EloliirumLaarumit

Heissan kaikille! Nyt alkaa pikkuhiljaa oleen kaikki valmiiksi laitettuna. Kassi sairaalaa varten on pakattu ja vauvan tavarat valmiina. Vain pieni kylpyamme pitäisi vielä ostaa.
Alan oleen valmis jo poksahtamaan, laskettuun aikaan on enään kaksi viikkoa. Aika käy vähiin. Alkaa oleen olo jo todella raskas. Vatsa painaa, alaselkää särkee kaiken aikaa ja noita liitossäryt vain pahenee. Tänään kun käveli, niin tuntui todella repivää kipua ja tuntui että vauva tulee justiinsa ulos. Kiva kävellä kun sattuu tollatavalla.
No pitää ottaa rauhallisesti ja odottaa hoohetkeä.

Huomenta Puomenta!

Levoton oli yö, mutta ihmeen pirteellä päällä olen...toistaiseksi.[;)]
Kovasti mietin oliko mulla tälle päivälle jotain suunitelmia, mutta...eeeei tainnu olla.[:D] Jos siis ottas vaan ihan lötkönpötkönä, jossei joku kamusista sitten soittele ja...
Kuten eilen kun aijoin päikkäreille, kaveri tuli tuomaan pari ihunaa minikokoista hupparitakkia naperolle.
Saan ehkäpä tuon aviomieheni kotiin yhdeksi yöksi, ihunaa kaivautua illalla tuttuun ja turvalliseen kainaloon. Ja saan aamuyön tunteina naureskella... Aina kun mun masu on isäntää vasten, niin napero potkiskelee isiä kylkeen.[:)] Ja mies oikein yllyttää välillä, ja kutittelee jalkapohjista. +ison miehen sössötystä päälle[:D]

Jospas aamupalaa itsellekkin, ja tuon murkun potkisi kanssa kouluun, sitten voi riehua imurin kanssa ja vähäsen pyyhkäistä pölysiä pois. --->Lötköilemään [;)]

Ja taas kääntyi hyvät unet viime yönä päin vastoin [:D] Ei vieläkään pysty oppimaan tähän "rytmiin".
Jokunen tunti tuli nukuttua mutta erittäin huonosti [&:]

jousimies äiti: Nonniin! Hyvä, että on tavarat kasassa [:)]

Mamma_76: Aaww, on kyllä ihana lukea muiden juttuja miten miehet käyttäytyvät tulevaa vauvaa kohtaan, vaikkei itsellä olekkaan täällä sitä toista puolikasta [:)] <3

Jooh, kohta hieman jumppailua ja sitten lapsenvahdiksi..

Huomenet täältäkin! [:)]

Mamma, meillä lähinnä mies vetäytyy vähän ajan päästä kauemmas ja toteaa että miten ihmeessä mä pystyn nukkumaan tommosen mesoomisen keskellä[:D]

Mie täällä jännitän hyvän ystävän puolesta kun ajatuksena on tänään ollut synnytyksen käynnistys [:)][:)][:)][:)] Nyt vaan sitten odottelen tietoja että ovatko ottaneet osastolle polikäynnin jäliltä vai missä mennään...

Jeejee, saan myös tänään taas yövieraita siskon ja kaks veljeä (äiti ja isäpuoli sentäs menevät hotelliin). Ovat matkalla oulusta loviisaan, mutta pääsevät kotoota niin myöhällä lähtemään niin ovat välillä täällä yötä. Vieraiden piti tulla alunperin vasta sunnuntaina, paluumatkalla piipahtamaan syömään tänne ja jatkaa matkaa kotio[:D] Tämä rupeaa antamaan osviittaa mun suvusta siinä vaiheessa kun lapsi on syntynyt [8|] ja kun vielä ajatellaan, että mun sukua ei täällä kuopiossa ole ollenkaan eli kaikki sitten rimputtaa vuorotellen ja pyytää "vierailu-aikoja"... Sitte täytyy kyllä olla jo ittensä ja oman rauhan takia kovana, että menevät vaikka hotelliin tms. niin kotona säilyy rauha. Ei mua muuten yövieraatkaan ahista, mutta oon luonteeltani sellanen ihminen että  tykkään höösätä ja häärätä ja olla "emäntänä", niiin vaikka sanottas että elä ressaa niin ressaisin kuitenki [8D]

