EloliirumLaarumit

Kaika: Lainasin siskoltani kahden elokuvan dvd-boksin, jossa elokuva Ghost - näkymätön rakkaus (kai vuodelta 1990? [:D] Demi Moore mukana leffassa ja..). Ei ollut hirveän hyvä vaikka silloin joskus aikoinaan saanut hyvät arvostelut.
Ja sitten samassa boksissa kaipa tuosta Ghostista matkittu Just Like Heaven, jossa Reese Witherspoon ja joku kundi, jota en nyt muista. Minut sai tuo jälkimmäinen leffa hyvin itkemään, vaikka aika nykyhömppää olikin [:D]

Vauvan kiinnittymisestä/laskeutumisesta alemmas: Siis voiko sen kiinnittymisen huomata sillä, että näyttää ja tuntuu vatsa pienentyneen? Ihan outoa, tuntuu kuin puolet vatsasta puuttuisi [:D] Toivottavasti liittyy tuohon, ettei ole mitään vakavaa. Viimeksi neuvolassa sanoivat ettei ollut vielä kovin alhaallaa, enkä ollut mitään silloin vielä huomannut.
Eilen illalla myös tuntui outoa kipua tuolla ihan nivusissa ja en ollut aiemmin sellaista tuntenut? Toispuoleista? HmmHmm.
Tänään myös ollut selkäsärkyä aamusta, mutten erota potkiiko tuo pikkuinen sinne vaiko onko lievää menkkajomotusta..

Navan pullahdus: Minusta se on vaan söpöä, huvittavaa [:D][:)][8D]

Yöllä: Taisi vähän kiertää mahassa tai närästää, kun näin unta jossa selitin parille ihmiselle vaikeroiden että "Ihan varmasti on oksennustauti, kun on tällanen olo mahassa!" ja kun heräsin niin yyh, joo.. Oli huono olo, mutten oksentanut ja olo ei enää onneksi tuollainen. Maha pitikin kyllä nukkumaan käydessäni aika kummallista ääntä.. Suolet varmaan solmussa [:D]

Mm, minäpä pompin suihkuun ja sitten ajelemaan äipän luokse..

Helou, täällä taas hyvin nukutun yön jälkeen.

Ihan oisin valmis lähtemään synnärille, alkaa kyllästyttämään tämä kun joka päivä on kipeänä jostain kohtaa, eilen ei mennyt selkäsärky ohi koko iltana ja siihen päälle iski yöllä vielä supparit + polvikipu (lapsesta saakka ollut jonkin asteinen polvivamma..) Ihme että sain nukuttua, mutta niinhän siinä kävi kun unen päästä sain kiinni en irrottanut koko yönä[:D]

jennuska2: Täällä kans nautiskellaan ilmojen viilenemisestä, aah, kyllä sitä kuumuutta olikin ihan riittämiin

kaika: Juu tässä on pikkuhiljaa kaikki muut keinot käytetty ukon retaleen kans paitsi tuo kaffin kaataminen ja jonkun mainitsema kaulinkyyti..Ehkäpä kokeilen näitä seuraavaksi [:D] Olin kyllä puulla päähän lyöty kun tänäaamuna nousi omatoimisesti ylös ennen mua, mut olikin lupautunut kaverilleen muuttoavuksi. No käytti kuitenkin piskin pihalla ennenkuin lähti. Valtava (herkku)nälkä iski sun viikonlopun ruokalistaa lukiessa [:-] Taidanpa passittaa miehen keittiöön tekemään mulle jotain herkkuja kun palautuu muuttopuuhista.

Pojanäiti: Sairaalakassi vaiheessa täälläkin, kerran kiireellä pakattu kun neuvolasta lähettivät synnäfrille ja uhkailivat et osastolle saa jäädä.. Siinä ei sit paljo ehtiny ajatella mitä ottaa, nyt täytyis ajatuksen kans pakata. Pikaisia paranemisia sinne!!!

mammaliina: Minäkin kauhistelen navan pullahdusta[:D][:D] Napaa ei nyt kyllä enää kuukausiin ole ollut ollenkaan näkyvillä, joten tuskin se sieltä yhtäkkii pompsahtaa mut hyyyi jos tulis[:D]

Mielitekoja: Nyt oon viikonverran himoinnu vihreää breazeriä, kuivaa siiderii jne.. mmmmmm.. FaZerin sininen on myös maistunut kiitettävästi..tuoreet marjat..pirtelö....mmmm.... Haen kyllä kaappiin valmiiks tota breazeriä et saan sit palkita itteni..*kuola valuu*

Voi perserkki. Just olin saanu kirjotettua pitkän litanian asiaa teille ja sitten tää läppäri pimeni. [:@]

Täällä on lauantaiksi haaveissa käydä pyörähtämässä Jumbossa kattomassa Poliisin Päivää tapahtumaa ja ehkä vähän ostoksilla. Veikkaan kuitenkin, että jään kotiin oloilemaan, pyyhin pölyt, järkkään muutamat paperit, käytän ja huollan koiran, saunon, katson vähän leffoja ja nautin karkkipussista ja suklaalevystä. [:D] Ehken viimeisiä päivä, kun voi vaan olla kotona itsekseen ja koirakseen. Mies lähti kavereiden kanssa tuulettumaan ja tulee joskus iltasella.

Pippula: Olipa ihan näppärä kuulla, että lääkäri suosittelee käynnistystä. Ei tuo 3,7 kiloa mikään paha ole. Oliko siinä jotain ihan speciaalia syytä mainittu? Mietin vaan, kun kaikki (lääkärit, kätilöt, hoitajat ja alaa opiskelleet) on mulle sanonut, että nykyään on kuulema aivan normaalia, jos se muksu on jopa vähän päälle 4 kilonen täysaikasena.

