EloliirumLaarumit

[:D]
Jos nyt vielä tännekkin, kunnen ole pulissukkaan yhtään vielä...

Synnytyskivuista: Vaikeata selittää kun kaikilla on omanlaiset kivut ja kipukynnykset. Aika hyvin Kaika tuossa jo kirjoitteli, missään nimessä ei saa jännittää tai estellä niitä kipuja, se vaan pitkittää avautumisvaihetta. Supistuksen jälkeen keuhkot täyteen happea hitaasti, ja hitaasti keuhkot tyhjäksi, muutoman kerran. Eli älkää pidätelkö liiaksi sitä hengitystänne [;)] Nopeuttaa tuota avautumisvaihetta. Enemmän muakin pelottaa jos leikkaukseen joutuisin, ja miten selviäisin arjen hössötyksen kanssa leikkauksen jälkeen [:-][&:]
Kaikan puhumista jälkkäreistä mulla ei ole mitään muistikuvaa, kummastakaan, kun vauvan on just saanu rinnan päälle ja pieni tuhisee siinä, saattaa jo hapuilla sinne tissillekkin, niin kaikki muu unohtuu... [:(][:)] Se on jotain niin...*niiskuttaa* Kauhia miten sitä näin herkistyy...[:D] Odotan innolla teidän ensikertalaisten kertomuksia synnytyksestä...

Jaahas, elikkä meille hommataan sitten valotin ens talveksi ja D-vitamiinia... Mulla menee kanssa niin,että ei oikein kroppa ymmärrä yön ja päivän eroa, ja huusholli on kuin pommin jäljiltä. Sitten joku järkivälähdys kuitenkin pitää tolkuissaan,että tajuaa laittaa ruokaa,käydä kaupassa ja ottaa sen imurinkin joskus esille. Marras-Joulukuu on mulla ne pahimmat kuukaudet, Joulun aikaan alan pikku hiljaa piristymään.
Mutta meillä ei kaappeja siivota tai muutenkaan mennä sekaisin Joulusta. Perus siivous, ruokaa sen verran mitä meijän perhe oikeesti syö, eikä mitään kymmentä sorttia sörsseleitä jotka lopulta menee kompostiin, kunnei kukaan syö niitä. Ei se joulupukki tule meijän kaappeja tarkistamaan, ja muksut on onnellisia kun on joulukinkku,vähän joulukoristetta,kuusi ja perhe koolla samaan aikaan ruokapöydässä. Sauna ja lahjat [;)]

Mistä helvatusta mulle tuli Joulu mieleen keskellä kesän hellepäivää!!?? *Tungen pääni pakastimeen[:D]*
 
Helle se senkun jatkuu.. vois kyllä mun puolesta jo viiletä nää ilmat ihan kokonaan tältä kesältä ja tulla vaikka viikko putkeen vettä. Ai että mä nauttisin siitä raittiista ilmasta! [:)]

Mulla on ollu tänään joku hurja siivousinspiraatio, mutta nyt sanoi selkä ja jalkapohjat itsensä irti tältä päivältä. Pakko siis vaan loppupäivä makoilla ja nostaa jalat ylös [:)] Nyt on puhdasta, ainakin hetken. Koirista lähtee niin hurjasti karvaa ettei meinaa perässä imurin kanssa pysyä.

Onko muuten muilla palstalaisilla koiria tai kissoja? Itseä on alkanut jo kovasti mietityttää miten koirat ottavat vauvelin vastaan. Ovatko mustasukkaisia vai kovin kiinnostuneita jne. Meillä siis kaksi cockeria ja tähän mennessä ovat suhtautuneet aina lapsiin oikein kivasti. Nyt kun kotiin tuleekin vauva ihan pysyvästi, niin tilanne on kuitenkin ihan erilainen.

Viime yö oli taas melko rikkonainen, kääntyilin kyljeltä kyljelle jatkuvasti. Mulla on alkanut lonkkia särkeä öisin nyt ihan kunnolla. Ylösnouseminen helpottaa kyllä ihan kivasti, mutta olisi kiva nukkua vähän pidempiä pätkiä välillä niin ei olisi aamulla edelleen väsynyt.

Rentouttavaa sunnuntai illan jatkoa kaikille! [:)] Huomenna taas uusi viikko alkaa, hui!
 
Kaika: Messissä ollaan - on vain ollut sen verran hulinaa, että olen lukenut kuulumisianne. Hoppas, ex-asia on selvitetty - ne osaavat olla sekä nuijia että tosinuijia. >0D Mikäs on emännän tämänhetkinen vointi?

Pippula: Tsemppiä sekä Sinun että vauvan vointeihin, toivottavasti sokerit pysyvät kurissa. Tuo heittely on aika hurjaa ja tietenkään nämä säätkään ei taida oloa helpottaa...

Pikatsu: Tunnemyrskyillään täälläkin. Koko raskauden aikana niitä ei ole ollut kun viikoille 26 käytin masennuslääkitystä. Nyt olen saanut opetella tuntemaan itseäni uudelleen ja välillä joutuu alkutulistuksen jälkeen naureskelemaan kuinka pönttö-einari sitä voi olla - kun alkaa harmittamaan ihan mitättömistä asioista. Täytyy vain yrittää tsempata ja naurattaa isäntää heti kun tulityöt ovat ohi... Kummallisen itkuherkäksikin sitä meinaa tulla - anoppi laittoi FB -profuun todella kauniin runon ja mä nieleskelen kyyneliä... Omituisen otuksen kerho ja jäsen on paikalla - tai oikeastaan kaksikin - "Helmi" on todella herkkä tunnetiloille ja antaa mamman ajatuksille kyytiä jos liikaa meinaa synkistellä. :0)

Hejssan Koljantti ja *Tiitiäinen*. Ja tere tulemast joukkohon miunkin puolesta! :0) Toivottavasti raskaus etenee loppua kohden sopivasti. Pidetään peukkuja - kaikillahan meillä alkaa The Date lähenemään.

