EloliirumLaarumit

Nostan hattua sinulle työjuttuihisi *Napa*! Kaksi viikkoa vielä ja pääset lomailemaan [:)]

Jotakin yököttävää: Minulla ilmeisesti poskionteloissa jotakin tukossa, kun äsken tuli sellaiset mätääntyneet limat, että olin jo melkein menossa oksentamaan [:'(] Ihan hirvittävvvvää, kun raskaana muutenkin haistaa paremmin kaiken ja jos koko nenä on tuollaista täynnä [:D].. Ehkä tämä edes-takas sahaaminen johtuu siintä. Taidan odottaa vielä ja katsoa lähteekö irtoamaan, vai onko se sitten mentävä lääkäriin katsastamaan poskiontelot.
 
Meikäläinenkin on ollu lomalla ja siis myös lomalla täältä [:D]

Välillä oon käyny kurkkaamassa että joko on syntyneitä meidän porukassa mut onneks ei vielä!!

Ei toi kuumuus sinänsä haittaa jos pystyis nukkumaan eikä toi turvotus vaivais....Eli kenkkua on ollu kyllä!! Jalat on aikas vitsikkään näköset mut ei mahda mitään, kuka sitä nyt kesällä koko päivän jalat ylhäällä makaa..Niin ja ihanat finnit/hormooninypyt...vähän on itkettäny tää ulkonäkö muutaman kerran mut eikös se ala palautua sit synnytyksen jälkeen...onpas mulla nyt kurjaa!!

Painoa tullu kivasti raskauden aikana (71,4 -> 85,7) että ihan hävettää mut toivottavasti siinä on sitä turvotusta myös (karkkiturvotus erikseen...)

Nyt on kiva kun pääsee pesemään vauvan vaatteita valmiiks ja sairaalakassia miettimään. Meinasin ne imetysliivit käydä ostamassa parin viikon päästä ku myyjä neuvo että pari viikkoa ennen laskettua aikaa kantsii ostaa... Ja sithän sen kassin voiskin jo pakata, ellei oo jo liian myöhästä.

Ens viikolla on se viiminen neuvolalääkäri jossa katotaan onko paikat kunnossa ja olis ihan kiva jos tuo lapsemme nyt suostuis tässä viikon aikana kääntymään siihen oikeaan asentoon...istuu tuolla ku mikäkin kuningas konsanaan..

Omakohtaista kokemusta ei masennuksesta ole mut toivottavasti  sen kanssa painiskelevat parantuisivat ja jaksaisivat nautia sitten vauvasta. Ja hyvähän se on että tätit yrittää auttaa mut onneks kaikkea apua ei tarvitse ottaa vastaa ja upeaa että ite huomaa että hei mulla menee hyvin enkä tarvii lääkkeitä/psykologia!!

Parturiaika pitäs varata jotta olis oikein kaunis sitten synnytyksessä[:D] Jos ihan kulmat nypityttäis, ripset värjäyttäis ja tukkaa vähän pois ja uutta väriä.. En tiiä auttaisko semmonen kasvohoito tähän kokonaaman nyppyisyyteen..

Heh, ihanaa kun toi mies menee töihin maanantaina ja sit voi touhuta ihan rauhassa kotona mitä haluu! Kuukauden kesäloma oli ja olisko ollu neljä päivää että oltiin erossa, en tiiä, kyllä tääki elämä raskasta on[:D] Tykätään toisistamme mut joku raja olis kyllä hyvä vetää...Onneks ei oltu täällä kotona..

Mut viralliset vauvatouhut alkaa täällä maanantaina[:D] Eli kaappien siivousta, pyykin pesua ja kutomista!!

Tsemppiä kaikille syysmammoille!!!!
 