Kaika: Senkin työmyyrä! [:D]

Jännä: Missä miehes selkäranka luuraa??? Vai että pitää saada levätä ennen lapsen tuloa. Itse häijyilisin jo ja kyselisin, että miten kontribuoi elämään kun vauva on tullut, jos ei nyt vähemmässä vaivan tilassa viitsi osallistua edes kodin ja koiranpennun huoltoon? [>:] Anteeksi - oon aika jyrkkä. [&:] Itse aikanaan äiteelleni(oli vähän vastarantaan ) sanoin kun tuon nykyisen noutajani hankin, että elä kuule huoli. Jos mulla ei ole aikaa, mielenkiintoa tai jaksamista tuota koiraa huoltaa, niin en kyllä niitä lapsenlapsiakaan sitten tee. [8|]

Issiaksesta kommentoin sen verran, että olin vikan vajaan viikon töistä pois saikulla, kun se istuminen pahensi mulla elämää niin, että en meinannut veskiin asti päästä. Tässä kotona kun on huilaillu pari viikkoa niin ihan eri meno taas. Elämä on paljon aktiivisempaa ja ihan muuta kun pelkkää istumista. Ei vaivaa enää. Tilalle on tullut liitoskivut sitten.

Linea on mulla ollut näkyvissä haileena piirtona navasta ylöspäin pari kolme viikkoa jo. Ihan kun olis jollain haaleella vesivärillä tai puukynällä piirretty. Myös arpia on ilmaantunut oikeaan alavatsaan. Outo paikka ja oudon paikallisesti. Toistaiseksi ovat ihan pinnallisia ja tulevat haalenemaan nopeasti. Toivottavasti eivät repsahda ihan tosissaan tässä vikan parin viikon aikana.

Kiinnittymisestä/laskeutumisesta kirjottelin tuonne neuvola puolelle eli täällä on poika asettunut asemiinsa. Milamariaalle kommentoisin asiasta vaan sen, että mulla se näkyy ihan ylävatsan laskeutumisena. On ikäänkuin enempi tyhjää tilaa tuossa ylhäällä tissien tuntumassa. Kyllä sä sen huomaat ihan kädelläkin kokeilemalla kun istut esim sohvalla vähän löhöävässä asennossa. Ja se paineen tunne alapäässä on jotain ihan uskomatonta! Kuseminen ei meinaa onnistua yhdellä kertaa ei millään. Eilen illalla toivoin salaa, että ai kun sais katetrin niin sais rakon tyhjäksi. [:D]

Ja suuri synti pitää tunnustaa! [:D] Ei ole sairaalakassin sisältöä vielä laitettu yhteen kassiin. [:D] Muksun vermeet on katottu ikäänkuin yhteen pussiin ja oma saniteettilaukku on valmiina. Kotiinlähtöä varten otan mukaan viime hetkellä sitten farkut, liivit, jonkun poolopaidan, hupparin ja rotsin. Omien kuteiden lisäksi pitää muistaa ottaa kännykän laturi, sen hetkinen kirja ja neulin mukaan ja napata jääkaapista hedelmiä. Jotenkin tuntuu, että meikkien otto osastolle on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kättäriltä kun lennätetään kotiin autolla 15 minuutissa (jos ei ole ruuhkaaika).

Alkaa kyllä olemaan semmoset lähtöä odotellessa tunnelmat täälläkin. Semmosta jonkinmoista jomotusta on ollut iltaisin ristiselässä ja sitä on tullut hiivittyä pitkin kämppää ja pyöriteltyä persettä millon mitenkin päin. Öinen vessassa ravaaminen alkaa kypsyttämään huolella ja olis se kyllä ihan jees, jos pikkupojan näkis jo viimein ihan livenä. [:)]

Lauantaita Matamit <3

Surku juttu, mutta isäntää en nyt saanutkaan kotio [&o] Täällä vietellään noita *sensuurista* olevia venetsialaisia, yhtä pommittelua [&:]
Koitan tuolle nuoremmalle keksiä jotakin mukavaa iltasella, mässyä,leffaa ja saunomista. Saattaa olla että kävästään kaupungilla, jos kaveri innostuu lähtemään. Siellä on jotain ohjelmaa...
Vanhemmalla pojalla on omat suunitelmat, kaverilla tortillaa ja paljua [;)] Mukava kun jonkun porukat jaksaa keksiä nuorilla kivaa tekemistä, ehkä taas itsekkin tästä kunhan saadaan arki vauvan kanssa rullaamaan.

Kävin eilen oikein pitkän kävelylenkin (samalla hain lähikaupasta suklaakuorrutetun kääretortun :P) Ei mitään apua, ei supparin supparia... Ja illalla oli taas aivan kauhia maratooni päällänsä, ei meinanu mukelo ollenkaan rauhottua, ja musta tuntui että kohta tulee peräsuolesta pihalle[:'(]

Jännä: Kehoita se ukkos lekurille, se on nyt syksy....

Kerroinkohan jo että sain kaverilta 2 ihunaa pientä hupparitakkia...taisin juu kertoa, vai miten se meni...Yhyy!Mä haluan mun aivot takasin!!Kuitenkin... [:)] Sellainen 3v pikkupoika ja 1v rinsessa kävi kylässä muutoma päivä sitten, ja nuo mukelot on oikeasti enkeleitä, siis olen nähnyt monen moisia vekaroita, mutta nuo kaksi vie sydämmen mennessään <3 [:D]

Nyt mä häivyn höpöttämästä täältä, ja koitan roudata nuo puhtaat pyykit kaappeihin,pukea vaatteita päälle ja lähteä hakemaan sitä mässyä ja leffaa illaks. Pitäs vissiin soitella sille kaverillekkin, että mitä meinaa... Haa! Se on Suunnitelma [:)][:D]

Viikonloppuja!!!

