EloliirumLaarumit

Moikka!

Pippula:Voi kurjuuden kurjuus tota sun ja teidän tilannetta.
Itse henkilökohtaisesti en pysty ymmärtämään, että koira voi vaikuttaa noin paljon.
Ilmeisen rakas otus miehellesi- mutta entäs vauva?? Nyt olisi korkea aika sun miehen ryhtyä sun tukijaksi ja alkaa asennoitumaan yhteenmuuttamiseen ja tulevaan vauva-arkeen.
Sulle lähetän säkkikaupalla voimia!!
Onneksi sokerit olet saanut kohilleen!

HaniMami: Mulla oli kans vetämätön olo ja on se vieläkin..aikaajoin..jotenkin väsähtää nopeemmin.
Seksielämä on joo- on vähentynyt..mutta pikkaista elpymistä havaittu taas..on käypiä asentoja testattu menestyksellä[;)][;)].
Mutta kyllä mä odotan, että saan itseni takas...ja että tota alakertaa saa taas reenata kuntoon[:D][8D][8D].

Mä olen taas leiponu tänään punaherukkapiiraan ja muffinsseja sekä pannukakun- slurps!
varsinkaan, kun en itse syö tekeleitä.. Päätin viime viikon herkuttelujen jälkeen ja alati pahenevan närästyksen jälkeen ottaa itseäni niskasta kiinni, joten noudatan loppuajan lähes 100% tarkkaa ruokavaliota- olo on parempi, ei närästä, ei tule turhia kiloja eikä vauvastakaan kasva järetöntä sokerivauvaa...

Mutta minä menen taas!
 
Hyvää elokuun alkua täältäkin! [:)]

Hurja väsymysaalto painaa minuakin. Viikonlopun vieraat veivät jotenkin kaikki mehut, vaikka mukava olikin nähdä paljon sukulaisia pitkästä aikaa. Tuli kuitenkin vähän stressattua etukäteen siivoilujen ja tarjoilujen kanssa, eilen illalla olin ihan sippi kun oltiin taas miehen kanssa kahdestaan kotona. Harmi, että lauantain Hesa-treffit jäivät multa vieraiden takia väliin. Olisi ollut kiva tavata teitä muitakin pääkaupunkiseutulaisia mammoja [:)] Mutta eiköhän me vielä ehditä, vaikka sitten vauvojen kanssa ainakin myöhemmin.

Mulla on ollut myös ajoittain lähes kivuttomia supistuksia, vatsa kovettuu ja tuntuu ettei masunahka jousta enää hetkeäkään kunnes sitten taas helpottaa. Kai ne ovat siis niitä supistuksia? Ensikertalaisena luulisin että niistä on kyse. Vauva on tässä parina päivänä potkiskellut niin kovasti, että ihan oikeasti on sattunut aika lailla. Tiedä sitten onko asentoa vaihdellut vai mistä on kyse, mutta välillä olen jo ihan toivonut että rauhoittuisi jotta saisin kunnolla nukuttua.

Pippulalle hurjasti voimia ikävään tilanteeseen! Voi kun koiralle löytyisi pian uusi koti ja voisitte asua yhdessä miehen kanssa. Jospa muutkin asiat sitten helpottaisivat.

Ei auta muu kuin mennä taas lepäilemään sohvalle kirjan kera. Sain lainaan Eve Hietamiehen Yösyöttö-kirjan, ja nyt olen sitä tänään ahminut kun en ole oikein muuta jaksanut tehdäkään. Huomenna ajattelin mennä uimahalliin jos vain olo on yhtään energisempi. Oletteko muut käyneet vielä uimassa ihan normaalisti? Olen ymmärtänyt että voi huoletta käydä niin kauan, kun paikat ovat tiivisti kiinni. Täytyypä kysyä ylihuomenna neuvolasta vielä tuostakin.
 
Iltoja!

Purri: No mä halusin vähän osaltani korvata miehelle sitä, että sillä on kamala taakka niskassa tän meidän kämpän takia, kun en pysty sitä oikein remontin ja töiden kanssa auttamaankaan. Säälittää kun toinen tekee yli 16 tuntisia työpäiviä, ja on vastuussa siitä päästäänkö me tosiaan sitten vauvan kanssa kotiin sairaalasta, vai täytyykö kerätä kamppeet ja mennä muualle siksi aikaa että meillä on taas vessa ja OMA suihku, jota asunnossamme ei aikasemmin ollut. Niin ja oli siellä kuskattavien joukossa omiakin ystäviäni, jotka ovat pitkästä aikaa tulleet kotikonnuille, oli ihan mukavaa vaikka olivatkin aika päissään [:D] Niin ja noista ihmisten kommenteista, en mä ehkä niinkään ottanut niistä itseeni, mutta enemmän ärsyttää se, että sellasetkin ihmiset kenen kanssa ei ole oikeestaan missään tekemisissä, ovat nyt sitten raskauden "varjolla" niin tuttavallisia ja uteliaita. En tiedä oletteko huomanneet samaa ?

