EloliirumLaarumit

Heipäti hei!

Voi Mamma, kuulostaa hyvältä![:)]
Mä olen kans alkanut kuulostelemaan limahommia aina vessassa käydessä..
Ja ihanaa, että jaksat touhuilla vielä- eikös sitä sanota, että ennen synnytystä äidille tulee energiapuuska...mikä lie pesänrakennus-juttu[:D]

Minzkulilla on kiva päivä tiedossa, toivotaan kuitenkin, että liitoskivut hellittää!

HaniMami- joko tulee lähtö?

MASENNUKSESTA: Mua on ihmettänyt, kuinka vähän puhutaan ja kirjoitetaan raskauden aikaisesta masennuksesta. Se on aikas yleistä kuitennii..ja silti puhutaan lähes poikkeuksetta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja baby bluesista..

LIMATULPPA: Mulla ei ensimmäisen kanssa näkyny limatulppaa lainkaan (synnytys käynnistyi supistuksilla, jotka sitten tihenivät), toisen kanssa aamulla limatulppa wc:ssä käydessä paperissa ja siellä pöntössä havaittavissa (ja joo sen kylää erottaa valkovuodosta ym.) ja siitä eiku esikoinen rattaisiin ja kunnos kävelylenkki--> lounasaikaan kuului NAPS! ja vedet holahti--> 8 tunnin päästä vauva oli jo syntynyt.
Mä niiiin toivoisin, että tää käynnistyisi samalla tavalla kuin toi toka synnytys.

Aika hurjaa, että nyt voi jo alkaa jännäämään synnytyksiä..
???..kukaa lähtee ekaaa ??? ...(Tikoa ei lasketa[;)])....
???? vauvoja vauvoja ?????

Täällä meni yö pipariksi, kun tuli "muutama" karkki napattua iltaa kohden ja sitten olikin sellainen jano koko yön, että oksat pois[:'(][:'(] Seurauksena jatkuva vessassa ravaaminen. Mutta onneksi ei alkanut närästämään!
Tänään olisi piiitkä pyörä-/kävelylenkki suunnitelmissa ja aikaisin sänkyyn.
Kaveri pyysi veneilemään päiväksi, mutta jostain kumman syystä se ei nyt napostele mua[:D].

Mulla on pää kohmeessa, joten jatkan myöhemmin kirjoittelua..
 
Huomenia!

Olipa kiva huomata kaupassa, et kyllä ois vientiä maha pystyssäki [;)] pääsin vaa etnisen kaupan ovesta sisään, ku oli jo joku mies perässä ja "moikka, mitä kuuluu?" [:D] Kyl se sitten jätti rauhaan, ku se kysy et miten mä afrikkalaisesta ruoasta tykkään et "no ku mun mies tekee nigerialaista ruokaa".. Oli fiksu kundi ja laski 1+1 oikein [;)]

Hanimami: joo ristiäislahjavaatteet löyty [:)] Kidnappasin kaverini matkalta mukaan ja saatiin ostettua farkut ja paloautobody [:)] Mun mies totes, et ne vaatteet on ihan lapsen isän näköset [:D] Ja hyvä, et sulle ennustaa mummot tollasia, mua ne vaa kattoo silmät suurina ja luukku auki (= [:-]) ku huitelen tuolla.

Mulla on taas hengitysvaikeuksia [>:] Vinkkailee toi neiti, ettei oo vielä tooodellakaan lähtemässä pihalle.. yöt hengailee matalalla, et saan juosta vessassa pitkin yötä ja päivät sitten nii korkeella, ettei henkee meinaa saada [:@] Selkeesti isänsä lapsi, ku ei osaa päättää...