Ai niin! mullahan oli eilen ensimmäinen virallinen mammalomapäivä [:)] sen kunniaksikohan sitten söinkin pitkästä aikaa vähän mitä sattuu...?? Aamulla pikkasen jätskiä, ja pienen palan pitsaa, puuron söin kyllä kaupasta tullessa... sitten kahvia ja keksiä kylässä [8D] sitten taas yhden palan pitsaa ja jätskiä illemmalla ja kaksi holitonta olutta saunan jälkeisiksi... johonkin väliin napsin myös banaanin ja 5 nektariinia... Mehua join päivän mittaan, se sentääs oli sokeritonta [:D][:D]

Johan on mukavaa flunssaa liikkeellä. Ääntä ei tule, kurkku tuntuu olevan tulessa ja muuten vaan tukossa.
Onneksi vauva sentään vielä viihtyy yksiössään. Tässä vaan odotellaan että olo paranisi ja saisi vähän enemmän energiaa.
Olo on vähän kuin jyrän alle jäänyt. :D Näyttää vähän kun syksy olisi saapunut. Tosin nautin kyllä näistä viileistä ilmoista, ihan riittämiin asti sitä kuumuutta riitti.

Heipsan!

Ei täälläkään kamalasti nukuta öisin, on ihan hirveä yskä[&:] ,jonka takia sohvalla olen nukkunut, että mies sais nukuttua edes vähän öisin..Ei auta mitkään keinot näköjään tähän ja tuntuu, ettei lähe pois olleskaan, plaah..

Ihana, kun kaikki ovat jo pakanneet, mäkin aamusta laittelin vauvan kassin lopulliseen kokoon, mut omia kamoja en sitten ole vilkaissutkaan[8D][8D]

Kävely alkaa olemaan tuskaista, kummitytölle menin eilen ostamaan 2vee synttärilahjaa ja ei tarvinnut kauaa kävellä kaupoilla, kun tuntui, että selkä ja alavatsa tulessa ja että maha supistaa vähän väliä..Noh, tasan kolme viikkoa se oliskaan enään laskettuun aikaan. Vois tulla jo, ei oo kivaa kipuilla [:@] 
Odotan kyl innolla, millainen pikkuprinssi sieltä putkahtaa sitten maailmaan [:)][:)]

Jospa sitä päikkäreille, jos tää yskä antaa edes hetken rauhaa...

¡Hola!

Ihanaa, Mamma, että pääset kaimaloon[:)].
Sitten sitä ronklausta kehiin, niin tiedä vaikka synnärille pääsisitte[;)].

Täällä meni semi-hyvin yö, mutta kamalan hikoilukohtauksen sain jossain välissä[:'(]
Mitä lie oli..ottaen huomioon, että edelleen ilp puhalsi viileetä koko yön..

Vesselille ja jennuskalle pikaiset paranemiset!

Meikä otti niskalenkin perheen ruokahuollosta aamutuimaan;
* kahta eri plaatua piffejä sulamassa-->illalla grilliin
* karjalanpaiti uunissa-->osa pakkaseen
* iso uunivuoka valkosipuliperunoita uunissa
* perunamuusi tehty
* jälkiruokana pannukakkua ja vikat jädet pakkasesta
Hah haa..eipä tarvi miettiä mitään ruoanlaittoa enää viikonloppuna, koska sunnuntaina syödään riippeitä pois[;)].

Tein kauppalenkin aamulla, kun olin saattanut nuorimmaisen eskariin ja kappas- kumman raskaalta tuntui talsiminen[8|] Liekö eilinen pitkä lenkki vaikuttanut vielä tänään..

Se olisi sitten perjantai, joten tiedossa känkkäränkkää lapsilla (ovat ihan naatteja loppuviikosta), joten otetaan tämä ip j ilta chillisti tässä huushollissa.

Over and out.

Heissan!

Kurkkukipu: Ootteko kokeillu hunajamaitoa? Eli siis kupillinen lämmintä maitoa ja siihen teelusikallinen hunajaa? Toimii vähän samaan tapaan ku Mamman valkosipulimaito, on vaa paremman makusta [;)][;)] Ja sit on se kuuma mustaherukkamehu, mikä kans tehoaa aika kivasti[:)]

Mun miehellä tais olla jonkin sortin halipula viime yönä [:-] Oli koko aika kylkeensä vetämässä.. ihan kiva siis, en valita, mut oli jotenki outoa, kun ei se sitä ole piiiiitkään aikaan tehny. Tai sit sillä oli vaa kylmä ja on todennu et ollaan vauvan kanssa hyvä lämmönlähde [;)]

Pitäis imuroida ja tehdä yks piirakkaki täs vielä ennen iltaa... Kiinnostus kumpaankin asiaan on täys 10... Etoo jotenki koko aika, en tiiä oisko mulla hemppa laskenu liian alas taas? Ku en oo siis melkee pariin viikkoon rautaa syöny, ku en oo muistanu ostaa lisää. Eilen si ostin, mut enhä mä mitää muistanu syödä.

