EloliirumLaarumit

Milamariaa: Ootko kysyny onks kyseessä vahinkoraskaus? Ainaki tällee äkkisältää vähän vaikuttais siltä... Ja siis kyl pakko myöntää, et mulla on tällä hetkellä kans vähä semmone olo, etten varmana syö mitää... Mut mulla se johtuu ihan siitä, et sit alkaa närästää [:D]
 
En tiedä yhtään.. Elää kyllä parisuhteessa, ollut jo pari vuotta sen puolisonsa kanssa..
En usko, että olisi ollut vahinko. Sillä ei vaan ole muuta tekemistä kuin valittaa kaikesta mahdollisesta katosta kukkaruukkuun jne.. No, kaikki ollaan omanlaisia tapauksia. Joskus vaan tekisi mieli huutaa turhasta valittajille ja synkistelijöille, että nyt kaivatte sen positiivisuuden esiin välillä!
 
Huomenta!

Pikaseen...

Tässä alkaa positiivinen mieli olemaan kaukana, nenä vuotaa ja olen valvonut taas kolmesta eteenpäin. Kunhan saan tuon esikoisenkin koulutielle, niin soffa kutsuu...

Mutta siis nuo oikein urakalla valittajat, tuntuu oikeesti ettei niitten elämästä löydy mitään positiivista. Yks tuttu kans tuolla naamassa valitti koko eraskausajan millon mitäkin, ja nyt kun vauva on syntynyt niin valittaa kaikesta muusta. Jos asenne on jo tuo elämään, niin tottakai kaikki meneekin persuuksille.Mutta oikeesti itseäkin välillä ketuttaa katsella, kun "tämä yks" vaihtaa kuulumisiaan puolen tunnin välein,ja aina on uusi vali-vali.
Varsinkin se ärsyttää ja ottaa todella päähän, kun jaksavat valittaa pikku jutuista raskauden aikana ja vielä sen jälkeenkin... Kun jotkut eivät saa lapsia ollenkaan, saavat toistuvia keskenmenoja ym.[&o]
Munkin pitäisi oikeasti ottaa itseäni niskasta kiinni, ja lopettaa marina, vaikka kipeetä tekeekin. Olenhan vihdoinkin raskaana, ja me saadaan iltatähti, jota haaveiltu vuosia[:)] (Mutta en sentään marmata ihan koko ajan joka asiasta) Ja tuo pieni tuhina on mun sylissäni viimeistään 2,5 viikon kuluessa[:D] IIK!![:)]

Opiskelusta/Työstä: Kotona aijon olla ainakin siihen 1-vuoden ikään asti. Jos työrintamalla ei näy mitään, niin jatkan sinne 3-v asti.
Jos siinä välillä saisin töitä, niin asia erikseen. Mulla ei ole mitään järkeä jäädä työttömäksi suoraan äippäloman jälkeen.

Nyt syön aamupalaa, ja painun soffalle nukkumaan. X_o
 
Milamariaa: Laita blockiin se ystäväs- ei tule sille mtn ilmoitusta siitä ystävälles, mutta sen postaukset eivät enää näy sulle. Mä jouduin pari frendii laittaa blockiin kans, kun en jaksanut enää niiden päivityksiä tai muuta shaittii mun wallille[;)][;)].

Tosin en jaksa koko fb:ia, joten deactivoin accountin pari kk:tta sitten[:D][:D].

Auttaako, Purria, rennie tms?
Närästys on kyllä hanurista[:'(].

jännä: Mitenkäs siellä on päivä alkanut?

Mamma: "Hauskaa" lukea noita sun juttuja teini-ikäisistä pojista- meillä on vielä muutama vuosi siihen, mutta kuitenkin..Pojat. Eipä ole eroa, onko 5/25/55 vuotta-->pojat on poikia ja tytöistä tulee mummoja[:D][;)].
Siellä on yö menny samoissa merkeissä kuin täälläkin[:@].

Mitenkäs PojanÄidin rakkaiden sirkusreissu män?