Pippula : Ihan sama juttu täällä!!! Mäkin olen miettinyt sairaalakassia, imetysliivejä, vaipparoskista.. Mutta kuten sanoit, ei tosiaankaan ole huvittanut kun kaikki on niin kesken! Jokapäivä ajattelen että huomenna....[;)] Mutta sulla on kyllä paljon huolia jos terveydenkin kanssa joudut taistelemaan, ei voi muuta toivottaa kuin jaksamista ja hyvää vointia!

Imetysliiveistä: En ole vielä ostanut, maitoa on tihkunu jo kesän alusta, varsinkin saunassa. Mutta kun tähän mennessä ei ole buubsit vielä pyrkiny normi liiveistäni pullahtelemaan, niin ei oikein osaa ostaa, kun ei tiedä miten turvoksiin ne tärähtää sitten synnytyksen jälkeen, vai tapahtuuko mitään sen kummempaa. Ja valitettavasti ei olla niin rikkaita, että olis varaa ostella kaikki koot varastoon [:D]

Mä lupasin itselleni, että nyt lopetan turhan stressailun, ja yritän oikeesti levätä tän loppuajan. Hoidan vaan pakolliset ruuan, pyykit, ja kevyen siivouksen. Koska jotenkin nyt on iskenyt tajuntaan se, miten vähän aikaa on enää siihen, kun olen vastuussa 24/7 pienestä ihmisestä. Ja parempi vaan jos pysyy sisällä eikä tuu ennen aikojaan, ehkä kerkeis tehdä ton remontin... [;)]

Sairaalakassista: Tosiaan, vieläkin pakkaamatta, pitäs käydä ostamassa itselle ne lökä verkkarit (ukko on touhottanu niistä jo kauan, ja huomautellu että ei sitten saa pitää liian kireitä housuja, kun sairaalasta lähdetään, ei tee hyvää alakerralle!) [:D]
Vauvalle kamppeiden päättäminen on mulla yhtä arpomista. Sinänsä hankalaa tämä syksy, kun voi olla jo todella kylmä, tai sitten hellettä. Ns. Ulkopuku odottaa istuimessa, ne ihanat äippäpakkauksen hanskat (missä oli se sininen tiikeri!)  ja sukat, ja pipo. Mutta niin sanottuja sisävaatteita en ole osannut päättää, kun ei vielä oikein tiedä että onko tuo meidän vauva tosiaankin niin jättiläinen mitä mä kuvittelen.
Onkohan monelle käynyt niin, että mukaan otetut vauvan vaatteet on jo synnärilläkin liian pieniä? Yritä siinä nyt sitten muutenkin paniikissa ekasta lapsesta ja pukemisesta vääntää sille liian kintsaketta bodya päälle [:D]


Mutta ei muuta kuin illan jatkoja, melkonen verbaali oksennus kerkesi tästäkin tulemaan, mutta minkäs teet kun vauhtiin pääsee [;)]
 
Mukavaa elokuuta kaikille!

Hirveästi tullut taas tekstiä, ettei tiedä mistä lähtisi kommentoimaan! [:)]

Tosiaan enää muutama viikko ja ollaan syyskuussa. Kohta nuo pienet nyytit ovat masusta sylissä. Itsellä tuntuu vielä pitkältä aika, kun laskettu aika on vasta syyskuun lopussa ja tuntuukin, että osa teistä on paljon pitemmällä kuin minä.. [:)]

Tikolle
onnea tulevaan koitokseen!!

Kaika:
Tsemppiä eksän kanssa, kyllä osaa olla ärsyttäviä tuommoiset tyypit!

Suppareista: Täällä niitä ei vielä ole kauheasti ollut. Noin kuukausi sitten niitä tuli useasti, aina rasituksen yhteydessä, mutta nyt tosi harvoin. Syy voi tosin olla se etten viime aikoina ole jaksanut juuri mitään. Liikuntakin on jäänyt ihan totaalisesti! [:@]

Sairaalakassia
olen miettinyt vasta ihan vähän. Kovasti olen saanut vauvalle tavaroita ja vaatteita hommattua, mutta vaatteet odottavat vieläkin pyykkirumbaa.

Meillä tavaroista on suurin osa käytettynä, mutta niillä ei mitään tunnearvoa ole. Kastepuvun oli tarkoitus olla sama, jolla minut ja isäni on kastettu. Puku on ihan älyttömän vanha ja sillä on totisesti tunnearvoa, mutta nyt se on joutunut hukkaan. Kyllä harmittaa!!