Mäki kävelin eilen Hakaniemeen ja takasin.. meni kaks tuntia [:D] siis joo, käytii kaverin kanssa parissa kaupassa, mut ei mulla silti oo ikinä kestäny kahta tuntia toi reissu [:-] Mies oli tosi kiukkunen ku kuuli, että mä kävelin sinne. En kuulemma sais kävellä enää metriäkään, ku oon valitellu suppareita ja alaselkäsärkyä [:D][:D][:D] Mut oisin joka tapauksessa tänää joutunu menee sinne, jos en ois eilen menny ja oisin joutunu yksin kantamaan ostokseni, et mieluummin eilen kaverin kanssa ku tänää yksin.

Niin ja sit siitä mun Welholle mesoomisestani piti vielä sanoa, et otin silmän käteeni ja tarkastin laskua, ni sehän olikin puolentoista kuukauden lasku eikä kuukauden lasku[:D] Eli oli ihan oikein, eipä tarttenu alkaa mesoamaan niille[:)]

Hei vain mammat pitkästä aikaa!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Täällä on syntynyt jo pikkusia, Ihanaaaa! Oi että... mulle kans [:)] Ja yhteisesti superpaljon onnea kaikille nyyteistä..

Päätin ottaa oikein urakan ja tässä tunnin verran olen istunut lukemassa teidän juttuja kun koko elokuu oli lukematta ja nyt kun itse pääsin kirjoittamisvaiheeseen sattuu selkään niin lujaa etten muista mitä kenellekkin olin sanomassa [&:] Eniten arkea täällä häiritsee nimenomaan nuo selkäkivut jotka yltyvät ihan kamaliksi jos yrittää esim tässä koneellA jotain tehdä.

Menetin tässä hermoni ukolle joka työttömäksi jäätyään alkanut nukkua parhaimmillaan 16-17 saakka illalla.. Mikäli herää tätä ennen esim koiranpennun vikinään huutaa raivona, ja jos yritän saada ukkoa ylös aiemmin esim viemällä kaffit & aamiaisen sänkyyn tämä loukkaantuu... Meillä on 12viikkoinen koiranpentu joka on ihan ihana vaikkakin vaatii paljon aikaa ja usein pitää käyttää pihalla, mikä on täysin jäänyt mun vastuulle. Tosiaan sit ukolle sanoin et hommaan täytyy tulla muutos ja etten yksinkertasesti jaksa enää yksin kaikkea, siitä seuras vuosisadan riita jossa oltiin jo lusikoita jakamassa ja tämä huusi ettei hän voi muuttua yhtään erilaisemmaksi ja et saan hoitaa lapseni ja piskini ihan yksin. Perusteli kokopäivän nukkumistaan vielä sillä että "Mun täytyy levätä vieläkö voin"...... Menin vähä sanattomaksi, tai..sanottavaa ois ollu aika paljoki mut en yksinkertasesti viitsinyt. Onhan se synnytys rankka juttu jne et hänenhän se täs pitää levätä.. Tuolla herra nytkin nukkuu, mä oon heränny 8 käynyt 3lenkkiä ja tarkotus oli alkaa siivoamaan tätä läävää mut kivut sitä luokkaa et joutuu mennä hetkeks pötkönpötkön ennen seuraavaa lenkkiä..

BB: Ajattelin etten nyt sorru tätä katsomaan, mutta vähän toisella silmällä seurailin eilen minkälaista porukkaa talossa on. Parina vuotena olen katsonut siitä syystä että ollut tuttuja siellä, nyt ei onneksi ole niin ei ainakaan sentakia tarvi katsoa :)

Paino: Mulla tippunut paino n. 0,5kg-1kg viikko/ 3viikon ajan. Syömistä (herkuttelua) en ole kyllä rajoittanut mutta ulkoilu tekee tehtävänsä (tai sit turvotus on vähentyny ilmojen viiletessä mut edelleen sitä on)

Linea negra: Löytyy täältäkin tumma sellanen

Nyt selkä ei enään kestä, välilepo ja palaan illalla kommentoimaan teidän juttuja nyt tuli omaa napaa tuutin täydeltä sorry[:(] kunto ei kestä enää, rankkaa tää dataaminen.