KOULU/TYÖ: Mä olin suunnitellut suorittavani ~15 op:ttä ens keväänä ja sitten syksyllä 2011 pikkasen enemmän. Vauva menee hoitoon 2-vuotiaana, joten meillä pitää tehdä tarkat suunnittelut, miten otan kurssit- osa päivällä ja osa iltaluennoin..On ollut puhetta, jos mies tekis vuoden lyhennettyä työpäivää..
Mutta mitään ei ole lyöty lukkoon, koska jos jotain olen oppinut, niin ei kannata--> pitää ottaa hetkittäin jopa päivä kerrallaan.. Katellaan![:)]

Ihan kamala yö- nukun kaksi tuntia ja sittemmin ravannut tunnin välein wc:ssä ja kurkussa kasvaa kaktus, räkä valuu ja särkee- joka paikkaa...
entäs toi panadol hot--hirveetä paskaa!![:'(][:'(].
Tänään olis neuvola[:)].
Melkein jo toivon, että tää olo paranee hieman ennen kuin synnytys käynnistyy...
Ja tämä päivä menee täälläkin sohvalla Puhdistusta lukien...(paitsi poistun neuvolaan, tietty..)

hyvää tiistaita kaikille!
 
Huomentaa!

Näin sitten unta, että synnytysalkoi. Olin appiukolla kylässä ja vessassa käydessä housuihin oli tullut veristä limaa[8|] Yritin siinä soittaa kättärille, mutta kädet tärisi niin paljon, etten saanut näppäiltyä kuin 020202[:D] Sitten kukaan ei vastannut ja en oikein tiennyt mitä tehdä.. Siihen heräsin ja kiiruusti vessan katsomaan, mitä siellä pöksyissä on, mutta ei niin mitään normaalista poikkeavaa. Pitäisikö kuitenkin lähteä sinne appiukolle kylään, jos siellä jotakin tapahtuisi?[:D][:D]

Sammallammas: voi hurja! Ei kuulosta mitenkään kivalta tuo kutina ja muut oireet. Toivottavasti käynnistävät tai synnytys käynnistyy pian, jos kerran oot jo noin lähellä laskettua aikaa.

PojanÄiti: kiitos tuosta vinkistä, että kaurapussia voisi pitää pikkuisen vieressä nukkumisen helpottamiseksi.[:)]

Minzkuli pääsee hemmotteluun[:)] En enää uskalla mitään varata, jos alkaakin syntymään, vai pitäisikö, jos alkaisi sitten varmemmin syntymään[;)] Katselin jo vyöhyketerapeutteja, jos ei ensi viikolla vielä näy, niin varaan sitten sellaiseen luonnolliseen käynnistyskokeeseen ajan. Ja sama juttu tuon naamakirjan kanssa, ei se enää jaksa kiinnostaa, kun täällä on paljon paremmat jutut[:D]

SSSS- ja muita. Eilen taasen testailin kaikki niistä akupisteistä vadelmalehti teen kautta miehen apuun. Kävin pari kertaa lenkillä. Söin persilijaa, mutta sitkeästi muksu vaan pönöttää ja potkuttelee masussa[:D][:D] Enää ei tosin ole sellaista stressiä, vaan tosiaan n. 3 viikkoa ja nyytti on joka tapauksessa viimeistään sylkissä[:)]

Kivut: alapää halkeaa ihan just keskeltä kahtia[&:] Liekö muksu nyt todellakin asettunut uomiinsa, kun liikkeetkin on melkoista möyrimistä. Ylhäällä ollessa alavatsa todellakin PAINAA[8D] Lääkärihän arvio silloin n. 3 vkoa sitten, että syntymä paino olisi suunnilleen 3,5, niin kyllä tuntee, että sitä ollaan lähestymässä.

Kirsikka: täällä saa synnärillä vierailla käsittääkseni kuka vaan, mutta vierailu aika taisi olla 17-18. Onneksi, kun toivon, ettei sinne kauheasti kukaan tuppaisi kylään. Mutsillekin oon sanonut, että jos kotiin tulisi sitten vasta käymään, kun se n. 3päivää sairaalassa on kuitenkin hirmu lyhyt aika totutella ja opetella uuden ihmisen kanssa. Jos pitempi aika tulee oltua sairaalassa, niin sitten on ihan eri asia. Oon kanssa tehnyt pakastimeen jo makaronilaatiokkoa, kaalipataa ja lihapullia+ ostanut valmista pinaattikeittoa ja pari pitsaa. Alkoi tuo kinkkukiusaus houkuttaa, kun siitä mainitsit[8D]

Kaika: tavallaan joo vaavihan on ollut mukana sen 9kk, mutta eihän kuitenkaan[;)] Voi vitsi oon niin kade, kun saat mennä vielä uimaan, määkin haluan. Ja tuo teidän poreallas kuulostaa ihunalta.

Purri: valopisteitä täälläkin, varsinkin sohvalta noustessa. Oon epäillyt verenpaineeksi.

