Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Miisa78: Jospas pieni ois kääntyny sellaseen exit ready -asentoon, ettei enää niin liikkeet tunnu? Ootko kokeillu jo sitä liikelaskenta ohjetta (http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...on-liikkeiden-laskeminen/Sivut/default.aspx)? Mulla ei toikaan auta, mutta jos sulla auttais? Tai sitten soitat vaan neuvolaan/äitiyspolille.

Toivottavasti Mirkkulin supistukset rauhottuu. Hyvä, että tutkivat.

Mininen: Mä oon aatellu ihan samaa, ei meillä kyllä liikuta minkään vuorokausirytmin mukaan vaikka kovasti niin joka paikassa lukee. Myös täällä tulee yöllä kyljen käännön jälkeen muutama tölväsy - varmaan Junior korjaa itsensä samaan asentoon, jossa tuntuu viihtyvän koko ajan... Mitään suuria muljahduksia ei ole tuntunu eli perätilassa taitaa olla edelleen. Ylävatsassa tuntuu kova kohta kun sitä vähän tunnustelee, tosin eipä se peppukaan varmaan kovin pehmee ois :D

Täällä sitä samaa: väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Mutta ei saa nukuttua. Lonkat särkee öisin ja liitoskivut on ihan kamalat kun lähtee makuulta tai istualtaan liikkeelle. Uutena vaivana noin viikon ajan on ollut LOPUTON nälkä! Aika pitkään on läheiset kattoneet kun saatan syödä kolme (ups) lautasta soppaa ja parin tunnin päästä käy taas jääkaapin ovi. Onneksi on osanneet pitää suunsa supussa kuitenkin, ettei tartte riehumaan käydä :D
 
www: mulle on useampi kaveri joilla on joulukuisia neuvonu ostamaan ennemmin 62-68cm haalarin. Menee sit vähän pidempään (tuurilla jopa koko talven), eikä tarttis kovin montaa ostaa talven aikana...

Kelasta kävin juur kattomassa niin vieläkään ei oo menny palkanlaskennasta tiedot perille... :disgust Toki mein firmas kaikki kestää mut olis ihan kiva tietää mitä sit rahaa sillon saa... Hakemuksen oon kuitenki ite jättäny jo 13.8.!

Täällä oli eilen viimenen työpäivä ilmeisesti. Ainakin neuvolantäti oli eilen sitä mieltä. Sen verta nuo liitoskivut vaivaa, ettei tahdo enää liikkeelle päästä. Töissä alkoi olemaan jo todella hyödytön olo. Alunperin oon aattelin et oon kyl loppuun asti töissä, mut niin se ajatus viime viikolla vaihtu liitosten löystymisen myötä..
 
Heips! Noista haalarihankinnoista, mä saan kaverilta lainaan saman pikkuisen toppiksen tälle kakkoselle kuin esikoisellakin oli.
Eli semmonen olisko H&M malliston toppahaalari missä on pussimainen se jalkaosa. Käsissä on semmonen kääntöosa että ne saa ihan tiiviiksi. Hupullinen on ja sit löytyy ne reijät turvakaukalon vöitä varten.
Koko on 68cm. H&M mitoituksella ei ole edes kauhean iso vaikka mitat siltä kuulostaakin.
Esikoinen oli meillä 55cm pitkä jo syntyessään niin tuo haalari sopi just hyvin. Alle mahtuu hyvin vaatetta.
Tietty jos jollekulle sattuu syntymään oikein pikkuruinen, alle 50cm vauva niin sitten varmaan 50-56cm haalari passaa. Mutta muuten sanoisin että tuo Silkinkin mainitsema 62-68 koko on parempi. Ihan jo käytännöllisyyden vuoksi. Mikään muu ei oo hankalampaa kuin yrittää pukea vauvalle liian pieniä vaatteita.
Nimim. Jo yhen talvivauvan äippä :D
 
SIlkki: Hienoa että olet kuunnellut kroppaasi ja jäänyt töistä pois! :) Nyt vaan sitten onnellista odotusta ja toivotaan että levon myötä kivutkin vähän hellittää! Mimmoista työtä sä teitkään?