Auts.

Heps!

Täällä lenssu otti takapakkia...
Ei pal mitään jaksa kuin nukkua, sitä olenkin nyt kaksi päivää tehnyt. Tänään sain pojan onneksi mummolaan päiväksi. Ne jaksavat sitä enemmän leikittää, kotona disney channel olis toiminu äiteenä.
Mä en noita maitoja lenssusa halua juoda kun lisäävät mulla ankarasti limantuotantoa, teen sitten hunaja/sitruuna teetä. Eli ihan vaan keitettyä vettä jossa sitruunaa ja hunajaa.
Mut kullakin omat keitoksensa ja toimivat eri nuhaneniin erilailla[:D]. kaikki sallittua sodas, rakkaudes ja lenssus!

Just nyt ei ole kiire synnärille, Jos joutuisin tässä kunnossa touhuamaan nelikilosta vauvaa ulos, niin varmaan kuolisin!!!

Ei muuta, on vaan omaa napaa, kurkkuu ja keuhkoi...
Loppuja mammoille!!!

*huokaus* Imuroin sit kämpän tossa [:)] Nyt mä saan hyvällä omallatunnolla vaan maata sohvalla [:D] okei, teen sen mansikkatiramisun tässä vielä ensin, mutta kuitenkin [:)]

Sitten, mä tein löydön!!!!!!!!! Kaikki varmaa tietää Akron taikasienen ja tarkoituksen? En sit tosta meiä lähikaupasta sitä löytäny, enkä jaksanu könytä kerrosta ylemmäs tollaseen kempparikauppaan, missä sitä ois kyl ollu... Mut siellä kaupassa oli joku Scotch-Brite merkkinen vastaava taikasieni (puolet halvemmalla, kauhee mainostaja mäki oon[;)]) ja se toimii jopa paremmin ku toi Akro!!!! Mä suorastaan rakastuin siihen uuteen!!! Sil lähtee kaakelit puhtaaks ihan ku pyyhekumilla kumittais tekstiä paperilta! Okei, uunin rasvapinttymiä sai hinkkaa sit vähä enempi, ja aattelin sysätä miehen hommaks sen, ku tuntuu etten saa hengitettyä, ku lattialla istun, mut muuten aivan unelma Aim in löööööööööv!!!

Joo, piti tulla vaa hehkuttaa [:D] Nyt se tiramisu uuniin...

Purri- kiitos vinkistä; mä kerron mun miehelle asiasta.

Jännä: No, voihan sun VEE!
Joku tolkkuhan tohon hommaan on tultava..ei kait kukaan voi noin käyttäytyä ku sun miehes[:@][:@][:@]
Vaikka kuinka olis romuna työttömyydestä, ni itteensä pitää ottaa niskasta kiinni ja laittaa asiat tapahtumaan!
Siellä on sulla pian kaksi vauvaa ja iso-vauva kans. Ei sellaista kukaan jaksa- eikä pidäkkään!
Mitäs jos alat ihan pokkana herättämään miestä lenkittämään koiraa aamusta ja päivästä. Vaikka kaatamalla ne kahvit sänkyyn[;)][8D][8D]??
Ihan hirmusti jaksamista sulle!

PojanÄitee
: Miten se rommitoti? Ainii- mehän ollaan vielä raskaana- sorry[:D][:D][:D]
Mutta rommitoti sitruunalla ja hunajalla- ihan parasta! (ellei erehdy ottamaan paria liikaa, niin herää ei lenssuisena vaan krapulaisena...been there-done that[8|])

Täällä ryydyttää- ja sellainen yv ollu tossa taustalla koko päivän, että melkeinpä odotan jo iltaa, että pääsee täydellä vatsalla löhöilemään suklaalevyn kanssa[8D][8D]. Ja ihan ite syön koko levyn. Mä olen sen ansainnu. Nih!

Palataan taas!

