Ensikertalaiset

Täällä mennään nyt rv 10+3. Tänä aamuna oli pakolliset verikokeet. Ensi viikolla neuvolalääkäri ja seuraavalla viikolla np-ultra johon isäntäkin aikoi lähteä mukaan.

Oireina ummetus (jota hoidan lääkärin määräämillä reseptivapailla lääkkeillä), nikkeliallergian lisäherkistyminen (rintsikoiden hakasista tulee ihottumaa vaikkeivat edes koske selkään) ja pahoinvointia jos ei muista syödä säännöllisesti. Huomasin, että kun aloitin syömään Minisun äitiysvitamiineja toissa viikolla aamuisin niin pahoinvointi paheni. Nyt olen siirtynyt ottamaan vitamiinit illalla ja olotilakin on ollut selvästi parempi. Nännejä myös aristaa ja maha tietysti alkaa jo vähän kasvamaan... kaikki housut alkavat kiristämään varsinkin lounaan jälkeen.

Lisäksi viikon verran on vaivannut piriformis, eli toisessa pakarassa on jomotusta, kai joku hermopinne tms. ja esim. pyykkikoneen tyhjääminen on haastavaa kuten kaikki muutkin missä pitää kyykistyä. Nyt olenkin menossa tämän vaivan vuoksi lääkäriin... olen hypännyt lääkärissä lähes joka viikko nyt raskauden aikana, normaalisti kun en kä lääkärissä lähes koskaan.

Oksentaa ei ole tarvinnut koko aikana, joten siinä mielessä täällä on kaikki hyvin vaikkakin muita vaivoja löytyy.

Varhaisultrassahan minulla todettiin hematooma ja sen vuoksi meillä on toistaiseksi yhdyntäkielto. Muuten kuulemma saa elää normaalisti, mutta olen yrittänyt kuitenkin lepäillä paljon enkä ole uskaltanut harrastaa mitään muuta liikuntaa kuin kevyttä lenkkeilyä.

Tässä vähän tai aika paljon omaa napaa :)

Ostin muuten Vauva-lehden viimeisimmän numeron. Siinä oli testattu lastenvaunuja. Se oli meille hyödyllinen testi, kun ei yhtään tiedetä millaiset olisi hyvät ja meille sopivat vaunut... nyt ollaan jo vähän viisaampia. Tosin mies ei innostunut kun huomasin, että meidän täytyy käydä kolmessa eri kaupungissa katsomassa vaunuja, että saan tuntumaa kaikkiin niihin merkkeihin joita harkitsen. Yllättävän vähän oli jälleenmyyjiä täällä meilläpäin vaikkei nyt ihan pienessä kaupungissa asutakkaan.
 
Kiva kun pidätte täällä keskustelua yllä Pauliina ja Sandy! On kiva jakaa asioita ja kuulla toisten kuulumisia, vaikka itsellä ei olisikaan samat asiat päällimmäisenä juuri silloin. Kokemuksien jakamisestahan tässä on kyse :)

Minä olen tyytyväisenä talvilomalla tän viikon. Ihan kotosalla kun mies on töissä, mutta tekee kyllä tosi hyvää tällainen pikku paussi tähän kohtaan. Väsymystä kun on tosiaan ollut reippaasti ilmassa, niin suurimmat lomasuunnitelmat liittyvät voimien keräilyyn :) Tänään on niin kauniisti aurinkokin paistellut täällä päin, että jospa sitä sais itseä ulkoilemaankin.

Kiva kun Pauliina kerroit tuosta Vauva-lehden vaunuvertailusta! Pitää ehkä itsekin harkita sen numeron ostoa.

 
Heipparallaa! 

Täälläkin vointi on aika entisensä. Ei okseta mutta välillä tulee kyllä paha olo, keskellä päivää yleensä. Ja erityisesti jos on vähänkään tiukka housunvyötärö, niin herkästi iskee huono olo. Niinpä siis esimerkiksi välihousut on nyt pannassa! =) 

Olin viime viikolla flunssassa, ja siitä syystä myös viikonlopun saikulla töistä. Kuume sahasi ylös alas niin katsoin viisaimmaksi vaan levätä. Ja uskon että se kannatti, koska tänään oli hyvä mieli olla taas töissä ja jaksoi mukavasti vaikka aamuvuoro olikin. Saa nähdä vieläkö perjantaina jaksaminen on hyvää, tähän kun mahtuu ilta-aamu vaihtelua ja pitkää päivää.

