EloliirumLaarumit

Onkos nyt sitten tiistai?[:D]

Vähän alkaa nää päivät meneen sekasin, kun lomailee. Onneksi on tuo äippäloma jo alkanut, kun muuten välillä on sellainen olo, että huh, muisti pätkii ja sitä rataa.. Pari päivää mennyt sängynpohjalla maatessa, mutta tänään taasen tuntui elämä voittavan ja jaksoin käydä kirjastossa ja kaupassa. Kait se tuosta pilvisestä ja vähän viileämmästä säästäkin johtuu. Kävellessä supisteli kyllä, mutta rauhoittui taasen, kun pääsi istuun. Th sanoi, ettei oo haittaa jos rauhoittuu, kun alkaa lepäämään.

Pippula: toivottavasti sille koirulle löytyisi nyt nopsaan koti. Tiedän kuin inhottavaa on, kun raha-asiat ei mee, niin kuin on toivonut ja elätellyt. Kannattaa soittaa sinne kelaan ja kysellä niiden sairaspäivärahojen perään. Oon pari kertaa soittanut ja itkua vääntänyt, että pitää saada laskuja maksettua, niin rahat on ollut tilillä parin päivän sisällä.

Pikatsu: jotenkin hassua, että sulla alkaa äippäloma vasta kolmen viikon päästä, kun itsellä on silloin jo melkein laskettuaika[:D] Pari viikkoa oon jo ollut äippälomalla, varhennettuna aloitin, mutta virallisestikin se olisi jo alkanut. Ja on se väsymys/uupumuskin ihan oikea vaiva. Voimia viimeisiin työviikkoihin. Kaikille muille raskaan raatajille kanssa.

PojanÄiti: Todellakin täytyy myös ottaa Kaikasta mallia ja ottaa puristaa pari päivää niitä niskavilloja, eiköhän se namihimo sitten helpottaisi.

Vaatetus synnärille: tosiaan 3 eri kokoa (50,52,56) ja vaatekertaa on lähdössä mukaan, eiköhän niistä sopivat löydy.. Toivottavasti[;)] Ja itselle tuollaiset mahdottoman lötkötverkkarit ja huppari, paitsi, jos onkin edelleen helle[&:] Sitten varmaan meen bikineissä tai jossain.

Uiminen: odottelen kanssa ensi viikon lääkärin ja sen jälkeen katson, jos helteitä vielä tulee, että menisikö uimaan, jos vielä saa mennä. Kesä kun on ainoa aika, mun ihon takia, että saa uida, uimahallien vesi on liian tujua, niin yritän vesipedon taltuttaa sitten näin kesällä ulkovesissä.

Lasi: toivottavasti pikkuinen pysyy vielä matkassa. Hurjaa varmasti, kun tuleekin yhtäkkiä verta. Itse oon kanssa ajatellut, että niin kauan ku vaavi liikkuu normaalisti, niin en huolestu.

Purri: soita sille vuokranantajalle ja kysy, että voisiko sen vuokran eräpäivän muuttaa 10., kun kerran "tilipäivä" vaihtui. Yleensä joustoa saattaapi löytyä. Minkäs verran pyytäisit niistä tohveleista? Ja kovasti onnea tulevalle tädille[:)]

Kaika: mies kanssa pohti, että on se hurjaa, että periaatteessa meillä voisi olla vauva jo huomenna, kun tuo 34vko on tullut täyteen, eikä synnytystä enää esteltäisi. Kyllä sitä koko ajan on vähän puulla päähän lyöty, että mitä sitä oikein on mennyt tekemään[:D]. Samalla onnellinen, mutta kummissaan ja ihan vähän peloissaan uudesta ihmisestä, sen luonteesta ja siitä kuinka sitä oikein osaa sitten hoitaa.

Candy: soita sinne Kelalle, ei tarvii perille asti raahautua. Itse ainakin soittelen, kun oon sen verran laiska, etten jaksa aina hinata ahteriani eri virastoihin. Kyllä ne sitten kertoo, mitä lappusia ja lippusia pitäisi toimittaa. Mulla kanssa alkuraskaudessa oli pahoinvointia, että taisin viimeisin kerran oksentaa juurikin rv20. Nyt taas rv35 alkanut etoa aamuisin, onneksi ei oo vielä tarvinnut pönttöä halailla. Tsemppiä niiden muiden kipujen kanssa!

Tiitiäinen: voi vitsi, niin ne vauvat alkaa ilmoitteleen itsestään muutenkin kuin potkuilla. Onneksi tosiaan jo noinkin paljon raskausviikkoja takana. Eikös se ole rv 36, kun vauva on jo ns. täysiaikainen?