Kaika: ole hyvä vaan [:D] Sit salee käy nii, et mä kehun sen sienen taivaisiin ja sun miehes totee et se on ihan surkee [:D][:D][:D][:D] Mut toivottavasti tykkää [:)]

PojanÄiti: Lyö kaks kärpästä yhdellä iskulla ja mee parantelemaan flunssaas saunaan? [;)] Siis jos teillä on oma sauna tai jos sulla on mahdollisuus käydä saunomassa jossai muualla? Sit siihen päälle se sitruunahunaja-juoma, ni johan pitäis lähteä [:)] Sit tietty on se joku virolainen kikka kolmonen elikkä kossusukat jalkaan yöks [:D][:D][:D] Eli siis uhraa kossua (tai vodkaa) sen verran, että saa puuvillasukat kosteaks, sit niitte päälle vielä kuivat puuvillasukat ja nukkuu ne jalassa. Pitäis ainaki kuumeeseen tehota, en oo kurkkikipuun koskaan kokeillu. Ilmeisesti se alkoholi saa veren virtaamaan nopeammin, ni sit jotenki sitä kautta pitäis parantua [8|] En muista mikä se "taika" tossa oli.. mut tollasesta oon kuullu joskus sata vuotta takaperin [;)]

Jännä: Sano sille ukolles ihan suoraa, et kumpi teistä sitä lasta kantaa? Mä vielä jotenki ymmärrän parin päivän kellon ympäri nukkumisen, jos on ollu raskaassa duunissa, mut en mäkää koko aikaa jaksais kattella miestä, joka vaa makais sängyn pohjalla eikä raajaansakaan liikauttais. Ja helpomminhan se miehes lepää sillonki, ku lapsi on syntyny ku sinä!! Ei vissii oo miehes taas ihan loppuun asti ajatellu mitä on suustansa päästäny, tai jos on ni ei elämä... Onhan se teiä kämppä hänenki kotinsa, et luulis, että viitsis nähdä vähän vaivaa ja lapsi on hänenkin lapsensa (ellei meinaa isyyttään virallisesti kieltää) et vois kuvitella, että olis huoli sun jaksamisesta ja olostas! Pamauta sitä kaulimella päähän sen jälkee ku oot ne kahvit kaatanu sinne sänkyyn!!

Varoitus! Nyt tulee pitkä sepustus. Täällä foorumilla tapahtuu niin paljon päivittäin, että kirjoitukset vaan vilahtelevat silmissä. Pahoittelut, ettei kerkii mukaan kaikkien juttuja kommentoimaan, mutta hengessä mukana olen näitä lueskellut!

Voimia ja jaksamista jousimies äidille ja muille kipuilijoille! Ja paranemisia kaikille flunssailijoille. Itselläkin sellainen olo, että olis tulossa kipeeksi ja ei olisi ihme, kun mies on ihan flunssan kourissa ja ihan tukossa.

Mites jänö??? Jännittää, miten sektio meni! Toivottavasti kaikki ihanasti. Onnea myös muille sektioon menijöille! (Nopponen, Minzkuli, Candy87, oliko muita vielä?)

Kirsikka86: Muakin pelottaa, jos väsymys ei häviäkään synnytyksen jälkeen. Samaa pelkäävät myös mun äitini ja veljeni. Mulla kun on kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka lääkitystasapaino saattaa heitellä synnytyksen jälkeen. Anemia vie myös veronsa. Toisaalta kuulemma on niin, että jos äiti on kovin vetämättömässä kunnossa, kivulloinen tms, niin isälle voidaan määrätä saikkua vauvan hoitoa varten. Luulen, että synnytys lähestyy, koska pahin väsymys on helpottanut. Tai pikemminkin sitä on jotenkin ylivireä väsymyksestä huolimatta, sillä lailla tired but wired. Nukkuu lyhyissä pätkissä ja silti yrittää ylös ja hereille, vaikka pitäisi nukkua. Tosi isoja vireystason muutoksia. Useimmiten olen edelleen ihan reporanka ja nukahdan kuin tukki kesken päivän, mutta nyt tosiaan on niitä virtapiikkejäkin eli sitten taas vähilläkin unilla tulee hilluttua joinakin päivinä. Nollasta sataan.
Milamariaa: Täälläkin punkeeminen on mahtavaa iltaisin ja öisin. Polvea ja nyrkkiä (?) kylkeen ja pyllyä palleaan ja välillä päätä pitää hakata vasten rakkoa ja synnytyskanavaa. Joskus kun se tunkee päätään alaspäin tuntuu ottavan oikein vauhtia jaloilla potkimalla.

annnie74: minustakin tuo kipuilu kuulostaa liitoskivuilta. Sidekudokset venyvät raskauden edetessä ja se sattuu juuri sillä lailla terävästi. Supistelukipua voisi kai ennemminkin verrata voimalliseen kuukautiskipuun tai säteilevään lihaskramppiin mahan, selän ja/tai reisien alueella.