Kävin tänään toista kertaa neuvolassa, ensimmäista kertaa lääkärillä. Meillä on oikein kiva lääkäri siellä neuvolassa! Kaikki on ok, pissa oli puhdas, verenpaineet hyvät, hemoglobiini oli viime kerrasta vähän laskenut, mutta edelleen hyvä eli 133. paino on noussut noin 150grammaa per viikko, mikä on kuulema oikein hyvä sekin, vaikka itse sanoin kyllä terkkarille ettei varmaan näin alussa tartteis nousta lainkaan.. Ja sydänäänet löytyivät myös! 

Minä en ole vielä törmännyt minkäänlaiseen "jankuttamiseen" neuvolassa. Tarkoitan siis sitä, kun olen lukenut että toiset saa kamalat saarnat ruokavaliosta, painonnoususta ja kuka nyt mistäkin. Minulle ei ole vielä yhtään mitään tällaista sattunut, enemmänkin niin, että esim. lääkäri tänään kysyi että onko ruokavalion suhteen jotain epäselvää. Kun vastasin, että tiedän kyllä jotakuinkin kuinka tulee syödä ja enimmäkseen näitä ohjeita noudatankin, kertasi lääkäri nopeasti miksi esim. maksa tai hauki on kiellettyjen listalla, ja se oli siinä. Vaikka vielähän se tietysti ehtii alkaa, on kuitenkin vielä monta kuukautta edessä!

Viikon kuluttua meillä on nt-ultra. Myös täällä, sinne isäntä meinaa tulla mukaan. Se on mukavaa se!

Tulikin pitkä teksti, kiva lukea teidän muidenkin kuulumisia! Paljon olisi kaikenlaista vielä tämänkin sepostuken lisäksi mutta jätänpä jotain seuraavaa kertaa varten. Ihanaa aurinkoista loppupäivää kaikille!
 
Heipä hei!

Vähän ollut ristiriitaista tääl ajatuksien kanssa, viimeviikolla vuodin 3 päivää verta ja tuli ensiavussa käytyä, lääkäri pisti keskusäitiysneuvolaan kiireellisenä lähetteen, eikä vieläkään kuulunut sieltä mitään.. Että se siitä kiireellisestä. Mutta Positiivisena on pysytty, ei ollut kipuja eikä mitään. 

Nyt ollut viikon verran väsymystä niin paljon, että mikään ei tunnu auttavan. Hirveintä on töihin lähteä puol 7 aikaan, kun ei sängystä meinaa päästä ylös. Pahoinvointia on aamuisin ollut, mutta pelkkää yökintää. Ja tuli tuos viikonloppuna mietittyä, sitä kuinka ihana tyttöystävä olen kun kokoajan kiukkunen kun ampiainen tai niin väsynyt, että ei jaksaisi ajatellakkaan mitään. :D

Ylihuomenna olis eka neuvola ja varmaan joutuu oottamaan ultrausta tätä menoa sinne 15.3. mihkä se sovittiin aikasemmin.
Vähä jännittää ja pelottaa, et mikä on tilanne. Mutta toivoa ei pidä menettää :)
 
Tsemppiä Lav! Toivottavasti kaikki on kunnossa! Tuo pahointointi ja muu oireilu on sinänsä positiivista, ja vuotoahan voi tosiaan tulla ilman että vauvalla on mitään hätänäkin. Toivottavasti kaikki osottautuisi olemaan parhain päin!

Minä ostin tänään äitiysfarkut, iik! Aikaista, toki, ehkä liiankin. Mutta lähdin lomapäivää viettämään kauppoihin ja kun olin eri puolella kaupunkia kuin itse asun, niin ei ollut tuttuja liikkeellä, varsinkaan näin keskellä päivää, niin kävin sitten Henneksellä ja sovitin äitiyshousuja. Siellä oli myös sellainen kampanja, että kaikista aikuisten farkuista, eli myös niistä mama-malleista, sai 10 euron alennuksen. Niin ajattelin sitten ostaa kun kerta sai alennusta ja onpa sitten kaapissa valmiina odottamassa sitä kun on aika alkaa niitä käyttämään. 

