EloliirumLaarumit

SSS-upseerin väliraportti tehtävältä toivottavasti ei ihan mahdoton. [:D]
 
Tehtävän suorittaminen aloitettu määrätietoisesti vihollista painostamalla. Kuluneen viiden päivän aikana taloudessa on suoritettu muun muassa imurointia, vessojen pesua, pölyjen pyyhintää, saunomista, rikkaruohojen kitkentää, ruohonleikkuuta, pihan lakaisua, koiran ulkoilutusta - ja tietysti sitä ihteensä... [;)]
 
Erinäisiä supistuksia, menkkamaisia kolotuksia, kovaa paineen tunnetta sekä polttavia selkäsärkyjä kera puuskutusten on havaittu. Sunnuntai iltasella oli jo selviä merkkejä vihollisen moraalin heikkenemistä. Supistuksia tuli 5 - 7 minuutin välein parin tunnin ajan. Kun sitten tuntui, että heikkenee, niin piski naruun ja pihalle pikamarssille pariksikymmeneksi minuutiksi. Pinkeenähän siinä oltiin hyvän aikaa, mutta ei valitettavasti homma lopahti siihen.
 
Tällä kertaa siis taistelu hävitty, mutta se sota on vielä voitettavissa.
 
Huomenna (hinnalla millä hyvänsä) Helsinkiin kavereita moikkaamaan ja syömään tapaksia. *kuolaa niin maan perkuleesti*
 
Celina: Ihana sotasuunnitelma sulla ollu [:D] Rupee viel jynssää kylppärin laattoja (jos teil on), ni varmaa auttaa [;)]

Mä taisin aikasemmin mainita siitä, et teen tai kahvin juominen alottaa mulla supparit? Noh.. eipä oo toiminu nyt pariin päivään... Mut nyt kahtena iltana on jotai holahtanu pöksyihin sillee, et on päälihousutki ollu märkänä.. Mut eilen sit laitoin papruu pöksyihin (neuvolantädin suosituksesta, sano et on helpompi talouspaperista tsekata onko lapsivettä vai valkovuotoa) eikä siihen pirun papruun sitten tullu yhtää mitää [:@] Noh, huomenna neuvola ja otan siellä puheeks.. Samaten nyt koko aika semmonen valuva olo, mut ei kuitenkaa mitää valu [>:]

Voisin kyl lähtee käymää kaupassa.. tekee mieli suklaarusinoita [:D] Ja pitää tolle miehelle ostaa heraproteiinijauhoa, kun se kerran rahatki jo mulle tyrkkäs... Homehdun vaa himassa, ku kaikilla on jotain muuta puuhaa.. kerpele.. ja miehelleki lykkäsin mun dösälippuni, ku se on viel pari päivää voimassa ja hänen meni umpeen.. eipä tartte ihan heti ladata lisää arvoa, mut enpä myöskää pääse lähtemään minnekään[>:]
 
huh ja taas on maanantai!
Viikonloppu oli aivan mahtava, sai tosissaan rentoutua ja vain olla. Ja isännyskin sai virtaa niin jotta vihdoin aloitti sen kodinhoitohuoneen rempan, josko se ois valmis loppuviikosta. [:)]
Taas tälle viikolle ohjelmaa melkein joka päivälle jotain, onneksi niin saa ajan äkkiä kulumaan ja pian viikot onkin täynnä. Neljä viikkoa enää, mutta toivottavasti vähän vähemmän kuitenkin [:D]
Mulla on aivan kyljet hellänä ku poitsu monottaa ihan tosissaan vasenta puolta varsinkin ja alapäässä tunkee päätä ja käsiä rakkoon. Onneksi vauva liikkuu hyvin niin tietää jotta on ok, välillä väsyttää potkiminen ja tunkeminen mutta aina ne saa silti hymyilemään. Voimaa ainakin pienestä löytyy. [:)]

Kauratyyny: On kyllä hyvä olemassa, ennen ekaa raskautta en osannut sitä käyttää mutta kun supparit alkoi se oli hyvä olemassa ja sen jälkeen ollut usein käytössä. Kerran oli apuna hammassärkyyn kun laitoin sen pakastimeen ja pidin kylmää tyynyä poskella. Tuo vauvan/lapsen viereen lämmintyyny on varmasti hyvä keino, pitää sitä kokeilla kun on ajankohtaista.