Milamariaa: sä vedät sit noissa rintsikoissa mun normikoossa [:D] Mä en oo vielä ees uskaltanu ostaa imetysliivejä.. jätän suosiolla kuun loppuun niitten hankinnan, ku ei tiiä kui kovasti nää tästä vielä isonee [:D]

Mut mä meen levyks tohon sohvalle.. kerään energiaa, et jaksan laittaa meikit naamaan ja lähtee babyshowereihini [;)]
 
hellou! [:D]
Täällä pulistaan urakalla, ihanaa [:)] onneksi ehtii päivittäin lukemaan niin ei jää pahasti jälkeen [:D]
Ei ole jaksanut kirjoitella kun on ollut kaikenlaista. Tytöllä tutun koira puri/näykkäisi poskeen ja haava tulehtui pahasti joten haavan hoitoon on mennyt aika ja murehdin kuinka paranee...mutta nyt haava siisti, mutta arpi jää ja keskelle poskea [&:]

Nyt saa jännätä kuka lähtee hakemaan vauvaa ensimmäiseksi <3
...menis nyt omakin aika pian eteenpäin niin saisi nyytin syliin jo... alkaa tuo häpyluu kipu olemaan aika hirveää, nyt yritän jos kävelyllä ja venyttelyllä sen saisi vähenemään mutta ei ainakaan tulosta vielä. Sängyssä kääntyminen kyllä on erihauskaa puhaa. [:D]

Ihanaa kun on vain saanut olla eilisen ja tämän päivän kun ollaan maalla vanhempieni työnä ja tyttö nauttii kun saa touhuta mummun kanssa. Itse nautin kun saan nukkua. Miutta miksi taas nämä helteet, se 20astetta olisi piisannut, silloin oli vielä ihan kiva ulkoilla ja nukkua mutta nyt on tuskanhiki vaikka ei tee mitään.

Olen alkanut jännäämään minkä kokinen poitsu mahassa oikein kasvaa, vaikka tyttömme olikin suht pieni(2850g) niin pelkään että tämä on varmstii paljon isompi. Onko yleensä niin jotta sisarukset on suurinpiirtein samankokoisia syntyessään vai voiko painossa olla paljonkin eroja? olisi niin hienoa jotta poitsu olisi samankokoinen kuin tyttömme oli, mutta pelko vaanii silti, kyselen kyllä painoarviota ensi neuvolassa.

Mutta viikonlopun jatkoja jokaiselle, pulistaan yhtä paljon jatkossakin. [:D]
 
Juu täällä kans normaali kuppi koko 85D, joten kai se on 90 ostettava. Mies oli eka tietty innoissaa että rinnat kasvaa, mut tajus että mun puoliks tohjona oleva selkä ei oikein oo innoissaa.

Ens viikoksi varasin 45min hieronnan ja täl kertaa saa hieroo noita pohkeita, ku ne on niin kipeet taas ja vähänkin ku venyttää enemmän, niin suonta alkaa vetää. Tääl iskän luona ei oo muuta kipugeeliä kuin voltarenia ja viime yö oli mul taas liskojen yö, niin käytin vikat vanhat kipugeelit. Meni melkein 1:30 ennen ku pääsin uneen ja poika herätti 9 maissa. Olisitte nähnyt kun mä kieriskelin täs lattial illal että sain selkää hierottuu koval lattial[:D][:D] Huomen onkin miehel ennen yövuoroo suuri tehtävä hieroa mua.
 
väsymys, väsymys, väsymys, väsymys...

onko kellään muulla kädet, varsinki sormet iha puuduksissa??? mulla varsinkin yöllä kädet iha puutuneet ja pistelee ja koskee [:(]
viime yönäki menin sit hakee vettä niin tippu lasiki kädestä ku ei minkäänlaista puristusvoimaa..
päivällä vähä parempana mut taas iltaa kohden pahenee ja yöllä koskee niin kovasti. johtuukohan se tästä raskaudesta vai pitääkö mun alkaa jo panikoimaan et tulee reuma niinku mummolla ja monella muullakin sukulaisella .....?
 
Tänään on tullut naurettua aivan vedet silmiin.. [:D] Hyvä, ettei aina tarvitse läheisimpien perheenjäsenten kanssa itkeä tai riidellä [:D] Mukava päivä kyllä.

