäin elokuussa kaverin tutulla varmana poikana pidetty olikin tyttö - vai kumminpäin se nyt oli?! Hassulta edelleen itsestä tuntuu, kun kaikki mahdolliset olot ja mutut povaa poikaa. Ultrassa vaan ei vehkeitä heilunut :grin Kolmen henkilön suusta kuulin viikonloppuna, että poika meille tulee (mahan muoto kuulemma selkeä :wink) (sanoi 2 jo poikalapsen äitiä) ja yks oli 5 vee kummipoika :grin eli asiantuntijan lausunto). No sanottava vielä kerran varmuuden vuoksi, että sukupuolella ei hoo-hetkellä ole varmaankaan mitään väliä :love2 Kunhan on nyytillä kaikki hyvin :love7 Odotellan jo kovasti häntä ihon tälle puolelle!
 
www: Mulle lääkäri sano, että poikalupaus on aina 100 % varma. Itsekin näin sen pippelin siellä töröttämässä, joten eipä jäänyt täällä epäilylle sijaa. Käsittääkseni nuo tyttölupaukset on aina ne epävarmemmat, pippeli kun voi olla piilossa vielä. Pallurat on kuulemma vielä samannäköset?

Täällä myös rauhallista liikkeiden saralla, mutta niin on ollu koko ajan. Koitan nyt olla ahdistumatta asiasta, harvana päivänä saan niitä 10 liikettä / tunti kasaan, mitä joka paikassa hoetaan. Toisaalta tässä viimesimmässäkin ultrassa vauva liikutteli käsiään ja jalkojaan ja jopa säpsähti jotain ilman, että tunsin niitä liikkeitä. Hiton etuseinä istukka!
 
Mun kaverilla aivan selvä poika muuttuikin tytöksi kun kivekset olikin häpyhuulet ja penis olikin napanuora hämäävästi jalkovälissä.. kuulemma myös joskus voi klitoris olla niin turvoksissa että näyttää penikseltä vielä rakenneultran aikaan.. et 100% varmuutta ei ehkä oo? Mut kai ne noin yleensä osuu oikeaan jo niillä viikoilla ku rakenneultra tehään. Vaikka rakas tuo olis yhtä lailla vaikka pääsis vielä uudestaanki yllättämään :love7
 
Aika jännä - mun lääkäri kyllä tuntu ultran tulokseen olevan sata varma. Sano, että sukupuoli on nyt "betoniin valettu". En sitten tiedä johtuko juuri siitä, että lupaus annettu nyt rv 29 eikä rakenneultran aikaan?

Ois se kyllä varmasti hurja kun synnytyksessä paljastuisikin, että sukupuoli onkin eri mitä on siihen asti luvattu.

Täällä pitäis lähteä kohta kömpimään kohti ekaa neuvolalääkäriä. Eihän se tosiaan ole kun rv 30. Pikkasen epäilen kyllä, ettei lääkäri pysty mahan päältä arvioimaan miten päin juniori siellä on. Pikkasen kyllä jännittää suostuuko lähettämään pelkopolille, kokokontrolliin ja asentoseurantoihin vai tuumaako vaan, että katellaan... Kohtahan se selviää!
 
Ohho LittleMyy, kun vasta 1. neuvolalääkäri viikolla 30?! Tsemppiä - toivottavasti käynti on mukava kokemus :) Tule kertomaan kuulumiset sitten.

Mä oon käynyt vakoilemassa tuolla syyskuisten synnytystuntemuksia ja voi että on jänskää! Tuntuu, että jo monta viikkoa ennen alkaa tapahtumaan enemmän tai vähemmän. Eikä tässä kuulkaa montaa viikkoa mene, kun täällä jo jännitellään, kuka lähtee ensimmäisenä "maratoonille" :) Tulen varmaan muuttamaan tänne palstalle, kun jään ä-lomalle :grin - reilu kolme viikkoa enää töitä. Ensi viikolla alan opettamaan sijaista.
 
Näin minäkin olen ymmärtänyt, että poikalupaus useammin pitää paikkaansa, mutta mitään ei voi varmaksi sanoa. Meillä ultraaja sanoi pojaksi ja miehen kanssa oltiin myös sitä mieltä, että selvät vehkeet kuvassa näkyi useampaan otteeseen. Mutta katsotaan nyt. :)
Ei sillä sukupuolella mitään väliä ole, kunhan olisi terve ja kaikki menisi hyvin :)

Onpas sulla Miisa78 jo lähellä äloma! Itsellä olis töitä vielä tämä + 7 viikkoa :whacky011
 
Täällä on niin monta mekkoa hankittu ja vaaleanpunaiset emmaljungat,ettei varmasti uskalla nyytti pojaksi muuttua :blob5 Vähän kauhistutti kun työkaveri kertoi omasta kokemuksestaan. Heille oli selkeä tyttölupaus annettu rakenneultrassa, mutta ylimääräisessä ultrassa viikolla 37 oli lääkäri pojasta onnitellut :happy119 Ja poika tuli! Miten voi olla jollain 1. neuvola lääkäri?? Minulla lähestyy jo kolmas ja tänään alkoi vko 30.