Oma napa: Onneksi vaavin pyykit on pesty jo. Eilen sain huonettakin taas piirun verran järjestykseen. Laittelin hoitopöytääkin valmiiksi ja nyt siinä on peppupyyhkeitä vino pino viikattuna. Ja mies osti tänään turvakaukalon, sellaisen jonka saa kiinni noihin meidän yhdistelmiin, niin on kait ihan kätevä. Nähtäväksi jää.. Nyt on sitten kaikki tarpeellinen, että pääsee sairaalasta kotiin ja voi aloittaa perheellisen elämän. Kertakäyttöisiä vaippoja ei vielä ole, mutta mies sanoi, että hakee niitä sitten, kun me ollaan sairaalassa, koska aiemmin on turha hommata[:@]. Päätin, että saa kanssa hakea, enkä osta itse varastoon, kun oon melkein kaiken muun puuhannut valmiiksi. Täytyy vielä miettiä, että jos hakisi kuitenkin yhden paketin, jos kotona odottaakin sitten jotakin yli 10kg tarkoitettuja new born vaippojen sijaan[:D]

Huomenna mennään sitten kättärille tutustuun. Täytyy taasen tarkastella helsingin karttaa, että löytää perille[:D]

Toivottavasti tuo aurinko pysyy piilossa huomennakin!
 
Candy87: Joo-o, taitaa jakautua iloisiin ja ei-iloisiin kaikki odottajat. Äitini aikoinaan jo lapsena pelotteli minut omilla kauheilla raskauksillaan melkeinpä siihen, että mietin uskallanko koskaan raskaaksi haluta.
Ei sinulla onneksi enää kauheasti kestettävää! Tsempit! [:)]

Tiitiäinen: Onneksi viikkoja jo tuon verran!

Purri: Onnea, onnea tulevasta tätiydestä! [:)]

Nopponen: ??????????? Milloin laitoit hakemukset Kelaan?[:-]

NAMNAM: Isäni kävi tänään kylässä ja toi minulle savulohta :) On kai kuullut ajatukseni 30 kilsan päähän, kun minun on jo monta viikko tehnyt mieli, mutten ole viitsinyt ostaa.. ;D
Mmmh, kohta voisin tuhota kulhon karviaisia.
Olo on aamuisesta helpottunut eikä enää niin huojuta.

Ukkosta luvattiin yöksi ja minua taas vähän pelottaa [:D]

Täälläkin taas pönkemiset ja änkemiset vauhdissa.. En vaan voi ymmärtää missä ihmeen asennossa tuo pieni tuolla on, kun välillä tulee niin kummiin kulmiin iskuja samaan aikaan.. Neuvolantätikään ei viimeksi saanut selvyyttä [:D] Ehkä nyt torstaina saa!

Huomenna on pakko käydä ostamassa pikkuiselle pari bodya ja t-paitaa.. Minä en Aleista löytänyt mitään miellyttävää niin ehkä nyt löytyisi jostakin.
 
HaniMami: Kättärille pääset kätevimmin bussilla 65A, joka lähtee esim. Ateneumin edestä. Sen pysäkki on ihan suoraan Kättärin edessä eli et voi missata, eikä tartte paljoa kävellä [;)] äkkisältää laskettuna Ateneumilta Kättärille on noin 10 pysäkkiä.. siis kymmenes pysäkki on Kättäri. (Pelottavaa, kun osaan noi stadista Tuusulan motarille menevät pysäkit ulkoa...)Mut se bussi kääntyy siitä Mäkelänkadulta sitten oikealle ja menee semmosta mutkatietä vähän eteenpäin. Kuskit kyllä tietää missä sun on jäätävä, ne ei voi olla nii sokeita [;)] Mietin niistä kengistä, et jos vaikka 25e? Sitä luokkaa ne taitaa olla kaupassa tai enempikin, jos mun kaveriin on uskominen. Kysyin siltä vuokranantajalta voiko muuttaa eräpäivää, ni ei voi [:(] Pitää tolla mennä ja se sano, et jos pystyn etukäteen ees osan vuokrasta maksaa ja loput sit ku on rahaa, ni se käy hyvin. Eli niin pitää sit ilmeisesti tehdä.
 
Iltoja!

Kiitokset tsemppailuista Milamariaa !

Ja onnea Purrille! Saat muksulles mukavasti suht. saman ikäsen serkun [:)]

Oli pakko tulla kertomaan teille vielä päivän kuulumiset, kun naurattaa itteä vieläkin kipeistä pukamista huolimatta!

Päätin sitten päivällä lähteä käymään siellä Kelalla selvittämässä sen asumistuki jutun. Ja nopeastihan se onneksi selvisikin, olivat unohtaneet poistaa mun tiedoista vaan maksu este merkinnän, ja rahat on tilillä vielä tällä viikolla [:)]