Huomenta kaikille!
Joo kyllä ensisynnyttäjä joutuu oleen sairaalassa ainakin kolmepäivää. Minä kun synnytän jo viidettä, niin pääsen varmaan aika nopeasti kotiin, jos kaikki menee hyvin.[:)]
Minä olen syöksysynnyttäjä, eli vauva tulee todella nopeassa tahdissa kun synnytys pääsee vauhtiin,
niin en uskalla kovin kauaa oleen kotona, jos noita supistuksia alkaa tuleen säännöllisesti. Vielä on tullut
vain heikkoja treenaus supistuksia.[:)]
Rupesin kutomaan vauvalle peittoa, tykkään muutenkin kutoa.
Pitkään istuminen illalla sohvalla alkaa oleen vain vaikeaa, kun selkää alkaa särkemään.
Teen peittoa pienissä pätkissä.[:)]
No pitäisi alkaa syömään aamupalaa. Heippa kaikille!
 
Mahassani jyllätää ja pusketaan kunnolla. Mä olen taas lapsivapaa, kun äiti vei pojan rannalle ja ottaa sitten viel hoitoon[:D]  Ajattelin et lähen paril kirpparil sit käymään ja ruokakaupas.

Lasi:  Kylläpä miehes pomo on aika ääliö[>:] Jotain vanhaa perikuntaa ilmeisesti, mut miehes pitää vapaan jos haluaa ja pomolla ei oo siihen nokan koputtamista.

Kaika:  Jaksuja sulle <3
 
Huomenta!

Täällä oltiin taas yhdessä masukin kanssa hereillä 3-4 välillä ja tuntu ettei kymmeneltäkään jaksa nousta vielä ylös!! koirat käytin vaan pikaseen lammen ympäri ku tuntu että koko häpyluu katkiaa ihan just [&:] no pääsevät kunnolla ulos parin tunnin sisään kun lähdetään mökille illaksi!

ei ne ensisynnyttyjät enää kolmea vuorokautta joudu sairaalassa olemaan jos ei itse halua ( tai en tiiä riippuuko sairaalasta)... ei ainakaan viime kesänä miehen sisko joutunut. Synnytti tiistai aamuna ja torstaina iltapäivästä pääsi kotiin [:)] Ja mie oon kyllä ihan valmis ulostautumaan kans sairaalasta hetimiten kunhan kaikki on vaan kunnossa niin lapsella kuin itelläänki[:D]

Täällä on muuten kaikki vauvanvaatteet saatu pestyä!! *tuulettaa!!* pinnasänkykin on vihdoin haettuna mutta paketissa vielä kun pitäs ens viikolla saaha aikaseksi alottaa tuo toisen, isomman makkarin seinäremontti niin muutetaan sitte sinne huoneeseen koko perhe [:)] Kovasti jo vaunuja oottelen, että millon soittelevat jotta vois mennä hakemaan, vaikka oma vika kun sanoin että vasta elokuun lopulle jos tulevat tehtaalta niin hyvä ois... (minäkö malttamaton?!?)

JEE!! mie pääsen käymään kauppahallissa [:)][:)][:)] pitää lähtiä äkkiä tukka kuivaamaan niin joutaa tuon miehen ketaleen matkaan[;)]
 
*napa*: hehee, tuli mieleen tuosta sairaalan käännytysjutusta vaan semmonen uskonnollinen käännytys [:D][:)] Että kätilöt sivelee masua ja yrittää selittää, mikä uskonto on oikeassa... Juu-u, mulla taitaa olla vähän aivot tänään jäässä [:D]

Kaika: kiva huomata, että on joku toinenkin, joka ei malta jättää opiskelemista syksylläkään... itsellä hirveä innostus saada vielä tehdä joitain kursseja, enkä tuota graduakaan raaskisi vielä palauttaa, vaan haluan näperrellä sen parissa vielä vähän aikaa [;)]. Ikuinen opiskelija, oi kyllä!