Ihunaa kun syyskuisiakin alkaa jo syntymään. Tippalinssissä vauva uutisia otan vastaan, on se ihanaa, joka kerta nousee tunteet pintaat kun saa kuulla toisen onnesta. [;)]

En muista onko ollut jo aiemmin puhetta mutta kuinkas teillä muilla on synnäreillä vierailut sallittu? seinäjoella mielestäni on edelleen niin jotta äitiä ja vauvaa saa tulla katsomaan vain lapsen isä ja sisarukset, muita vieraita ei saa tulla. Toisaalta ihan hyvä mutta toisaalta taas voi aika tulla pitkäksi, no tuleepa huilattua kunnolla ja tutustuttua vauvaan. [;)]

Pitäisi alkaa väsäämään pakastimeen joitain ruokia jotta saisi niitä sitten lämmitellä eikä tarvisi ruoan tekoa murehtia heti alkuun kun vauvan kanssa opettelee arkea. Itsellä ei nyt niin väliä kunhan jotain saa suuhunsa mutta tyttö tarvitsee kuitenkin kunnon ruoan sen kaksi kertaa päivässä niin oisi helpompaa vain pakastimesta ottaa valmis ruoka lämpiämään. Elikkäs seuraavalla kauppareissulla pitää ottaa tarvikkeet makaronilaatikkoon, kunkkukiusaukseen ja lihapulliin ja väsätä ainakin niitä sitten pakastimeen. Tytön synttäreitä vietetään kahden viikon päästä niin niihin leipoessa pitää samalla leipoa pakastimeen pullaakin.

Pitäis imuroida ja pestä pyykkiä mutta mä en vaan halua, eihän oo pakko jos ei taho [:D][8|] Taidan vaan maata soffalla ja nautin olostani. Jotenkin nyt on paras aika koko raskaudessa, itsellä hyvä mieli, kivut ja säryt on siedettäviä, olen saanut nukuttua hyvin, tytön kanssa menee kotona hyvin, mies on ollu ihana ja muutenkin nyt osaan jotenkin nauttia näistä viimoisista viikoista [;)] no huomenna voi olla jo ihan eri ääni kellossa taas [8|][X(][:)]
 
Hey!

Kirsikalla kuulostaa olevan hyvät fiilikset- mahtavaa!
Mä olen kans pakastellu jonkin verran ruokia pakkaseen..mutta ku se on niin täynnä marjoja, että ei oikein meinaa mahtua.

Purri: Eikös olekkin ihanaa, kun saa tutkia noita eritteitä oikein suurennuslasilla[:D]?
Mutta ymmärtääkseni lapsivettä tihuuttaisi kyllä kokoajan[8|] ..valkovuoto saattaa muuttua tosi vetiseksi ja runsaaksi näin loppumetreillä. Ihanaa, että on neuvola- voit siellä sitte vetästä housuista talouspaprut pöydälle ja olla, että niin mitä tää ny si o?[;)][;)]

Celina: Hyvähyvä!! Määrätietoisesti vaan väsystaisteluun- kyllä se siittä[:D][:D]

Sammallammas: Hui!
Onpas sulla ollu jännät paikat!! Outoa, että eivät käynnistäneet vaikka viikkojakin noin paljon...
Tai sitten ette olleet niiiin kriittisessä tilassa, ku jotkut muut siellä[8|].
Mutta kyllä toi kuulostais siltä, että ei enää kauan lekuritkaan kattele, jos taas on kutinat takas..

PojanÄitee: Aamusauna- ihan parasta!!
Jaa- vai meinaat lähteä synnärille...[;)]
Millä viikoilla esikoinen syntyikään? (eihän se ny mitään kerro, mutta utelias kun olen, kysynpä huvikseni)
Rentoa päivää sinne!

Minzkuli: Kuulostaa tosiaankin siltä, että tykkäät järkätä juhlia!
Niin minäkin silloin ennen..ei vaiskaa, kyllä meillä meillä juhlia järkätään- pakostakin, kun on lapsia[;)]
Mutta ravintola-alalla pitkän uran tehneenä, ei anna ylpeys periksi, joka kerta on tarjoomukset sitten sen mukaista..kaikille ja kaikkee[:D][:D].
Meillä on aikuisten kavereiden kanssa sellainen perinne, että parin tuttava parinkunnan kanssa vuorotellaan, kenen luokse kokoonnutaan illallisen merkeissä. Ja silloin on yleensä isäntäväki rakentanut menun teeman ympärille..siitä on melkein jo muodostunu leikkimielinen kisa, kuka tekee parhaan menukokonaisuuden..[:D][:D] Meitsi on vieny voiton kyyhkysellä[;)] *kröhöm..nostaa nokkaansa ylpeänä*.

Mulla kans, Milamariaa, jännittää jo synnytys..ja muutenkin ajatuksen enemmän ja enemmän on keskittynyt tulevaan koitokseen.
Mitens sä nyt päätitkään; menetkö issesseks, ystävän vai doulan kanssa synnytykseen?

Mammalle hyvää makoilupäivää! Ja niitä päiväunia tietty[:D][;)]!

HaniMami: Sehän saattaa olla jo tänään ohi ne kaksinolot miehen kanssa[;)][;)]
Tai..no tavallaan vauva on jo osa teidän elämää ollut jo pitkän aikaa..mutta joo- tajusin![:D][:D]
Kohta kohta saadaan ne kippuraiset nyyttit syliimme.