*muoks!* Saimme grillausiltama kutsun [:D] "Jeeeee!!" tuli pojalta [;)]

Huomenta! Kyllä- vasta heräsin[8|][8|][8|]

Elämä on ollut pelkkää syömistä, nukkumista ja pissaamista.
nousen sängystä tekemään jompaa kumpaa....
Tänään on jo pikkasen helpompi olo (kopKopKoputtaa puuta).
Kurkkukipu hellittää mut muuten on vielä aika heikkona.
voisin miettiä jopa kevyttä kauppareissua.

Tänään olisi ystävien häät,
mut taitaa olla niin että isäntä tekee siellä edustus pyrähdyksen
ja vie lahjat.
sit ollaan iltaa rennosti, kun poikakin menee yökylään.
Mutta tuskin mitään ihanaa romanttista iltaa tiedossa...

tulipas löysä ja ponneton viesti...
alko tekemään mieli karkkia...

Huomenta!
Kauhiasti tänne ehtii yhdessä päivässä juttua tulemaan, jos ei ehdi aktiivisesti seurata[;)]

Kaika: jännityksellä odottelen, että millaiseksi kroppa lähtee muotoutumaan synnytyksen jälkeen. Mutsi kertoi, että oli ottanut ensimmäisensä kohdalla vanhat farkut, mitä oli ennen raskautta käyttänyt synnärille mukaan, kun oli kuvitellut niiden mahtuvan heti päälle, mutta eipä ollut mennyt polvia ylemmäs[:D] Varsin mielenkiinnolla odotan sitäkin, että minkälainen maha on sitten heti synnytyksen jälkeen. En odota, että siitä mitään pyykkilautaa tulisi, mutta lähinnä sitä, että kuinka pullukaksi se jää, kun vauva on tullut ulos.

Purri: sitä tervetuloa kirkkoon- pakettia oon kerrankin odotellut innolla, että jos siinä olisi ollut tietoa, mutta yllättäen tällä kertaa sitä ei ole jostakin syystä tullut. Netistä oon jotakin selaillut ja miettinyt, että pidettäisiinkö kaste kirkossa, kun olisi mahdollista tuohon tuomikirkkoon päästä (kai, jos vapaata), mutta en oo vielä päättänyt, että olisiko kotona parempi. Ajattelin sen asian jättää sitten syntymän jälkeen ja kotona voi aina pitää, jos muualle ei pääse.

Minzkuli: täälläkin murehdin välillä, sekä vauvaa, että itseäni ja sitten miestä. Mitä jos jokin meneekin vikaan. Miltä tuntuu, jos vauvalla onkin joku juttu... Jne. Mies tosin sanoo, että kyllä sitä lasta rakastaa joka tapauksessa ja siihen haluan uskoa. Ja todellakin on hermostuttavaa, kun on tottunut siihen, että kaikki asiat on suunnilleen tiedossa etukäteen, pystyy aina valmistautumaan jotenkin ennen tapausta, mutta nyt sitten ei tiedä milloin ja mitä tapahtuu, eikä varsinkaan millainen olo on sitten synnytyksessä, synnytyksen jälkeen ja kuinka reagoi, jaksaa... Sektioimetyksestä: kummityttö syntyi sektiolla, kävin sairaalassa katsomassa 2. päivänä, jolloin tyttö jo innokkaasti söi tissiä+ imetys jatkui normaalisti yhden vuoden ikään.

Milamariaa: oikeassa oot tuosta hyvän olon -painosta. Liian laihana ahdistaa ja liian painavana samaten.

PojanÄiti: toivottavasti jo helpottaa sen lenssun kanssa! Sitkeää näyttää olevan.

Eilen oli jotenkin kiire päivä, vaikka mitään ei pitänyt tehdä. Vaari toi keinutuolin, joten nyt kaikki valmiina vaavin tuloon. Ja viikonloppuna en aio oikeasti tehdä mitään, muuta kuin maata, jos vaan osaisi. Vielä, kun irtokarkkeja jaksaisi hakea, niin olis kiva, mutta katsotaan nyt jos jaksaa. Aamulla nappaili kivasti alavatsasta ja selästä ja päätin miehen apua vähän kokeilla, niin se S- kokeilu veikin tällä kertaa polttelut pois[:D][:D], että tuskin sitä vielä mennään..

Rentouttavaa viikonloppua! heip!

Täällä kans väsy painostaa päällensä. Ukon kans menee hermo mutta sehän ei taida olla mitenkään uutta...(?)Ei se mitään oo tehnykkään, muuta ku muuttanu rytminsä niin että mie kun valvon niin se nukkuu ja toisinpäin, tai niin että ennen kahtatoista ei varmasti nouse ylös vaan vaikka sitten rötvää sängyssä (nytkin kuuluu miten uutta puhelintaan naputtelee!) muttaku ei oo kuulema vaan tekemistä ja se on kyllä totta ja se potuttaa muakin. Voi vattulainen kun se pääsis ees pariksi viikoksi töihin lomautukselta....Kai mie kohta alan taas imuroimaan. Viime yön oli tupa täynnä vieraita (sisaruksia) äiti ja isäpuoli olivat hotellissa ja kun aamulla tulivat nii kerpele että näin punasta kun eivät ottaneet kenkiään pois ajalsta ja ulkona vielä tommonen paska tihkusadekeli! [:@][:@] koita siinä sitten nätisti vihjailla että EI PERKELE tartte eteistä pitemmälle kävellä jos ei jaksa ees vieraissa kenkiään riisua!...

Miehenkin olis tänään pitänyt työporukan kanssa lähtiä laivareissulle ja oikein oon koittanu sitä viikon sinne työntääkkin(alkas olemaan viimenen hetki käydä jossain tuulettumassa) mutta ilokseni ilmoitti ettei aio lähtiä, koska kotiin tulo menis sitten su-ma väliselle yölle jonnekkin kahteen asti ja MEILLÄhän on se synnytystapa-arviointi ma aamuna 8.50 [:)] tuo kyllä lämmitti sitten taas mieltä ihan jonkin verran....