Itsellä varmaan sama edessä piakkoin, Rv 30+4 menossa nyt ja torstaina olen neuvolalääkärille menossa... Teen tosiaan töitä sairaanhoitajana vanhusten vuodeosastolla. Eli aika fyysistä / rankkaa ja ajoittain vaarallistakin hommaa. Kipuilujen ja väsymyksen vuoksi olen tullut tulokseen että mun duunit on tehty. Päätöstä vahvistaa vielä tosiaan se että meillä on kotona kohta 3v esikoinen jonka kanssa ollaan kaksin viikot vielä toistaiseksi. Olishan se ihan kiva hänellekkin että äiti jaksaa muutakin kuin käydä töissä ja pötköttää sohvalla :D

Ihanaa loppuodotusta kaikille! Nautitaan vatsoista vaikka ne jo tukalalta alkaakin tuntua. Kokemuksesta voin sanoa että masua ja sen pikkutyypin liikkeitä siellä tulee todella äkkiä ikävä :)
 
Mininen: On osoittautunut pari kertaa tehokkaaksi keinoksi; tulen kertomaan tänne palstalle huoleni, niin johan alkaa jytke! Eilen hän taas virkosi iltaa kohden ja sitten olikin taas bileet ja sain rauhan. Hassua kun hän tuntuu jo tosi isolta möllykältä :dance008

LittleMyy: Kiitos tuosta linkistä. Todennäköisesti tulen tarvitsemaan mieleni rauhoitukseksi vielä monta kertaa. Mulla muuten kans koko ajan ruoka mielessä. Mietin vaan seuraavaa ruokailuhetkeä. Voisin mättää kaikkea kokoajan. Ihme kun en ole tämän enempää laajentunut :rolleyes:

Masu kasvaa selkeästi suoraan eteenpäin. Jälleen kerran kuulin - tällä kertaa anopilta - että poika tuloo :rolleyes: IHAN selkeä poikamaha.. niimpä niin..
 
Silkki: Minun hakemus on myös "saapunut 13.8" ja soittelin perään ja tiedustelin asiasta, niin ei kuulemma kannata kysellä kun vasta marraskuun alussa :wtf että on ne "noppeita" laskemaan!
 
Hellurei tänne! On tämä nyt kamalaa, kun ei enää työpäivisin voi käydä juurikaaan moikkaamassa, kun on sijainen opetettavana :wink eli tasan kaksi viikkoa töitä enää!! Eilen tuli saapumisilmoitus : äitiyspakkaus on saapunut! Vielä en ole hakenut.

Meinaan tulla hulluksi, kun olen ruvennut pakkomielteisen omaisesti seuraamaan noita liikkeitä ja sitä liikelaskentaa. Eilen iltasella oli tosi aktiivinen pitkästä aikaa, mutta muuten "ärsyttävän" rauhallisesti. Kai se sitten tuo raivotarjonta-asento, mikä muuttanut tilanneeta ja tietty varmaan koko kasvanut :) Aamulla sain pienen painalluksen vastaukseksi, kun "herättelin" pikkuruista. Noh tää on niin tätä..

Olen nyt huomannut olevani poikkeuksellisen väsynyt työpäivien jälkeen viime aikoina. Ja kuvaan on tullut, että herään n kerran viikossa aina klo 04.30 täysin pirteänä enkä saa enää nukutuksi, kunnes töissä iltapäivällä muutunkin sitten zombieksi väsymyksestä..

Harkkasuppareita en edelleenkää ole tunnistanut. Menkkajomot jääneet kokonaan pois. Ensi viikolla synnärivalmennus ja neuvola vuorossa.

Onko muuten muilla samaa ongelmaa näillä sivuilla, kun yrittää käyttää noita hymiöitä, menee koko sivu jumitustilaan ?? Olen huomannut tämä viikon aikana useamman kerran tämän...äsken sama juttu.
 