Mammaliinalle chilileipiä lisää ja seksiä päälle!

Mitenkäs Pippula voi?

Omaa: Olinpas sitten simmaamassa sen 45 min ja kyllä kuulkaa oli raskasta[&:][&:]
Porealtaassa meni jo kevyemmin[;)] ja saunassa lätisin mummojen kanssa[:D].
Mutta ei meinaa nesteet lähteä sitten millään liikkeelle[:'(], olo on toooosi tukala.
Onneksi huomenna neuvola- sitä kun alkaa jo raskausmyrkytystäkin miettimään[:o]..on meinaan alkanu näkökentässä näkymään ihme räihiöitä..sellaisia mustia pisteitä, jotka kieppuvat..
No niin, huomenna onneksi neuvola. *yrittää olla ressaamatta*.

Onneksi sain jo tämän päivän ruoan tehdyksi (lohi-kasvisrisotto[8D][8D]), niin eipä ole muuta enää tehtävänä kuin hakea kuopus eskarista. Taidanpa mennä kävellen, JOS vaikka auttaisi nesteiden liikkeelle saamisessa. Epäilen!
 
Kaika: Joo en mä kauheen ahkeraan kyllä niitä eritteitä erittele [;)] Tai siis tutkiskele [;)] mut vaan jännä ilmiö [:D][:D][:D] Mieski oli jo ihan paniikissa eilen et "nytkö lähetään?" Mut piti sit sanoo, ettei vielä.. Mulle on nyt pari kaverii ennustanu sitä 7.9 mikä oli mun menkoista laskettu aika... Ja miehen velihän on samaa mieltä, koska (tää on ihan mahtava perustelu) hänen oma esikoisensa syntyi 7.9 [:D][:D] Sehän luonnollisesti takaa, että meiänki syntyy.. ei sillä, saa syntyä ihan vaikka heti, jos haluaapi [;)] Mutta pitää kysyä kuitenkin huomenna.. ja salee unohdan [:D] "lahopää lahopää" *lauleskelee*

Kävin sit ostamassa kaurahiutaleita, nuudeleita ja suklaarusinoita [:D] Himppasen katteli myyjä mua, mut sit se vilkas mahaa ja näki et se "kohautteli olkiaan" silmillään [:D] Vähän niinku et "oishan se pitäny arvata, että on raskaana" [;)] Nii ja ne miehen protskujauhot tuli ostettua kans.. et yhdistelmä oli aivan loistava [:)]

Hei noista näköhäiriöistä... mitens sit nää valopisteet? Mulla ei siis oo mitää kutinoita, päänsärkyjä yms. mut aina välillä istuessa alkaa näkyy semmosii valopisteitä.. vähän samanlaisia, ku jos verenpaine on päässy tipahtamaan ja nousee ylös liian nopeaa, ni tulee semmosii pisteitä... Onks ne vaan sitä verenpainetta, vai jotai muuta? [8|] Pitää tostaki yrittää muistaa kysyä..[8|]
 
Suuret kiitokset kaikille vinkeistä lämpöpussin valmistuksessa! (nytkun vielä pääsisi pyörimään kaupungille kangaskauppaan ja sit ei muutakun askartelupuuhiin[:D])

Ärh, selkä [:@] koittaa tässä löytää hyvää asentoa kun kivut on sitä luokkaa ja mikään ei tunnu auttavan... Yöllä heräsin menkkamaiseen kipuiluun, pistin käden masun päälle ja huomasin että supisteluahan tämä. Nukahdin uudestaan ja tuntemattoman ajanjakson kuluttua heräsin kun supparit oli voimistuneet sellaisiksi ettei nukkumisesta tullut mitään. Yritin vähän käveleskellä ja unisessa mielessäni pohdiskelin  "Voi hyvänen aika kun sattuu ja tämä kipu ei varmasti vielä ole mitään..Tästä kun tämä kovenee, soitan synnärille...En ymmärrä miten kukaan voi selvitä synnytyksestä hengissä[:D]" Sitten kuitenkin loppui kivut ja loppuyön nukkunut tukisti.