Eilen leivoin taas pullia, ja laitoin kaikki pakastimeen ettei vaan tuu syötyä niitä itte [:D]

[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]Mulla on ollu maha sekasin nyt pari päivää... piereskelen iha  urakalla ja käyn pöntöllä yrittämässä välissä jotain onnetonta ja sitte ku suvaitsee tulla niin on varpusparvi pöntössä [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] kai nää on sitten näitä loppuraskauden ihanuuksia....

Ystävältäkään eivät vielä käynnistelleet synnytystä eilen oli kyllä kauan polilla kun lekurit miettivät että mitenpäin tekis [:)] lopulta tulos oli kuitenki se, että paikat saisivat olla käynnnistystä ajatellen vielä vähän kypsemmät. Parille sormelle auki ja paikat pehmentyneet. ens viikolla sitten yliaikaiskontrolliin ja katotaan mitä siellä päättävät, painoarvio oli nyt kuitenkin kuulema 3,8kg. Täällä jännittelen heidän puolestaan sitten ihan urakalla [:)][:)][:)]

Mies nous ylös.... Mie taijan mennä päikyille puolestani!

Oikein hyvää ja rauhallista viikonloppua mammoille [:D]

Voooooiiii, pakko tulla niiskutteleen....

Tuli maaaaaaiiiilllmaaaaaaaannnnnn iiiiiiihaaaaniiiiiinn pikku merkkari meijän pojasta[:D][:D][:D][:D][:D]
On menossa ystävänsä merirosvosynttäreille... Niiisk... laitettiin huivia päähään ja risaa teepaitaa, mamman vanha punosvyö ja miekka lanteille, isältään sai vielä nahkaisia rannekoruja ja pääkallorihkamaa.
Poika oli rinta rottingilla ja halus poseerata kamerallekin. Lähtivät juuri iskän kanssa, kummatkin silmät säihkyen!!!
Juhlat alkaa vasta monen tunnin päästä, mutta poika halusi ehdottomasti jo olla peloton merirosvokapteeni!!!
Menee siis mummolaan nyt ja sieltä sitten pileisiin illalla.
Voi vitsit... nää tälläset pikkuasiat tekee elämästä niin elämisen arvosta, eikä paljon lenssut vaivaa...[:(][:(][:(][:(][:D][:D][:D][:D]

http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2010082612245810_rb.shtml

lukekaas toi artikkeli .... ihan tuli kyllä tippa linssiin! [:(][:)]

Celina: En mäkään oo vielä sairaalakassia pakannu[:D] En jaksa paneutua sen pakkaamiseen jotenki ollenkaan.. Luulen, et sanon sit vaa miehelle et tuo tullessaan jotain vaatetta mulle.. Ellen sit löydä jostai kaapin perukoilta jotain isompaa kassia, mitä ei tuu muuten käytettyä, ni saan sit valmiiks sinne...  Ja mä en kyl ainakaa mitää meikkejä mukaan ota.. Pärjään oikein mainiosti ilman niitä. Vauvan vaatteet on valmiiks katottu, mutta ei pakattu[:)] Toisaalta, mä nyt jätän aina muutenki kaikki "viimeseen iltaan" et voi olla et rupeen suppareiden yltyessä pakkailemaan kamoja[:D][:D][:D]

HaniMami: Kui se Kirkko-paketti ei oo vielä tullu? Meille on tullu aina jonku kahen viikon tai kuukauden sisällä ku ollaa muutettu [:-] Tai sit ne luulee et ollaan joko himouskovia tai mahdollisia käännytettäviä [;)][;)] Mut kannattaa vähän etukäteen soitella, et mikä on tilanne Tuomiokirkolla sit ristiäisten aikoihin [:)] Osaat sit varautua tilanteeseen, ettei ihan täys yllärinä tule. Mä aattelin pakottaa ton miehen vähän keskustelemaan ristiäisistä, et jos saisin vaikka ens viikolla vähä varailtua päivää ja salia, ku en kotosalla välttämättä halua niitä juhlia pitää.. Tietty jos ei muuta mahdollisuutta ole, ni sitten pidetään.

Viime yönä tuli juostuu vessassa tunnin välein.. Tähän mennessä oon juossu 2-3h välein.. Ja onhan toi maha laskeutunu kuulemma "selvästi".. näin kaveri väitti, mutta en sit tiiä.. Ei ainakaa selkeesti rakkoa paina, vaan mun kroppa edelleen kuvittelee olevansa kameli ja kerää sitä nestettä varastoon [>:]

Mä oon muuten huomannu, että saan suppareita aina teen tai kahvin jälkeen? [8|] En oikein ymmärrä mikä siinä on takana, mut on vaa kiva, ku aamulla juo kupin teetä, ni johan alkaa supparit jylläämään hetkeks. Ei ne yleensä kovin kauaa kestä, mutta kuitenkin...

Seesteisyys on ollut valloittava viimeiset pari päivää.. Aivan liian tyytyväinen olo [:D]

Laskeutuminen: Jooh, ehkä vähän täällä siltä tuntuisi.. Varmistuu sitten seuraavaan viikon neuvolassa [:)] Pissaaminen ei ole tuntunut onnistuvan kunnolla pitkään aikaan muutenkaan [:)][:D]

Purri: Täällä myös kahvi ja tumma tee teetti sellaista.. Siksi vaihdoin silloin jo raskauden puolessa välissä kahvin normaaliin teehen ja siintä vielä vähän laimeampaan vihreään teehen. Kylässä juon kyllä vielä mustaa teetä ja sen kyllä huomaa sitten heti, kun vetää maha pinkeeksi [8D]

PojanÄiti: Oii [:)]

Mamma_76: Minä itkin tuota jo yhtenä päivänä[:(][:D]

Otin tänään jo yhden numban ylös, jonne ajattelin soitella vauvauinnista... Siis syntymän jälkeen vasta soitan.. Saattaa kyllä olla ettei mahdu ryhmiin, kun joissakin paikkakunnilla ihan kiven alla ne ryhmät joihin mahtuu.