Tunnemyrskyt: Olen nyt huomannut, että loppuraskauden aikana tunteet ovat tulleet pintaan. Sitä loukkaantuu hirveän helposti, samoin kuin alkaa itkemään. Sitten sille itkulle ei tahdo tulla loppua vaikka kuinka yrittää. Se on todella raivostuttavaa välillä. Kaikki tunteet tuntuvat tulevan potenssiin sata!

Omaa:
Tässä olisi vielä 3 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa. Tuntuu ettei millään jaksa enää tuota rupeamaa. Tai no töissä jaksaa päivän, mutta sitten illalla tai viikonloppuna ei jaksa enää mitään. Motivaatiokin on ihan hukassa, tekisi mieli jäädä vain kotiin nukkumaan ja puuhastelemaan vauvajuttujen kanssa. Tuntuu vaan hassulta hakea sairaslomaa, kun ei ole mitään varsinaista "vaivaa". No tosin vauva ei pidä enää ylitöistä, kun 8 tunnin istumisen jälkeen alkaa semmoista potkutreenit ettei enää istumaan pysty. [:D] Mutta kyllä ottaa päähän, kun tuntuu että kaikki energia menee vain töihin ja kaikki muu jää tekemättä! Tostaina olisi neuvola ja mietin, josko siellä ottaisin puheeksi tämän jaksamisasian.
 
Mo!

IIiiiiihan tooolkuton väsymys tänään.[&o][&o][&o]
Ekan loma päivän kunniaksi touhusin niin paljon että taas supistelen sohvalla.

Ostettiin uusi telkkari (tai äitee avitti hieman) gigantista
Ja itkuhälytin huutonetistä,
pojat jo leikki salaista agenttia hälyllä [:D][:D]

Taas tankkauspäivä, voisin jo syödyn hevosen lisäksi syödä toisen!!!!
Tänään olen saanut pidettyä hieman matalampaa profiilia sokerituotteiden suhteen,
ostin rasvatonta jugurttia pahimpaan makean nälkään ja lidlissä oli mieletömän ihanan isoja
nektariineja joita popsin myös kun himo yllättää.
Tosin on se yksi jätski tänään mahaan uponnut, mutta senkin otin jotain kevytjugurttijädeä...

Ehkäpä otan kaikasta vaarin ja syöksyn oman niskani kimppuun myöskin.
parin päivän kylmä kalkkuna kuuri ja se himo helpottaa taatusti.[:D][:D][:)]

Issias mä ostin kokeeksi kuntopyöränrämän huutonetistä parilla kympillä, ja issias vaivat on huomattavasti helpottanu polkemisen myötä.
En aijo lopettaa polkemista ennen synnytystä, sillä en todellakaan halua suppareiden lisäksi issiasta pillittää sitten synnytyksessä.

Kammari Ei pal peitto heilu, nykyään seksi on sitä et sanon "jos siitä saat survastua, nin saat survasta, enempää en taivu" [8D][8D][8D][:D]

Hellyys mulla toisinpäin, oikein kartan muita ihmisiä. tartten ison tilan ympärilleni ja jos joku siihen puskee halia antamaan nin ahistun.

sairaalakassi Unohdin kassiin melonisiivuja eväsretken päälle, ja kassi seisoi eteisessä täysin unohdettuna kolme päivää... on nyt likoamassa... joten siis vielä odottelee pakkaajaansa.[;)]

Vauvan pyykit huomenna, huomenna, huomenna...[8|][8|][8|]

piia84 tidou!!! Syksy rulaa[:D][;)] Ja juurikin parhautta on kynttilät, tippuvat lehdet ja se värimaailma... ahhhh!
Mua ei sateetakaan haittaa, on ihana kuunnella pikkuropinaa (tai vaik isompaakin, syysmyrskyt on kans ihania!!!) kun vielä kesänjäljiltä hieman lämmittää. Siihen vielä se lasi viiniä...

Supparit
mulla tulee noita kivuttomia nyt jo solkenaan, onkohan se hyvä vai paha?!?! Kiristää niin vietävästi alavatsaa että tarttee oikein irvistää.
yksi kivulias mulla on ollu ja se just säteili tonne alaselkään. Muuten sit vaan näit...

Nonii, eiköhän täsä taas tullu iltalukemista riittämiin,
nyt alan ihmettelemään tota uutta töllöä ja polkasen pikkasen pyörällä samalla.

öit naiset!
 