Celina: Onnea SSS-upseerin uralle! Taidan itsekin aloittaa ensi viikon alusta saman, ellei jotain ehdi tapahtua ennen sitä. Muksu arvioitiin tasan 2 vk sitten (36+0) kolmekiloiseksi ja on kahden viikon välein lisännyt painoaan aina sen 700 g eli saattaa sitten olla jo sellaiset 3700 g tässä vaiheessa. Mullehan selvisi tällä viikolla neuvolassa suorastaan vahingossa, että lekuri oli tuolloin 2 viikkoa sitten kirjannut, että ei päästetä yli lasketun ajan, vaan käynnistetään jos ei itsekseen synny siihen mennessä. Jotta kahden viikon sisällä se on menoa!!! Kivan olennainen tieto jäi saamatta, mutta toisaalta hyvä päätös, jos muksu meinaa isoksi ehtiä. Mies on aikoinaan syntynyt 10 pv yli lasketun ajan ja ollut 3700 g ja minä synnyin viikkoa ennen laskettua aikaa ja painoin vain 3000 g. Sokerit taitavat olla syyllisiä vaavelin painon kasvuun, kun niitä pidettiin kaksi kuukautta huonolla ja riittämättömällä hoidolla ja ne ovat olleet kunnossa vasta pari viikkoa.

Verokortti +Kela: Mua näköjään on huijattu taas, kun väittivät verotoimistossakin, että minimiveroprossa äippärahalle on se 20 %. Ja sit ne sai laskettua prosentiksi 23, joka kuulemma on ns. varman päälle, ettei varmasti mee yli. No ei kyllä varmasti mee joo, kun oon vaan opintotukea ja saikkurahaa saanut keväällä. Nyt tässä kävi vähän köpelösti tästä syystä kelankin kanssa. Ne kauan odotetut saikkurahat jo viikkoja sitten loppuneesta saikusta tilillä viimeinkin, mutta yli 500 € vähemmän kuin mitä verotoimiston virkailija arveli! Käteen tullut saikkuraha on sama nyt 6 viikolle kuin keväällä oli 4 viikolle. Argh!!! Onneksi tulee eka äippäraha parin viikon päästä. Ehkä tääs sit iloksi muuttuu seuraavassa verotuksessa, kun rahaa tulee takaisinkin päin.

Ruokahimoista: Mahtavan outoa, että niitä on ruvennut tulemaan tässä vaiheessa raskautta vasta. Hirvee marjahimo, varsinkin vadelmia tekee mieli ja eipä niitä penteleitä ole juuri koskaan saatavilla. Sen lisäksi kaakao ja moni suklaanmakuinen juttu himottaa, vaikka muuten ei tee mieli makeaa ja ihan oikeesti en ole koskaan ollut mikään suklaahiiri. Onneks mun sokerit ja inskat on kestäneet kaakaon juomisen pari kertaa päivässä. Ehkä siitäkin on apua että kuorrutan kupin kermavaahdolla! Ylipäänsä ruoka maistuu jo kuin normaalille ihmiselle, ennen inskoja ei maistunut oikein mikään ruoka miltään.

Linea negra: Ilmestyi jo ihan raskauden ekoilla viikoilla napaan asti ja tuossa kevään mittaan tuli haaleampi jatkoviiva ihan tuonne tissien väliin saakka. Linea negra menee ristiin yli yhden luomileikkausarven ja hassua kyllä koko arpi on värjäytynyt tummaksi.

Napa: Ei ole vielä pullahtanut, mutta alkaa olla jo aika lähellä. Pullistelee jo, kun istuu.

Ylimääräistä hankaluutta: Pahuksen ikkunaremontti!!! Tapahtuu syyskuun alkupuoliskolla ennalta määrittelemättömänä päivänä ja remppaäijät kulkevat yleisavaimilla. Ihan kaikki tän kämpän ikkunat vaihdetaan ja täällä pitäisi sitten joko yrittää levätä viimeisillään tai opetella pienen vauvan kanssa, kun remppaäijää vyöryy sisään ja ulos ja kylmä syysilma puskee avoimista lävistä sisään. Ja vielä pitäis hallita kahta kissaa, etteivät tipu avoimista ikkunarei’istä. Voi sanonkoettämikä!