Purri: Onnea tädille!

HaniMami: Ulkopuoliset asiathan yleensä nuo hormonimyrskyt laukaisee. Meille tuli jälleen koululaisten kesäloma-aikana isännän ex:ltä "raha-anomus" yhteishuoltajuuteen ( = isä ei saa olla olemassa) liittyen. No, asenne oli sellainen, että istuin parkumassa apilakedolla hetken ja isäntä ihmettelee perässä ja kertoen, että nyt on otettava kuntamme lastenvalvoja juttuun mukaan kun tapaamiset ja tiedotukset eivät toimi vaikka kuinka luvataan. Nyt kun poika on saanut puhua isänsä kanssa puhelimessa ja on käynyt tapaamassa "mummoa" on alkanut kuulostamaan, että kotona on jotain enemmänkin mistä meille ei saa puhua - mutta rahaa tarvittaisiin kun he rakensivat vasta talon ja olisi elukoita elätettävänä jne. ... Ensi viikolla on ensimmäinen lastenvalvoja-kierros, josko tästä saataisiin asiat tolalleen ja tietoa lapsen todellisesta hyvinvoinnista. Ainakin kuntamme lastenvalvoja oli heti hoitamassa tätä sellaisella asenteella ettei siinä piilotella mitään pölykoiria vuoteen alla. Sinnitellään ja uskotaan siihen että, asioilla on tapana järjestyä. <3 Niin ja tuo mummeli kaupassa / huomenna syntyy. Loistava! Ihan ei kannata häneltä kuitenkaan lotto-riviä tilata... >0D

Ja tamman jalka voi juuri ennen kuumia hyvin - nyt taas tauotellaan, mutta jos huomenna sataa niin emäntä nousee selkään ja kartoittaa mitä syksyllä pitäisi "reenata" niin tamman kuin mammankin. On nimittäin aikamoinen sympatiamaha kertynyt tammalle sairasloman aikana - emäntä ja hevonen samasta muotista veistetty... ;0)

Mitäs annie^lle ja lasille kuuluu? Onko supparit jatkunut samanlaisina? Tsemppiä ja jännityksellä eletään mukana!

*napa*: Tsemppiä olotilaan! Tämä kuumuus syö keuhkokapasiteettia ilman vauvaakin. Toivottavasti vauva alkaisi jo kääntymään, tosin sitten saat varpaat kylkiluiden alle. ;0) No, enää ei olisi montaa viikkoa.

Sammallammas: Hienoa, että lääkityksen vähentäminen on sinustakin tuntunut hyvältä - niin on tuntunut allekirjoittaneestakin. Olkoonkin, kuten edellä kirjoitinkin, joitain tunteita opettelee tuntemaan ja käsittelemään kun ne nyt vihdoin tuntuvat, ja monesti niistä saa ihan humoristisiakin piirteitä esiin. On hyvä, että olet varautunut takapakkeihin - toivottavasti niitä ei tule ja saat nauttia tästä ajasta kaikin puolin. <3

Mamma_76: Nyt alkaa jännittämään jo puolestasi! Ihana kuulla, että siul on ollut sangen "oireeton" raskaus. Siskoillani (molemmilla neljä lasta) nämä helpot ovat yrittäneet rikkoa myös suvun nopeimman syntyjän ennätyksen, toisella 32 min ja toisella 18 min sisäänotosta. Toivottavasti kaikki menee todella hyvin.

Kirsikka 86: Toivottavasti tytön haava paranee hyvin, nyt kun mätäkuuta elellään. Onhan muutoin tapaus käyty läpi ja tytölle ei jäänyt ikävä muistokuva ja koiran kanssa löytyy sujuvat soinnut ettei näin enää kävisi?

H1987: Täällä on yksi "yöpuutuja". Sormet puutuvat - vaikkei turvotusta ole kuin jaloissa. Omituista, mutta uskon että tämä helpottaa kun saamme vaavit maailmaan.

Custos: Täältä löytyy kolme isoa koiraa (saksanpaimenkoira, irkku/suursnasu & slovakian cuvac) sekä hevonen. Tammanen on ollut ehkä herkin tämän sakunarttumme kanssa (ne on nämä "narttuhormonit") irkku/snasulla oli muutaman viikon etsikkoaika ja nyt hän alkaa näyttämään todella hyvältä ja suvaitsevalta, nuorimmainen 3 v. cuvac on muuten ok, mutta hän ei ymmärrä kokoaan, joten "Helmin" kanssa tätä saa varoa. Muutoin he ovat kyllä suhtautuneet vieraileviin naperoihin hyvin ja kunhan osaan jakaa aikani heidän kanssaan, sekä "sylitän" heitä kuten ennenkin, niin uskon, että kaikki menee ihan hyvin. Olemme sekä sakun että irkku/snasun ottaneet "ongelmakoirina" n. 3-4 v. iässä ja matkan varrella ratkottu jos jonkinlaisia luurankoja kaapeista. Kunhan koko perhe muistaa pysyä johdonmukaisena ja reiluna niin todennäköisesti kaikki menee hyvin - ajan kanssa. Sopeutumistahan tämä on meille kaikille. Pidät vain huolta, että Sinä itse ja miehesi jaksat, sillä tämä voi mahdollisesti tuoda siihen hieman lisä-aspektia...

Unet: ovat todella omituisia / absurdeja ja ainakin kolmessa olen synnyttänyt kolmoset - ultrassa näkyi yksi, joten toivossa elellään ja yhdet töminät tuolta tuntuisi tuntuvan. ;0)

Kelasta: hakemukset laitettu jo ajat sitten ja vieläkään ei mitään kuulu. Liekö näillä kesälomilla osuutta asiaan. No, äitiysloma alkaa huomenna ja vanhoilla säästöillä yms. mennään, joten jos ne jossain vaiheessa saisi nämä kuntoon. Voisihan sitä "karhuta" työnantajalta hieman lomiakin kun on kahdelta vuodelta osa pitämättä...