Imetysliiveistä: tilasin netistä Carriwellin pehmoimetysliivit ja ai että ne tuntuvat kivoilta nyt jo, kun pistän iltaisin kotona päälle! Ne sujahtavatkin sairaalakassiin odottamaan lähtöä. Ajattelin semmoset kunnon imetysliivit hankkia sitten lähempänä synnytystä, jos nämä tisut vaikka vielä kasvavat. On jo nyt vähän outoa, kun aiemmat A-kupit ovat vaihtuneet C-kuppeihin. En ole ikinä ennen tajunnut tissien voivan painaa tai olla tiellä [8|] Lindexistä olen katsellut semmosia perusimetysliivejä, vaikuttivat hyviltä ja tisuja tukevilta.

Masennuksesta: Olen nyt yli kolme vuotta mussuttanut masennuslääkitystä, kerran koettanut lopettaa, mistä seurasi työkyvyn menetys ja vaivuin taas sängynpohjalle [:(][:(]. Nyt olen koko raskauden ajan vähentänyt lääkitystäni, ja on vielä tuntunut ihan hyvältä. Lopetan lääkkeet tämän kuun aikana, mutta olen jo etukäteen varautunut mahdollisiin takapakkeihin selvittämällä neuvolapsykologille pääsemismahiksista. Lisäksi puhuin lääkärin kanssa eri lääkevaihtoehdoista, joita voisin imetyksen aikana käyttää, jos tilanne alkaa vaatia lääkityksen uudelleen aloittamista. tuota aiemmin käyttämääni lääkettä en vissiin voisi imetyksen aikana käyttää, eli pitäisi vaihtaa johonkin toiseen, mikä vähän jännittää.

Sup-sup-supistelee taas. Viime yönä alkoi tuntua vähäsen painetta alapäähän, eli jospa tuo mukula vihdoin laskeutuisi alaspäin. On nyt lähinnä ruhjonut ja tuuppinut kylkiluitani ja keuhkojani oikein inhoittavasti, enkä jaksaisi niitä kipuja enää.
 
Muistaakseni kättärillä sanottii, että kaks päivää pitää ensisynnyttäjän olla osastolla. En sit tiiä meinasivatko, että se päivä ku synnytät + 2päivää päälle... Kuulin vaa sen "kaksi päivää osastolla" ja olin et "jeeee!!!!!!!!!!" [:D]

Kohta pitäis alkaa lähtee kaupungille, tai ainaki tohon Arabialle, ostamaan ristiäislahjaa pojalle. Ei vaan mitään tietoa, että mitä sitä ostais.. kun ei oo ees tietoa, että puuttuuko niiltä jotain (tuskin, kun 4. lapsi kyseessä), mut en silti niistä vaatteistakaan oikein tiedä, et mitä pitäis olla. Viime vuonna tein tän pikkusen isoveljelle peiton, mut en tälle sitten kutonut... Pitänee joku body/vastaava hommata.

Nyt on alkanu tulee suppareita joka päivä [:-] tää on aika jännää, kun ei mulla tähän mennessä oo ollu suppareita käytännössä ollenkaan [:D] Ei nää siis vielä mitää kivuliaita ole, mut vähän polttavia ja semmosia et tekis mieli ottaa särkylääkettä.. En kylläkään ota, koska ei mulla ole kaapissa sellasia mitä sais syödä. Mut ihan hyvä, tietääpähän, että kyllä toi neiti tuolta ulos haluaa jossai vaiheessa eikä viihdy liian hyvin [;)]

Murmurmurmurrrrrrr: Hermot on piukeella ton lankoni ja exänsä kanssa.. Tai lähinnä sen exän kanssa ku soittelee mulle ja valittelee mun langosta, kuinka törkeä ihminen se on jnejnejne.. eikä exä ota ollenkaan korviinsa ku vihjailen, ettei mua vois vähempää kiinnostaa, vaan haluisin vain keskittyä omaan elämääni ja yrittää nauttia vielä viimeisistä viikoista. Piti jo mun babyshowereiden järjestäjääki varottaa, et jos se muija soittaa mulle showereiden aikana, tai sinä päivänä ylipäänsä, ni saatan olla kärttynen vaikka kovasti yritän pitää hauskaa. En sit tiiä, että millä pesismailalla sille exälle pitäis takoa päähän, että mulla ois parempaaki ajateltavaa ku heidän suhteensa päättyminen[:@]