Turvotus: On! Jalkaterät ihan pullukoina. On se ihme, kun kuitenkin pissattaa kaikki yöt, niin miten voi naama siltikin olla ihan turpeana aamuisin ja luometkin turvoksissa.

Unet: Näin keväällä paljon unia ja useita synnytysuniakin. Nyt en muista unia nähneenikään moneen moneen viikkoon. Ihan kuin nukkuisin täysin taju kankaalla.

Iskias: Onko kellään iskiasvaivaa? Mulle on ilmaantunut parin viikon sisällä ja ilmenee silloin, kun muksu punkee itseään tuonne alaspäin ja usein kävellessä, jos esim. nousee sohvalta tai lähtee yöllä vessaan. Sähköiskumainen kipu säteilee jompaankumpaan pakaraan ja reiteen ja onneks helpottaa siedettävässä ajassa, kun pyörittelee itseään ja lantiotaan ja koittaa saada muksunkin liikkeelle johonkin suuntaan.

Sairaalaan lähdöstä: Tätä odotellaan. Toivottavasti menis viikonlopun yli, vaikkakin tässä on ollut eilen illalla ja tänä aamuna kivuliaita, säännöllisiä supistuksia 12-15 minuutin välein. Nyt taas rauhallisempaa. Supparit ovat hyytyneet nukkumisella aika hyvin. Eilen oksensin kaksi kertaa supistusten aikana. Sairaalakassi on joitain perusjuttuja vaille valmis, kaikki akuuteimmat vauvatavarat taitaa olla hankittu ja vauvalle peti pedattu ja vielä kissoiltakin jo suojattu. Hyvä että kaikki perusjutut on nyt hommattu, vaikka mies ostosreissuista onkin nurissut, että kyllä nää sit ehtii hankkia. Sanoin, että kyllä se ostostelu on huomattavasti helpompaa ja nopeempaa, kun juniori kulkee näin näppärästi vielä mukana. Vauvan kylpyamme vielä puuttuu, ja se olisi kiva ostaa Ikeasta, kun maksaa siellä hirveästi vähemmän kuin muissa kaupoissa.

Närästys: Edelleen kamalaa makuuasennossa! Rennietä kuluu välillä kuin karkkia!

Issias Mulla oli aika kovatkin vaivat, välillä jäi askel kesken kun vihlas niin kovasti.
Parannuskeinon löysin kuntopyörästä, se jotenkin liikuttaa just oikeasta paikasta.

Totia ja kossusukkia[:D][:D][:D]
Mulle eräs sairaanhoitaja sano et heti kun tulee lunssaa niin painu ryyppäämmään, sillain ihan isän kädellä. ja jos seuraavana päivänä vielä on flunssan oireita nin sit on tosi kyseessä.
(Mut tää raskaus[>:]... tuskin kymppikassi alkoholitonta ajaa samaa...)
Näin tosin sanottiin tiede-lehdessä lenssun itseparannusyrityksiin:
Flunssa voi hoitamattomana kestää kaksikin viikkoa, mutta hoidettuna voit päästä siitä eroon jopa 14:sta päivässä!!!![:D][:D]
No jossei tästä huomiseks yhtään olot kohene nin painan lääkäriin vaikka vaan valittamaan, kun en nyt jaksais mitään flunssa kierrettä kun LA:kin näin lähellä.

Sairaala kassi kuin voi olla niin vaikeaa... Listan sain aikaseksi... En ole edes taksirahaa varannu takan pielustalle. Ei mulla kyllä takkaa olis ollukkaan[8D]

nyt taas pötkölleen...

*röyh, burb* Ähky.
Piffiä ja valkosipuliperunaa on ahdettu.[8D]
Ja kauppareissulla naatiskelin snickersin, nami!
Sitte pikkasen pannukakkua jälkkäriks ja suklaata iltapalaksi-
Että PojanÄiti-sorry- täällä ens tiistain punnituksen jälkeen todisteet biggest gainer kisan voittajaksi[;)].

Pippula: Mulla ei ole issiasta, mutta ystävällä oli ja se oli niin paha, että eihän meinannu wc:ssa käynti edes luonnistua. Kuulemma yksi tavallisimmista raskausvaivoista.
Mulla kans on suklaan tai itseasiassa pähkinää ja suklaata himottaa ihan hulluna.
m&m pähkinäsuklaat-nam!!