Perhepedistä: Olen niin hirveä rullaaja, etten kertakaikkiaan uskalla edes ajatella asiaa - enhän alkuun meinannut nukkua edes mieheni vieressä seurustelun alkuaikoina... Onneksi isäntäkin on ollut omaan sänkyyn nukuttamisen puolesta, mutta nähtäväksihän tämä jää. Ja todettakoon, että usein kuulee emäntien nukahtaneen nukutukseen / imetykseen ja vauva touhuaa riemu rinnassa vieressä... ;0)

Ja ne imetysliivit. Siskoilla buubsit turbonneet jopa kolme numeroa vasta sairaalassa, joten tuumasin, että pakkaan tilalle mittanauhan ja isäntä saapi tuoda kaupasta mitkä löytyvät, jos en mahdu urheiluliiveihini, jotka ostin raskauden alussa kun ensimmäinen "kasvupyröhdys" tuli. * istuen sormet ristissä etteivät nämä enempää kasva...*

Voi kun teidän kaunistumis -hemmottelut kuulostavat ihanalta. Pitäisiköhän sitä itsekin käydä tekemässä jotain tälle astetta auringonpolttamalle kuontalolle. Sitähän ei tiedä milloin seuravaan kerran kerkeäisi - nyt kun "Helmi" kulkee kohtuullisen sujuvasti mukana. >0D

Ensi viikko onkin joka päivä jotakin; ma:na on jälleen hemofilia-testit, joista 2-3 vko tulee vastaukset sekä konsultaatio missä synnytän. Katsotaan onko "Helmi" samaa mieltä aikataulusta. ;0) Ti:na on synnäriin tutustuminen. Ke-pe on isännän juttuja ja to:na on jälleen onnettomuuteen liittyviä testejä. Vielä viimoiset vaatepyykit pitäisi pestä ja silittää niin sitten saisi "Helmi" laskeutua mamman puolesta. Ja, jos kunto antaa periksi niin yritän käydä hieman ratsastamassakin ja pitämässä muutamia sessioita, sikäli mikäli säät eivät ole tätä paahdetta... *tanssii sadetanssia poislukien Astat ja Veerat*

Olemattomia suppareita yritän manailla, näitä mahan pingottumisia on ja kävelyssä paineen tunnetta alas mutta siinäpä se - kaikkea vielä pystyy tekemään - ehkä jopa liiankin helposti. Suap' nähdä kuinka kauan tämä mimmi meinaa matkustaa kengurupussissa. No, pääasia että "Helmi" on terve ja syntyy terveenä - enempää ei tämä mamma toivo.

Koitetaan selvitä näistä kuumista ja jäädään jännityksellä kuulolle millainen "satokausi" käynnistyy... ;0)
 
heipsansaa!

Nyt tää nainen purkaa!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Ystävä hehkutti miehelleni että hänellä on kolmekymppiset 20pvä syyskuuta ja innoissaan sanoi että siihen vois jotain bileitä miettiä.
No tokihan kolmekymppisisä juhlitaan, mutta kun sanoin että voipi olla etten ukkoa päästä onnittelupuhelua enempää osallistumaan, LA meillä kuitenkin 11pvä, NIIN Meni ja veti herneen nenään tämä kaveri!!!
Sano vielä että toki ymmärrän etten minä ja vauva ja poika tulla, ei tietenkään, mutta kyllähän ukko voi tulla pyörähtämään... WHAAATTT????

Ja kaiken huippuna, anoppi oli samaa mieltä!!! Kyllähän hänen poikansa saa mennä, ja hän voi kuulemma ottaa vauvan ja pojan hoitoon, koska varmaan minäkin jo KOKONAISEN VIIKON jälkeen haluan jo mennä ulos tuulettumaan!!!!
Miten mä ny jätän viikon ikäisen johonkin mummolaan??? Imetys ja kaikki meneillään...
Voisitteko naiset nyt sanoa että liiottelenko mää hormooneissani vai onko nää tyypit oikeesti vähän vinksallaan...????

Ukon kanssa ollaan kuitenkin puhuttu ettei ainakaan about kuukauteen kumpikaan suunnittele mitään isompaa iltakeikkaa. Sitten kun arki rullaa ja ollaan kaikki tutustuttu nin mietitään että miten iltamenoja vois alkaa sopimaan. Tässä on kuitenkin kaksi lasta hoidettavana jatkossa ja ennenkuin sen asian saa käyntiin niin siihen hetki menee.
Tai näin mä täällä hormoonimyrskyni keskellä ajattelen.

siinä koko oksennus... sori!
Nyt otan iiison drikin (jääteetä ja vikkyä 50/50) kuuntelen ukkosta, rokkarin bimboja ja odottelen starwarsia. Sitten poljen ku hullu mun kuntopyörää[:@]
 
Moii Maya_L! Mukavata kuulla sinusta!
Juu exät on exiä syystä.
Pahinta tekee, kun tajuaa, ettei kaikki aikuiset kykyne ajattelemaan lapsen etua ensisijaisesti[:@][:@]
Toivottavasti lastenvalvojanne on yhtä hyvä kuin meillä oli vuosi sitten.
Tosin, nythän exä ei mielestään tarvitse tapaamissopimusta[8|][8|], no, se on sitten turha ihmetellä, jos pojilla on muuta menoa...kun sehän tietty menee siihen, että päivän varotuksella ehdottelee tapaamista.
Nytkin odottelen oikeuden päätöstä, meneekö exän kusetus läpi. Yrittää siis lasten elatuksesta luistaa edelleen...ei ole maksanut koskaan poikien menoista, kuten tarha-/vakuutusmaksut, kuin ehkä kaksi...että sellainen isukki. Urpo.