Että näin taas.. Mutta minäpä lähden tonne Arabiaan metsästämään niitä pikkupojan ristiäislahjavaatteita, ni ei tartte koko päivää siihen uhrata [:)]
 
Kyllä täällä on melkoisia pulisijoita, hyvä kun perässä pysyy[:D]

Sairaalassa olosta: Tosiaan niin ku Purri sanoi, niin täällä sen 2-3 päivää pitäisi olla, jos kaikki menee hyvin. Aikaisemminkin saa lähteä, jos siltä tuntuu, mutta sitten pitää mennä muutaman päivän päästä näyttämään vauvaa. Aiemmin synnyttäneillä eri juttu. Keisarinleikkauksen jälkeen joutuu tietty oleen pitempään.

Jänö: samaa toivon, että tää turvotus ym. häviää sitten synnytyksen jälkeen, toivottavasti piankin ja lähtisi muutenkin palautumaan siihen normaaliin olotilaan. Sormet on niin kipeät turvotuksesta, että en pysty edes kunnolla kutomaan[:o] ja jalat on kanssa melkoiset pökkelöt

En kestä tätä kuumuutta[:'(][:'(] Aion olla sisällä koko päivän, verhot kiinni hämärässä ja tuulettimen edessä. Kävin aamusella kävelyllä, niin näytti vesi olevan tuossa rannassa aikas levästä, ettei sinne edes sen puolesta haluta mennä viilenemään. Näyttipä tuolla netin kartallakin olevan kaikilla lähirannoilla ja vähän kauempanakin levää[:'(] Mahassa möyritään ja yritttää ilmeisesti pieni tulla navan kautta ulos tai sitten ei tykkää, kun pidän kättä mahan päällä[:D]

Nyt on niin veto pois, että uppoudun tuon uuden vauvalehden saloihin..
Heips!
 
mä jo niin iloitsin kun oli viileetä ja sitten taas tää hiostava helle...

raskausarvet: katsoin sitten itteeni piiiitkästä aikaa koko vartalo peilistä ja päätin etten sitten katokaan seuraavaan 5vuoteen...näky oli aikas järkky. tulin siihen lopputulokseen ettei tätä roppaa välttämättä oo luotu näihin lastenteko hommiin. maha ja vauva on ihana asia mutta sitten nää tummat punaset skraidut ympäri kroppaa näyttää hirveiltä!!! koko pylly ja reidet melkeen plviin asti on aivan täynnä ja rinnat nännin ympäriltä aivan revenneet...mahassa ei vielä paljoakaan mutta ehtiipähän siihenkin sitten tulla ni on koko akka täynnä näitä!!täsät asiasta jaksan kyllä jurputtaa mutta ottaa kyllä päähän kun kilot sais vielä reenillä pois mutta näistä jäi sitten ikunen muisto.
alko oikeen itketään ku näin kuinka paljon näitä on tullu ja vielä mihin kohtiin

suppari katsaus: eilen illalla juuri ennen nukkumaan menoa alko polttelee vatsassa ja vauva potki ja pyöri niin paljon (kohtu ihan piukee) et tuntu tosi häijyltä. ne "supistelut" kesti aina n.5min. ja tuli n.15min. välein ehkä tunnin tuota kesti. ja juuri sellanen menkkamainen kipu.rv34+1.

mammaliina: juu...mies kyllä loman pitää ja synnytykseen saa luvan tulla vaikka ois kuinka töitä. sanoin jussille heti kun näytti posittíivista et mähän en yksin synnytäet saapi luvan ilmestyä paikalle..se pomo on kunnon vanhankansan jurputtaja joka nyt syyllistää tosta lomasta ja onnea lapsivapaalle päivälle!!!!!!