Kirsikka86: Oi, harmi tuo arpijuttu :/

H1987: Mulla ainakin puutui jossakin vaiheessa jopa pyöräillessä [:D] Raskauteen liittynee, jostakin luin, että vauva voisi jopa painaa jotakin hermoa, joka sitten jotenkin puuduttaa kättä ja sormia? En tiedä onko ihan perätön teksti.
Ja nukkuessa välillä herään siihen, että olen huonossa asennossa ollut ja käsi/sormet puutuneet. Don't worry!
 
Ja pitää vielä sormien puutumiseen lisätä, että minulla puutuivat/puutuvat aina keskisormesta pikkurilliin [:D] Itsekin mietin sitä, että miten voi yhtäkkiä vaan puutua ja juuri ne sormet.. Eli varmaan joo raskaus ja joku hermo lukossa.
 
Ei tainnut mummelin eilinen ennustus pitää paikkaansa[:D]

H1987: Täälläkin sormet olleet aivan järkyttävän puuduksissa yhtä kauan, kun on ollut näitä helteitä. Kutominen ei suju näillä pökkelöillä ja tänään lakasin murenia keittiön lattialta, niin ei meinannut puristusvoima riittää sen harjan pitelyyn[&:] Yöllä välistä on käsi ihan tunnoton, että ihan herää siihen, kun sattuu ja täytyy ravistella kättä+ etsiä toinen asento nukkumiselle, ihan kuin se olisi mahdollista, kun on kohta nukkunut monta kuukautta vasemmalla kyljellä[:D] Raskaudesta ja turvotuksesta epäilen, että tää puutuminen johtuu, ei kantsii siis olla huolissaan, vaan odotella, josko synnytys veisi vaivan pois.

Kirsikka: todellakin sängyssä kääntyminen täytyy ottaa jo huumorilla[:D] Meillä on futoni, joten oon melkoinen näky, kun sieltä römyän ylös. Öisillä vessareissuilla tuntuu, että höyryveturi lähtisi liikkeelle, kun mää tömistelen vessaan[:D]

Kaika: mun mielestä masennuksesta yleensäkin puhutaan huomattavan vähän, kun ajattelee miten yleinen vaiva se on, niin ku tälläkin palastalla on huomannut. Ehkä se johtuu siitä, että se on edelleen vähän tabu sairautena, vaikka onkin ns. suomalainen kansansairaus, eikä sinällään sairaus, mutta saattaa veidä toimintakyvyn kuitenkin. Äimä ryllä on jotakin toimintaa, mutta sekin on vielä pientä. Kai se on sitä, että kyseinen vaiva on kuitenkin aikas uusi vielä.

Rentouttavaa lauantai-iltaa. Viileää ei voi toivotella ja huomiseksi on sitten luvattu rapiat 35 astetta[:'(]

Nyt rokkarille morsiamen pariin[;)]
 
Milamariaa & HaniMami : Kiitti kun vastasitte, joo hyvä et liittyy tähän raskauteen ku vähä pelotti jo et tulee joku reuma [:D] joo kun puristaa kättäki nyrkkiin niin tuntuu kyllä niin voimattomalle ja heikolle, että voi hemmetti. Ja päivällä nukuin päiväunet niin ylty nii pahaks toi et ihan koski ja sormet ei taipunu mihinkää nii piti ottaa panadolia mikä sit onneks helpotti. toivottavasti tää nyt ei tästä ainakaan pahenis.. ku muutenki nii vetämätön olo, että tuntuu et loppuu voimat iha kokonaan [&o][:(]
oon pelänny synnytystä koko raskauden niin paljon, että ihan järetöntä edes ajatella mut nyt musta tuntuu, että ei kiinnosta paljonko se koskee ja miltä se tuntuu, kuhan menis vaan äkkiä viikot ja pääsis synnyttää [:D]

supistukset on loppunu ku seinään, ei oo päiviin tullu.. mut menkkakipua on vähä iltaisin aina ollu, mitäs se nyt oikeestaan tarkotti? avaako se paikkoja vai pehmentääkö se kohdunsuuta vai onko se muuten vaan riesana??

ihanat viimeset viikot [:'(]
onneks sentään maanantaille ja siitä eteenpäin luvattu vähä viileempää... HUH  [8D]
 
Darlings! Täällä oli jo joku huhuillut. Pikapäivitys omaan tilanteeseen.
 