Ostin myös pitkän t-paidan, josta tuunaan sellaisen viikkopaidan. Tämmöisen siis: 
http://iputabirdonit.blogspot.fi/2012/10/maternity-countdown-shirt-fabric-paint.html
Ja ostin myös tekstiilitusseja, joilla sen teen :) Ehkä jo tänään! Kun tänään ois tasan 10+0, niin vois ottaa ekan kuvankin :) Jos ei nyt ihan joka viikko tuu otettua, niin kun ottais suhteellisen usein sama paita päällä, niin mahan kasvua pystyy paremmin seuraamaan/vertailemaan :)
 
Eleanora tommonen paita on kyllä aika kiva keksintö :) Innostuin oikein, kun näin idean.. mutta kai se pitää odotella.

Tosiaan ekassa neuvolassa kävin tänään ja kävi ilmi, että tämä meidän ihana Acutamme ei oikein ole toiminut ja lähete on syystä tai toisesta jäänyt tekemättä tuonne keskusäitiysneuvolaan. Nyt sit sain lähetteen Hatanpäälle ja toivotaan, että saisi huomiseksi jo ultran, että sais tilanteen selville. Nyt ei siten tosiaan tehty muuta, kuin keskusteltiin tästä ja tehtiin se lähete yhdessä sinne.

Musta tuntuu, että voisin nukkua kyllä viikon putkeen.. hirveetä tää väsymys :(
 
Terve! 
Täällä odotellaan ensi viikon np-ultraa ja neuvolaa. Tulihan ne etovat olot ja väymykset, olo oli välillä aika tuskainenkin näiden kahden vaivan kanssa tasapainoillessa. Mutta nyt tuntuu että kaikki oireet tai ainakin suurin osa olis menny ohi?! Ekan kerran kun näin kävi olin varma että nyt meni kesken, nyt olen lähinnä helpottunu ja vain pieni pelko kaiherta... Onko muille käyny näin?

Huomaa että nyt jaksaa jo tehdäkin jotain ja jälleen kerran syödäkin vähän terveellisemmin. Maha on ihan turvoksissa ja ostin ah niin ihanat mammahousut! Tosin kauaa ei tällä turvotuksella enää pysy salaisuutena tuo pieni tulokas.... :) Viikkoja on tänäään 10+4. 
 
Moikka,
Mulla on Pikku-Tikru tänään viikkoja 10+5 ja vointi hyvä. Viikko 9 oli pahin, seuraavalla viikolla alkoi helpottaa ja nyt on hyvä. Jommasta kummasta neuvolan kirjasta luinkin, että näillä viikoilla pahoinvointi alkaa helpottaa. Joten en ole osannut olla huolissani.

Mulla on paino noussut 2,5 kg (vaihtelua päivittäin on eli pöhötystäkin siis on) ja siitä oon stressannut. Lähtöpaino oli normaali painoindeksin mukaan. Tarvetta uusille vaatteille ei kyllä vielä ole. Kaikki menee, jopa kotelomekot :) Mutta siitä huolimatta tuntuisi, että tässä vaiheessa tuo on liikaa. Ihan terveellisesti olen kyllä pystynyt syömään, mutta huono olo pysyi parhaiten poissa syömällä jotain hiilaripitoista.

Ultraa odotellessa, vielä viikon verran.
 
Katsotaas osaanko käyttää tätä foorumia.

Meillä siirtyi LA ultrassa muutamalla päivällä syyskuun puolelle eli uusi päivä on 2.9.2013. :)

Ensimmäinen lapsi kyseessä ja paljon on ajatuksia pyöriny mielessä. Ollaan molemmat 27-vuotiata ja yhdessä ollaan liikuttu jo päälle 8 vuotta <3 Ehkä pienoinen shokki oli se että positiivisia oltiin jo heti ensimmäisen yrityksen jälkeen, mutta tietenkin hyvä niin.

Eka neuvola oli viikolla 8 ja saatiin kyllä todella mukava neuvolatäti, eikä tullut missään vaiheessa tyrkyttäny tietoa vaan ihan "ystävinä" käytiin kaikki normiasiat lävite. Oli ihanaa kun mieskin oli käynnillä mukana ja tulee myös jatkossakin olemaan mukana. Seuraavalla viikolla pääsin vielä nopeesti vilkaisemaan neuvolassa pikkuista ultralaitteella ja se oli sykähdyttävä hetki!