Nooh, arvoin sitten koko reissun ajan että kehtaanko mennä apteekkiin ostamaan jotain helpotusta näihin pukamiin. Asutaan maalla, ja täällä ihmiset on enemmän ku kiinnostuneita toistensa asioista, ostoksista ym. Ja olin ihan varma että siellä apteekissa sattuu olemaan joku tosi paha juoru ämmä, joka kyttää ja kohta koko kylä tietää mun pukamista [:D] No rohkaisin itteni, ja agenttina pyörin ensin vitamiini hyllyllä, ja totesin, että muoreja apteekki täynnä, muttei tuttuja.
Vitamiini hyllyjen vieressä oli kätevästi lääkkeet tähän vaivaan, ja siinä aikani "vitamiineja" tsekkailtuani löysin oikeen paketin ja hipsin jonoon. Sain pidettyä sen paketin näkymättömissä, kun odottelin että kassalla oleva muori saa kerrottua apteekkarille pakolliset sää jutut, ja voivottelee pientä eläkettään ja kolmen euron hyttysrasvaa [;)]
Kassa vapautuu, vilkasen vielä kerran ympärilleni ja lyön ostokset tiskiin ja huokaisen mielessäni sitä, että saan lääkkeeni ilman suurempaa huomiota kunnes.... Kassa sanoo hinnan ja kaivelen rahoja, satun vilkaisemaan vieressäni tiskillä olevaa koroketta jossa nököttää telkkari. Telkkari on suunnattu asiakastilaan, ja alan katsoa että mitä mainosta ne siinä pyörittää, kunnes tajuan että siinä lukeekin isolla ostokseni "Peräpuikko" ja hinta!!! Voin taata että jokaisen asiakkaan katse oli naulittu töllöön, niin mehukas ostos se oli nuorelle naiselle [:D]  Ajattelin että ei hele...Meinasi pokka pettää ihan totaalisesti, kun kassa vielä kysyy että haluatko nämä pussiin? Teki mieli sanoa että mitä väliä sillä enää on kun yhdellekkään asiakkaalle ei jäänyt epäselväksi että ostin peräpuikkoja kun ostokset näytetään tollaselta screeniltä koko apteekin tiloihin! Poistuin apteekista tuntien hilpeitä katseita [:D] Että se siitä yksityisyydestä sitten tälläkin saralla.
 
Edelleen kamalan hiostava ilma ja niin kuin ne lupasivat että ilmat viilenevät. Pieni roiskaus vettäkin tuli. Koko ajan kamala hiki. Vesipulloa pitää koko ajan täyttää ja pissalla juosta.
Kuumuudesta johtuvaa pyörrytystä on ajoittain. Liikkuminen alkaa oleen koko ajan  hankalampaa, mutta onneksi kohta pääsee ylimääräisestä painosta ja saa nyytin syliin.
 
Huomenta!

Vettä sataa ja kunnolla, en kyllä "tilannut" sitä vielä vaan vasta illaksi [&o] Mun pitää asioile kaupungille pojan kanssa, ja tosi makeeta fillaroida toiselle puolelle kaupunkia. Kaikki autoilevat kamut on tietty töissä[>:]Mun tuuria!!!

Väsymyksestä: Kuin tuuliviiri yllä katon.=Eli välillä olen todella väsynyt ja sitten taas yht`äkkiä ylipirtee. Eilen sain jonkun tällin ja siivosin koko kämpän (lukuun ottamatta mukeloitten huoneita).

Kammaripuuhat: Hitto! Mieli tekis, mutta koita siinä sitten kun naperolla tuntuu olevan virtaa enemmän kuin pienessä kylässä [>:] Voi kunpa mun kroppa oliskin jo mun.*Huoks!*

Pippula: Koitahan jaksella kaikesta huolimatta, paistaa se arska risukasaankin.

Sairaalakassi: Miten muka onkin niin vaikeeta saada itseään niskasta kiinni, pitäs pitäs... Pisti kyllä miettimään kun Lokapoikasia alkoi syntymään ja sitten lääkäri polilla sanoi myös mulle ettei enään estellä viikon 34 jälkeen.(eli estolääkitystä ei enään anneta)
Tänään yritän saada tuon homman aikaseksi. Itselleni otan olohousut, paidan ja jonkun hupparin.Sukat,alkkarit,imetysliivit ja pesutarvikkeet.Ristikkolehden ja kynän. Mässypussi ja ja emt [&o] Jotenkin vaan tuntuu tuo reissukassin pakkaaminen vielä tässä vaiheessa turhalta, kun ekat on menny niin paljon yliajan.
Vauvalle otan 62cm vaatteet:Body,potkupuku,sukat,tumput,pipolakin(x3,eri kokoja)Ja varmuuden vuoks tuommoinen kevyt haalaripuku.Autollahan me sieltä joka tapauksessa kotiudutaan, ja iskä voi tuoda kotiutumispäivänä paksumman haalarin jos tuntuu siltä.

Mun pitäs vielä vaikka ja mitä pientä ostaa, nyt vaan jääny tämä shoppailu kun isäntä oli kesälomalla. Sen kanssa on hankala olla ostoksilla, kun "juoksee" kaupan läpi, koita siinä sitten muistaa ja pyöriä samaan tahtiin ne kaikki mitä piti ostaa[;)]

Candy87: Meillä kävi esikoisen kanssa niin, että vaatteet jotka olin pakannut oli pienet [:D] Muistaakseni mulla oli mukana 58cm vaatteet, ja isäntä joutu hakemaan kotoa 62cm vaatteet.Poika olikin 52,5cm  pitkä ja painoa oli 4580g [:-][;)]

Kaika: Voi kiasus!!! Mistä tuommosia ukkoja oikeen tulee?!!! Piikki lihassa,perskärpäsenä..arg!!! Koitahan jaksella!