Aamulla neuvolaan (josta raapustelen enempi omassa topicissa) ja kun sieltä kotiuduin päätin aloitella siivoilut. Lattioita pesty, imuroitu, kaikki tasot pyyhitty, järjestystä vaihdettu jne[;)] kumma into puuska. No, 12 aikoihin kävin sanomassa miehelle että nousisiko ylös, etten jaksa yksin ja tartten apua, kerroin samalla neuvolakäynnistä ja et lähtö voi tulla millon vain. Tosiaan hankala koittaa imuroida/ luututa lattioita ku pikkupiski hyökkii ja jahtaa imuria jne, joten vois lähtee senkans ulos siks aikaa et saan imuroitua. Siinä sitte reilu tunnin aikana kävin 4kertaa sanomassa et nyt oikeasti voitko nostaa perseesi ylös sieltä, lopputuloksena 1 1/2 tunnin kuluttua: raivona ylös hyppäävä äijä + järkyttävä huuto ja kiukuttelu + koira tärisee, pelkää vessassa piilossa + tavarat lentää + mamma itkee keittiössä
hysteerisenä + eteisen lattia täynnä särjettyjen henkareiden paloja = Kaameet supparit, alkas nyt vasta rauhottuun ku pystyin itsekkin istahtamaan alas. Huh. (Pistin sit ukon käymään mulle kaupassa, ku oon sairaalakassia laittanut ja piti saada kameraan pattereita ja salmiakkia kassiin, no arvatkaa vedinkö ne salmiakit pahaan mieleen heti...) Anteeksi avautuminen...Vituttaa suoraan sanottuna lujaa kun vielä eilen sovittiin et siivotaan tänään yhdessä tai että mies edes huolehtii koirien ulkoilutuksen niin siivoon yksin, eipä näy apua mailla halmeilla vaan ukko häipy sanallakaan kertomatta mihin vaikka tietää etten tahdo jaksaa.....

Minzkuli: Mahtava idea tuo masukipsi! Voi kun energia riittäisi....

Milamariaa: Mulla kans ailahtelee tuo mieli synnytyksen suhteen rauhallisesta ihan hulluun jännitykseen..

Pakko mennä jatkamaan hommia, ei tule valmista muuten. Jännät ajat on, ja uusia syyspoikasia putkahtelee, Onnea vielä pikkuisista!
 
Tjah, niin.. Mulla on sit edelleen myynnissä vaaleanpunaiset Aino-kengät kokoa 20, jos täältä joku on niistä kiinnostunut http://www.reino.fi/mallisto_vauvat.html tuolla on kuva niistä... Ja siis en ite tykkää noista kengistä alkuunkaan, niin jos joku muu niistä tykkää, niin mielelläni myyn pois

Tuon tänne taas linkkiä [:D][:D][:D] Mutta tämmönen osu silmään Iltalehden sivuilta:
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2010011910958020_rb.shtml

Eikös ne just tota puoli-istuvaa asentoa suosittele synnärillä?? Noh, kaipa sen sitten itte näkee ja pääsee oikeesti olemaan jotain mieltä asiasta [:D][:D]

Jännä: Siis mitä ihmettä??? Mitä toi sun miehes oikee sekoaa? Jos te ootte kerran tehny sopimuksen, miten homma hoidetaan, ni eihän se voi siitä mitää pultteja vetästä?[:@] Todella törkeää käytöstä tommonen! Nyt oikeesti otat Justiina-asenteen käyttöön ja kaulimella päähän!!! Hitto, vaikka meilläki desibelit nousee ku raivotaan toisillemme, ni kyl me lupaukset aina pidetään!! Ja pitäis nyt sen verran ne kaks minimaalista harmaata aivosolua sun miehelläs toimia, että tajuu, et jos vaimo on viimesillään raskaana, et aina ei vaan jaksa kaikkea yksin tehdä tai ei siihen aina vaan kykene!! Mulla nousee savu korvista sun puolestas täällä!
 
Ähäkuttii!!!

Sain ystikseltäni Tallinnan tuliaisii, aivan jumalaisen ihanaa suklaata ja ihanan korun kaulaan [:)] 
Musta oli niin kivasti ajatellu,että toi nimenomaan mulle tuliaisia [:D]

*Painan Paniikki Nappia!!*  Olen aivan kokonaan unohtanut kysyä lääkärissä, miten mun pitää toimia jos menee lapsvesi!!! Toisesta kun sain ihan kävelläkkin vielä laitoksella. Toinen asia jonka unohdin kysyä, oliko napanuora kaulan ympärillä! [&:][&o] Asia joka mua eniten pelottaa on tuo napanuora[:-][&o]

Kirjoitan Siis Muistilapun nyt välittömästi, ja laitan sen äippäkortin väliin. Kysäsen Keskiviikkona... [;)]

Repesin NIIN teijän Eritejutuille!!! [:D][:D][:)]

Ja kylläpäs oli makoisat päikkärit, nyt ruokaa ja lepoa [;)][:D]



Voi Jännä! [:(][&o] 
 
Voi jännä [:(][:(]..en voi olla kommentoimatta; tuollainen käytös ei ole koskaan, ikinä ja missään tilanteessa soveliasta.
Komppaan Mammaa--> ota järki käteen ja varmista oma sekä tulevan vauvan hyvinvointi.
Mutta oletpa sä jaksanut puunata ja syynätä[:)]

Voi Purri, nyt kun sä laitoit noi suklaarusinat tohon, mulla menee koko ilta, että ajattelen vaan niitä..
Ne oli mun ihan favorite nameja joskus ala-asteella. *slurps..kuola valuu*