Ensimmäinen virallinen ultra oli viime viikolla ja miehen kanssa siellä sitten pällisteltiin pikkuista joka touhus kohdussa ihan tohkeissaan. Osallistutaan sikiöseulontaan joten veri- & virtanäytteet otettiin ennen ultraa ja tulokset oli kaikki normaalit. Seuraava ultra on sitten 19.4 ja seuraava neuvola muutaman viikon päästä.

Alkuvaiheessa väsytti todella paljon ja tuntui että nukkui koko ajan. Etovaa oloa oli jonkun verran, muttei itse pahoinvointia kertaakaan. Hormoonit kyllä on laukannu ylös ja alas sekä tuntuu että itku on herkässä.

Tässähän tätä juttua jo tulikin..

13+4
 
Pikku-Tikrun kirjoitus tuli tarpeeseen :) Olen kovasti miettinyt, onko kaikki hyvin kun tuntuu, että olotila on vähän liiankin hyvä, oikeastaan aika normaali olo jos vain muistaa syödä jotain parin tunnin välein. Minäkin olen jostain lukenut, että näillä viikoilla olotila voi jo helpottaa, mutta olen myös lukenut, että näillä viikoilla on monella tullut vielä keskenmenojakin :(. Pieni pelko perseessä siis edelleen. Ensi viikolla on neuvola ja lääkäri jossa kuunnellaan sydänääniä ja seuraavalla viikolla sitten np-ultra.

Mullakin pahin olo oli viikolla 9, nyt menossa rv 11+0.

Mies innostui ja tilasi oma-aloitteisesti meille eilen kotidopplerin... ehkä siitä tulee hänellä tärkeä tapa osallistua raskauteen (ultra yms. käyntien lisäksi).

En ole muistanut käydä puntarissa, mutta housut kiristävät siihen malliin mahan kohdalta, että ainakin turvotusta on tullut ja varmasti vähän painoakin. Onneksi kaapista löytyy vielä parit housut jotka menevät kiinni. Ei huvittaisi yhtään laittaa vielä mammahousuja, kun ne ovat niin kauheita.

 
Pauliina: Itse olin itse asiassa tosi tyytyväinen niihin Henneksen mammafarkkuihin. Näyttää päältä ihan tavallisilta farkuilta, kun on lantiolle asti ulottuva paita. Ostin nämä:  http://www.hm.com/fi/product/99553?article=99553-A En tykkää kamalasti pillifarkuista, niin noissa oli suorat lahkeet. Farkkuosakin oli stretchia ja se trikoovyötärö on NIIN mukava päällä. Alkaisin käyttämään jo nyt, jos en olisin jo julkistamassa, jo ihan sen mukavuuden takia. Mutta vaikka näyttääki ihan tavallisilta farkuilta pääosin, niin en ota silti vielä riskiä, että joku huomaa mulla olevan äippäfarkut.

Meilläkin on kotidoppleri, ehdin ostaa huuto.netistä silloin viime keväänä keskenmenneen raskauden kanssa. Nyt vaan odottelen, milloin alkaisi kotona kuulumaan sydänäänet. Käsittääkseni suurimmalla osalla alkaa siellä viikon 12-13 aikoihin kuulumaan noilla kotidopplereilla. Itse olen nyt 10+1 niin en oo vielä viittiny kokeilla.
 
Ai niin, piti tietenkin toivottaa uus kirjoittelija tervetulleeksi! Tervetuloa Ilpis ja iloista odotusaikaa! Kiva kun liityit seuraamme!
 
Eleonora: Olen ostanut jo yhdet mustat strech mammahousut Hennesiltä. Eilen niitä sovittelin ja kieltämättä tuntuivat aika mukavilta. Minäkään en ihan vielä haluaisi siirtyä mammahousuihin senkään vuoksi, että joku huomaisi niiden vuoksi raskauden. Yritän sinnitellä vielä pari viikkoa (ultra 12.3.) näillä normaaleilla housuilla. En mielelläni osta työhousuiksi farkkuja, pidän yleensä vähän siistimpiä housuja ja jakkuja jne. töissä. Vaikeaa vain löytyy siistejä mammahousuja, farkkuja kyllä löytyy.

Tervetuloa kaikille uusille mahan kasvattajille!
 
Pauliina: kävin viime vkl ostamassa Henkkamaukalta mustat suorat kangashousut, joissa on vielä kuminauhallinen, joustava vyötärö. Tässä linkki housuihin: http://www.hm.com/fi/product/07141?article=07141-A Olen näitä joka päivä tällä viikolla pitänyt ja on olleet ihan sikamukavat. Itsellä on jonkun verran (varsinkin iltapäivästä ja illasta) ollut turvotusta vyötärön seudulla.