Ja nyt vielä ulos nauttimaan syksyisen märästä säästä [:)]

Sunnuntaita mammukat [:)]

Milamariaahan se oli joka puhu vauvauinnista, mekin ollaan otettu vähän numeroo jo ylös, ajattelin et mahdollisesti liityttäs pikku delfiineihin [;)] Saas ny näkee miten aika antaa periks ja toisekseen se on kamalan kallista touhua mun salikortin (60e/kk) lisäks. Sinne vissiin pitää sitäpaitsi nois delfiineis olla kaksi aikuista vauvalla mukana, en oo ihan varma tuosta mut ainaki maksu on kahdesta aikuisesta vauvan kanssa. Ois kyl huippu kivaa!
Onko teistä jo lapselliset käynyt vauvauinnissa? Kokemuksia?

Täällä on nyt sairaalakassi pakattu, tosin sielt uupuu vielä kylpytakki plus sellai kamat jota tarttee vielä ennen lähtöö. Miehen pitää ladata vielä videokamera ja ottaa omat kamat ni sit ois kaikki. Tuossa se ovella jo kyköttää [:D]

Supistuksista: Niitä on ja ne meneekin nopsaa ohi, tosi epäsäännöllisesti tulevat ja menevät mut melko tuntuvia jo kyllä ollut jonkun aikaa. Mieskin on tänään jo yrittänyt auttaa kahteen kertaan yhellä niistä S:stä [:D] Kuvitella, ja ei niin mitään kun hetki vaan sen touhun jälkeen vähän menkkakipuiluja ja menneet ohitte. [:@]

Mamma_76: Juu minäkin tuota nyyhkyttelin yhtenä päivänä kun joku oli linkittänyt faceen [:(] aika hurrrja juttu.

Piia84: minunkin miehen piti tänään lähtee ulos tuulettuu työkaverinsa läksiäisiin, hänkin alkoi himmailee vaik kovasti sanoin et mene ihmeessä, seuraavaa kertaa nyt ei sit tiedä. Hän ei "uskalla" edes autoillen lähtee jos meille tulee lähtö [:D] Aika sulosii noi miehet [:)] Kyllä niitäkin alkaa jo jännittää vaikkei sitä niin myönnäkkään, ainakaan meillä.

Minun napa on kyllä jo pullahtanut täysin ulos uomistaan, mikään ei enää sitä vaatteiden läpikään peittele, nolostus [8|]

Tuleeko muuten teillä muilla syönnin jälkeen vähän niinkun supistuksia? alkaa sillai jomottelee vannemaisesti vatsaa mulla, pakottaa melkein pitkälleen ja niinkään ei o hyvä olla? ikävä tunne [:-]

mut nyt meen taas nyhjää tonne miehen kaikkuun, ihana koti päivä ollut mitä nyt nopsaa käytiin kävellen lähikaupassa, hyviä illanjatkoja! [:)]

Viikonloppuja kaikille mammoille!

PojanÄiti: Voi kun merirosvonne kuulostivat ihanilta! Nuo on ihan ehdottomasti tähtihetkiä!

H1987: Voi mikä juttu - voi vain kuvitella vanhempien tunneskaalan. Sitä en vain ymmärrä miksi lääkäri ei halunnut tulla kommentoimaan, sillä tämmöisessä, selittämättömässäkin, asiassa on mielellään väärässä.

Vauvauintia on täälläkin harkittu, tosin voi olla, että kääntyisi Salon suuntaan enemmin, sillä Lohjalla on aika omanlaisensa kuviot. Jotenkin tuli olo, että hinta-laatu -suhteessa Salossa saisi enemmän, mutta nähtäväksi jää.

Meillä vielä odotellaan, kaikessa rauhassa että "Helmi" olisi tuloillaan. Tänään on ollut hyvä päivä, nostimme juures- ja vihannessatoa, kävimme koirien kanssa lenkillä, leikkasimme nurtsia ja laitoimme puutarhaa syyskuntoon samalla inspiroiden jo tulevia kevätistutuksia. Naapurin kanssa vaihdettiin vihanneksia ja juoruja. Nyt odotellaan saunan lämpiämistä - voi ihanuus. Huomenna olisi tarkoitus nousta tammasen selkään ja käydä häntä hellimässä vuorostaan.

Onkos muiden sukulaisilta mennyt jo yöunet? Siskoni perheessä oli sisareni synnyttänyt unissaan koko yön ja miehensä oli kurkkinut kännykkäänsä, että joko tulee viestiä. >0D Yritimme kovasti toivotella kauniita unia tuleville öille.

Voikaahan hyvin ja jännitellään taas ensi viikkoa, joko meistä joku saa nyyttinsä kainaloon... <3

Celina: Muksu on nyt tällä hetkellä 38 viikon täyteen tullessa se 3700 g, JOS se on kasvanut samassa vauhdissa kuin viimeksi, pariin viikkoon ei ole mitattu. Mutta siis hänen kasvunsa on koko ajan kiihtynyt, sokerivauva kun on, ja ollut joka mittauksessa uudella, isommalla painokäyrällä. Alkuaan oli vähän pienempi kuin keskipainoinen vauva. Lasketun ajan kohdalla olisi sitten jo vähintäänkin 4½-kiloinen ja jos menisi yliaikaiseksi, niin todella iso. Etenkin insuliinihoidettujen äitien sokerivauvoilla on myös riskejä painosta riippumatta ja nämä riskit lisääntyvät radikaalisti lasketun ajan jälkeen; hapenpuutetta, istukan vajaatoimintaa, ahdinkotilaan joutumista, lisääntynyt hätäsektioriski, hermovaurioriski, kohtukuoleman riski. Ilmeisesti lasketun ajan jälkeen syntyneillä sokerivauvoilla sektioprosentti on 40% eli aika iso. Ilmeisesti se on ihan tavallinen hoitolinja, että vältetään mahdollisia riskejä niin, ettei päästetä yli lasketun ajan. Varsinkin kun kasvu voi pahimmillaan olla täysin hallitsematonta loppua kohden.