Mitenkä oolette jäämässä mammalomalle? Justiinsa laskin, että taitaa 6 viikkoa olla töitä vielä...
 
Mulle on kans sanottu just niin päin, että poikalupaus saattaa olla "helpommin" väärä, kun tytön ulkoiset sukupuolielimet saattaa olla niin turvoksissa, että näyttää pippeliltä. Mutta tosiaan luulen, että noita erehdyksiä sattuu molemmin päin aina välillä. Little Myyllä saattaa vaikuttaa toi "betoniin valettu lupaus" just nää viikot jo ja 4 D ultra. Mutta onhan niitäkin ollut, että just ennen synnytystä on ultrattu eri tulos, kuin mitä syntynyt :grin.

Mulla on ollut tässä jo pitkän tovin TODELLA tyttö-olo, mutta kaikki sukulaiset yms veikkaavat poikaa.Saa nähdä sit joulukuussa onko mun "äidin vaistot" oikeessa :biggrin

Mulla on vielä 3 viikkoa äippälomaan! Ei millään malttais odottaa... Onko teillä tullut tätä "pesän rakennus viettiä" vielä? laughing7 Mä vähän epäilen, että mulla on just se menossa, kun kokoajan tekis mieli siivota ja silittää vauvanvaatteita... :laughing014
 
Heippa kaikille,

uskaltauduin vähän jälkijunassa mukaan tähän ketjuun, mutta oon vähän vanhempi (34v.) ensiodottaja pääkaupunkiseudulta ja la. 9.12. Olin jossain näkevinään että teillä on myös FB-ryhmä, jossa keskustelu on melko aktiivista. Olisi kiva hypätä mukaan, jos vielä mahtuu =)
 
www: Pidän reilun viikon vanhaa lomaa pois, josta vähän aikaistuu töistä pois jääminen. Virallinen 1. ä-lomapäivä on 29.10.

Cherry 87: Taidetaan jäädä samoihin aikoihin pois töistä :happy090 Mä odottelen edelleen pesänrakennusviettiä. Ainoa mitä olen tehnyt on, että olen kerännyt omia kesävaatteita vaatesäilöön = teen tilaa vavvan vaatteille (joita on hurjat 1 kpl ja muutamat sukat). Mulle ei ole vieläkään tullut sitä äitiyspakkausta. Ehkä sen myötä höyrähdän vasta..?

Just noiden väärien arvioiden takia en uskalla uskoa ainakaan 100% meidän ultraan tyttöarviosta + se oma äidinvaisto vai mikä lie :biggrin
 
Juu, täällä on eka neuvolalääkäri vasta rv 29, mutta koska ei ollu aikoja ni mulla oli se nyt sit tänään. Meen rutisee käynnistä enempi tonne neuvolakuulumisiin kunhan vähän puhina laantuu

Voi ku teillä on vähän enää noihin äippälomiin aikaa. Mulla ois vielä kuus viikkoa (1.11. vika työpäivä), mutta tuskin pystyn olemaan tuota aikaa. Mitään pesänrakennusviettiä ei täällä ole - enemmänkin saan itkupotkuraivareita kun jotain pitäis tehdä. Oon oikeesti kuolemanväsyny enkä saa aikaseks oikeen ees alotettuu mitään. Tai sit jos alotan ni en lopeta... Öh
 
Meille on 3 eri lääkäriä kertonut tytöstä, että kait siihen voisi jo luottaa :) olen ostellut kyllä jos jonkin moista tytön vaatetta. Isoimmat hankinnat on sitten kummallekin sopivilla kuoseilla :)
Me ollaan putkiremontti-evakossa, joten mielessäni olen jo suunnitellut vauvan huoneen. Tänään löysin netistä ihanan kankaan mistä teen pinniksen pehmusteet ym, jutut :) en ole ompelija tyyppiä, mutta ajattelin silti tehdä itse. Ja sain idean, että virkkaan myös maton, tosin hyvin yksinkertaisen mallin. Näköjään pääsen näin toteuttamaan sitä ns. Pesänrakennusta. Kotia meidän pitäisi päästä 5.12 ja LA sitten 13.12, pikkisen jänskättää kuin käy..
Mulla alkaa äippälömä 7.11, mutta olen jo joutunut jäädä töistä pois selkäkipujen vuoksi.

Nyt on pari päivää supistellut melkein kaikki tekemiset.. Ei jotenkin uskalla edes kävelylle lähteä.. Liikettä tulee paljon :Heartred
Viimeyönä neiti alko jotenkin hassusti tökkimään mua kylkeen ja se ihan teki kipeetä.
Minkätyylisiä liikkeitä muilla on masussa?
 
Takaisin
Top