Custos: Täällä kaksi kisulia kotosalla.
Meillä on jo poikien kanssa puhuttu, että saavat tärkeän tehtävän kissojen paijaajina, ettei kissoille tule paha mieli, kun kaikki aikuisten kädet ovat paijaamassa lapsia, niin isoja kuin pieniäkin.
Ovat ihan ihkana vastuusta[:)][:)]

Mammaaaa..huhuu..otitko pään pois pakkasesta jo[:D][:D]
Mä olen kans miettinyt jo joulua, koska tänä jouluna olisi tarkoitus, että kaikki tulee meille..siis anoppi ja isoanoppi&-appi, mun porukat ja velipuolikin. Huh huh!
Siiten mä olen jo oikeesti suunnitellut, että pojat menee uudeksi vuodeksi isällensä ja vauveli on anopin kanssa yhden illan ja yön, kun minä ja mieheni lähdetään Helsingin yöhön ihan kaksistaan[;)][;)]
Ja sitä paitsi joulu on ihan kohta!


PERHEPEDISTÄ: Mä en kannata mitään muuta kuin sitä, että kaikki saavat yönsä nukutuksi.
Ekan kanssa ei tullu mitään, jos oli vieressä, oli imetysaikanakin sellainen häppäväkkärä, ettei mitään tolkkua.. oli jo ennen 6 kk omassa huoneessa omassa sängyssä nukkumassa.
Toka poika oli sitten ihan eri maata- me pystyttiin köllimään tuntitolkulla samassa punkassa, iltasin ja aamusin...nukkuminen sujui ja sujuisi varmaan vieläkin loistavasti samassa sängyssä..
Meni siis isoveljen kanssa samaan huoneeseen joskus..hmm..en mä edes muista koska- on aina nukkunut hyvin ihan missä tahansa[:D][:D]
Että jos kaikki saa nukutuksi riittävästi, mun puolesta perhepeti on ihan asiaa. Myös se, että mä nukun alakerrassa yksin on ok[:D][:D][:D].

Oho, telkussa mun kaksoisolento- Jabba the Hut[8D][8D].
Pitännee alkaa kyylimään illan elokuvaa siis.
 
PojanÄiti- Että semmoista siellä..
Ei jäänyt epäselväksi, mikä fiilis on.
Mutta anna sä niiden muiden olla, mitä mieltä ovat- tehän olitte sopineet jo ukkonne kanssa pelisäännöt- ei kk:teen mitään menoja.
Siinäpä se. Mitä se muille kuuluu, mitä te sovitte keskenänne.
Meillä mä olen jo varannut lokakuun 1. viikonloppuna option lähteä kavereiden kanssa ulos.
Mies saa olla vauvan kanssa kaksin.
Mä olin ulkona myös aikasemmista 1. viikko synnytyksestä ja 2. jälkeen 10 pvää synnytyksestä.

Joten kaikki tavallaan.

Tsemppiä ystävän ja anopin kanssa! Yritä ohittaa niiden kommentit, jos vaan mahdollista.
Laita vaikka ukkelisi selventämään heille asia, että teillä on nyt tälleen sovittu?
 
Pojanäiti: Mielestäni et liioittele ollenkaan.. En minäkään tai varmaan moni muukaan jättäisi vielä viikon ikäistä vauvaa yksin + olette sopineet asioista miehenne kanssa etukäteen, ettei mitään rientoja.
Juuri tänään mietiskelin, kuinka kaverini oli pystynyt jättämään viisi viikkoisen vauvan äitinsä hoivaan ja mennyt kiireellä bilettämään [:-] No, kaikki tekee mitä tykkäilee.

Köhköh: Meinasi tänään yskittää tuo savuinen ilma. Toivottavasti huomenna on parempi hengittää.
 
PojanÄiti: Sulla on mun mielestä aivan oikeenlainen asenne hommaan, en minäkään aio kyllä jättää vauvaani kenenkään hoiviin et pitäs iltamenoille päästä. se voi kyllä odottaa, tärkeintä et vauva kokee olonsa turvalliseks ja lähellä on molemmat vanhemmat. vaikka joo, se nukkuu lähes koko ajan mut silti.. tää on mun mielipide ja itse ehkä sit jotain pikkujouluja käyn viettämässä tai jotain, mut ensimmäiset kuukaudet pyhitän ihan vain pienelle ähry-tuhrullemme [:)][:D]
ja veikkaan ettei edes kiinnostais lähtee mihinkään ihan heti..

Aapuuva, siis tuli tässä just mieleen et hui!! Tikollako oli lähtö huomenna?? oijoijoi, ihanata paljon tsemppiä ja voimia synnytykseen tikolle, jos vaan enää kerkeät käymään lukemassa. tule sit heti kertomaan kuulumiset ja tarinat ja laittamaan kuvia kun vaan arki antaa periksi. [:)]
 
Pää on pois pakastimesta [:D]

PojanÄiti: [:@] Tuli kiukku ihan sun puolestas! On se nyt saakelin kumma juttu ettei yhtä kuukautta vois "pyhittää" pienen elämän tutustumiseen ja perhe-elämän tasaantumiseen!!!Toiset sitten "yllyttää",eikä kunnioita toisten sopimuksia ja yleensä nuo ukot on vielä aika heikkoja kieltäytyjiä [:-] Toivottavasyti sun ukollas on selkärankaa. Kyllä paukkus mullakin hermot ylikierroksilla... Olen nyt jo aika harvinaisen selväksi tehny,että jos jotain varpajaisryyppäjäisiä meinaa, niin tehkööt sen sillä aikaa kun olen laitoksella. Sitten kun vauva on kotona, niin toivon että isäkin käyttää sen IsyysLomansa isänä olemiseen ja tutustumiseen. Eikä ryyppäjäisissä, vaikka olis kutsuttu ruotsin kunkun iltamiin...
En minäkään pystys lähtemään bilettämään, ja jättämään aivan pientä. Esikoisesta kävin ystävien kanssa ristiäisten jälkeen, ja ajatukset harhaili koko ajan pojassa.Ei siis todellakaan mikään nautinnollinen ilta. Sitten kun on itsellä sellainen tunne,että nyt vois lähteä käymään niin...Ok.