Tunteet:Aluksi olin raivomyrsky, nyt olen rauhottunut..jotenkin sellainen seesteinen olo. Juoppojen lurittelut annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tosin mulla napsuu vieläkin parin ukon "kaverin" letkautus kuukausi takaperin. Toinen sanoi:" Kato jos sieltä tulee poika, ni voit olla 100% varma,että se on sun.Mutta jos sieltä tuleekin tyttö, kannattas huolestua." [:@][>:] Ja toinsen "kamun" letkautus:" Oletko nyt ihan varma,ettei ole postimiehen, kun olet jatkuvasti ajossa?"
Jäin tietty miettimään mitä tuon miehen aivoissa mahto alkaa raksuttelemaan tuon ekan "Ihanan vitsin" jälkeen, yks yökin siinä tuli itkeskeltyä,enkä saanut sanottua(enkä ole sanonut vieläkään,enkä tiedä miks)miehelle, kuinka pahoitin mieleni tuosta. Sehän oli selkeetä Vi**uilua, ihan kuin olisin Minä käynyt vieraissa.
Tuon toisen "kamun" kommentin jälkeen ukko tokas sille:"Olen 100% varma,että olen ollut kotona koko Joulukuun."(Teki muuta duunailua samalle firmalle,ihan normi työajalla)
Tuo tietty tarkoitti että onhan sen täytyny miettiä asioita....Olen edeleen loukkaantunut tuosta, ja jossakin vaiheessa se tulee ulos, ja sitten voikin olla että "kamut" saa tuntea sen kulkusissaan asti [:@] Tosi Törkeetä!!!Molemmat on vielä isejä itse!!!

Hellyys: Kaipaan,kaipaan ja ihan koko ajan pitäs vaan silitellä ja helliä.*Niisk!* ja nyt tuo raskaan työn raataja lähti taas töihin, ja olen "rekkaleskenä"[&o]

Stressi: Mennyttä! Alkuun stressasin kaikkea, nyt otan tyyliin "hälläväliä"/"haistakaa kaikki pitkät". Isomummi on hääräillyt rippijuhlasyömingit ja loput menee omalla painollaan tai sitten ei. Pojalle on ihan sama tuleeko suku kahville vai ei, mieluummin menee kamujensa kanssa.Joten enpä ole miettinyt koko shouta.(paitsi että missä olikaan vessa siellä kirkossa[:-][:D])

Hui! Ennustelua: Kaksoset varmaankin syntyy ennen meidän muiden vekaroita, mutta kuka onkaan se ykkönen syyskuulaisista? Jännitys tiivistyy. [:)]
(Veikkaan että kaikesta huolimatta minä tallaan viimeisten joukossa)

Milamariaa: Salmiakkia ja lisää suolaa sapuskaan. Mullekkin antoi neuvolatäti ohjeeksi pitää salmiakkia mukana.[:-][:-]  (ja Kaikahan oli ehtinyt...[:D])

KELA: *sensuuri* No joo omat päätökset tuli yllättävän nopsaan, mutta mukelo saa tukea kelalta, aina 6kk kerrallaan, ja sitten haetaan jatkoa. Ennen kesälomia tuli tuo jatkojuttu, ja vietiin paprut kelalle, lääkäritodistuksineen ym. Nyt 2 viikkoa sitten soittelin sinne, ja kysyin missä päätös?Mikä kestää? Käsitellään kuulemma samalla tavalla kuin ensimmäinen hakemus, jonka käsittely kestää 4-6 viikkoon(riippuen jonosta). *MUR!* Noh, Nyt Maanantaina soiteltiin taas, kunon kestänyt se hakemuksen käsittely jo 8 Viikkoa! "Eh,Öh,Eh! juuh, ei olla vielä otettu käsittelyyn,  mutta jospas laitan tämän kiireellisenä"
Voi *Tuhma Sana*!!!! Saas nähdä millon tulee vai tuleeko. Onneks ne maksaa 6kk:delta jälkikäteen, mutta vaikka se tuki on pieni,jne...niin rahaa sekin on, ja poika sen kuluttaa. (Vanhemmalla pojalla on ADD, perintönä)

Kauanko teillä Jo on kestänyt tuon Äippäpäätöksen kanssa???(joilla ei siis vielä ole sitä tullut) Mietin vaan,että johtuisko kesälomista, ettei ole tullut aikasemmin.Eli ei ole työntekijöitä tarpeeksi tekemässä päätöksiä.

Purri: Paljon Onnea Tulevasta Tätiydestä!

Jaa-a, saa nähdä millasen myräkän tuo tullessaan. Nyt jo sataa vettä kaatamalla, ja valot vilkkuu. Vielä ei myrskyä... Mä joudun oikeesti perumaan tuon nuorimman lapsen oikojan, jossen saa ketään autoilevaa kamua auttamaan. Paikallisella menee älyttömästi rahaa, ja nyt on muutenkin tiukat ajat,ennen kuin isännän lomalta paluu rahat tulee [&o] Sanoin siellä oikojalla jo viimeksi,että en tiedä miten ens kerralla tullaan, kun olen viimeisilläni. Älytöntä touhua, kun hammaslääkäri olis tuossa 200 metrin päässä, niin oikojalle joudutaan kuitenkin käymään toisella puolella kaupunkia!! [:@][>:][:@]

No Joo...Jospas aamupalaa, kun tuli noustua jo klo.5.30. Se on nyt sitten tätä, kun ukko ei ole kotona [&o][:(] Hitto kun on kurja ja avuton olo!!!
 