Arvatkaapa vaan..olin siis päättänyt viettää sohvalla koko iltapäivän ja illan...Ylläri- just tänä päivänä kuopus haluaa lähteä törsäämään säästönsä johonkin kumman hero factory ukkeliin...eipä auta äidin muu kuin hypätä pyörän selkään ja lähteä kaveriksi. Äitiyden ilot[:)].
Mutta ny- ruokaa ja sitten mua ei saa kuin lapsivesien meno tai voimakkaat&säännölliset supistukset ylös sohvalta[:D][:D] *salaa haaveilee, että näin kävis*. (..mahdollisesti joustan pissahädän kohdalla[8D][8D])
 
HaniMami: Täällä on samanlaiset tunnelmat ajatusten suhteen, vaikka kaikki on valmiina ja päiviä "tapaamiseen" lasketaan, niin silti... Nyt sitä touhuaa silläkin riemulla, kun vielä ennättää ja pääsee tekemään ns. "oman aikataulun" mukaan, kohta elämää rytmittää joku pieni ja tärkeä.

Sammallammas: On teillä ollut hurjat paikat. Toivottavasti nämä muut oireet helpottaisivat ja ne "oikeat" alkaisivat. Vielä hetki ja sitten se olisikin ohitse ja nyytti kainalossa. ;0)

Kirsikka86: Synnärivierailut ovat ainakin Lohjalla sallittu, mutta tuumasin tutustumiskäynnillä isännälle, etten taida itse olla kovin vastaanottavainen vielä siinä vaiheessa, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, sekä tällä mammalla "peukalot keskellä kämmeniä". Muutenkin toivon, että saisimme kotiutua kaikessa rauhassa - pitkän aikaa ja vieraita vasta sitten kun tuntuu hyvältä. Tosin oman sukuni tietäen - tämä taitaa jäädä haaveeksi...

jännälle tsemppiä miehen ruotuun laitossa - tuntuu käsittämättömältä käytökseltä kun ottaa huomioon missä vaiheessa raskautta mennään. Voimia ja pidä "lippu" korkealla.

Voi, Mamma_76 - kun siul on ihania ystäviä! Kyllähän "äippääkin" pitää muistaa, eikä aina vain pienimmäisiä.

Tänään hilpaisinkin sitten mustikkametsään ja juuri sain siivoiltua ne pakkaseen. Vielä kun saisi saman verran lisää ja myöhemmin puolukoita - niin sitten olisi jotain talven varallekin. Mitähän sitä sitten? Pitäisi alkaa ryöppäämään papuja ja tekemään "pepoja" (peruna-porkkanaa) pakkaseen - niin kellaritonkin saisi jotenkin näitä kasviksia hyötykäyttöön pidemmälle aikajänteelle.

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja jännittävää viikon jatkoa!
 
Näköhäiriöt: Joo, täällä myös ollut mutta liittyy alhaiseen verenpaineeseen. Niitä tulee ihan istuessaankin, ettei pelkästään pää alhaalla. Minäkin viime neuvolassa kyselin turvotuksesta, että onkohan kohta joku raskausmyrkytys.. Mutta onhan useilla myrkytyksen saaneilla aika vahvat oireet ja siintä pissistä näkyy.. Voi siis olla rauhassa [:)]

Synnytykseen olen joo menossa yksin, vaikka siskokin lupautui mukaan. Äitini lupasi olla selvillä siihen asti, jotta voi minut edes heittää sinne. Synnytykseen en äitiä saa, koska on niin herkkä ja siskoni niin.. vaikka suht läheisiä ollaan niin en vaan osaa ajatella häntä avuksi ja hänellä oma perhe pyöritettävänä, joten joutuisi hommaamaan lapsenvahdit itsellensä jne..

Sammallammas: Ohhoh!

Jännä: Voi ei [:(] Siis oliko sinun miehesi vasta jäänyt työttömäksi? Vai kenens se oli.. Kuitenkin, oletteko puhuneet asioita selviksi? Jos, vaikka painaa mieltä sillä työttömyys ja kaikki tuleva?
Tuollainen on pelottavaa.. Ja etenkin raskaana oleva nainen on niin herkkä [:(] Toivon, että saatte hommat pelaamaan ja raivokohtauksia ei tule uusia!
Tsemppiä ja paaaljon!

Kaika: Toivotaan siis sinulle supistuksia!
Minun on ainakin vielä valmistauduttava henkisesti vielä hetkinen.. [:D]
 
HEps!

Ajattelin olla terveellinen ja ostin kaapin täyteen kaikenlaisia ihania hedelmiä, sitten ihan pikkusen pussin hedelmä aakkosia varuiks jos ei hetelemät ittesään riitä.
Tulos= Hedelmät vielä kauppakassista purkamatta, aakkospussi tyhjä!!! Tulin kaupasta vartti sitten...