Hermosärky/issias: Otti ja paheni. Käväsin keskiviikkona töiden jälkeen lekurissa ja sain saikkua äippäloman alkuun asti. Täällä siis on orientoiduttu kotielämään torstai aamusta lähtien. Kävely on välillä täyttä TUSKAA. [:@] Ja kyllä, ei auta jahkailla vessaanmenemisen kanssa. Sitä lähtee ekasta ajatuksesta klenkkaamaan niin ehtii pöntölle ennen kun on tilanne päällä. [>:]
 
Hermotmenee: Ei tällä hetkellä onneksi yhtään mihinkään. [:D] Jotain kummaa ja ihanaa on tapahtunut sitä puoleen. On ukkosellani tainut välähtää ja nyt elämä pelaa meillä taas yhteen, joskus jopa kahteen - tai kuten tänään aamu 3:30... [;)] Aika pirun söpöhän tuo oli torstaina. Tuli aamulla töistä hakemaan mun kaupalta (neuvolasta sinne linkutin) ja kantoi kassit sisään vaikka kyllä mä olisin kyennyt. Ihan miäs ja sillai. <3 
 
Vaatetusasiaa: Ystäväpariskunta kävi 1,5 vuotiaan itsepäisen pikku pojan natiaisen kanssa kylässä (koira tykkäs taas hyvää [:D] ) eilen ja toivat kaks kassillista ja yhden vaippalaatikollisen vaatteita. Ja toinen ystävä soitteli, että olis nyt pari kassia vaatteita jäänyt pieneksi heidän vauvan vaatteita, että elokuun lopussa tulee oliut valmis tai et. Mie hukun noihin vaatteisiin kohta tytöt - apua! [:-]
 
Ja nyt jatkuu Faerunin valloitus vanhan ja ah niin ihanan Baldur's Gate II:n parissa. Kaksin pelinä pelataan ja mies on ihan kärsimätön jo. [:D]
 
Halit armaille! Ja ihan asiakommentteja pitää antaa paremmalla ajalla ja rauhassa. [:)]
 
[:D] [:D] [:D]

Huoh, ei toi Tähkä kyllä kylmäksi jätä.. Ihan mielettömän keikan vetäs.. Hih.. Vähän vaan harmitti kun ei voinut ihan kybällä tän masun kanssa olla mukana. Mut Onni ainakin oli hyvin messissä ja jamitti masussa. Mietin just et taidan Tähkän levyn ottaa laitokselle matkaan kun Onni on tätä masussa kuitenkin kuullut [:)]

Sneppasin ukon baariin ja nautin omasta rauhasta. Sanoin sille et jos ihmisten aikaan oot kotiin tulossa ja tossa omalla kylällä ootte niin voin tulla hakemaan.

Jalkojen kutka joo selvishän se.. ensin tuli kutina ja myöhemmin vasta löysin ne hyttysen puremat. Pienestä paukamasta kutisee koko kinttu.. ei kivaa [:'(]

Avasin tonne Topicin nimistä, ihmisiltä on tullut niin ihme kommentteja niihin liittyen että pakko ne teidän kanssa jakaa [:D]
 