Mamma: muistaakseni synnytysvalmennuksessa sanoivat, että on aikas yleistä, että napanuora on kaulan ympärillä ja sitten se vaan "löysätään" jotenkin, että vauva pääsee syntymään. Itsellekin tuo on myös sellainen kauhun paikka, että mitä jos. Lisäksi luin, että se olisi noin 50cm-1m pituinen, että eiköhän se jonkin matkaa riitä. Kait ne kauhutapaukset on taas muutama. Selvisi, että miehellä on kanssa ollut syntyessään napanuora kaulan ympärillä, mutta ei siitä mitään vaaratilannetta ollut tullut. Ja aivokalvon tulehduksesta luin pariviikkoa sitten, kun oli uutisissa, että jos sen aiheuttaja on se enterovirus, niin se ei ole raskaana ollessa vaarallinen, toki ei mukavakaan tauti, mutta ei myöskään vaarallinen.

Milamariaa: täällä sama, että tällä vaativalla luonteella laiskottelu on kielletty, eikä sohvalla saa maata[:D] Yritetään kuitenkin parhaamme, että jaksetaan sitten maratoonilla kohta[;)]

Opiskelusta: uusi opiskelupaikka odottaa sitten joskus. Kauheasti tällä hetkellä tekisi mieli aloittaa jo nyt pari kurssia, mutta kun ei sitä tilannetta tiedä syntymän jälkeen. Yritän tosiaan olla vuoden kotona tekemättä koulujuttuja. Sitten vuoden päästä syksynä riippuen miehen työtilanteesta katson, että missä suhteessa alkaa tekemään töitä ja opintoja. Mulla on sellainen tilanne, että kannattaa mieluummin jäädä työttömäksikin kuin hoitovapaalle, mutta sitä mietin sitten maaliskuussa, kun pitää isyyskuukaudet ym. lyödä lopullisesti lukkoon. Milamariaa: ootko tehnyt työkkärin sivuilta löytyviä ammatinvalintatestejä? http://www.mol.fi/mol/fi/05_tyovoimatoimisto/06_uutiset/2010-03-23-02/index.jsp Itse tein tuon testin jo joskus lukiossa, sain silloin ykkösvaihtoehdoksi sen ammatin, mitä nyt olen opiskellut avoimessa yliopistossa ja odotan innolla, että saan siitä tutkinnon, kun sain vihdoin opiskelupaikan. Saman ammatin sain siis ykköseksi viime keväänä, kun tein testin uudemman kerran. Aikaisemmin opiskelin toisen ammatin, mikä ei sitten ollutkaan mun juttu, niin nyt ammatinvaihto käynnissä. Että jotakin tuo testikin tiesi[;)]

Viimeinen sokerimittaus käynnissä, toivottavasti, kun 3 viikon välein joudun arvot mittaan.. En sitten raskauden jälkeisestä seurannasta tiedä vielä. Aamun paastoarvo oli normaali ja toivottavasti tuo 1h aamupalastakin on. Lohduttavinta on, että söin eilen illalla karkkia, mitä en oo koskaan ennen mittausta tehnyt ja vähän jänskätti arvo, mikä olikin sitten ihan samaa luokkaa kuin aikaisemmin 4.6, kun saisi olla sen 5.5. Nyt tekemään toista mittausta ja muuta.

Sateisen syksyistä viimeistä elokuun päivää!
 
Huomenia!!

Hassua lukea tein raskaana olevien juttuja kun ite on vähän niin ku unohtanu koko ajan :) Meillä vauva nukkuu nyt pitkien aamutoimien jälkeen.. Eilen neuvolassa käski antaa sille hirmusti ruokaa ni menee aikaa ku normisti imettää ja sit vielä pumppaa tissit tyhjiks ja antaa pullosta sitten lisää ku toinen on niin pieni että väsyy imemään...

Piti tuonne synnytys tarinoihin vielä lisätä että mulla ei tullu yhtään raskausarpia. Heti joulun jälkeen aloin rasvailemaan itteeni joka päivä kaksi kertaa... No nyt on navasta häpyluuhun asti nätti arpi, se siitä rasvailusta [:D]

Muistakaa kaikki mammat huilata paljon ja jos tulee vähänki raskausmyrkytyksen oireita ni himmaatte tahtia!! Mulla oli melkein oireeton myrkytys, joten en osannu sitä niin varoa. Vuodelepo on parasta :)

Mitäs muuta, vauva kakkaa paljon, nukkuu ja syö [:D] yllätys! Mutta on kyllä ihanaa.. Alussa olin ekat päivät ihan tööt mutta nyt on vähän rauhottunu tilanne. Neuvolantäti ties kertoo että vatsa vaivat alkaa yleensä siinä kahden viikon ikäisenä joten sitä odotellessa [:)]

Voikaa hyvin kaikki mammat, minä alan tekemään naistenhommia (tiskit, pyykit, leipomista, vaatteet päälle, tavarat järjestykseen yön jäljiltä, pumpun tiskaus) [:)]
 
Moro!