Kaika Ällös sano, turvotukseen on tullut uusia ulottuvuuksia, en saa pissiä pyyhittyä (buahahaaaaaa!!!) kun on sielläkinpaikat niin turvonneet niin ettei vako aukea. Naiseuteni on katossa!!! Ja näillä eväillä pitäis seksiä illalla[8D][8D][8D][8D] Toivottavasti toinen meistä edes tykkää[;)]
Poika oli jämpti tapaus ja tuli 40+0. Toivo kuitenkin elää, jos vaikka olisikin tämä hätähousu...[;)]

Jännä voi piru! On sulla paikat siellä, vaikkakin varmaan ukolla sisällä pahaolo jota ei ihan osaa handlata. Mutta tosiaan, vaikka kuinka sisällä kiukuttaa nin pitää muistaa omat velvoitteet. Toivottavasti miehellä tuulensuunta vaihtuu viimeistään kun nyytti tulee kotio!!! Voimia kovasti!!

Kirsikka meillä oli ainakin vielä viimeksi vierailut niin että isä ja mahd. lapset saavat tulla, olla ja mennä kohtalaisen vapaasti, mutta muuten on vierailuaika 5-7 illalla. (en muista olisiko ollut vikkonloppuisin vielä jotenkin enempi) Toivon että näin on vieläkin koska A en halua sukua ravaamaan käytäville koko aikaa ja B haluan oman miehen ja mahd. lapset ravaamaan käytäville kokoaikaa[:D][:D][:D]

celina älä hellitä, vaikka taistelun hävisitkin, kuten omin sanoin jo laitoit niin sota on vielä ratkaisematta.
Itsekin laitan mieheni (kutsuttakoon häntä salainen agentti M[8D]) tunkeutumaan jossei muuten niin ainakin vihollisleirin porteille vakoilemaan ja mahdollisesti sabotoimaan lukitusjärjestelmää. Tarkoituksena siis saada padot auki ja vihollinen savustettua ulos jotta voin sen hukuttaa halauksiin ja suukotuksiin[:D][:D][:D]

Purri mulla kanssa noita valopilkkuja ja sit on myös välillä alkanu näkökentässä reunat välkkymään...
mutta jos sulla on nvla ennen ke nin tuu kertomaan tuomio, määkin kyselen omalta tätiltä.
Onneksi on r,myrkytys koe tulokset siihenmennessä tulleet niin ei tartte (tai sit tarttee) huolehtia siitä.

Pojat läks sirkukseen!!!
Isäntä on jotenkin herännyt siihen että kohta ei sitä kahden keskistä isäpoika-aikaa ole niin vaan aina saatavilla ja halusi nyt vielä viime metreillä viettää ikimuistoista iltaa... voi ku mää alan ny parkumaan...
Huoh*  ... ovat niin ihania välillä... ja parkuu lisää...

meen kuoriin päärynää
jos vaikka sillä rauhottuisin
(laitan chiliä päälle nin pääsen määkin sirkukseen, hah!)[:D][:D]
 
Huhhuh.. En enään tiedä. Sanoin sitte miehelle että ei voi käyttäytyä noin ja että jos on mielestään jakanut yhteisen vastuun kodista ja auttanut mua niin paljon kun pystyy, niin voi mun puolesta pakata parin päivän rytkyt ja painua jonku kaverinsa luo miettimään asiaa muutamaksi päiväksi uudestaan... Nyt sitten olen kuulemma hänet jättänyt ja raivoaa tekstiviestien voimalla ku pikkulaps "Pidä äpäräs, älä ikinä enää soita tai ota yhteyttä".. Kysyin et mitä himskattia en ole sua jättänyt vaan sanonut et mieti uusiksi asioita rauhassa ja jos ei mikään muutu niin katsotaan tilanne uusiksi, saa nähdä mitä nyt tulee en jaksa lähteä tuohon lapselliseen kiukutteluun mukaan, enkä jaksa olla haukuttavana, en jaksa enää itkeä joten parempi varmaan antaa olla asian jos nuo viestit ei muutu asiallisemmaksi.... On niin paha olla ku yhtäkkiä toinen on ihan välinpitämätön eikä tunnu rakastavan pätkääkään mua tai syntymätöntä lasta, tai välittävän mistään muustakaan mitään, en tiedä kuinka jaksan.