Eilen pääsinkin myöhemmin kuskiksi.. Ja oli taas kerran järkytys huomata kuinka joillain ihmisillä nousee alkoholin myötä pissikin päähän [:D] Mikä myötähäpeä! AAAAA.
Oli kuitenkin kiva istua siinä baarissa, seuraavaan kertaan kun tulee olemaan piiiiiiiiitkä aika. Baarit olivat onneksi aika hiljaisia, kun useat olivat tuossa lähipaikkakunnalla yhdessä puistotapahtumassa. Parilla terassilla oli kyllä ihan hirveästi porukkaa, mutta niihin tungoksiin ei mentykkään.
Ps. Hyvin unohtaa miten baareissa toimitaan: Olin kerennyt unohtamaan kokonaan, että joissakin baareissa käsi leimataan sisälle mentäessä [:D] Siinä se tyttö heilutteli leimasinta ja minä vaan suu auki kunnes tajusin [:D] Joo, voisin sanoa, että olen tipahtanut menoista kokonaan kohta ;D Mutta ei se haittaa!

H1987: Minullekin iskee välillä ajatuksia siintä tulevasta kivusta.. Nyt on alkanut se ajatus jäämään taakse ja odotellaan vaan, että pääsee siihen tapahtumaan kokemaan sitä kipua [:D]

Katselin eilen häähulluja (engl.pridezillas) ja siis voi hemmetti niitä kamalia akkoja! Se yksi tyttö kohteli omaa isäänsä ja aviomiestään niin huonosti, että minua alkoi oikeasti itkettämään. En siis ikinä, koskaan voisi omaa isääni tai aviomiestä niin rumasti puhutella, kohdella, alistaa tai syytellä. Kyllä oli joku lellipentu se tyttö. Liekö tuokin sarja tekemällä tehty, järjestetty.. Silti oli kyyneleet silmissä [:D]
Minäkin olen vähän koukussa Rokkarille morsiameen. Ne typerät ämmät ja se teennäisyys ovat niin huvittavia, ettei sitä voi skipata [:D]
 
Huomenta!!

37 raskausviikko alkamassa ja vielä mahani kanssa pyörin [;)] Eilen olin ystäväni kanssa "rundilla", kävimme kuuntelemassa rantsulla kun Eput soitti Rock-tapahtumassa. Mukavasti kuului siinä porttien ulkopuolellakin. (ihan fiilingeissä) [:)]
Järkyttävää katseltavaa tuo kakrujen meininki siinä porttien ulkopuolella.(12-16v.) Ja eipä piiloteltu aineitakaan, vaan ihan nenän edessä vetästiin nappeja ja sniffattiin [>:][:'(][&:] Porttien sisäpuolellahan on oikeasti ihan rento meininki, pahimmat jutut on aina siinä ulkopuolella.
Ja voi hyvänen aika luonto parkaa, meinasi oikeasti itku tulla kun katsoin meren rantaa ja sitä tölkki/sirpale/roska määrää mitä sinne oli viskottu [&o][:(] Kaikki joskus on teinejä ollut, mutta itselläni oli jonkinlainen kunnioitus ja arvot... Minne tämä maailma on menossa, kun tulevaisuus on tuollaisissa kakaroissa?!
NoNiin, tulipas annatettua sydämmestä...

Sänky: *tirsk* Just eilen sanoin kaverille, kuinka valasmainen olo on kun ähisten ja puhisten käännyn kyljeltä toiselle, ja siihen kääntymiseen ei voi olla heräämättä[:D]

Suppareista selkäkipuun: Jestas!! Eilen illalla kun tuli rokkailtua, eli käveltyä aikamoinen matka kivikossa, ja sellaista hankalaa maastoa, oli kyllä ristiselkä tulessa ja ihan mukavia suppareita. Ihan jouduin pysähtymään välillä ja vääntämään itseni eriskummalliseen asentoon. Kotio tultuani (n.00.00) kivut hävisi, myös selästä.