Valitsin noista housuista koon sillä tavalla, että eivät lökötä ihan noin paljon kuin kuvassa. Mielestäni ihan siistit ja käy toimistotyöhön.Ihanan joustavat! :D Normifarkkujani olen pääsääntöisesti pitänyt viime viikkoon saakka, mutta olo alkoi käydä istumatyössä tukalaksi ja jouduin pitämään nappia auki.
 
mäkin tilasin henkkamaukalta äitiyshousuja. Niitä oon pitäny välillä kotona kun turvottaa. Mäkään en oo vielä pitänyt töissä ettei paljastu. Mun työkaverit kyllä suurin osa tietää, mut en haluis että oppilaat sais tietää ihan vielä! 
Mäkin oon ollu kipee ja nyt kohta kaks viikkoo pois töistä putkeen ku eka oli hiihtoloma... nyt sitte uudella puhdilla töihin maanantaina.
Minäkin siis ensikertalainen. Me ollaan miehen kanssa oltu kimpassa kohta kolme vuotta ja naimisiin mentiin viime heinäkuussa. Täällä on tosi moni ollu kymmenenkin vuotta miehensä kanssa, mutta mulla vasta se kolmas vakavampi suhde osoittautui oikeaksi. :)
 
Kiitos vastaanotosta :)

Mun oli ihan pakko käydä eilen ostamassa äitiysfarkut, sillä mistään mun normifarkuista ei mene enää vetskari/nappi kiinni :D (Oon farkkulikka, enkä osaa käyttää mekkoja tai hameita) Pakkasinkin jo kaikki pieneks käyneet vaatteet laatikoihin ja odottamaan että joskus ollaan taas normimitoissa :) Ostin samaiset farkut mitkä eleanora linkkas HM:ltä ja ne on kyllä superhyvät! Samalla ostin myös toppeja ja paitoja kun on tuo rintavarustus vähän isontunut niin normi S koko puristaa sen verran, hehe..

Me ei siis olla naimisissa miehen kanssa, vaan ihan avopuolisoita ollaan :) Ehkä sitten joskus rekisteröidään parisuhde kun sen aika tulee..


 
Kiitos vinkistä Menna. Täytyykin käydä katsomassa noita housuja Hennesillä. En huomannut ajatella, että normaalista mallistosta löytyisi jotain housuja mitä voisi käyttää nyt raskausaikanakin.

Mun ei toistaseksi tarvitse ostaa mitään yläosia, kun osa paidoista on sen verran löysiä, että menevät vielä pitkän aikaa ja jakut voin hyvin pitää auki. Jossain vaiheessa ajattelin ostaa pari äitiyskauluspaitaa jos sopivia sattuu eteen. Kevät takki täytynee myös investoida ellen saa vanhasta trenssistä siirrettyä nappeja niin paljon, että pärjäisin sillä hellekeleille saakka.

On muuten törkeän kalliita nuo äitoysvaatteet monissa nettikaupoissa. Enkä kyllä halua noin paljon maksaa vaatteista joita pidän vain hetken. Netistä löytyy kyllä huomattavasti tyylikkäämpiä kuin Hennesiltä, mutta yritän nyt ainakin alkuun pärjätä Hennesin housuilla. Ostan sitten vaikka kauluspaidan netistä.

Me ollaan myös avopuolisoita (+ kihloissa) ja ollaan oltu yhdessä 2,5 vuotta. "Se oikea" ihminen löytyi vasta "vanhemmalla" iällä, jos nyt 36-vuotias voi näin sanoa. Mutta täytyy sanoa, että hyvää todellakin kannatti odottaa ja hmm... aikaisemmat kandidaatti/kandidaatit kannatti laittaa kiertoon :)
 