Liian pienet vaatteet synnärillä: En tiedä voiko käyttää sanaa "usein" mutta siskollani taisi käydä niin yhden lapsen kanssa. Oli kyllä pyöreä kuin mikä tyttö syntyessään ja vaatteet kirrasi.. Kotiin niissä taisi kuitenkin mennä :D Varmaan aika harvoin on niin iso vauva, ettei päälle mahdu :)

Stressailu: Todellakin, täälläkin pitää laittaa vaihdetta pienemmälle ja hidastaa vauhtia. Oikeastaan ei ole pariin viikkoon mitään suurta projektia ollutkaan, mutta silti päässä pyörii mukamas isoja asioita joita pitäisi tehdä.. Todellisuudessa, eihän se elämä siihen vauvantuloon lopu. Kunhan on vaatetta ja sänky valmiina niin hyvä juttu! Itselläni on vaan ollut sellainen olo, että kaiken pitää olla täydellisesti paikoillaan kun se pikkuinen tänne tulee.

Matalat fiilikset: On erittäin ärsyttävää varsinkin kaupassa yksin, kun yhtäkkiä huomaa olevansa naama mutrussa ja melkein kyyneleet valuu.. Eikä syykään ole selvillä, tai sitten viiden minsan päästä ihmettelee sitä mikä suututti, että "mitäköhän ihmettä äsken ajattelin, eihän se ollut mitään".. En taida pysyä enää ajatuksieni perässäkään [:D] Yksi päivä pyöräilin ja kyyneleet valuivat aurinkolasien välistä, niin paljon itketti puisto, jossa oltiin miehen kanssa uutena vuotena katsomassa ilotulitusta.. [:D]

Kuolaan: Näin muuten Hm:llä tänään hauskuuttavan ihanan nahkarotsin ihan pienelle pojalle :D Kun näin sen hymyilin viisi minuuttia putkeen. HALUAN! :D Ei vaan taida olla kovin käytännöllinen, saati mukava pienen pienellä pojalla.. Mutta hauska se oli [:)]

Uimisesta: Olen nyt lopettanut uimisen, vaikka olisi vielä yksi uimakortti kokonaan käyttämättä. Minua jo silloin pelotti uida, kun kuulin kohdunkaulan lyhentyneen mutta niin se kyllä oikeasti on, että kun paikat kiinni niin uimassa saa käydä. Itse en vaan enää näillä viimeisillä viikoilla uskalla ottaa riskiä, kun ei itse tuonne alapäähän näe :p

Pippula: Hyvä, että insuliinit kunnossa! Toivottavasti pääsisitte pian muuttamaan yhteen ja koira saisi hyvän kodin jostakin..

Kaika: Kyllä se muutos kannattaa! Itse en ole voinut syödä esim. pitsaa nautinnolla pariin kuukauteen, kun se hyihyihyihyi närästys puhkeaa siintä. Karkit ja leivonnaiset antaa hetkeksi iloa ja sitten kun heti sen syömisen jälkeen laskee verensokerit alkaa tajuton väsymys ja olo on kuin krapulassa/laskuhumalassa.
 
Kertokaa mistä tämmönen lehmä saa ostettua itelleen imetysliivit? tai onko niitä ees tämmösille mega jumbo-kokosille rinnoille olemassakaan ? Nyt jo meinaa ahistaa ja kovaa kun on valmiiksi tämmöset 80 G/H buubsit ja nyt kun ne on alkaneet turpoomaan niin olo on mitä mainioin, varsinkin niskan ja selän kannalta![:@][:@][:@] entäs sitte ku maitoa tulee ja kunnolla? siis tiiättekö että nyt on alkanu koko imetys ihan vaan tämän takia ahistamaan....[&o]
 
Joskos kokeilisi näin ahkerana lukijana kerran kommentoidakkin[:)]

Piia84: ajattelin koittaa vinkata mahdollisia liivikauppoja.. Katsotaampas onnistuuko. http://www.lumingerie.fi
Tuolla on aika suurellekkin povelle liivejä ja kuulemma ihan hyviäkin. Itse en ole vielä viitsinyt tilata, kun ajattelin katsoa kuinka suuriin mittoihin sitä pääsee. [8|]
Myös kappahallissa tai lindexillä oli suuria kokoja. Sieltä sitten yhdet tarttuivatkin varoiksi mukaan[:D] Harmi kun en nyt juuri tarkalleen muista kumpi se noista oli..