Sitä en tiedä, millaiseksi arvioivat lantioni ja että minkä kokoinen sieltä mahtuu, kun siitäkään ei mitään sanottu muuta kuin, että "tällä hetkellä on riittävän tilava". Itse oon ihan tyytyväinen tuohon takarajaan, ja toivon että jo sitä ennen syntyis, kun kuitenkin kokoa on tarpeeksi ja muksu ainakin pirteä.

Tänään: Hirveä aamupahoinvointi ja muutenkin tosi paha ja väsynyt olo. Puoli viideltä iltapäivällä alkoivat kivuliaat supistukset 10 minuutin välein ja hirvee paleluhorkka. Mies kävi jossain vaiheessa ja totesi, että tunnun kuumeiselta. Otin panadolia ja palelu tasoittui ja supistukset tulevat nyt harvemmin, noin 20 minuutin välein. Olo on tosi kurja ja jotenkin tukkoinen, varmaan flunssa iskemässä. Tunteet vähän sitä negatiivista laitaa, itkenytkin oon tänään ja säälinyt itseäni mm. tulevan yön takia, kun saa yksin taas tarkkailla vointiaan ja arpoa, että pitäiskö lähteä vai ei. Erillään asumisemme nyt sitten edelleen jatkuu, ja yhteen kämppään pääseminen on taas siirtynyt hamaan tulevaisuuteen. Vähän katkerakin olo ja huono omatunto siitä, että tässä vaiheessa ei kuuluisi miettiä muuta kuin vauvaa, synnytystä ja sen pienen nyytin olosuhteita kotona, ja kuitenkin kaikki muut vaikeudet varastavat ajatukset, fiilikset ja energian. Yksi tuttu sanoi mulle, että voisihan se olla huonomminkin. Että voisit olla kuumalla aavikolla yksin synnyttämässä. Eipä tosiaan lohduttanut näissä fiiliksissä.

Ja pitäis siivota mut ei nyt kykene. En kehtaa jättää tänne näin hirveetä sotkua, kun äitini on tulossa tänne sit kun mennään sairaalaan ja hän on _hyvin siisti_ ihminen. Pelkät pölyt nyt vielä menis, mutta kaikki nää lainehtivat tavarat.

EDIT: Avauduin illalla oikein kunnolla miehelle huonoista fiiliksistäni ja peloistani, että kuinka pärjätään ja itkin itseni tyhjäksi. Siihen loppui sitten supistusten säännöllisyyskin. Mieli jo parempi ja jotenkin positiivisempi, vaikka taas heräsin aamuhorkkaan ja pahoinvointiin. Ehkä tekee hyvää joskus vähän rypeä, se puhdistaa. Yleensä kun olen vähän liiaksikin pärjääjä. Sain kuitenkin nukuttua 3-4 tuntia yhtenäisesti, joka on tosi paljon verrattuna viimeisiin päiviin ja viikkoihin. Tässähän on melkeinpä virkistynyt olo! Vielä kun saisi pariksi tunniksi nukahdettua uudestaan, ehkä onnistuu!

Sunnuntai!
Taas yksi viikko takana ja syyskuu aivan ovella[8D]

Pippulalla tuntisi kanssa h-hetki lähestyvän[:)] Ja asioilla on tapana järjestyä. Varmasti on jännittävää odotella yksin ja kuulostella, että milloin pitäisi lähteä. Ei miehesi voisi olla esimerkiksi puhelimen päässä, että voisit soittaa hänelle, sitten kun tuntuu siltä, vaikka öiseenkin aikaan? Ja hyvä, että sait miehelle purettua tunteita! Viime synnytysvalmennuksessa sanottiin, että muutamaa päivää ennen synnytystä naisen mielialat alkaa vaihdella rajusti laidasta laitaan[;)]

PojanÄiti: varmasti teillä oli hurmaava merirosvo[:)]

Vauvauinnista: ollaan jo miehen kanssa päätetty, että mennään ainakin ensi kevääksi. Siitä tulee sitten meidän yhteinen harrastus. Todennäköisesti sinne pikku delfiineihin yritetään päästä. Niihin pitää kuulemma ilmoittautua jo heti syntymän jälkeen, että pääsee sitten, kun lapsi on vähintään sen 3kk ja painaa min 5kg. Ajattelin, että tammikuussa olisi kiva aloittaa, kun silloin todennäköisesti vauva on jo riittävästi kasvanut.

Purri: Taidan tosiaan jättää ne ristiäissuunnittelut myöhäisemmäksi, kun miehen äiti toimii kastepappina, niin täytyisi ensin selvitellä, että koska hän pääsee tulemaan jenkeistä tänne ja sitten sen mukaan vasta voisi varailla paikkoja. Kaikista yksinkertaisin ratkaisu olisi pitää ne kotona, niin ei tarvisi miettiä kuin jotkut yksinkertaiset kahvitarjottavat. Saatan soitella sitten, kun teitää tarkemman ajankohdan vielä kirkolle ja kysyä, että onko vapaata, jos sattuu olemaan.

Juu.. mielialan vaihtelut. Sain eilen totaalisen itkunaurukohtauksen. En ole koskaan saanut sellaista. Mieskin oli vähän ehkä hädissään, kun oikeasti nauroin ja itkin samaan aikaan. Hah.. sellainenkin virkistää välillä.[:D] Kaksi yötä oon nyt nukkunut kuin tukki ja on ihan erilainen olo kuin pitkään aikaan. Jotenkin sitä on ollut sellainen turbovaihde päällä monta viikkoa. Nyt todellakin tekee hyvää vaan yrittää rentoutua, mutta tällä luonteella tässä sohvalla istuminen vaan hermostuttaa, pakko vähän puuhailla joka päivä jotakin.