Milamariaa: Paperit vein heti kun vain sai, taisi olla tuoko/kesäkuun vaihetta. Äitiyspakkauksen sain nopeasti. Rahapäätöksen osalta odoteltiin ensin palkkatodistusta. Vein sen kesäkuun puolen välin jälkeen. Heinäkuun puolessa välissä kävin kyselemässä perään. Oli kuulemma vain jäänyt roikkumaan hakemus. Luvattiin käsitellä pikaisesti. Sitten soitettiin perään, että tarvitsevat työttömyyskassan päätökset minulle maksetuista tuista. Ko. päätöksen pystyin toimittamaan vasta viime maanantaina ja totesin samalla, että seuraavaa päätöstä on turha odotella, voin hakea korvausta vasta äitiyslioman alkamisen jälkeen. Josko ne nyt saisivat käsiteltyä hakemuksen...
 
Rentoutumisviikon huomenia täältä..

Ah se maanantainen jalkahoito oli niiin herkkua, nyt on kynnetkin kauniisti lakattuna ilman että on varpaatkin lakassa [:)]
Eilinen meni ihan kotioloissa, ukko vinoili mulle että maannu vaan koko päivän sohvalla. Hitto että sapetti. Sanoinkin et kato vähän ympärilles. Olin hoitanut tiskit, pessyt koneellisen pyykkiä, imuroinut, siivonnut pöydät, pedannut sängyt, tehnyt sen 2 lämmintä ruokaa ja likalle välipalat ja iltapalat jne jne. Sanoin ukolle et se on kuule sellainen juttu että kun vauva syntyy niin SÄ hoidat sitten kodin ja MÄ keskityn vauvanhoitoon. Jos tää ei sulle passaa niin paras opetella imettämään. PRKL.

Tunteiden vuoristorataa täälläkin menty, juttelin mun parhaan kaverin kanssa maanantaina. Hän ilmoitti että ovat syyskuun alussa lähdössä miehensä duunin takia Afrikkaan.. vuodeksi. Hitto että pääs parku sen puhelun jälkeen. Ainoa mun tosi läheinen kaveri jonka olin ajatellut ristiäisiinkin pyytää, kummiksi en onneksi muuten ois menny suunnitelmat uusiksi. Noh, pitää lähetellä sitten vaan ahkerasti kuvia [X(]

Mä hoitelin eilen noita "virkapuheluja". Soitin liittoon et jos oon äippälomalla niin pitääkö siitä maksaa jäsenmaksua. Ainoastaan kuulemma siltä ensimmäiseltä 3 kk mitkä maksaa työnantaja. Kysyivät vielä että mites meinaatko kesäkuun jälkeen jäädä sitten vielä hoitovapaalle. Mä jäin ihan suu auki et en mä vaan vielä tuollaisia oo miettiny. Duunissa taas olivat viimekuulta jättäneet 15h palkan maksamatta, saanu noidenkin kanssa olla kesän tosi tarkkana, liekkö siellä joku harjoittelija ollu.

Kammarissa meillä on peitto heilunut ihan kiitettävästi, välillä vaan hirvittää ettei vaan tuu pihalle sillä millä se on sinne mennytkin [:D]

Täällä sairaalakassia jo alustavasti pakattu, rupesi vaan nää jutut täällä mietityttämään kun pakkasin mukaan 50 cm vaatteet että liekkö liian pienet. Tosin tuskin tuolta kovin isoa mukeloa tulee. No tuokoot ukko sit isompia vaatteita jos on pienet.

Candy87 Toi sun apteekkireissu sai kyllä hihittelemään täällä. Aina siel on joku tuttu jos on ostamassa A hiivalääkettä, B kihomatolääkettä, C ummetuslääkettä jne. Tota en tosin oo ennen kuullutkaan et ihan telkkarissa näytettäis [:D]

Mä lähen tästä puuhailemaan paahtoleipää aamupalaksi ja sitten kampaajalle [8D]
 
Mamma_76: No, onneksi ja toivottavasti tuo pysyy vaan teidän kaverilla "vitsinä"..

En muista jurputinko joskus jo aiemmin:
Meillä päin mies selitti kavereilleen ettei lapsi ole hänen, syyttää yhtä kaveriaan ja nyt koko tämä pieni muurahaisen kokoinen kylä luulee tietävänsä hurjan jutun. Melko surullista, kun minulta ei kysytä milloin on laskettu aika vaan "milloin isyystestin voi tehdä?". Mutta pääasiahan tässä on se, että itse tietää totuuden. Tämänkin myötä myös olen kasvanut ja osaan ajatella "V**** muiden ajattelemisista tai luuloista, jotka kohdistuvat minuun, perheeseeni tai mihin vain!".

Kurkku/nielu ihan hemmetin kipeä, punainen ja turvoksissa! Siskoni lapsi räkätaudissa, joten saan minäkin nyt sitten sen. Mietin uskallanko keskustaan lähteä polkemaan, vaikka kuumetta ei ole ollutkaan. En silti ota riskejä jälkitauteihin. Tämä päivä siis taitaa mennä sohvalla, en vaan jaksaisi olla tekemättä mitään [:D]
TYLSÄÄ!

Oliskohan se sitten kuppi kuumaa teetä..
 
Heissan!