Oman mahan lyhyt tarina:Täällä masukki on viihtynyt kiltisti mahassa. Tästä loppupuolen raskaudesta en voi sanoa nauttivani kolotusten ja kipujen vuoksi, mutta onneksi alkoivat vasta tässä loppusuoralla. Nyt voin jo myöntää laskevani päiviä, mutta toisaalta hivenen hirvittää että ne tosiaan vähenevät ja synnytys lähestyy.. Varmasti kyllä aivan normaaleja kauhisteluja näin esikoista odotellessa[:D]
Alkuajat olivat varsin helppoja moneen teistä verrattuna kun ei tarvinnut kärsiä kuin pienestä heikotuksesta silloin tällöin.. Liitos kipuja tietysti oli jonkin verran, mutta niistä selvittiin varsin hyvin.
Nyt on ainoa mietinnän aihe se kun sf-mitta pompsahti viime neuvolakäynnillä huimasti ylöspäin. Täti lohdutteli ettei vielä tarvitse huolestua ja että hänen käsiinsä Masukki tuntui aivan normaalin kokoiselta. Onneksi ensi viikolla on lääkärineuvola, jossa sitten perehdytään asiaan tarkemmin..

Mutta eipä tässä muuta kuin hyviä kesän jatkoja kaikille ja toivotaan että pahimmat helteet olisivat jo ohitse..

Ja laitampa viikot vielä, kun en tiedä näkyykö ne tässä muuten.. 34+2
[align=left] [/align]
 
hyvää elokuuta kaikille mammaloille![:D]

verta: sunnauntaina tuli sitten pyyhkiessä val.punasta verta ja edellisenä pvänä oli kauhea supistus millasta ei ole koko raskauaikana tullu. soitin taysiiin ja niiden mielestä kyse on siitä että vauvelilla olis kiire jo tulla pihalle. käski levätä mutta osastolle eivät ottaneet kun vkoja jo/vain 33+4 ja 34 jäleen ei sitten estettäs jos synnytys alkaiskin. muutenkin niin väsynyt ollut koko ajan et nukkuisin päivi varmaan jos ei olis muuta ohjelmaa. vähän mä kuitenki ressaan et onko tua sitten kaikki kohdallaan mutta vaaveli liikkuu hyvin että kai mä sitten uskon niitä kätilöitä että no hätä!!!
muuten on ollut vieläkin todella kuuma vaikka muka viileämpää mutta täällä ei tunnu missään. liikkuminen todella vaikeaa. juhlaa oisi pitkästä aikaa olla heräämättä kun vaihtaa yöllä asentoo tai jopa istua ilman mitään kipuja tualla liitoksissa. mutta eipä' onneks pitkään enää ole jäljellä[;)]

kissat: noi kaks roikaletta on saanu mut niin vihaseks. en tiedä vaistooko et jotain on tekeillä mutta käyttäytyy ku prkleet ja siihen tulokseen oon tullu et luapua pitää kun en vaan jaksa. mun vaaveleita ovat olleet mutta kerrostalo asuminen on tuottanut huomattavasti hankaluuksia. pari kertaa toinen loikannut alas , et täällä pitäis vuorata koko kämpän ikkunat aj pinnasängyt jollain että olis huoleton mieli. ainoo vaan kun ei kukaan tuttu/tuntematon ole kiinnostunut noista. lopetettavaks en ainakaan vie. ja suru pusetoon jää niin seilaan näitten luopumis asioiden kanssa koko ajan !!! aarg......on vaikiaa!!!

no siinä taas sitten purnausta!![:D]
 
Piia: katoin just bebes.fi sivustolta, ni jos oot valmis maksamaan hunajaa liiveistä ni sieltä nyt ainaki saat...  http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=3121  Tossa nyt yks malli missä oli aika isoja kokoja. Mut tietenkin muualta saa varmasti halvemmallakin. Ja ois muuten aika hienoa, jos niillä vahauttajilla ois raskaanaoleville oma pöytänsä missä ois mahan kohdalla semmonen aukko, et maha roikkus ilmassa [:D]

Soitin just vuokranantajalleki, et mitäs tehdään, kun tänää ois vuokranmaksupäivä ja saan luultavasti vasta perjantaina vuokran maksettua... Ei kuulemma mitää hätää, että ne kattoo 4kk ajalta miten oon vuokran maksanu ja sit jos on myöhässä maksuja ni sit lähettävät rästilaskun, mut muuten menee ilman lisämaksuja. Nyt sit vähän pelottaa et miten jatkossa, kun alkaa aina mennä myöhässä vuokra, kun vast 10.päivä saan äitiysrahan ja miehen palkka tulee kahden viikon välein, mut sekään ei välttämättä aina kattais vuokraa ku summa riippuu siitä paljonko sillä on ollu töitä... Kunhan saisin ton hiton pankkilainan hemmettiin ni ei ois näitä ongelmia!!!!!