H1987: Veit sanat tai siis kirjoituksen...ihan sama [:D] TIKO!!! Tsemppiä huomiseen!!!! Ähäää!!! Jännittää ihan hirmuna sun puolestas!!Perästä tullaan kun on sen aika...

Ei mua synnytys jännitä, vaan se että ehdin perille ajoissa, ja saan kyydin ajoissa ja että Arki rullaa kotona, vaikka kodin hengetär ei ole paikalla, ja että kun tulen kotiin vaavin kanssa olisi koti siistinä.
Vie muuten ihan hirmusesti energiaa miettiä ja stressata tuota asiaa, että koti on siistissä kunnossa, kun palaudun vaavin kanssa kotiin. Se on mulle TOSI Tärkee juttu. Olen sitä toitottanut ukolle, varmana kyllästymiseen asti.[:-]
Sillee kun lähtee jonnekkin lomareissuunkin, niin koti on siistissä kunnossa kun lähtee, on ihana palata kotiin kunnei ekana tarvi tiskata tai jotain...Ymmärtääköhän kukaan mun bointtia?[;)]

Mun pitäs mennä nukkumaan, mutta jotenkin taas niin levoton fiilis.... Miehellä kuulosti olevan samankaltainen olotila Ruotsin puolella. (Lue: Odotusta ilmassa, millon tulee lähtö,4 viikkoa enään laskettuun, mitäs jos...tai sitten ei...levottomuus!)
 
Huomenna Neuvolaan taas!Mitäköhän Täti sanoo mamman klimpeistä?![;)][:D]

Nyt pakotan itseni sänkyyn...ja jos ei uni tule, niin sitten ei tule. Hyvää Yötä Kuitenkin Kaikille!
 
Voihan kukkuu!

Täällä on vauveli päättänyt yön iloksi leikkiä mun rakon päällä[:@][:@][:@][:@][:@]
Ravaan siis vessassa pissalla 30 min välein, ja eihän sieltä tule kuin tippoja..
Mahtava loppuraskaus.

Tulehan, Mamma, kertomaan, mitä sanoivat limatulppa-asiaan..

Nyt toi vauva tunkee ihan huolella tonne alas- auts!
Pitännee alkaa nukkua päällä seisten[8|][8|][:D].
 
huomenia vaan kaikille :)

Täällä meni yö taas enemmän valvomisen puolella [:@] viikonlopun olin itekseen ja aamusta iltaan sujui sillonki oikein mainiosti vaan auta armias yöt oli ihan kauheita! ei vaan saanu nukuttua ja heräs joka ikiseen pikku rasahdukseen. pe-la välisen yön heräilin autojen ääniin: heräsin aina kuuntelemaan, että nyt se ukkokin vihdoin kotiutuu! ja sitten tajusin, että ei, se on mökillä eikä oo tulossa ennen sunnuntaita takas kun mulla on auto ja haen sen sieltä [:D][:D][8D][:D][:D] la-su välinen yö olikin sitten taas niin kuuma että vekslasin vaan tuulettimen kanssa!  Hyvin se puhalsi muttakun se ääni on niin pirun iso niin aina sammutin ja laitoin päälle... ja sammutin taas... ja laitoin päälle!

Muakin jännittää Tikon puolesta!!

Mamma, ymmärrän oikein hyvin mitä tarkotat[:D] mie oon kans varmasti asiasta toitottanu ihan kyllästymiseen asti! (kuin myös tästä päivästä, että se imurois ennenku vieraat tulee) laitoin muuten herätyskellonki sille soimaan puoltatuntia etukäteen, mitä se oli sen ite ajastanu, kyllä mie jo sen tavat tiiän..[;)]

Meillä onneksi tuon juhlimisen kans mies on ymmärtäny yskän, ainakin toistaseksi ja on sanonutkii että se oon minä joka lähteepi meistä ensin tuulettumaan! Mitään aikarajoja enkä sen kummempia aseta, enkä oo nyt sopimassakaan mitään ryyppäjäisiä kenenkään kanssa kun mun tuulettuminen ei yleensäkkään mitää räkäkännejä tarkota... tuntuman mukaan ite kukin [:)] Miehet on tosin kyllä välillä heikkoja tän asian suhteen että katotaanhan miten tuo malttaa kotona pysyä. Nykyään kyllä käy juhlimassa hyvin harvon, ettäsinällään se meno ei mua haittaa mutta se, että johtuuko se sitten siitä NIIN harvakseltaan käymisestä että pitää olla pää perseessä kun kotiin tullaan? [:D]
vaikka nyt lauantainakin ihan ihmettelin kun puolen yön aikaan oli mökilläkin jo nukkumaan menossa, muut sukulaiset siellä tuntuvat jatkavan aamuun asti, niin ja viimesistä työpaikan pippaloista (heinäkuun alussa) piti hakea pois jo puolilta öin... hmm... ehkä se alkaa tuo ukko-kultakin oppimaan...

Puutumisesta: täällä puutuu koko perkuleen vasen käsi, ja parasta on kun se puutuu vaikken nukkus koko käden päällä tms. viimekin yönä käsi lepäs tyynyn päällä jota yleensä pidän polvien välissä ja nukuin vielä oikealla kyljellä niin piti herätä ravistelemaan ja kävelemään ihan vaan käden takia![&:]

Mutta tää lähtee nyt ajelemaan kaapuntiin, kympiltä alkas hemmotteluhetki kampaajan kourissa ja sitä ennen käyn kyselemässä vähän pesulassa mattojutuista [:)]

Oikein hyvää viikon alkua kaikille mammoille!
 