Jotenki taas huomaa, että ei nää huonot asiat tuu koskaan yksin! Aina kolmen ryppäissä! Ensin langon ja kihlattunsa ero (jota jostain syystä joudun selvittelemään, vaikka oon sanonuki jo, etten mitenkää jaksa siihen keskittyä, ku haluan vaan keskittyä itseeni ja oman kotini valmiiks laittamiseen), sitten toi vuokra-jupakka ja nyt sit vielä uus raha-asia [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Onneks ainaki noista kahesta ekasta pitäis päästä kohtuu helpolla, mutta toi viimenen on sellanen mitä oikeasti stressaan, koska se vaikuttaa sitten siihen, paljonko meillä on rahaa elämiseen ja laskuihin yms. Pitää vielä istua illalla alas miehen kanssa ja sumplia tarkkaan miten hommat oikeasti hoidetaan.

Candy: Joo meiä apteekissa on kanssa ne hiton TV:t!!!! Onneks tällä alueella ei asusta mun kavereitani pahemmin, että ei tartte ostoksiaan häpeillä,mut en mä siitä huolimatta halua nähdä mitä joku toinen on just ennen mua ostanu/ ostaa. Sais vähän pienempi näyttö olla. Tai sit ne on tullu, ku mummot ja papat valittanu, ku eivät näe mitä siinä näytöllä lukee.

Meillä ei vieläkään ollu mitää myrskyä [:(] Tai sit mä oon vaa koisannu onnellisena sen ohi. Mut edelleen on kyl painostava ilma, et en kyl uskois et oisin sen missannu.

Minzkuli: mihin päin Afrikkaa kaveris lähtee? Varota sitä, että luultavasti kaikki, mitä se on kuvitellu, on ihan pielessä [:D] Mäki sillon ekalla (toistaiseksi myös ainoan) Afrikan reissullani olin kuvitellu näkeväni kaikkee köyhyyttä ja kurjuutta ja muuta... no ei ollu sitten lähelläkään sitä mitä olin kuvitellu. Tosin köyhyyttä ja kurjuuta oli, mut ihan eri tavalla, ku olin ajatellu. TV:n ohjelmat antaa kyllä niin väärän kuvan noista maista ku vaa voi antaa.

Mut mä lähden tästä metsästämään pyykkitelinettä tuolta ostarilta. Eiköhän sieltä löydy.. meiä nykynen sanoo itteensä irti [&o]
 
heissunveissun!

Päivän teema meidän perheessä: EPÄITSEKKYYS ja toisten huomioonottaminen.
Kaikki miehet tässä talossa puhuteltu heti aamusta (..joo- myös aviomies..).
Mitäkö kävi? No, multa palo pinna ja en jaksa hetkeäkään sitä, että aina ajatellaan omaa napaa ekaksi. Voihan raskaushormoonit!![:D][:D][:D]
Eipä silti, mun milestä tähän maailmaan tarvitaan lisää epäitsekkyyttä ja avunantoa noin ylipäätään.
Veetuttaa, kun kaikki on niin mulle-mulle- kaikki-heti-nyt.

Purrille onnittelut tulevasta tätiydestä!
Aina parempi, kun noi fyrkkahommelit sumplii ajatuksen kanssa- ei tule sitten niin paljon ongelmia jatkossa.."ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot"- osuu kyllä oikeaan.

Mamma- Jeesus, mikä läppä!![:@]
Jotkut ihmiset ovat moukkia- eikä ne siittä muutu. Ja kenkuintahan on se, kun itse sitten kertoo, kuinka loukkaavana kokee moiset, saa nipo-huumorintajuton-akka-leiman[8|][8|].
Joten jättää asian silleen- ja vältää moisien mulkvistien seuraa tyystin.
Onneksi sulla ja miehelläsi on avioliitto kunnossa- se on tärkeintä!

Minzkulikin on sanonut suorat sanat- ihan aiheesta!
Ihana viikko sinulla kaikkine hemmottelujuttuinensa[:)][:)]

KELA: Täällä käsitellään kaikki kyllä ihan huippuvauhtia, muutoksetkin tulee parissa päivässä.
Meillä virkailijat oikein soittavat kysyäkseen tarkennusta johonkin lippulappuun tai kehoittavat tuomaan jonkun puuttuvan todistuksen asap, että saavat päätökset tehtyä.

Meikäläinen jatkaa olemista, kun kaupareissut pyörällä jo tehty ja mehut keitetty marjoista.

soon moro!
 
Hauskaa lukea näitä kela-valituksia [:D]. ONNEKS mun ei ole tarvinnut istua siellä tiskin takana enää muutamaan kuukauteen eikä tarvii istuakkaan ainakaan seuraavaan vuoteen [:)] (mikäli sinne edes takaisin haluan)

Täällä on kunnon sade vihdoinkin. Luvattua myrskyä ei kyllä näkynyt. Jos viettäisi tämän päivän siivoillen ja hilloa tehden. Ja pikkusille lähden ostamaan toiset vaunut [:D] jos on kaksi lykkääjää niin ei tarvitse aina niillä isoilla tuplavaunuilla kulkea.

Synnytykseen aikaa 5 päivää ja vielä on hermot pysynyt kasassa [;)]
 
Joo onneks tosiaan on viikkoja jo tuon verran, eli ei siinäänsä paniikkia. Mut kyllä tommonen pistää miettimään väkisinkin.