^Törkeetä, että työt häiritsee vapaa-aikaa tolla tavalla :wink

Mulla oli jossain vaiheessa kanssa kamala paniikki niistä liikkeistä - tai siis niiden vähyydestä. Oon ny koittanu vaan ottaa rauhallisesti tän asian suhteen - tosin masussa on koko ajan ollut rauhallista, eikä liikkeet ole varsinaisesti vähentyneet. Mähän olen harrastanu tätä yövalvomista lähes koko raskauden ajan (juurikin yleensä klo 03-05 tai 04-06) ja joskus yön pimeinä tunteina iskee paniikki kun alan pohtia, koska viimeksi on liikkeitä tuntunu. Kerran on ollu yli 24 h kun en liikkeitä tuntenu ja alko kyllä olla melkonen paniikki. Varsinkaan kun täällä ei makean juominen tai mahan tökkiminen auta. Jos "mökötetään ni sit mökötetään"... Tuntemuksista päätellen täällä edelleen perätilassa (argh!), mutta ei niitä liikkeitä musta sen enempää tuntunu sillon ku oli vielä raivotarjonnassa.

Ps. Mulla noi hymiöt toimii ehkä noin kerran kymmenestä, en tiedä miksi. Tai sitten vaan osa toimii...
 
LittleMyy: älä muuta sano, törkeetä tosiaan, kun työt häiritsee vapaa-aikaa :wink Mutta ompas lohduttava kuulla, että sulla ollut noinkin pitkä rauhallinen jakso. Taidan todella hötkyillä turhan päiten.. Ja toi yövalvominen on niiin ärsyttävää! Tänään aamuyöstä heräsin taas, mutta onneksi sain jatkettua unia hetken päästä uudelleen. Noo hyvää harjoittelua tulevaa valvomista varten - jos jotain hyvää hakee :wink
 
Mulle tuli tosiaan äitiyspakkauksesta päätös nopeesti ja paketti 2vko kuluessa postiin.
Viime viikolla tuli päätös äitiyspäivärahasta. Siinä meni siis alle kuukausi hakemuksen jättämisestä.
MUTTA! Lapsilisästä on näkynyt päätös netissä jo jonkin aikaa (ennen päivärahaa), mutta siitä ei ole tullut päätöskirjettä kotiin. Pitäisköhän alkaa jo kyselemään perään? Vai tuleeko siitä edes? :D

Meillä la 27.12 ja en nyt osaa yhtään päättää minkä kokoisen toppapuvun ostan.. Tietenkin malleissakin on eroja. Toisen mallin 56 voi olla saman kokoinen kuin toisen 62.. Mutta en siis halua, että vauva "hukkuu" pukuun. Äitiyspakkauksen puku oli taas niin iso, että se nyt ei varmasti sovi tämän talven aikana. No, pitää vertailla kaupoissa..
 
Ihania fiiliksiä, vauva touhuaa masussa ja minä pesen hänen pienen pieniä vaatteita ja laitan niitä valmiiksi :dance008
Neitokainen on luultavasti oppinut tunnistamaan äidin kosketuksen, koska aina kun kosken mahaa, niin saan sieltä vastauksia, kivaaa:love7
 
Se lämpöpussikin on kätevä.. kun jos pieni vauva varsinkin on mieluiten jossain vähän kippurassa.. ja toisaalta ei ulkona kuitenkaan osaa tehä mitään ihmeempää jaloilla ja käsillä, siis kävellä tai leikkiä tms.. niin se pussi saattais olla toimiva? mikä menee turvakaukaloon, vauhuihin ym.. onks/keksitteks mitään sellasta pienen vauvan kanssa ulkona olo tilannetta, missä se pussi ei oikein toimi? Siis pitäisköhän olla lisäks myös haalari.. kun mä siis ostin jo sellasen pussin.