Nyt päivän lehden kimppuun, SeOn MoRo!

Huomenta!

Voi kurjuus Pippula, mä en oikein tiedä, mitä sanoa tohon teidän tilanteeseen[:(][:(]
Onko miehesi tullossa synnytykseen?

Maya_L on kanssa ahkeroinut siellä!
Mulla olis vielä kasvimaan laitto syysteloille..saa nähdä jaksanko[8|]..

Onnittelut, Pilpa, sairaakakassin pakkaamisesta!
Enää olis se synnytyksen käynnistyminen[;)]

Purri, täälläkin on vatsa laskeutunut ja on siitä yksi hyöty; voi syödä isompia annoksia[:D]

piia- Toivottavasti tänään on parempi päivä!

Saitko jännä herkkuja?

Tänään pidetään rentopäivä- pensasaidan leikkuuta ja (ehkä!) kevyt treeni..
Eilinen sauna ja muu rehkiminen ei vaikuttanu mitään mihinkään..
Tosin tokaisin päivällispöydässä, että tiistaina alkaa tapahtumaan ja vauva syntyy ke-to[:D][:D]
Miehelle tuli kiva ilme[:D][:D][:D] rassukalle tuli jo hätä..että aijaa..ihan tosi...huh..
Nooh- se on hyvä pitää miestä varpaisillaan[;)]
Mutta nyt--> sunnuntaibrunssin tekoon[8D][8D]

Huomenta/Päivää!!

Taas on yks viikko täynnä, ja huomenna Maanantai. Syyskuu lähenee!!! [:D]

Jännä: Munkin on tehnyt mieli tuota breezeriä, nimenomaan vihreetä... :P Mutta uskonpa että mieliteko muuttuu kuumaan minttukaakaoon syksyn aikana.[:)]

Suppareista: No joo, on ja ei ja plaa,plaa! Nyt alkaa olemaan sellanen "ihan sama"- olotila.

Pispis: Niinku joku mainitsi, että pissaaminenkin on jo työlästä. Niin tuntuu olevan täälläkin, kauhia hätä ja pissa tulee liruttamalla, sitten vähän kun menee etukenoon, niin saa suurinpiirtein rakon tyhjäksi. Valtavien pierujen kera [:D][:D][:)]

Pippula: Voi Sinnuu!! Voima Halitusta...Kylläpä on kurja tilanne teillä.[&o]

Miehet: Toivottavasti kaikilla olisi tänään hyvä päivä ukkojensa kanssa...(toivossa on hyvä elää [;)])

Sukulaiset: ja niiden yöunet ei vois vähempää kiinnostaa [:D] Kurkkuani myöden täynnä koko sukuani, ja muutomia ukkoni sukulaisia. Eipä nekään ajattele,että saattaisin kaivata nyt rauhaa, enkä missään nimessä tyhmiä kysymyksiä. Joihin oma äitinkin on hurahtanut [>:] Viesti jonka sain muutoma päivä sitten oli taas yliveto mutsilta. "Joko olet synnyttämässä, mistä saan tietää kun olet lähtenyt laitokselle,mikä on vointi?" HALOOO!!!
Laitoin ihan ehkä vähän ilkeestikkin:" Täällä voidaan mainiosti, synnytän sitten kun synnytän, ja ilmoitan VASTA kun on syntynyt" [:D][:D]
Molemmista aikasemmista, olen ilmottanut äiteelleni että nyt tuli lähtö, ja tämä soitellu jatkuvasti laitokselle...Kuvitelkaa kun olette todella kivuissanne, niin äiti soittelee tunnin välein ja kysyy:"Joko nyt, mikä on tilanne?" [:@][:'(][>:][:-] Nainen joka on punnannut mut ulos, ei järjen hiventäkään...[&o] Nyt päätin että muutomalle laitan viestiä (ystikselle) että nyt lähden, mutta muille vasta kun mukelo on syntynyt.- Saan rauhassa edes synnyttää,saakeli!!

HaniMami: Vai mielialat menee laidasta laitaan.. Hih! Mulla on mennynnä laidasta laitaan monta viikkoa[:D]
Menettäsin uskoni naperon syntymään, jossei olis 100% varmaa,että jossei tule 3 viikon sisällä niin käynnistetään [;)]

Venetsialaiset meni kaverilla grillatessa, iltasella käytiin kuuntelemassa agentsia torilla ja yöllä ajeltiin katsomassa meren rannalla mökkien ihanaa kynttiläloistoa[:)] Poika oli tosi väsynyt, minä kipee ja väsynyt. Mutta nyt taas ei mitään... Jospas alkais touhaamaan taas jotakin...meibii,tai sit nou [;)]

Hyvää Sunnuntaita Kaikille!

Pst. Aika vähenee[;)][:)]

Mamma_76: Tunnistan tuon tilanteen kun haluaisi olla rauhassa, varsinkin sairaalassa, jonkin tilanteen keskellä. Viime marraskuussa kun olin sairaalassa sen päänvamman takia, sanoin osastolla heti, etten halua että puh.numeroa saa antaa kenellekään muulle kuin miehelleni. No, sepä olikin annettu lanko-miehelle, äidille jne. kun olivat perustelleet ja puhuneet ummet ja lammet puhelimessa. Kävin sitten yhden puhelun jälkeen, letkuihin kytkettynä raahautumassa hoitajien koppiin ja tuumasin, että nyt se s***n puhelinumero kytketään pois päältä / miulle EI saa tuoda puhelinta / en ole mitenkään päin tavoitettavissa - vaikka siellä soittaisi Joulupukki. Sain kauheat motkotukset jälkeen päin perheeltä, mutta tuumasin vain, että kun puolet päästä on muussina ja varsinkin kuulemisen kanssa ongelmia, niin se ei vain ollut ensimmäinen asia huolehtia - että muut saavat kiinni ja höpöttää niitä näitä, josta vastapuoli ei tajunnut puoliakaan. >0D Olen aina ollut astetta erakoituvaa sorttia.