Purrille onnittelut tätiydestä! [:)]
Candy eihän toi oo mahdollista [:D], sain kyllä niin päivän naurut [:D]. Voi sua raukkaa [:)]

Onks monikin jo pakannut äippälaukun valmiiksi? Itsellä se jo suht valmiina, niinku kaikki muutkin hankinnat. Silti sitä miettii et onks varmasti sittenkään kaikki, ensimmäinen kun tulossa. No joo mä stressaan nyt jo ristiäisiäkin [:)]
Onkos teillä nimiä jo valmiina? Toi on semmonen aihe et itteensä rupee jo ahdistaa ku nimiasiat edelleen mietityttää. Sitä luulee läytävänsä jonku kivan nimen ja sit ku sitä rupee vääntelee ja kääntelee suussansa ei se sit ookkaan hyvä. Meillä tilannetta muuttaa vielä se et toisena nimenä tulee olla Matti, koska se tulee miehen puolelta perintönä monien kymmenien vuosien takaa. Joka toinen poikalapsi Matti ja joka toinen Tahvo. Mutkistaa huomattavasti omia mietintöjä.

Viime yönä oli vissiin ollu joku myrsky ? Itse nukuin kuin tukki eli ei mitään havaintoa. Heräänköhän mä edes vauvan itkuun kun en edes kauheeseen myrskyyn ollu herännyt. Mies ihmetteli et miten pystyin nukkumaan siin paukkeessa [:D]
 
Päivää!

Täällä on känkkäränkkäpäivä. En oo vielä aikaisemmin tän raskauden aikana saanut itkupotkuraivaripaniikkiahdistus-kohtausta, mutta aamulla se iski. Raha-asiathan sen laukaisi, mikäpä muu[&:]. Vähän itsekin pelästyin sitä tulvaa mikä aiheutu, kun vähän padot aukes. Nyt on silmät sitten punaiset, kipeät ja turvoksissa.

Hassu uni: näin yöllä sellaista unta, että PojanÄiti oli meillä keittämässä kahvia, sitten heräsin siis oikeasti, en siinä unessa, kävin vessassa ja menin keittiöön katsomaan onko siellä sitä kahvia[8|] No eipä tietty ollut ja kellokin oli jotain 2 yöllä[:D][:D]

Purri: Viime yönä patsastelin tuossa partsilla, kun tuuli niin kovasti ja innolla odotin vuosisadan ukkosmyräkkää. No näin 5 salamanvälähdystä about 10min. Yhtään jyrinää en kuulunut, enkä kuullut niitä loppuyönäkään. Aamuyöstä satoi, mutta nyt on taas melkoinen lehmänhenkäysilma[:@] Meillä ois kanssa edessä miehen kanssa oikein perusteellinen taloudensunnittelu, kun vaan jaksais alkaa, mutta ei millään huvittais[:@] Kauppaa vaan niitä tohveleita jollekin toiselle jos haluat, en tosiaan tässä taloudellisessa tilassa uskalla nyt ostaa mitään ylimääräistä[:@] Harmittaa..

Milamariaa: juu, ei tosiaan kannata välittää mitä muut sanoo, tai ajattelee, kun itse vaan voi tietää tilanteen oikeanlaidan. Jaksamista. Itsekin pikkukylästä kotoisin, niin tiedän, että siellä kaikki tietää kaikista kaiken ja useimmin muut tietää ne omat asiat paremmin kuin itse tietää.. Toivottavasti ei pahaa flunssaa tule.

Nyt valmistautuun kättärin reissuun.
Moro!
 
Kela: mulla ootatuttaa tuo äippäraha/vanhempainrahapäätökset sen takia kun  palkanlaskija laittaa puolenvuoden tulotiedoilla ja kelahan sitten hyväksyy äitiysloman alkamisesta edeltävältä kuukaudelta taaksepäin nämä tiedot eli heinäkuusta taaksepäin! ja sieltähän on vielä lisiä maksamatta, joten tiedot saa palkanlaskija laitettua kelalle vasta elokuun lopulla (kun vakkariporukka saa lisänsä aina vasta viimenen päivä), jos oikein ymmärsin.no, palkallinen jakso on onneksi ensin, joten sitten vanhempainraha-päätöksetkään eivät jää sinällään roikkumaan vaan ne sitten saadaan aikanaan kasaan haalittua.. mutta on tässä ollut opettelemista kyllä!
 
Noniin

Muutoma jyrähdys ja vettä kaatamalla koko aamun ja päivän. Kun tuolla facessa huhuilin auttavaa autoilijaa, niin ei kauan tarvinnu odotella [:D] Nyt on käyty työkkärissä, ja huomenna olen Virallisesti mammalomalla.Jiihaa!! Pojan oikojareissu tuli hoidettua ja nyt on aivan yliväsy...
Tirsat tekis poikaa, jos täällä saa nukkua kun teinit tuli kyläilemään. Josta tulikin mieleen, että pojan "ystävä" on ihan oikeasti enemmänkin [:D][:)] Riparilla tuo on alkanut,ja ihan on mukavan näköinen tytteli.Vieläkö tuo jäppinen tulisi sen kanssa kahden meille, vois vähän jutella. Ei Kuulustella, vaan ihan tutustumis mielessä[:D]