Maya_L: Wow, nostan hattua kun vielä tässä vaiheessa metsään kyykkimään, ei onnistuis multa[:D]

Purri: Täälläkin tuota valkkaria senverran reippaasti et välistä vedeks luullu, yih[&:]
 
Jännä No on tilanteet!!!! ÄÄrettömän lapsellista meininkiä mieheltä, aivan kuten itse sanoit!!! Kannatta antaa nyt vaan miehen puuskuttaa ja sitten kun taas aivoillansa ajattelee niin miettiä yhdessä tilannetta niinkuin aikuiset!
Vitsit yllä piiputtaa täälläkin tuollainen ja vielä raskauden loppumetreillä!!!
Toivottavasti saatte jotenkin päin asiat ratkaistua että voit sitten rauhassa keskittyä synnytykseen ja lapseen, miehellä tahi ilman.
Voimia niin pimpurasti!!!
 
jännä: Huh huh!
Juu- tosiaan..anna miehes olla ny rauhassa ja parempi ettei tulekkaan kotio ennen kuin on rauhoittunut. Täysin.
Keskity sä ny pelkästään omaan jaksamiseen ja mielenrauhaan- jookos?
Onko sulla joku läheinen, jolle voit soittaa tai pyytää sinne sun seuraksi?
Ihan hirrrrmuisesti voimia!!

Omaa: Nonni! Tänne saapuivat ja kunnolla:
* liitossäryt- koko ajan jomotaa ja kivistää lantion seudulla[&:][&:] (..ja jumansuttu, jos nää kestää sen 2-4 vko:a[:'(][:@])
* se saamarin flussa (eeeiiii- ei mulle- ei enää tässä vaiheessa!!)

Mo- valkoista teetä värkkäämään.
 
No Voi Helvattu!

Meneekö kaikilla tänään pyllylleen?!!Munkin piti alkaa rentoutumaan! [:@] Mun esikoinen on menettänyt järkensä (tai senkin vähän mitä oli) Kuvittelee menevänsä Tet-jaksolla ruuvailemaan mopoa kaverin talliin... Hieman repesin...Nyt jo rauhoittunut, mutta ukko saa hoitaa nyt tuon tenavan, mulla ei enään voimia tuohon taistoon, kun pitää sinne maratooniin näinä päivinä [:D]

Kaika: Tervetuloa Kipukerhoon [>:][:'(]

Jännä: Anna olla, älä laita viestiä tai notteraa mitenkään. Muutoman päivän kun annat olla,tilanteen rauhoittua... ehkä voitte tosiaan keskustella.
Olisko ketään joka vois tulla sulle avuksi? Yksin ei tosiaan ole nyt hyvä olla, kun sullakin viimeisiä päiviä... Ja anna sen kämpän olla! Kunhan saat ne perusjutut tehtyä, koirat,syömisen,nukkumisen... keräät nyt voimia kaikessa rauhassa, etkä anna sen yhden pahoittaa sun mieltäs yhtään enempää.

Maya_L: Oih! säkö pystyt vielä metsään? Nyt olen oikeasti kateellinen, mua on NIIN harmittanut, kunen ole kyennyt metsään mustikoita hakemaan. Mikä ihaninta olis, kun laittaa vaavillekkin kevät-talvella mustikka keittoa..Yhyy!

PojanÄiti: Pikkusen on Horni olo juu! Kauheeton viidakko, vatsa roikkuu sen viidakon päällä, ja alapää turvoksissa. Vitsi varmana ukolta heruukin viikonloppuna! *Muha-ha-haa* [:D]

Jestas! Tää napero ei tasan tule hetkeen vielä pihalle, isäänsä tullu niin pitkittää viimiseen asti. Meillähän ei ole vieläkään listoja keittiön katossa,eikä makkarissa ja astianpesukonetta olen odotellut 3½ vuotta [:D][:@][:)]
Mutta vois nyt pitää sopimuksestaan kiinni, kun kerran isin kanssa tehny sellasen [;)] (= eli syntyy vasta sitten kun iskä on kotona)
Hii! Ens viikonloppua odotellessa...eipä sillä sekstailulla nyt niin kiirus ollukkaan... [;)][:D]

Jaahas! Naikkoset!! Taistelut Jatkukoon!!

Hitto että närästää!!!  Noh, iltapalaa ja soffalle!! (Rennietä yöksi,röyh,grups,örhg!!)Ja alaselkä tulessa...[:'(]

*Muoks!* Nii ja täällä on virusperäistä aivokalvontulehdusta liikkeellä, ja arvatkaas onko se tauti meijän jäbän kaverilla just nyt?![:@]
 
Ja minä täällä taas [:D][:D] Ei hele ku ei oo mitää tekemistä tässä talossa [>:][>:][>:][>:]

Sain sit langolleni selitettyä mun ja miehen riidan (kun se siis siitä kyseli) ja tietty mä sit pillitin sitä kertoessani, vaikka ollaan siis jo asiat käyty läpi ja sovittu jnejnejne...Onneks oltii langon kanssa koneella, ni sen ei tarttenu mun itkuja kuunnella [:D] Ja sit parin minuutin kuluttua mä olin jo täysin kunnossa, ei itkettäny ollenkaan...