milamariaa: hyvät välit ovat miehen vanhempiin ja iaka usein siellä ollaan nyt käytykkin[:D]se on kylläö ollu pelastavana voimavarana että saa vanhempien ihmisten tukea ja näkemystä asioihin. itse katkasin n. 1v kokonaan välit omaan äitiini kun ei siitä keskustelusta tullut mitään mutta nyt hellyin kun selvistellytkin mutta alkaa niin sapetta välillä että aion taas ottaa välimatkaa[&:]

mä oon nyt ihan jäänyt koukkuun tähän syksymammojen ja vaaveleiden palstalle...whii[:D][:)]

nyt ostaan konetiskitabletteja
 
Täällä muksu on perätilassa. Tiistaina olisi neuvola, jossa tilanne katsotaan uudestaan. Jos ei ole kääntynyt, niin sitten pitää mennä polille kääntämisyritystä varten. Tietääkö kukaan, mitä silloin tapahtuu? Epäilen, että yritti tiistaina kääntyä, mutta ei mahtunut, sellainen häärääminen vatsassa oli. Ja mahakin valahti ihan alas hetkeksi, mutta palasi sitten takaisin ylös.

Suppareista: Eipä ole juuri ollut. Tosin keskiviikkona aamuyöstä oli kovia supistuksia ilmeisesti. Kestosta ja väliajoista ei ole mitään hajua, kymmenkunta niitä taisi olla. Olin niin väsyksissä, että käänsin vain kylkeä ja yritin nukahtaa uudelleen.

Opiskelusta: Meinaan suorittaa tämän äitiysvuoden aikana kemian opettajan pätevyyden täydentävinä opintoin etänä. Sellainen 25 opintopistettä pitäisi saada kasaan.
 
Muikkelis!

VÄSYTTÄÄÄÄÄ!!!

suppareista: juu, kyllä ne ovat jotain saaneet aikaankin- kohdunkaula lyhentynyt hieman ja pehmennyt ja auki sormelle[:)][:)] JEE!!
Sanoin sille lekurille tänään, että sitten kun seuraavan kerran tulen tutkimuksiin, rv 37, saa ronkkia kunnolla, jotta synnytys lähtee käyntiin[;)][;)][;)]

synnärillä olosta: mä otin ja otan lepokoti-asenteella. musta on ihanaa, kun ruoka tarjoillaan 5 krt pvä:ssä ja saa heti apua/neuvoa, jos joku ihmetyttää..joten vaikka 3. onkin tulossa, en aio kiirehtiä kotiin seuraavana päivänä[:D]
siis siinä tapauksessa, että saadaan perhehuone.

Missäs Maya_L oikein koikkelehtii?
 
Piia84: Täällä oltiin myös hereillä [:D] Potkiskeli patjaa ja sitten kun käännyin selälleen alkoi etsimään ulos pääsyä navan kautta [;)] Olen myös huomannut, että aamulla on väsyneempi, kun tuosta myllääjästä on tullut niin energinen..
Onnittelut hoidetuista hommista [:)] On se helpottavaa, kun tehtävälista pienenee!

HaniMami: Joo, tekisi parempaa olla vaan sisällä suojassa kuumuudelta mutta kun ei täällä jaksa istua kauaa.. [:D]

Lasi: Hyvä juttu :)

Sammallammas: On hyvä, että itse tiedät ettet vielä ole valmis olemaan ilman lääkkeitä. Se tekisi enemmän hallaa, jos yrittäisit lopettaa ja sitten lopputulos olisikin huonompi [&:]

Imetysliiveistä yms: Nyt siis mennään jo 85 D:ssä [:-] ja kivat lurpsukka säkit tulivat ennen niin "terhakoista".. [:D] Käytän jo nyt näitä, jotka oli tarkoitus ottaa synnärille ja uusien ostoon se on sitten lähdettävä jossakin vaiheessa.
Nämä ovat kyllä mukavat, ei kaaritukia eikä "sivutukia". Ne "sivutuet" saattavat painaa ikävästi :/