Lähtemisen kanssa tulee koko aika kyselyitä niin perheeltä kuin ystäviltäkin. Olen hyödyntänyt "lärväkirjan" maailmaa ja päivitän statuksia, jotta ymmärtävät että elämä jatkuu täällä aikalailla kuten ennenkin, yhtenä kappaleena. Auta armias, jos en muista päivään päivittää...

Toisen siskoni ja tulevan kummituksen kanssa meillä on sellainen inside-joke, joka kumpuaa rakkaasta harrastuksestamme, ratsastuksesta. Näin YouTubessa ratsastusharjoitusohjaus-videon, jossa tarkoituksena on saada ratsastajat rentoutumaan palleasta ja näin myötäämään hevosen liikettä. Jenkkiläinen ohjaaja selittää lavealla murteellaan; " - kun tulette kulmaan ravissa, kulman kaaressa lausutte UGH! - niin, että pallea tyhjenee, istunta syvenee ja myötäys kasvaa..." . Ratsukoita on 5-6 ja jonossa kun mennään niin ko. kulmassahan kuuluu; " UGH-ugh-ugh-ugh-ugh..." - kukin vuorollaan. Ihmiset kun ovat astetta vieraskoreita, niin osa ei uskalla laittaa ääni-hengitysharjoitukseen sellaista voimaa, jota pallean tyhjentäminen olisi vaatinut, joten ohjaaja paapattaa hetken, usuttaa ratsukot uudelleen liikkeelle komentaen fokusoimaan riittävästi uloshengitystä ja mahdollisesti ääntä. "UGH-UGH-UGH-UGH-UGH..." Nyt saadaan jo useammalla riittävä myötäys, mutta yhdellä oli hieman noviisi-hevonen ja täti päättää antautua harjoitukselle, ratsastaa kulmaan - "UGH!!" - hevonen lähtee kuin tykin suusta, kun sen verran tyhjentävästi ratsastaja äänteen sanoi. Jep jep, istunnan syveneminen = eteenpäin ajava apu - onneksi olivat kokeneita ratsastajia ja hengitys-rentoutus-harjoituksena toimi kokonaisuudessaan, sillä niin hyvät naurut porukka siitä sai.

Miten tämä sitten liittyy omaan lähtööni? Olen vetänyt molemmille, siskolleni ja tulevalle kummitukselle, valmennuksia ja mm. tätä esimerkkiä apuna käyttäen olemme pureutuneet hengityksen merkitykseen istunnassa. Joko hoen kentällä; "Hengitä, älä jännitä palleaa ja istu syvälle kankkuluille..." tai hieman lyhennettynä; "Ugh!" - ja yritän toki näyttää mallia (tällä masun mitalla) pallean tyhjentämisestä. He kuittailevatkin allekirjoittaneelle, että kohta sitä saan palleaa tyhjennellä, joten tuumasinkin, että taidan laittaa lähtötohinoissa (jos muistan) FB-päivitykseen vain "UGH!" - tietävät siitä sitten mistä on kyse... ;0)

Aamupäivää!

Venetsialaiset tosiaan vietelty ja Kaika sain herkkuja, vieläkin närästää eilisen napostelut kun piti taas pikkasen vetää överiksi. Saa taas kurkistella otsikoita mitä on sattunut tämän vuoden pommituksissa, tuossa läheisellä skeittipaikalla oli eilen varmaan 10 ala-asteikäistä rasavilliä pirpanaa + järkyttävä kassillinen pommeja... Katsoin siinä ohimennen sitä menoa kun olivat ihan villissä, kenelläkään ei mitään suojalaseja, kaikki ihan vieressä kun pommit räjähteli, heittelivät niitä miten sattuu miltei toistensa päälle jne, miehelle tokaisin et tosta ei varmasti hyvää jälkeä tule.

Pippula: Voimia ja tuhannesti jaksamista sinne. ikävä tilanne on....

PojanÄiti: Varmasti komea pikkumerirosvo teillä[:)]

Celina:  Äläpäs muuta sano, eri asia olisi jos tämä olisi muutaman päivän jatkunut rötvääminen mutta monta viikkoa (yli kuukausi) ollaan menty samalla linjalla ja on puhuttu nätisti ja vähemmän nätisti ja kerrottu etten jaksa jne, auttoi tasan 1päivän ajan ja unohtui koko juttu. Ja Mamma ei kuulemma ole tästä syksystä tällä kertaa kiinni, eikä kuulemma mikään oo muutaku et koittaa levätä ennen vauvan tuloa....... Ensviikolla uus yritys ja koittaa muistuttaa mieleen nuita keskusteluja sit sen kaulimen voimalla jos muu ei auta[:D]

Kipuiluja: Muutaman päivän ajan tosi jännät olot menossa, ihan erilaista kipua kuin ennemmin ollut. Järkyttävää painetta ottaa vähänväliä peppuun, tuntuu et perC räjähtää [:D]

Milamariaa
: Vauvauintia täälläkin suunniteltu mut vielä ei mitään selvitystoimenpiteitä asian suhteen et miten täälläpäin menee, eiköhän tässä ehdi [:D] Nauti seesteisestä olosta täysillä, täällä seesteisyys tuntuu olevan välillä aika kaukana[:D][:@][:(][:)]

Sukulaiset: Ovat ymmärtäneet jättää melko rauhaan meidät, äipät soittelee ehkä 1-2kertaa viikossa ja siinäpä utelut miltein on, aah jotain positiivista[:D]

Ja asiasta kukkapurkkiin. Semmoset viljapussit mikä lämmitetään esim kipeän selän päälle. Ajattelin että voisin väsätä sellaisen ja koklata onko apua tähän mun selkään, mitähän viljaa sinne sisälle tulee?

Takaisin