Suppareista: mulla oli tänä aamuna eka "kunnollinen" suppari.. ei se kyl kovin kivulias ollu, mut poltti vatsaa kyllä minkä kerkes sen pari minuuttia. Tähän mennessä ei oo ollu ku semmosia pienenpieniä polttoja, mitä en oo aina ees ehtiny kunnolla suppareiks erottaa [:D] Toisaalta.. Kun oon tottunu mun menkkakipuihin (taju lähtee, ku sattuu nii paljon) ni en mä kovin pienestä hätkähdä [;)]

Syksystä: mä oon enempi oikeastaan joulu- ja kesäihminen.. En kauheesti noista välikausista välitä.. Tai syksy on kiva sillon, jos se ei oo jatkuvaa sadetta, mut kevättä en voi kyllä mitenkää sietää.. Inhottavaa loskakökköä vaa joka paikassa [:'(]

Jousimies äiti: Ootko muistanu syödä, juoda ja levätä tarpeeks? Mulla iskee noi huippaukset heti, jos en muista juoda tarpeeks vettä. Ja mulla on noihin suonenvetoihin auttanu toi magneesium! Eipä oo sen alottamisen jälkee tarttenu kärsiä, voisin melkee pystyttää sille palvonta-alttarin [;)]

HaniMami: Juu ilmottele, kun tiiät haluatko ne vaiko etkö [;)] Pidän sulle niitä jemmassa siihen asti, ja sit jos et halua, ni alan muille täällä kauppaamaan niitä [:D] Ja oisit menny jolleki viattomalle Stockan myyjälle valittamaan ku ei ole sitä suklaata! Varmasti ois seuraavalla kerralla ollu [:D]

Candy: No hyvä, että oli muuten hauskaa [:)] Mulla vaa menee vati noitte kännihuutelijoiden kanssa. Joskus huudan vastaan, joskus en, vähä riippuu siitä kui lyhyt pinna sillä hetkellä on [:D]

Ihana ilma ulkona tänää!! Tollanen harmaa pilvimassa suoraa yläpuolella [:)] Pitänee vaihtaa jalkaan valkoset housut kauppamatkalle, ni jos se vaikka houkuttelis jonku rankkasateen tuolta [;)] Ja sen mun kaipaamani ukkosmyrskyn!! Mut ensin kurkkaan tarjoaako toi chef google mulle mitä ehdotuksia [;)] Oon nii kyllästyny niihin perusruokiin, mitä on tullu nyt tehtyä, et kaipaan kyl jotain uutta. Harmi vaa, et mies on kovin nirso meiä ruokien kanssa [>:] Mut olkoon ilman sitten, jos ei kelpaa.
 
Nyt heittää tämän odottajan verenpaineet alhaiseksi.. Päässä ihan tuntuu [&:] En keksi muuta selitystä tälle ololle, kun ovat aiemmin jo olleet alhaiset.
Tuli kyllä yökin nukuttua huonosti.. Vauva potkiskeli ja supistelikin taas eli aika väsyneen näköinen ilmestys tällä hetkellä olen. Voisin nukahtaa tähän sumeaan olotilaan.

Ruokahalusta: Loppua kohden on alkanut sekin hieman hiipumaan [&:] Ei mahdu, eikä maistu.
Väkisin on jotkut ateriat syötävä.

lasi: Ohhhoh, toivottavasti sinun ei tarvitsisi vielä lähteä synnyttämään [8D]

Taidan alistua kohta päiväunille..
 
Milamariaa lepäilee siellä ihan rauhassa ja ottaa iisisti vaan.
pari salmiakkia suuhun ja pikkasen lisää suolaa kananmunan päälle[;)].

Lasi, hui- sittenhän se olis niin, että tääkin vauva sais tulla, jos on tullakseen[&:][&:]
Kuulostaa jo siltä, että me syyskuulaisetkin aletaan olla loppusuoralla..

Purri, oot kyllä mahtava noiden linkkien kanssa!
Mä tein tänään inkiväärilohta ja linssi-porkkanamuhennosta, muille perunamuusia.
Ja jälkkäriksi mulle mansikoita ja punaherukoita, muille pannaria ja vaniljavaahtoa ja hilloa.

koljantti: Meinaako ne että olisi sokerivauveli siellä mahassa? Tai siis onko sulla ollu sokeriden kanssa venkslaamista?


Täällä on kamala jytä ollu päällä ja pikkasen väsy olo muutenkin..kauppa- ja kirjastoreissut kävellen...aikamoista taaperrusta oli ajoittain.
Supistelee supistelee- tosin kivuttomasti..
En mäkään uimaan mene ennen perjantain lekuria- haluan varmistuksen taas, että kaikki kiinni vielä ennen kuin pulahdan mereen/järveen/halliin.
Vauva tunkee rakkoon päätään ihan huolella- inhaa!