Omaa: No, minun oli sitten pakko mennä tänään lääkäriin näyttämään ne poskiontelot ja eihän siellä mitään ollut [:D] Sanoin sille lääkärille, etten normaalisti koskaan mene helposti lääkäriin (ellen käy töissä ja sairastu [;)][:D]) mutta nyt kun on raskaana, niin ei viitsi ottaa riskejä. Mittasi tulehdusarvotkin ja olivat normaalit, eli HUH ja helpotus. Auton ilmastointi voi kuulemma aiheuttaa flunssan oireita.. Ja tämä loppuajan stressi ja odotus saa nähtävästi pään enemmän pyörälle [:D]

Pyykkien levitykseen [:)]
 
Pakko tulla kertomaan:
Oltiin äsken miehen kanssa kaupassa. Joku mummeli rollaattorin kanssa onnitteli ja sanoi sen jälkeen, että huomenna syntyy[;)] Saapi nähdä pitääkö vanhan kansan viisaus paikkansa tällä kertaa[:D]
 
Moksis!

Kotona!!!

Poikki, katki, rikki, nälkä, jano, turvotus... mut onnellinen!

Muumit on nähty, hotellissa on syöty.
Nyt paistan vielä sieniä iltapalaksi ruisleipäni päälle ja katson telkkaria koko loppuviikon.
...ellen lenkille innostu... NOT!

Kaikkien tekstit luin, mut nyt ei taivu turvonneet sormeni tämän enempään.[:D][:D]
(ja ihan hirveesti taas tekstiä oletten saaneet aikaiseksi, mikä kiva!!![:)][:)])

nautinnollista viikonloppua naiset![:D]
 
HaniMama:  Saadaan sitten nähdä huomenna osuiko mummo oikeaan ;)

Itellä oikein rentouduttava shoppailu päivä ollut ja rahaakin paloi[8D]
Mä nautiskelen sallittua omppusidukkaa ja jopa poikakin nukahti suht ok, huudon jälkeen taas.

Mahassa semmoinen muljahtelu hetki että huh huh. Huomiseksi luvattu tänne Kausalaan päin + 30 astetta! Ei tykkää yhtää. Kaverilta saatu kolme rintapumppua, kun ite ei niit oo tarvinut+kassillinen vauvalle vaatteita.

Sammallammas:  Jaksuja sullekkin tosi paljon. Itsehän koitin elää ilman masennuslääkkeitä, mutta ei siitä mitää tullut, mut on mulla masennus jatkunut lääkityksestä huolimatta nyt raskauden aikana. Ei tietty koko aikaa, mutta huonoja hetkiä ollut. Suosittelen lääkityksen jatkamista ja sit pikku hiljaa seurannassa jättää pois ne.

 
Jaa-a! Juu-u! Täällä yö kukkuja!

Isäntä Töissä, Nuorin on reissussa, vanhin on rokkaamassa, ja menee ihan luvalla nyt yöksi "ystävälleen". Homma ihan oikein sovittu [;)]
Olin koko aamun/päivän shoppailu reissussa, löysin itselleni pari paitaa(imetystä ajatelen) Kunnon buubsikupilla liivit x2,vaaville jotain piiiiieeeentä. Ostin hammasharjan ja tahnan,kosteuspyyhkeitä ja huulirasvan. Pakkasin vihdoinkin reput valmiiksi....
Levottomana koko iltapäivä, ja lopulta lähdin kaverin seuraksi istumaan puistoon. Palauduin kotion. 22.00, laitoin siileillä ruuan ja sen jälkeen omille karvakamuille, jonka jälkeen painelin vessaan. [:-]
Pyyhkiessäni tuli aika tavalla limaa!! Taisi olla ihan itteään, kun sen verran paksuhkoa oli ja ruokalusikallisen verran, ei enempää.... Nyt taidan mennä nukkumaan,jos vaikka uni tulisi.
(jotenkin sellainen tunne,että napero "leikkii"/"pilailee" mun kanssani)

[&o][:-][:(][&:][:'(][&o]
 
HaniMami: Raportoihan tänne! [:D][;)]

Mitäää, meinaako Mammalla alkaa etenemään? [:)] Jännää!