Huomenta!
Aivan ihanaa herätä ukkosen jälkeiseen viileyteen. Jotenkin tuntuu, että sitä nukkuukin paremmin, kun on viileämpää, vaikka vessassa tuleekin ravattua ärsyttävän monta kertaa[:@]

Kaika: kiitos, kun puit sanoiksi sen, mitä oon tuolle synnytykselle hakenut, että voimaannuttava synnytys, joka otetaan positiivisena kokemuksena. Katsotaan kuinka tän mamman kuvitelmat toteutuu. Oon ajatellut, että mitä rauhallisempi pystyy olemaan, niin sen helpommin kivut ja itse tapahtuma tulee ja sitten se jo meneekin.

Maya: Hyvä, että miehen pojan asiat alkaa järjestyä. Mun mielestä on ollut ihana lukea, kuinka tammamamma on ollut mukana raskaudessa, tervehtii mahaa jne. ja nyt vielä kasvattanut oman symppis masun[:D] Varovasti, jos aiot selkään nousta!

PojanÄiti: joo, kyllä luulisi sen ystävän ymmärtävän, että ette pääse synttäreitä syyskuussa juhlimaan ja jokainen laittaa lapsosen sitten ekaa kertaa hoitoon, kun se hyvältä tuntuu.

Taas uusi viikko ja syyskuu lähempänä[:D] Tikon puolesta täällä jännitän kanssa[:)]
 
Pojanäiti: aikas jännää että anoppi laittaa jonku kaverin synttärit vastasyntyneen vauvan tarpeiden edelle... mutta toisaalta oli hienoa että kaveri sanoi että ymmärtää ettet sinä tuu... jos jotain positiivista pitää kaivella[:D] Nyt vaan unohdat ne sen synttärit ja kaikki ajallaan..ei sitä tiedä missä olette kun ne suuret juhlat koittaa. Ja kiva että ootte sopinu jo etukäteen ettei rillutella ku vauva syntyy ni ei oo epäselvyyksiä sitten ku se on ajankohtasta! (jos se kaveri vaikka siirtäis niitä bailuja jos haluaa että sun mieskin osallistuu)

Nää on nää hormoonit hassuja mut vituttaa ku pitäs olla niin ku ei olis raskaana. Kaikki kommentit pitäs niellä eikä ihmiset tajuu että olla herkällä tuulella koko ajan!! Oman äitini kommentti ku näki mut pitkästä aikaa: Oletpas sää pyöreä!! minä siihen että kiitos samoin, et sinäkään mikään laiheliini oo.. Oli pakko sanoo ku oli muutenki paha mieli kun on tota painoa tullu paljon eikä kehtaa missään kulkea! En koskaan kommentoi toisten painoa mut nyt oli pakko ku vitutti!!

Nyt pyykille!! (ekaks kauppaan ostamaan vauvojen pyykkipulveria ja jos ei eksyis mihinkään vaatekauppaan ku noita vauvan vaatteita on aikas paljon kertyny....)
 
Huh. Taas oli myrskyä [&:] Kyllä nämä korkeat lämpötilat pistävät luonnon toimimaan rajusti. En uskaltanut taaskaan avata verhoja ja toivoin vaan sen loppuvan äkkiä [:D] Kuka muka pystyy yksin nauttimaan ukkosesta :--D[:'(]

Vauva on myllännyt täälläkin pari päivää paljon ja voimalla [:D] Tulen varmasti kaipaamaan niitä liikkeitä myöhemmin vauvan synnyttyä, vaikka välillä vähän potkaisee virtsarakkoon tai muljahtaa muuten epämukavan tuntuisesti :) Nautin niistä silti ja saavat minut aina hymyilemään!

Jänö: Ei enää kauaa niin alkaa turvotukset ja ylimääräiset lähtemään pois! [:)] Toivottavasti pystyt nauttimaan loppuraskaudestasi, etkä anna ulkönäköjuttujen painaa mieltäsi! [:)] Onneksi ei sentään olla aina raskaana, kuvitelkaapas sitten kuinka paljon ärsyttäisi [:D]
 
Voihan %#&"(&/%##

Vimppa liitonraha ei ole tilillä, vaikka kaiken järjen mukaan pitäis olla. Nyt katsoin nettisivuilla, niin ei ole edes laitettu maksuun [:@]
Tummu (mieheni mummi) soitteli TAAS, hössää noita rippijuhlia niin että mulla meinaa järki lähteä! Se on ihan sama onko siinä voileipäkakussa persilliaa vai ei, ja miten päin meijän keittiön pöytä on!! On Pelkät KAHVItukset lähisuvulle ja kummeille. Kummit on meijän ystäviä, ja isiä ja äitejä jotka ymmärtää etten JAKSA. Kummitätikin sanoi,ettei tule meijän huushollia katsomaan vaan Meitä..Niisk! Ihana! <3

Tuo raha-asia painaa nyt mieltä ihan hitosti. Pitää soitella tuonne toimistolle, jos nyt sattuu olemaan paikalla [&:][>:] Ei ymmärrä, kun työkkäristäkin meni lausunto suoraan sinne, ja näky vielä mun tiedoissa netissä. Perhana!

*Nousin varmaan väärällä jalalla aamulla*

Kiitos! ja sori purkaus![&o]
 
Huomenta.

Kiukku hieman laantunut. Raivosin tolle kuntopyörälle kunnolla illalla, se hieman helpotti.
Samoin kuin pitkät yöunet.
Miehen kanssa oltiin samoilla linjoilla, onneksi, ei iltamenoja.
Toki haluaa ystäväänsä muistaa lahjalla tms, Mutta sehän on aivan ilmiselvää!
Eikä toi kuukausi ole mikään sellainen ehdoton, vaan siihen mennessä on tarhat alkanu,
isyyslomat vietetty ja toivottavasti rutiini jo muodostunut.
Meilläkiin on sovittuna että varpajaisia vietetään, kumpainenkin,
mutta vasta sitten kun kaikki on reilassa ja kummallekaan ei jää asiasta paha mieli.
ja siitä eteenpäin on yksi tuulettumis päivä viikossa
jolloin voi lähteä himasta vaikka pieremään naapuriin.