Sormien puutuminen:
Jep, mukelo painaa johonkin isompaan verisuoneen, ja siksi tulee noita puutumisia. Asennon vaihto auttaa ja "jumppa".
iskiaskipukin johtuu vauvan painamisesta suoraan hermoon, joka aiheutta tuon piinallisen puukkkomaisen tulilieskan takapuolen päälle, yleensä oikealle puolelle. ns.hermokipua. Toisilla auttaa kipulääkitys toisilla ei. (Rentouttaviahan ei raskaana olevalle anneta)

Kaika: Toivottavasti tuo masis helpottaa pian, yritä pinnistellä. *Rutshali* Itselläni on taipumus alakuloon loppu syksystä,eli se pimein kaamosaika on mulle yhtä *sensuuria*
Tuosta tuli mieleen, onko kellään kokemusta tuosta valohommasta? kaikenlaista huuhaata kun myydään, mutta jos tuo oikeasti auttaa, niin voisin raaskia sellaisen ostamaan ensi kaamosta ajatellen.

Turvotus: Nyt voin sanoa että ON! nilkat oli heti aamusta kuin puupökkelöt. Johtunee eilisestä kävelystä, ja siittä etten voinut hirveästi lipittää vettä, kunnei nuo puskat ja pöpöset yleiset vessat oikein innosta [:'(]

Nyt kyllä vähän jännittää, mitäs jos joudunkin lähtemään kesken konfirmaation tai sen rippijuhlatouhun synnärille??! Tai jos lähtö tulee ens viikon aikana, niin meillähän on piiiiieni vaavikin sitten isoveljen juhlissa [:)]

Käytiin Jännän kanssa shoppailemassa eilen "viimoisia" tarvikkeita, vaippoja yms. Ja alesta löydettiin muutoma sisustuskorikin, nyt näyttää tuo meidän apukeitiönkin pöytä suht siistiltä. Mun pitäs vielä löytää vaalea kori(jossa ei kangasta,kun on öljypulloa yms.) noille karvakamujen ruoka jutuille, jotka lojuu nyt muovisessa kipossa.
Bussikuskin ilme olis ollu näkemisen arvoinen [:D] 2 mahakasta mammaa puhisten ja puhkuen kassiensa kanssa...[8D]
 
Kirkasvalolamppu? Vai mikä se nyt olikaan oikealta nimeltään: Ei ole kokemusta mutta kun olin päiväkodissa töissä niin siellä oli sellainen taukohuoneessa.. Eli sen pitäisi virkistää ja piristää. Kun se oli kirkkaimmalla asteella oli sellainen "keväinen-kesäinen valo"..
Yksi työkaveri oli ostanut itselleen sen ja sanoi käyttäneensä kovimmalla asteella lamppua eikä ollut kuulemma sen virkistyksen ansiosta nukkunut kahteen yöhön [:D] Kai se joillain toimii.. Itselläni silloin joulun tienoilla loi vaan sellaisen kevät-fiiliksen.
En tiedä voiko se lamppu tuoda ensin placebona virkistystä ja sitten rytmittää sitä virkistystä asteiden ja minuuttien mukaan ja alkaa toimimaan oikeasti?
Ostaisin kyllä jo ihan kokeilun halusta, mutta taisi olla kallista..

Mamma_76: JO NIIN PITKÄLLÄ [:)] Kohta sulle tulee lähtö synnärille!
 
Mamma76: Kirkasvalolamppua todellakin suosittelen. Itsekin olen sellaisen ajatellut hankkia, mutta aina se on vaan jotekin jäänyt katselemisen tasolle, mutta meillä oli töissä sellainen, joten ainakin meikäläistä auttaa+ mutsilla on sellainen ja auttaa häntäkin kuulemma. Aamuisin herää paremmin, kun sen vieressä kököttää aamupalalla. Ja kun oon tosta masennuksesta kärsinyt, enkä oikein lääkkeitä suostu syömään, vaan luotan vähän pehmeämpiin metodeihin, niin kannattaa kokeilla D-vitamiinilisää, mitä taidetaan muutenkin suositella loka-/marraskuusta maalis-/huhtikuulle, kun se edistää melatoniinin tuotantoa, mikä on se vuorokausirytmiä säätelevä hormoni, jota normaalisti saa auringon valosta, paitsi ei näin pohjoisessa talvisin ja auringonvalon vähentyessä sen määrä kehossa vähenee radikaalisti, mikä on tyypillisin ns. syysmasennuksen aiheuttaja. Viime talvena söin itse sekä d-vitamiinia, että melatoniinia (joka on suomessa reseptivalmiste, muualla maailmassa ei), niin univaikeudet helpotti, että mieliala parani. Eikös tuota d-vitamiinia anneta jo 2vko vauvalle, eikä varmaan oo haittaa, jos itsekin sitä syö kaamosajan?