Viime yö oli pyörimistä, nyt näytänkin taas pari astetta enemmän pandalta (panda-silmät minulla on kyllä ollut koko raskauden jostakin syystä..) :/
Minua janotti, mutta sitten kun otti kulauksen sängyssä vettä tai vichyä niin alkoi ällöttää.. Sitten aamulla kun heräsin join ihan kauhealla vaudilla vettä.. Oli vähän jano [&:]
 
Huomenta!

Tuli nukuttua ihan hyvin...loppujen lopuksi. Vielä yhtä mahaa tämä mamma, ja mukelolla aamuhikka ja jumppa meneillään. Niin tosiaan tuo limatulppa tai osa siittä tais eilen illalla tulla.
Esikoisesta meni sen jälkeen vielä 10pv yli ajan,ja puhkastiin kalvot synnytyssalissa. Toisesta en tiedä millon on menny tulppa, kun lapsvesi holahti kotiportailla ja kävin vaan vaihtamassa kuivat vaatteet, nappasin kassin mukaani ja synnärille...Meni toinenkin 3 päivää yli.
Tämä raskaus on ollut muutenkin Niin Täysin erillainen, että välillä aivan hirvittää millanen synnytys on, kuitenkin kaiken jälkeen on tämä raskaus ollut helpoin. Ei mitään sellaisia juttuja mitä oli aikasemmissa, selkäsärkyjä tai liikkumis vaikeuksia. Vieläkin fillaroin, kävelen mitä jaksan ja selkä ei ole yhtään kipeenä. Eilenkin kiersin 3 isoa kirppistä, 2 pientä, kävin H&M:llä ja Seppälässä ja vielä fillaroin ja kävelin illasta...En ymmärrä mistä moinen energia?!

Nyt laitan aamupuuroa ja lähden käymään taas fillaroimassa [:D] (ai miten niin olen päättänyt että ei mene yliajan)
 
Huomenia..

Mamma_76 miten sä pystyt, nyt käy kateeksi?
Huoh.. Me käytiin eilen ytimessä cruisingeissa kattelemassa hienoja autoja. Se että kauppatori käveltiin ja siitä Cantina Westiin syömään ja siitä juna-asemalle ni jestas mä en meinannu päästä tänään sängystä ylös. Niin järkyttävät liitoskivut et tuntuu siltä kuin koko kroppa halkeis tuolta alhaalta. Ainoa asento mikä tuntuu vähän jeesaavan on kun menee sammakoksi, eli masu patjaan ja jalat koukussa sivuilla ja peppu pystyssä. Muuten tuntuu kun joku työntäis koivuhalkoja nivusiin [:o]

Mulla toi valkovuoto on koko ajan ollut tosi runsasta ja limaista mut kai sen sitten erottaa kun se limatulppa irtoaa..

Leivoin eilen taas pari mustikka-mansikkapiirakkaa ja kävin duunissa toivottamassa porukoille mukavat kesänjatkot piirakoiden kera. Moni kyseli että joko jännittää.. No totta hemmetissä mua jo jännittää.. eihän tässä oo enää ku reilut 5 viikkoa. Oli pakko samalla reissulla duunista ostaa vohvelirauta. Jostain syystä on mieli tehnyt vohveleita ja kermavaahtoa jo monta päivää. Ostin samalla itkuhälyttimet, eli nyt on nekin sitten jo valmiina [:D]

Rintapumppuja meil ei duunissa ollut, pitänee hakea tarjoustalosta, siel semmoinen tais maksaa ~25 €. Kaveri vaan sitä suositteli kun kertoi että heidän 2 viikkoinen pikkumies oli jättänyt 1 päivän huonolle syömiselle ja sillä oli menny rauhaset tukkoon ja noussu oikein kuumetta. Sanoi et tuli kiire pistää ukko pumppua hakemaan. Sanoi että kannattaa sellainen varuiksi hommata niin ei tuu tukalat oltavat jos ei herkut maistu [:D]