Meillä on myös yhdet häät kaksiviikkoa ennen LA:ta
ja toisetkin kolmekymppiset n. kolme viikkoa LA:n jälkeen.
Katsotaan niitä sitten kun sen aika tulee.

Mutta eilisestä kyllä tuli mieleen niinkuin olisin sellainen kaamea mustasukkanen akka joka ei ukkoansa koskaan minnekään päästä ja vaan nalkuttaa kotona.
Ja että tää vauvan tulo olisi verrattavissa johonkin lemmikin hankkimiseen.
Ja suututti niin vietevästi koska A) en todellakaan ole sellainen akka, eikä onneksi tarvitsekaan koska ukolla on selkeesti aivot päässä. B) tämän lapsen saaminen on mulle jopa isompi asia kuin ensimmäinen. Tämä on tavallaan kuin uusi tilaisuus parempaan äitiyteen (imelää[:'(]) Edellisen kanssa kun raju masennus vei kaiken ilon jo raskaudesta enkä oppinut rakastamaan lastani ennenkuin noin vuosi syntymän jälkeen. Ja nyt siis haluan tuta kaiken sellaisena kuin se on enkä pelkästään pahana asiana.

Kiitoksi tuesta ja kommenteista kaikille!

Nyt sitten kuitenkin kaikkein tärkeimpään
eli KENET BRETT, hottis rokkari, VALITSEE MORSIAMEKSEEN???
Mä oon niin koukussa... millon tulee finaali??? Pakko laittaa joka soiva asia muistuttamaan ettei vaaaaaaaaan mene ohi.

Synnytys
Mä odotan synnytystä (dorka) ja ehkä romantisoin asiaa itselleni liikaakin, mutta juurikin haluan olla synnytyksessä koko voimalla mukana. Nauttia kokemuksesta sen minkä siitä voi, mutta ainakin jälkikäteen. Viimeksi synnytyksessä meni monikin asia pieleen mutta kokemuksena se oli isoin ja voimaannuttavin mitä olen koskaan kokenut. Kasvoin naisena metri tolkulla ja itsetunto sai mojauksen ravinnetta.
Suosittelen siis kaikille[8D][8D][8D][8D][:D].

Nyt otan aamupalaa ja alan vihdoin tota vauvapyykkiä pesemään.
Myös kipasen uimassa tai lenkillä vielä puuskuttamassa eilisen rippeet.[:)]
Maanantait jalot neidot!
 
Huomenta...

Täällä kanssa aamu ollut ihan [:@][:'(][:o][>:][:(][:@][:'(]

Suoraan sanottuna ihan perseestä. Meillä mysky katkas eilen sähköt illalla, ja heräsin yöllä siihen kun oli pirun kuuma. Tietty oli kuuma kun ilmastointi ei toiminu. No sitten heräsin siihen ku oli jano ja sitten ku piti mennä vessaan. Ja sitten kun sähköt tuli ja kämpässä rävähti telkku päälle ku ukko ei sit vaivautunu illalla ottamaan töpseliä irti. Ja sitten taas jano. Mä olin aamulla ihan rättipoikki kun kello soi.

No ei muuta kun kiireellä suihkuun et ehtii neuvolaan vartin yli 8. Tänään taas sellainen päivä et mikää ei pysy käsissä ja kaikki tippuu.. kiva niita tavaroita tän masun kaa lattialta sit noukkia.

No eiköhän neuvola ollu ihan sekaisin kun mun oma täti oli viel lomalla. Mulla oli sijaistäti ja sen huoneen vaaka oli ihan selkeesti rikki.. (siitä lisää tuol neuvola Topicis) Ja sitten viel toi verenpaineen nousu. Sanoin kyl et oon nukkunu huonosti. Mut hyvähän se on et laittoi kontrollikäynnin torstaille.

No se neuvolalekuri oli sit 40 min myöhässä.. kiva kiva.

Mikään ei oikein oo tänään menny nappiin.. Hirvee vollotus alkoi kun pääsin kotiovesta sisään. Ukko oli jo ihan hädissään et mikä on kunnes sain sille niiskutettua et musta on tullu hirvee läski ja että mä oon ihan paniikissa kun pitää iso jöötti sit pusertaa sisuksista pihalle.. Kerranki ukko tajus pitää hyvänä ja halata. Sanoi että jos poika pitää leikata ulos ni sit se leikataan ulos ja sillä sipuli. Et elä rakas stressaa... Ja mua tietty rupes itkettää viel enemmän ku se oli niin ihana...

Saakelin hormoonit, nyt alkaa jo oikeesti pinna paukkua tähän raskaana olemiseen.. Ei enää jaksais [:'(]

Nyt vedetään syvään happea ja toivotaan et päivä tästä paranis.
PItäis viel lähtee katsastaan faijapuolen auto, näillä Karmoilla ni ei oo menossa leimasta läpi...
 
Rokkarille morsian: En ymmärrä miten se otti sen kiukuttelevan tytön finaaliin.. Vaikuttaa hieman, öhh.. Keskenkasvuiselta verrattuna niihin muihin naisiin (Bimboihin) ja se Taya on jotenkin ihan outo.[:D] Niillä kahdella varmaankin finaalissa hurjat tappelut.
La 14. pv finaali [;)][:D]
(JOO, mulla ei ole elämää enää ollenkaan [:D])
 
Jopas on samanmoisia aamuja kaikilla.