Saa nähdä tuleeko se luvattu myräkkä ens yönä. Elikkä nukun soffalla [&o]

Nyt tirsat..
 
nyt on maailmanlopun meininki ilmasta päätellen[:)]
onneks maha pitää ainakin mut maassa etten lennä parvekkeelta lentoon[:D]

Minzkuli: meillä on samana päivänä laskettu aika (16.9) huomasin kun kattelin vanhoja juttuja. nyt vaa jätskäämään kumpi ehtii ensin[;)]

on niin lössö ja levinny olo taasen että sapettaa....ihme kipujakin tullu tonne ihan alas (ei mun mielestäs suppareita) kun on pitkään ollu makuullaan ja yrittää kammeta ylös niin sillon oikeen vihlasee tuolta, auttaa kun "nostaa" mahaa ylöspäin . verta ei oo enää tullu mutta yritän rauhotella vähän siivous hässäköitä ettei vielä tupsahtas maailmaan. nyt kun oon asentunu niin et aikaisemmin tulee niin tietenkin se sitten menee yliaikaiseks[8D] oma olo sen verran kehno kuitenkin että ei jaksais enää montaa vkoo saatipa sitten kuukautta.

mulla on koko raskauden ajan ollut aika ajoin pelkoja siittä että lapsi ei ole terve[:(][:(] kaiki ollu ok , ultrissa ja muissa mutta silti aina jostain syystä masennun ajatukseen että jotain kummallista siellä on! unetkaan ei auta asiaa kun välillä syntyy jalattomia ja mitä lie ötököitä [:'(]

jeeps...täytyy mennä vaihteeks syömään..mies toi geisha levynkin [:)][:)]siis jälkkäriks
 
Piti tulla vielä teiltä kyselemään:

Onko teillä kenelläkään ollut koskaan enterovirusta? Minua pelottaa aivan tajuttomasti, että tämä olisi sitä.. Äitini sanoi puhelimessa, että taas ajattelen pahinta ja yleensä teenkin. Nyt on siis kurkku vaan ollut kipeä ja on todella heikko ja voimaton olo.
Minua pelottaa tällä hetkellä, että tämä tauti tekisi jotakin vauvalle [:(] Eli Lasi, kyllä sitä täälläkin pelätään ja ajatellaan. Alussa pelkäsin keskenmenoa niin paljon, etten uskaltanut kantaa kauppakasseja ://
Huomenna onneksi neuvola ja voin sieltä sitten vähän kysellä.
Vaikea ottaa rennosti, kun ajatukset harhailevat vauvan voinnissa, sydänpussintulehduksessa ja aivokalvontulehduksessa.
Voiko muuten neuvolassa saada lähetteen nieluviljelyyn?

Anteeksi vuodatukseni [&:]
 
Myöhemmin: Tulipas hysterisoitua itseäni aivan liikaa. Yli kymmenen aivastuksen jälkeen olonikin on parempi - samoin mieli [:D] [:D] [:D] Voi huhhhuh.
Tätä se on, kun ihmisen pitää ajatella ja pelätä aina pahinta.
 
torstaita!

Täähän on oikia juttutupa[:D][:D] Olipas harvinaisen paljon tekstiä taas suollettu[:D]

Eilen oli niin kaamee huimaus että jouduin soittamaan anopin noutamaan mut hallilta
kun en autoa kyennyt ajamaan.
Kävin matkanvarrella ostamassa suolapähkinöitä ja salmiakkia.
nyt on kova turvotus jo aamusta, mutta eipä ainakan huippaa[:D].

HAniMami Hih! just kun viimeksi valittelin kui se kaffe haisee nin pahalle... [8D]
Toivottavasti joku sulle sumpit keitti ja känkkäränkkä helpotti[;)][:D]
Kui meni kättärillä?

Onko Minzkulin uusi kuontalo nyt mamma-muotia[:D]?? Mitä kivaa sulla on vielä tälle viikolle?

Mamma sama tuon stressin laita, en jaksa kyllä yhtään. Vieraita jos on tulossa nin kattelen hetken ympärilleni ja totean " ok, paskaa on lattialla, mut väistelköön" Asiat on aika ihansama. Kun vaan pääsis kohta synnyttämään, muu on toisarvoista.
Ja meillä kanssa kamuilla joku kumma tapa letkautella tosta biologisuudesta... (vielä kun on jouduttu pettämisestä selviämään jotta tässä ollaan). Mut en jaksa sitäkään niin ajatella.[:)] Olkoot, Pah!

kaikalla on näköjään myrskynnyt ihan sisällä asti[8D][:D]
Joko on kundit ojennuksessa?

Voi vitsist tiko!!!! Ihan päiviä jo lasketaan. Kyllä menee yö-unet täälläkin. Stemppejä!!!!!

Milamariaa hih sua![:D][:D] olikin sitä tapaavaa aivastustautia sitten...

Mää lähen tyyppaan meijän uuden neuvolan joka on muuttanut uuteen ja hianoon paikkaan.
Illalla lähetään turkkuseen ajamaan ja hotelliin yöksi. perjantaina hotelliaamupala NAM!!! ja muumimaailmaan touhuamaan päiväksi.
Kuulemiin siis!! ja viikonloppuja jo nyt täsävaiheessa!!!
 
Takaisin
Top