Celina: mullakin on lipasto täynnä vaatteita, oon oikein tyytyväinen nyt, mutta kaveri just ilmoitti, että lisää tulossa. Eihän niitä ehdi edes käyttää kaikkia.

Kuinkas Purrin BabyShowerit sujui?
 
Hui, Mammallahan on viikon päästä täysaikainen raskaus- vai oliko se sitten että 37 vkoa täynnä??
Mä olen lahopää.
Ja suosittelen sitä kirkasvalon ostamista- TOIMII!!

Milamariaa: Onneksi sitä on ehtinyt noissa baareissa koluamaan tarpeeksi.
Nykyään muutenkin arvostaa enemmän omalla terassilla istumista kavereiden kanssa tai miehen kanssa..
Hyvää ruokaa ja juomaa ja rauhallista menoa. KÄÄK- mähän kuulostan aikuiselta[&:][&:][&:]

Hyvä, että Minzkulin kutina ei ollut muuta kuin hyttysiä!
Onhan siinä Tähkän herrassa jotain karismaa, joka mullekkin iskee. Samaa on mun mielestä pituushyppääjä Evilässä[;)]

Kiva kuulla Celinasta, varsinkin kun oli iloista luettavaa toi postaus!
Mieskin on tolkuissaan[:)].

SYNNYTYSKIVUISTA: Voimaannuttava kokemus. Kun elää siinä kivun mukana ja ottaa kaikki, mitä tulee rennosti vastaan, saa uskomattoman paljon itseluottamusta ja -tuntoa alkavaan äitiyteen!
Pääasia on, ettei yritä "pidätellä" kipua tai taistella sitä vastaan. Jokainen supistus on lähempänä jälkisupistuksia[:D][:D][;)][;)] heh hee- eipä vaiskaan- siinä välissä saa vauvan viereensä ja se on sanoinkuvaamattoman mahtavaa.
Mua pelottaisi enemmän keisarinleikkauksen jälkeinen kipuilu..siis jos olisi tiedossa keisarinleikkaus.
Nä siis mun ajatuksia, ei mitään ehdottomia totuuksia.

Asiasta kukkaruukkuun; mulle tuli ekassa synnytyksessä yllärinä se kaikki muu, mikä tulee ennen lasta..
esim. vaikka suolihuuhtelu oli tehty, sitä kakkaa tuli kuitenkin[:D][:D]
Ja ei sitä muutenkaan mainita missään, että niinhän se on- ekaksi kakka ja sitten vauva.

MASENNUKSESTA: Mä olen sattuneista syistä asiaa aikalailla analysoinut viime aikoina ja huomannut, että jos liian vähän energiaa saanut päivän aikana, on huonompi mieli ja toinen asia, joka on varmasti mulla vaikuttanut tähän tilanteeseen on se, että en ole nukkunut kunnos yöunia ties milloin.
Yli 3 tunnin unet putkeen on kaukainen haave.
ONNEKSI ei ole montaa viikkoa tätä vaihetta jäljellä!!

No nyt mulla katkesi ajatus, joten --> to be continued...
 
Heissan!

Babyshowerit tuli ja ne meni [:D] Kotiuduin about klo 23:00 ja sit vielä esittelin kaverille jo olemassa olevia vauvanvaatteita [;)] Tartten uuden lipaston tonne makkariin, ku ei mahdu noi vaatteet tonne [:D][:D][:D][:D] Oli kyllä mun näköset juhlat ja vain yks tehtävä oli semmonen, mikä ei ollu ihan mun tyyliäni, mut muuten oli tosi kivaa [:)] Ja siis tää mikä ei ollu mun tyyliäni oli vaipan pukeminen sokkona ja aikaa vasten kilpaillen Paavo Pesusienelle... Mut siitäki sanoin jälkikäteen järjestäjälle ja sanoin sillekin, että muuten tosi kivat pippalot [:)] Hirveesti oli ruokaa ja juomaa, olin ihan ähky koko yön, ku tuli syötyä niin hitosti kaikkea.