Täällä nukuttiin 5:15-8:01 ja sitten uudestaan 8:15- 10:20.
Mahtavaa[8|].
No, jotain positiivista- talon ukoille on menny jakeluun "ota lähimmäisesi huomioon"- ajattelu ja sain nousta valmiiseen aamupalapöytää.[:)][:)][:)]
Ja hitto- mähän tajusin, että pojatkin on nukkunu putkeen 21-10:30...ai miten niin univelkaa, kun isältänsä tulevat?
Entäs vauva sitten..noo, nyt on hyvä olla korkeella ja tunkea keuhkoja kasaan...että ihanaa on tämä loppu raskaus...
Onnellisia te, jotka pääsette helpommalla! Onko meissä syyskuisissa muuten niitä, joilla ei ole lähes lainkaan vaivoja?

Hyvähyvä, PojanÄiti, että siellä asiat alkavat asettua. Hyvä mies[:)]!
Ihan hanurista nää raskauskökköhormoonit, jotka saavat meidät naiset hulluiksi akoiksi[:'(][:'(][:'(]

Milamariaa: Mä nautin ukkosista enemmän kaupungissa kerrostalossa asuessa- se oli jotenkin turvallisempaa verrattuna tähän, kun asuu omakotitalossa ja olisi yksin..sitä ajattelee kaikkea, että mitäs jos toi koivu kaatuu päälle tai salama sytyttää talon[:o][:o] Varsinkin kun on lukenu tämän kesän syöksyvirtauksista ym...

Minzkuli, I feel U- ihan on samanmoisia aatoksia täällä tastä raskaudesta..
Sais olla jo tässä.
Toivottavasti huomenna on parempi päivä.

HaniMami: Rauhallisuus ja rentous- siinä se...oletko tehnyt jotain rentoutumisharjoituksia jo?
Mä olen joogahengityksen havainnut parhaiten rentouttavaksi; syke laskee nopeesti ja lihakset rentoutuu.
Siinä pallon päällä pyöriessä sain ilokaasun ja hengittelyn avulla avautumisvaiheen nopeasti pitkälle tokassa synnytyksessä.

Toivottavasti Mamma saa rahansa nopiasti tillille. Sitä rahhoo, kun normaaleilla tallaajilla ei loju tilit pullollaan, niin ovat nuo tilipäivät aikas tärkeitä.

Jänö turisee totuuksia, ihmiset ei vaan tajua pitää turpaansa kiinni, ihan kuin raskaana olisit "vapaa riistaa".[:@]
Mä olen tän alakuloisuuden syövereissä myös havainnut, että ihmiset ylipäätään tuhlailee sanoja. Niin paljon jauhetaan kaikkea turhaa..

piia84:
"pää perseessä"- LOL[:D][:D]

Jaaha- se olis pizzapäivä tänään. Kaikki tekee mieleisensä pizzan. Paitsi minä..meikä painottaa kasviksia ja muuta kevyttä täytettä.. onneksi kasvikset maittaa tälle!
Lenkkipäiväkin olisi taas tänään. Kiva, kun mies ja pojat lähtee mielellään lenkkeilemään mun kanssa. (pitää oikein muistuttaa itseään kaikesta kivasta..)
Mitäs muuta kivaa..hmm.. joo- mies ehdotteli "päiväunia", kun kuuli kuinka huonosti olen nukkunut[8D][8D].
Kyllä mä vielä jotain positiivista keksin....hmm..hmm.. joo- ulkona snadisti viileämpää[:)]

Tikon kuulumisia odotellessa ja tietty Mamman, mitähän net sanoo limatulppa hommaan..
Niin ja joskushan se synnytyskin käynnistyy, kun saa agression päälle esim. virastojen rahamaksumokien takia[;)][;)]
 
Rokkarille morsian: Teinibimbon kannalla, mikäs sen nimi nyt on? Mindy.. Se Taya on vaan jotenkin tosi kummallinen, välillä tuntuu, että olisi ihan normaali, mutta jotakin häikkää pakko olla. Ja muka 29v, en usko. Ja selittää aina Penthouse-paita päällä, että ei hän ole mainostamassa kyseistä lehteä[:-][8|][:D][:D] Loistavaa viihdettä[:D]

Kaika: Yhdenlaista hengitysharjousta oon treenannut jo pitempään, että eiköhän se auta. Ja äitiysjoogasta sain hyviä vinkkejä kanssa, mm. äänen käytöstä supistuksen aikana ja hengityksen suuntaamisesta ns. lantioon asti. Toivon kovasti, että pääsisin kokeilemaan sitä ammetta, ainakin rentoutumisvaiheessa, kun vesi on aina ollut sellainen tärkeä elementti itselle, et luulen sen auttavan kanssa. Saa nähdä onko sitten synnytyksessä ihan toista mieltä, ettei vesi oo se juttu ja haluankin koko vartalopuudutuksen kaulasta alaspäin[:D]. Oon aatellut, että en liikoja suunnittele, kun ilmeisesti asiat ei kuitenkaan suju ihan valmiin käsikirjotuksen mukaan, mutta toki oon yrittänyt ottaa asioista selvää.

Minzkuli: Sympatiat täältäkin painonnoususta, vaikka hiukkasen eri kiloluvuilla liikunkin (toivon, ettei 100kg mene rikki[:-]). Toki oon aikas pitkä ja  sehän vaikuttaa tietty mitä painaa. Mursuolo on, turvotusta on ja toivon, että pääsisi jo synnyttään. Uskon kanssa, että ne kilot lähtee imettämällä ja vaunulenkeillä, jos imetys ei onnistu, niin ne vaunulenkit ainakin on itsestä kiinni ja se Kaikan mainitsema herkuttelu. Ja toivon, että näiden ilmojen viilenemisen ja masukin hakemisen jälkeen ois muutenkin normaalimpi olo omassa kropassa.

Toivottavasti Mamma saa pian rahat!

Ja päivä jatkuu!
 
Takaisin
Top