Ajatelkaa- meillä on vauvat kohta kotona!! Tänään se jotenkin iski tajuntaan[:D][:D] Meillä on mieskin alkanut nähdä unia vauvasta ja kovasti nyt kaikkia mietityttää..nuorimmainen poikakin tarjoitui jo lukemaan vauvalle vauvakirjoja[:)][:)]. Taitaa olla poika ylpeä, kun oppi lukemaan 5-vuotiaana[;)]. Mut kivahan se, jos pojatkin jo miettii, mitä he voivat sitten vauvan kanssa tehdä...Tosin saattaa olla aikas pettymys tohon alkuun, kun heille selviää, että ei se vauva tee yhtään mitään ekojen viikkojen aikana..siis muuta kuin nukkuu, syö ja paskoo[:D][:D][:D].

Mutta ny perunamuusia kehiin!

Morjens!
 
Purrille kaunis kiitos tuosta linkistä :) tää sitten otti ja tilas heti tuolta [:)] tommosia hintoja saan liiveistä "normielämässä" joka tapauksessa maksaa jos haluan kunnollisia liivejä, jotka näyttää hyvält[;)]

Meillä on miehen synttärikahveet tänään tiedossa, vähän myöhässä ovat kylläkin mutta miehen äidin puolen suku kun oikeastaan rajoittuu äitiin, mummoon (ja sen mieheen) ja siskon perheeseen (tädit äidin puolelta asuvatkin toisella puolen suomea ja toinen toisellapuolen maapalloa!). niin pidetään aina millon mistäkin syystä (ja ilman syytä) näitä kahvihetkiä. Mie oikeen välillä kaipaan näitä kun oma suku on ihan muualla ku kuopiossa [:(].

Nyt kuitenkin vähän huuveroimaan tätä huushollia ja suihkuun!

Oikein kaunista päivää kaikille!
 
Piia: ole hyvä vaan [:)] Kiva, kun kelpasi.. yritin ettiä yhtä toistaki linkkiä, minkä mun siskoni mulle kerran lähetti.. siinä oli niitä kokoja jonneki Ö:hön asti [:D] En oo vielä onnistunu sitä löytämään, mutta laitan, kun löydän.. Mut se tais olla brittikauppa, eli koot vähän heittää suomalaisiin verrattuna ja oli siellä ohjeistuskin kyllä olemassa [:)]

Kaika: mitäpä mä täällä muuta tekisinkään, jos aikaa on [:D] Ihan mielelläni mä kaivelen netistä kaikkia hienoja sivustoja, jos niistä apua sattuis löytymään [;)] Mä päädyin nyt sitten moussakaan ja omenapiirakkaan... Kun mies on ihan typerä siinä, ettei suostu perunaa syömään ollenkaan ja multa tulee riisit korvista ulos kohta[:'(] Ja sit oon nii laiska kökkö, etten jaksa montaa eri lisuketta alkaa vääntämään [:D]

Mut ostinpa ittelleni kokeiluks Xtran suklaalevyn (100g).. on aikas hyvää [:)] Ja ku ei hintakaan oo paha, ni hyvin tolla turrutan makean himoni [:D][:D]
 
lasi: Ikävä, jos joudut luopumaan kissoistasi, mutta oma jaksaminen on nyt tärkeintä. Ajattelin vain, että oletko kokeillut Feliway haihdutinta? SIitä siis haihtuu huoneilmaan kissan naamaferomoneja, joilla on rauhoittava vaikutus. Ostin meille sellaisen, kun tuolla herralla on ollut kusitulehduksia ja on pissaillut vääriin paikkoihin. Auttaa siis myös siihen. Ostin samalla myös suihkeen, kopska haidutin alkaa vaikuttamaan vasta parin päivän päästä. Eläinlääkäri reissu oli aikaisempaa hiljaisempi ja rauhallisempi, kun olin suihkuttanut feliwayta vähän koppaan ennen lähtöä.

Meidänkin kissa osoitti oikein kunnolla mieltään tuossa kesä-heinäkuussa, kun miehen kanssa oltiin tosi paljon poissa kotoa. Välillä käytiin vain nukkumassa. Mutta tähän auttoi se, että annoin ekstra huomiota; silittelin ja rapsuttelin, pidin sylissä. Kissa oli vain niin yksinäinen. Niin, että olisiko mahdollista, että ne olisivat saaneet vain vähemmän huomiota?
 
Lasi:   Huiii.... Nyt saa alkaa sitten tosissaan jännittämään sun puolesta! Toivottavasti löydät myös kissoille kodin. Meilläkin niitä sattuu olemaan, mutta onneksi voivat ulkoilla halutessaan. Sydän särkyy jos joudun noista luopumaan, rakkaita ovat. Mutta totta kai lapsen etu menee edelle, joten ei auta kuin toivoa ettei vauva ole allerginen.