Mulla on tässä edessä live sketsi menossa, kun mies kasaa uutta tv tasoa ja pian alkaa tv kanavien asennus..samalla pienempi kissoista hyppii jokaiseen pahvilaatikkoon ja on ihan vauhkona ku rapisee niin kivasti[:D][:D][:D]

Ohhoh, siivoaminen päätetty. Kävi vähän selkään taas :p Meinasin vielä kolmatta päivää venyttää siivoamista huomiseen mutta ei-ei, kyllä se on yleensä pakko olla aina ennen perjantaita viikkosiivous tehty.

Kohta olisi taas nyyhkyttelyä luvassa leffan parissa [:D]

Iskias: Iskee minulle, jos olen kaksi päivää enimmäkseen sohvalla tai jos en liiku hirveästi päivän aikana.. Jo yhtenä "liikkumattomana" päivänä se alkaa hieman iskemään oikean pakaran seutuville ja toisena päivänä saa jo hieman irvistelläkin [8D] Voihan se olla, että iskee vielä ihan lopussa vaikka liikkuisikin ja puuhastelisi paljon..

Jännä: Voihan hemmetti, toivottavasti saatte miekkosen kanssa jutut selvittyä [&:] Hmmm.. Aika sanattomaksi kyllä vetäisi täälläkin tuollainen lausahdus/käytös.

Purri: Kiitos, muistutit että minullahan on vielä uuni pesemättä [:D] Pitää hoitaa se ennen vauvan tuloa, on nimittäin sen verran järkky ettei sitä saada parilla hinkkauksella veks. Ja vooooi, kun on suloisen huolehtiva mies sinulla siellä [:)] :'))

PojanÄidille ja muille nuhanenille paranemisia vielä! Taitaa olla sitkeää flunssaa liikkellä.

Kiusaan vähän tota mun mussukkaa taas [:D] Alkaa hirveä myllääminen aina kun piirrän ympyrää mahaan [:D] Ihanuutein mun <3 Nyt leffa pyörimään!

Viikonloppuja kaikille!

Heissan kaikille! Yllättävän nopeasti tuli kylmä, saa jo villapaitaa laittaa päälle. Täällä ei oikein tule nukuttua enään kunnolla öisin. Pissalla saa käydä kaksi kertaa yössä. Jatkuvasti väsyttää. päivällä saa myös nukkua päiväunet, että jaksaa. No hyvää harjotusta yöheräämisiin.
Paranemista kaikille sairastuneille. Ei kyllä tähän olotilaan haluaisi vielä flunssaa.

Yhtenä kappaleena koos[:'(] Jalopenon syönti jatkuu[:D]

Kyl kävellessä vauva änkee tohon ylös siihen malliin että maha on niin pinkee siit ja sivuilta.
Alapääkin on tiukil kun kävelen.

Pojan sain onneksi nyt aika hyvin nukahtamaan ja nyt raukka alkoi yskii ja kun kävin kattomassa, niin hikee vaa valu toiselta. Kai sekin nyt sai flunssa, kun miehel on.

On tääkin viikko kun mies on joka päivä töissä[:'(] No nyt 3 yövuoroo ja tänään alkoi jo klo 16 vuoro[:@]
Siivoamista piti olla mulla tänään oikein kunnolla, mutta huomenna saa noi tiskit vasta kyytiä ja mies saa imuroida, kun on herännyt. Riittää kun mä selvitin ton puhtaiden pyykkien viidakon tuolta.

Kaikille nuhanenille parantumisia <3

Mä olen ihan kauhuissaan, jos toi napa pullahtaa[:D] Koko ajan miehelle että: Eikai se oo pullahtanut... Napan pullahdus fobia.

Milamariaa: Minkä leffan katsoit?
Mun on aina säännöllisin väliajoin katsottava:
*The Bridges of Madison County
* The Notebook

Ai ai, sitä vollottamisen määrää[:D][:D]

jousimiehen äidillä on kivan positiivien asenne[:)]

Mulla meni yö kivasti ja olo on levännyt- Jee!
Tosin eilinen herkuttelu näkyy...ai miten niin turvoksissa[:D][:D]
Ohjelmistossa tänään:
* kuntopyöräilyä
* pihakalusteiden peseminen ja varastoihin roudaus
* pyykin pesua
* saunomista
* löhöilyä

Taidanpa aloittaa kuntopyörällä.

Ihanaa lauantaita kaikille!

Takaisin