Tälle päivälle ois taas ohjelmaa, puoliltapäivin pitäis tolla meidän avokuplalla mennä pyörähtämään kylällä. Siellä on joku volkkarimiitti järjestettynä, niin pääsee kattelee muita pahnoja. Ja illalla ois se Tähkän keikka.. Ihunaa.. pitää vaan toivoa et tää olo vähän helpottuis ja vetreytyis..
 
Huomenta!

Eilen illalla/yöllä olin jo melkein varma, että mummeli oli oikeassa, mutta näin aamusella ei enää oo merkkiäkään siitä, että mönkiäinen olisi tulossa pihalle, paitsi jos kyljen kautta tulee[:D]

Illalla tosiaan oli housuihin tullut myöskin jotakin tavallista limaisempaa, luulen kuitenkin, että ihan valkkaria vaan. Sen jälkeen oli kamala möykkä ja potkimisoperaatio mahassa reilun pari tuntia, aina välillä supisti, muutama tosi kipeäkin versio ja paineen tunnetta alapäässä. Möykkäoperaation päätteeksi muksu oli aikas alhaalla ja potkut, jotka tunnen normaalisti kylkiluitten kohdalla tuntui navan tasolla ja ylävatsalla oli sellainen tyhjä kämmenen mentävä kolo. Menin kuitenkin nukkumaan ja sain unen. Aamulla taasen ihan normaali mursuolotila ja muksu siirtynyt takaisin oikealle paikalleen. Ihme, jos ensisynnyttäjänä tänään ehtisin vielä pykätä pihalle[:D] Pakkasin nyt sitten sairaalakassinkin melkein valmiiksi, että pääsee sitten huoletta lähteen, kun aika tulee.

Mamma: yritän kanssa, ettei menisi yliajalle ja yritän liikkua mahdollisimman paljon näin loppuraskaudessakin, että synnytys sujuisi ja pääisi sen jälkeenkin mahd.nopeasti taas liikkeelle ja vaunuja lykkimään[:)]

Milamariaa: jostakin oon joskus lukenut, että raskauden aikana verisuonet on jotekin enemmän pinnassa tai niissä virtaa enemmän verta tai jotakin tällaista, että raskauden aikana esim. silmän aluset saattaa näyttää tavallista tummemmalta, mutta normalisoituu sit synnytyksen jälkeen. Itsellä en oo silmien alusissa huomannu, mutta käsissä näkyy selkeesti enemmän verisuonia ja mahallla sellaisia, mitkä ei oo raskausarpia, vaan selkeitä isoja verisuonia.

Kaika: täytyypi ottaa tuo lepokotiasenne käyttöön sairaalassa, eikä pitää mitään kiirettä kotiin. Voihan vaikka ajatella, että se on meidän perheen ensimmäinen yhteinen loma, kun kerran täysihoitoon pääsee. Helpoinhan siellä on pieneen tutustua, kun ei tosiaan tarvii ruokia miettiä. Hyvä, että teillä oli ultrassa kaikki hyvin!

MayaLstä ei ole tosiaan kuulunut. Kuinkas tamman jalka voi?
Mihinkäs Minzkuli on kadonnut? Selvisikö sen kutinan aiheuttaja/ onko helpottanut?
PojanÄiti: kuis reissu meni? Ei tullut sitten lähtö synnärille reissulta suoraan[;)]?
Purri: löytyikö ristiäsivaatteet?

Jotenkin on sellainen tunne, että kohta joku ilmoittaa pikkuisen putkahtaneen maailmaan. Tikolle tsemppiä ensi viikkoon! kovasti jännittää teidän puolesta[:)]

Edit. Minzkuli tuossa jo kirjoittikin[:D]
 
Takaisin
Top