Yläselkää särkis taas [>:] Vatsaa on jomotellu, mut ei mitää semmosta ku mitä sais olla.. ja sit oon miettiny et varmaa läpiveto pitäis pistää tähän kämppään.. muuten mies tarttee kaasunaamarin ku tulee kotiin [;)] Meni vähä vatsa sekasin, ku söin puuroa ruoaks...

Sheivaamisesta: Mies kysy multa ihan hölmönä, et miks ihmeessä mä ees yritän sheivailla tällä hetkellä, kun en kerran näe mitä teen [:D] Sen mielestä iha turhaa touhua nyt [:D]

PojanÄiti: mulla on siis huomenna 10:30 neuvola.. jos muistan niin kysäsen, että mitä on..
 
Jännä: Olen samaa mieltä kuin pari muuta, että älä vastaa tai noteeraa nyt mitenkään sinne miehesi suuntaan. Tiedän, vaikeaa se on! Hänen on syytä pyytää sinulta anteeksi tuollaista sekoilua ja sen jälkeen se kunnollinen juttutuokio.
On niin inhottavaa kokea raskauden aikana noinkin rankkoja riitoja.. (Tai mikä kamalinta, erota raskauden aikana [:@]). Varmasti kaikenlaisia tunteita ja ajatuksia juoksee pääsi sisällä , joten jonkun läheisen seura ja juttelu olisi parasta lääkettä nyt!

LOL: Huippumalli haussa - ohjelmalle saa taas nauraa.. Onhan se itsevarmuus hyvä juttu, hyvässä määrin.. [:D]

Tänään on ollut vähän rennompi päivä. Miksi ihmeessä tuntuu kuin ei saisi istua ja laiskotella tätä loppuaikaa? [:-] Kohta kuitenkin tulee vaunulenkkiä päivittäin ja pienokaisen hoitoa. Hemmetti tätä kurinalaista luonnettani on niin vaikea muuttaa... [&:]
Kohta vähän kasvonaamiota ja yritän rentoutua.. Pitäisi varmaan alkaa taas joogaamaan ja lukemaan joitakin rauhoittavia kirjoja [:D]

Opiskelusta ja töistä raskauden jälkeen: Kuinkas moni opiskelee vielä ja kuinka kauan? Kuinka pian aloitatte uudestaan opinnot tai työelämän? Minä haluaisin ainakin viettää ehkä jopa vuoden kotosalla. Lapsi kasvaa niin nopeasti, etten halua menettää niitä arvokkaita hetkiä. Niin ja myöhemmin olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan uutta ammattia! En vaan tiedä vielä mitä haluaisin todella tehdä työkseni enkä nykyisen ammatin päälle todellakaan ole jäämässä [:D]
 
" Näin kulutan aikaa, maatessani alla tämän taivaan, josta pilvet tekevät harmaan, sen tiedän, varmaan takana sinisten, silmieni päätäni vaivaan, alla tämän taivaan kun kuluttelen aikaa, kun kuluttelen aikaa..." - Eppuja lainaten, vaikken heitä kuuntele, mutta tämä biisi alkaa soimaan aina syksyisin radiossa.

Mamma_76: Älä suotta kadehdi - meillä kun ei ole mittään oireita siitä että "Helmi" päättäisi nähdä valoa tulevassa kuussa... Eli pitkälle mennään näillä näkymin. Silläpä otankin näistä päivistä konkreettisesti kaiken irti. Olen liittynyt myös tähän SSS-klubiin (isäntä parka >0D ) ja voisin saunoa vaikka 24/7, mutta tämä määrätietoinen neiti pitää perhettä jännityksessä. No, huomenna mennään taas tammasen selkään, siivotaan, kauppaan ja saunaan...

Mutta onneksi saa lukea ihania uutisia tältä forulta - ainakin joissain perheissä on jo H-hetki todella lähellä. ;0)
 
Oli pakko vielä tulla jurputtamaan eräästä asiasta: Entinen luokkakaverini odottaa myös vauvaa, tosin La marraskuussa.. ja hänellä ihan kamala valitus jatkuvasti facebookissa kaikesta ja päivittelee milloin pahoinvointia (joka johtuu siintä, ettei tätä kiinnosta syödä vaikka vauva mahassa, kysyin häneltä tästä!!!!!!!!!!!!!!!) ja sitä kuinka inhottavalle tuntuu vauvan liikkeet..
Jatkuvasti valittaa jostakin raskaudessa.. Toki ymmärrän niitä joilla kipuja jne.. Mutta prkl, joihinkin asioihin voi itse vaikuttaa ja edelleen minua ärsyttää kamalasti ne, jotka eivät arvosta sitä että voivat tulla raskaaksi [:(]
Tekisi mieli poistaa tuo listalta, olenkin tehnyt sen jo kerran, kun tuntuu pitävän facebookkia "Prkl-vittu-saatana-ärsyttää-bookkina".. Aina yhtä positiivista tekstiä, sitä se oli koulussakkin.

Nyt menen nukkumaan!
 
Takaisin
Top