Ah mitä vauvaidylliä, Mirkkuli!! :love7
 
Lämpöpussi on varmasti ihan yhtä hyvä kuin toppapuku, ellei jopa parempi.
Itse vaan jotenkin ostaisin mieluummin puvun kuin pussin.. En tiedä miksi :)
Pitää vielä kaupassa hypistellä ja vertailla molempia..
 
www, mäkin oon hakenut sitä lapsilisää, ja se on ratkaistu, mutta mun mielestä siellä lukee että päätös postitetaan vasta sitten kun ne maksukaudet alkaa, tai jotain sellaista...? Ei ole mullekaan siis tullut vielä päätöstä siitä. Äitiyspäivärahasta en ole vieläkään saanut päätöstä, kun meidän palkanlaskenta hidastelee sen työnantajan todistuksen kanssa... :sad001 Mutta kai se sieltä joskus tulee.

Me ostettiin sellainen lämpöpussi, ajattelin juuri että se on kätevämpi "pukea" vauvalle. Mutta olen ihan varautunut vielä muuttamaan mieltäni sitten kun pääsee kokeilemaan käytännössä. :wink
 
Meillä ostettiin myös pussi. Kätevä varsinkin turvakaukalossa koska turvavyöt saa "napakammin" kiinni kuin jos välissä olisi haalari ja pidemmillä matkoilla voit sitten avata pussin kun auto lämpenee. Katselin kyllä alkuun haalareitakin, mutta totesin että ei sitä kyllä nyt tänä talvena vielä tulla tarvitsemaan. Meillä on kyllä sellanen pörröhaalari joka on siis sellanen vähän paksumpi niin sitä varmasti käytetään sitten vaunuissa sen äityspakkauksen makuupussin kanssa. Vaunukoppaanhan tulee vielä se "kansi" joka suojaa myöskin :D
 
Ninnu: Ok. Eli odotetaan sitten alkuvuoteen :) Hyvä että voi kysyä täällä, eikä tarvi heti olla soittamassa kelaan :)
 
Huh, onneksi ensviikolla alkaa jo äippäloma :). Nukkumisen kanssa on ollut vaikeuksia kun toissayönä ja viimeyönä joutui heräämään 4 kertaa pissalle ja lisäksi vauva pitää koko yön kauheeta jytkettä!!! Toki vauva on aina ollut aktiivinen yöllä, mutta nyt ne liikkeet tuntuu niin "isoina", kun vauvalla alkaa oleen jo kokoa ja tila käy ahtaaks... Mulla on yks lastenlaulu cd, mitä ollaan aina välillä kuunneltu ja vauva on aina kivasti sit rauhottunu, eli tänä iltana koitan sitä :wink. Nyt ei viitsinyt yöllä pistää päälle, kun mies ei olis varmaan arvostanut :D. Ootteko muuten paljon lauleskellu/soittanu vauvalle musiikkia? :)

Äitiysrahastakin oli tullut päätös ja onneks ne suostu mulle laskemaan viimeisten puolenvuoden tulojen mukaan (sitä olen tässä kovasti jännäillyt koko kesän ja syksyn), kun vuonna 2011 opiskelin ankarasti, joten niitten tulojen mukaan olisin minimille jäänyt. Nyt olen viimeiset 7 kk tehnyt välillä kolmeakin eri työtä päällekkäin, joten kivalta tuntuu että uurastus palkitaan!! (Tähän olisi tullut tanssiva banaani, muttta hymiöt ei toimi :P ). Niin ja koska en ole vielä valmistunut, niin joidenkin kelatätien mukaan ei silloin voisi tarkastella puolenvuoden takaisia tuloja :O.

Huomenna lähtee 33 viikko käyntiin (laskuri pielessä 3 päivää), aika hurjaa!
 
Mä oon laulanu aina autossa ( yksin, hihhih, kun ei muuten kehtaa), no kaikkea mitä radiosta sattuu tulemaan. En siis kylläkään lastenlauluja :wink Välillä juttelen ja silittelen masukkia.. Olen huomannut, että kun hengittää todella syvään ja rauhallisesti, alkaa vavva muljailemaan enemmän. Mulla kans tullut kuvaan jatkuva pissahätä, kun pää painaa rakkoa koko ajan. Vatsa tippunut tosi alas nyt. Mulla alkaa 33 keskiviikkona, joten samoissa mennään Cherry87 kanssa :)
 
Takaisin
Top