Ja nyt on ihan pakko vähän jurputtaa... VAROITUS! [;)]
Kela on taas sössinyt mun tuet. Miten raivostuttavaa voi olla, että pienen mokan takia sain heinäkuun alussa ilmoituksen, että mun asumistuki on lakkautettu 1.8. lähtien. Lähdin sillon samana päivänä kun se lappu tuli Kelalle selvittämään asiaa. Totesivat että asia selvä, ei tarvitse mitään hakemuksia täyttää, että se ilmoitus on kelan puolelta liian hätäisesti mulle laitettu, ja korjasivat koneelle tietoja, että asumistuki jatkuu normaalisti... No eipä ole tullut asumistukea, ja Kelan sivuilta tarkistin, niin ei ole tulossakaan. Kunhan jaksan sinne toimistoon taas raahautua, niin mainitsen kyllä taas rankalla kädellä tästä!

Ja sitten tästä raskaudesta... Mä en oikeesti ole tästä pystynyt oikein nauttimaan, pahoinvointi ja oksentaminen oli päivittäistä alusta viikolle 20 asti. Jos en herännyt aamulla herätyskelloon, niin sitten siihen että piti juosta kiireesti pönttöä halailemaan. Migreeni oli myös jatkuva vaiva, useamman kerran viikossa. Noh, kun noista päästiin, alkoi se mieletön närästys, ja kipeät potkut. Ja nyt kun ei ole närästänyt niin kamalasti, sain osakseni viimeisimmän siunauksen, jumalattoman kipeän peräpukaman [:@][:@]  Käveleminen, istuminen KIPEÄÄ!
Toivon ettei kukaan teistä joudu kokemaan tätä!!  Luonto haluaa vissiin tehdä tästä kokemuksesta mulle todella ikimuistoisen, että mietin sitten kans tarkkaan että paljonko meinasin niitä lapsia maailmaan saattaa näillä fiiliksillä [:D]

Mutta  tuntuu ettei järki nyt oikein kulje, kun tuo kipu varastaa keskittymisen.  Vointeja kaikille!
 
Heippa kaikille... En oo tänne kauheasti kirjoitellut mutta nyt korjaan sen asian. Kovasti olen tosin lukenut teidän juttuja [:)]
Tänään jotenkin kaikki heitti ihan kuperkeikkaa kun olin ylimääräisellä neuvola käynnillä. Kävin pois sulkemassa raskausmyrkytys epäilykset kun päänsärkyä ollut jo monta päivää. Onneksi sitä ei ollut. Kirjoitinkin siitä jo tuonne neuvolat osioon. Mutta löytyi sitten toinen huolenaihe. Mulla ollut todella kovia supistuksia ja kovaa kipua kohdun suulla. Neuvolassa sitten kysyivät kauanko kipua ollut ja tokaisin että muutaman päivän ja näiden päivien aikana vauva onkin sitten laskeutunut oikeaan asentoon (raivotarjonta) ja on ihan alhaalla, ja kivut johtuvat aukeamisesta. Neuvolatäti epäili vauvan tulevan 2-3 viikkoa etukäteen. Jotenkin samaan aikaan jännittää ja pelottaa. Koko ajan ollut epäilys ettei mene laskettuunaikaan asti mutta nyt alkoi mietityttää oikein kunnolla. Normaalisti näitä kipuja kuulemma vasta rv 38 eteenpäin... [&:]
Nyt sitten pitää olla extra varovainen ja toooodella rauhallisesti mennä eteenpäin.
 
Candy: Ei toi kelan toiminta oo mitään uutta. En oo vieläkään saanu päätöstä äitiysrahoista ym. Äitiyslomalle jään lauantaina...
 
tiitiäinen - sulla on onneksi tosi hyvät viikot jo ja jos tässä vaiheessa lähtee vauva syntymään, niin toivottavat vain tervetulleeksi! [:)] Mutta tokihan on hyvä, jos vauva vielä malttaa parisen viikkoa matkassa pysyä.

Oli pakko kommentoida, kun itselläni vuosi sitten synnytys käynnistyi viikolla 35+2, tällä hetkellä jaloissa pyörii vilkas ja utelias poika. [:)]

Tsemppiä kovasti!
 
Oli pakko tulla hehkuttaa pikasesti: Musta tulee maaliskuussa täti!!!!!!!!!!!!!!!! En ois kyllä uskonu, ku vanhin veli on ollu nii "vauvavastanen", mutta kyllä se vaan onnelliselta kuulosti, ku soitti tossa [:)][:)][:)][:)] Mä heti sanoin sille, et kudon niitte vauvalle peiton [:D] Mulla on oikeastikin ylimääräisiä lankoja aika sairaasti, ni haluun niistä eroon mahdollisimman pian [:D] Ja nythän mulla on sit hyvä syy [;)]
 
Takaisin
Top