Mut hirvee hiki oli koko illan ja on itseasiassa vieläkin [:'(]

Kirkasvalolampusta mulla ei oo muuta kokemusta, kun se, että ainaki mun silmiäni se häikäisi aika paljonki, vaikkei ollu ees "täysillä".. Oli joskus työharjottelupaikan taukohuoneessa semmonen.. ja mulla se oli aika tuskanen heti aamusta nähä nii kirkasta valoa...
 
Heipparallaa!

Ahkerasti olen lukenut teidän juttuja koko vk lopun, mutta tekstiä tulee sitä tahtia että tuntuu ettei sitä kerkeä enää edes kommentoimaan [:D]

Nopponen  Meillä myös PT, ja tiistaina neuvola, sekä lääkäri missä selvitellään miten sen synnytyksen käy. Aika sattumaa! Itse olen tosi helpottunut että saa viimeinkin tietää missä mennään, kun kaikki on ollut tähän mennessä pelkkää oletusta vauvan suuresta koosta, ja mahdollisesta sektioista. Mutta tsemppiä sinnekkin! Muistahan tulla sit kertomaan miten kävi.

 Masennuksesta Mä olen myös taipuvainen masennukseen, varsinkin loppu syksystä. Mun puolesta kalenterista voitais poistaa kokonaan loka- ja marraskuu! (Anteeksi jos joku on sattunut sillon syntymään) [;)]
En tiedä onko vika ennemmin päässä vai biologisessa kellossa, mutta mun kroppa menee ihan sekasin sen jatkuvan pimeyden ja kylmyyden takia. Elämä tuntuu jatkuvalta yöltä, eikä mieli käsitä että yöllä pitäis pestä pyykkiä, laittaa ruokaa, tavata ystäviä...
Pelottaa jo valmiiksi että miten nyt käy, kun on sitten vauvakin siinä. Mutta jospa se veis mun huomion niin täydellisesti ettei tartteis masentua! [;)] Ja hyviä vinkkejä on sadellut, oon miettiny pitkään että toimiiko noi lamput ja vitamiinit oikeesti, mutta kannattaa näköjään ainakin kokeilla.

Mutta en turinoi tämän enempää, vaan taidan alkaa hyödyntämään energiaani siivouksen merkeissä [;)]
Mukavaa sunnuntaita kaikille mammoille!
 
Piia: Sain kaverilta sen linkin niiihin imetysliiveihin, mitä sillon viimeksi yritin metsästää elikkäs: http://www.lumingerie.fi/PublishedService Mut ovat tosiaan isompia kokoja ku suomalaiset koot, et kannattaa kattoo tarkkaan [:)]
 
Mä isken  kyl kotona jääpussit rintojen alle[:D][:D] Siel saa hautoo.

Kyl toi vauva muljaakin taas kunnolla ja tunkee itseään ulos kyljist+ylämahasta. 40min viel junassa pitäs istuu, niin sit ois hesassa. Onneksi mies tulee hakemaan asemalta. Pakko käydä toisenkin kerran suihkus tänään ja kuorii iho. Mulla on nyt pari viikkoa ollut silleen että iltaisin on ruokahalu ollut kovempi. Kuitenkin vaa jotain nektariinia tmv tulee vedettyä. Ainakin jokin hyvän puolen olen huomannut täs tilas ja se on että paljoo ei pysty syömää, kun on ähky.
Mehujäät on kyl semmoinen pelastus että nam nam[8D]

Hienoa että Purrin kutsut meni hyvin.
 
Takaisin
Top