Mulla on vähän sama, etten haluaisi kovin suuria summia rahaa käyttää kuitenkin vain jonkin aikaa pidettäviin vaatteisiin. Ja kovissa hinnoissa ovat osassa kauppoja tosiaa, siksi käännyinkin ensimmäisenä Henneksen suuntaan. Jotain äitiysvaatteita haluan toki ja pitääkin ostaa, mutta yritän miettiä melko tarkkaan, mitkä on monikäyttöisimpiä, ettei niitä tarvisi niin monia ostaa. Ja kun isoimmillamme ollaan kesäkuukausina, niin en tiedä meinaanko ostaa enemmän pitkälahkeisia äitiyshousuja kuin nuo yhdet farkut. Toivon, että kesällä pärjään pitkälti hameilla, mekoilla, legginsseillä jne. Monet hameet ja mekot joita minulla jo on, on sellaisia, jotka varmaan menevät myös mahan kanssa, joustavavyötäröisiä tai mekoissa leikkaus rinnan alla. Minulla on sekin etu, etten normaalistikaan pukeudu kovin virallisesti edes töihin, joten farkut on mulla ihan arkivaate ja lisäksi kun olen opettaja, olen suurimman osan kesästä lomalla, jolloin ei ainakaan tarvi pukeutua kovin virallisesti.

Yläosat minullakin sopivat vielä aivan mainiosti ja muutenkin pidän aika paljon trikoopaitoja, jotka joustavat ainakin vielä tässä alkuvaiheessa. Minulla on myös jonkin verran ennestäänkin sellasia yläosia, että uskon niiden menevän aika pitkään päälle.
 
Itse ostin kanssa henkkamaukalta kahdet farkut, on kyllä niiiin ihanat päällä kun ei vyötärö kiristä. Alko oleen jo niin tukala olo esim autossa että oli pakko avata housut kun sattu ja kiristi niin :) Ite oon jo pitänyt päälläkin, ainoo että maha hyvin pömpöttää kun ei vyötärö enää kiristä sitä kasaan ;)  Siitä saattaa joku äkkiä arvata, ja tän päivän jälkeen tuntuu että ihan kun mahani oiskin keränny jo katseita... Ylipainoo on jonkin verran että tuskinpa ihmiset ihan äkkiä lähtee ainakaan multa suoraan kyseleen onko perheenlisäystä tulossa.

Mukava kuulla että muillakin oireet helpottanu. Käytiin yksityisellä ultrassa joskus rv 8, ja sen jälkeen sitä uskalsi oikeestaan vasta huokasta kun näki pienen sydämen sykkivän. Sen jälkeen päätin että alan nauttimaan odotusajasta ja tulevasta vauvasta: vaikka sitä kuinka varautuisi pahimpaan niin ei se sitä tuskaa yhtään pienennä. Niinpä nyt oonkin taas rauhottunu ja eihän tässä oo enää kun muutama päivä niin pääsee taas ultraan.
 
Tervetuloa Ilpis joukkoon!

Ihan yllätyin kuinka täällä on aktiivisesti nyt kirjoiteltu, tosi kiva juttu! 

Kyllä vaan olinkin väsynyt tänään kun kotiin pääsin. Melkein jo autoon nukahdin matkalla. Otti aika koville tämä hiihtolomaviikko kaikkine ylimääräisine päivähoitolapsineen ja nuorineen. Mutta mun osalta se on nyt selvitetty, ja kolmen päivän vapaa edessä. Otin siis töiden jälkeen tuossa oikein hyvät unet, kunnes isäntä tuli herättelemään, että unta piisaisi vielä yöllekin. 

Mulla on vasta nyt tullut tuota pahoinvointia, ja se liittyy nyt tyhjään mahaan. Sekä joihinkin ruoka-ainesiin, kuten lihaan. Normaalisti olen tosi kova syömään lihaa, nyt ei ole yhtään tehnyt mieli. Vähän väkisin olen sitä kyllä syönyt nyt muutamana päivänä, kun varmaan auttaisi siihen ettei hemppari niin pääsisi tippumaan. Ja kun sitä alkaa syödä, ei se pahalta maistu. Lähtökohtaisesti ei vaan tee mieli. Raikkaat hedelmät maistuu kauhean hyvälle ja automatkoilla olen veden lisäksi syönyt suolakeksejä jotta olo pysyy tasaisena. Toiminut hyvin! 

Ja ainiin.... nyt kun aloitte puhumaan niin on varmaan lähdettävä ostamaan noita mammahousuja minunkin. Omiin farkkuihin ei edelleenkään tietenkään tee mieli ahtautua enkä varmaan enää mahtuisikaan. Ja ihan joka paikkaan ei taida olla soveliasta mennä kollareissa... ;)

Ensi viikon np-ultraa odotellessa...
 
Takaisin
Top