Mä kääntelen nyt puukkoa kaikkien huonosti nukkuvien selässä... mut...
nukuin taas 11 h[:)] Kerran vessas ja aamul poika tarhakuntoon josta vielä kolmen tunnin tirsat!
ihan hyvä sinänsä, ennen lenssua nukuin yössä sen 4-5 hoo ja sit joskus päiväl torkahdin hetkeksi.
Lenssussa nukuin kokoajan ja nyt sit tälläsii maratooni öitä.
Vaikka vielä olo onkin kaukana siitä mitä se oli niin paranee koko ajan ja hei- kuluu se aika näinkin[:D]

Jänö ihana kuulla teidän vauva arkea, kohta meitä on muitakin jakamassa sun päiviä[:D][:D][:D] Itselläni ainakin on mukava kuullaa kaikkea, koska vaikka yksi jo on takana niin aika on sen verran tehnyt tehtäviään että suurin osa on unohtunut, nin tulee semmosia AINIINtollastakinSILLON-aaltoja[:D][:D][:)][:)] Ja ne on ihan kivoja aaltoja!!

HaniMami Todellakin nyt lähdet kaikkiin sellaisiin paikkoihin missä ihan viimeseks ois kiva jos synnytys alkais esim. leffaan tai julkisilla jonnekkin kauas. Se murphyn laki kuitenkin pätee aika hyvin!!! Sama asia kun bussia odotellessa sytyttää tupakin nin se silloin saleen tulee nurkan takaa[:D][:D][:D]

Kaika eeeeeiiiiiii- lenssu!!!!! Kaikkein eniten ärsyttää kun on monta kuukautta kuntoillu synnytystä ja siitä palautumista silmällä pitäen ja sit se iskee jonkun kuoleman taudin ja kunto romahtaa ihan nollille... kaikki työ valuu hukkaan...
Mites nvlassa?
Pojat oli liikkiksiä!!! Tulivat tosin kesken esityksen kotiin, kummallakin oli ollu toooosi kivaa (vaik sirkus ihan paska)
Mut puoliajalla pojalle oli tullu kakkahätä (hih) eikä niillä siellä ollu vessaa (!!!).
Miehelläkään ei ollu mitään paprua taskussa tms jotta metsäkakka olis onnistunu, nin meni reissu sitten näin.
Mutta onneksi nelivuotiasta ei vielä haittaa niin tollaset pienet asiat, oli ollu mukavaa ja hattara ja popparit oli maistunu[:)][:)]

Valittajista juu ei jakseta täälläkään!!! Plus sitten on nää pätijät. Mä kiehun kun joku kenellä ei ole lapsia tai ei ole ollut raskaana kommentoi jotain asioihin liittyvää fb:ssä.[:@][:@][:@] siellä on mitä kummallisempia käsityksiä lapsen kasvatuksesta ja jotkut on sitä mieltä että raskauteen suhtaudutaan suomessa kuin sairauteen ja esim. ruokasuositukset on täyttä kukkua ja neuvolan tätejä ei kandee kuunneella... oon niin antanu selllasten kuulla siellä kunniansa!!!

opiskelu
Olen kotona ainakin sen 1n vuoden ja jos silloin vielä en raaski jättää hoitoon niin olen toisenkin vuoden. toki raha-asiatkin hieman vaikuttaa asiaan, vaikka opiskelija ja kotiäiti tienaa about saman verran nin paineet saada se ammatti jossain vaiheessa ja duunia alkaa olemaan jo korkeat.
Plus haluan sen kolmannen pojan vääntää vielä jossain vaiheessa[:D][:D][:D]

Mamma mä kanssa nautin kuulla noista teinien toilailuista[:D][:D][:D] varmaan ajoittain raskasta, mutta mielettömän hienosti teillä näyttää asiat aina menevän uomiinsa!!!
Itse ajattelen kokoajan minkälaiseen helvettiin aikoinani omat vanhempani laitoin...
ja rukoilen jotain lievempää omani kohdalla...

nyt jotain ruokaa napaan ja pikku kävelylle ulos kun siellä on niin kivan näköstä[:D][:D]
 
Huomenta!

Juu heräsin tunti sitten, vain huomatakseni, ettei ne oo duunista maksanu mulle äippärahan ja palkan erotusta!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Että menee taas nää raha-asiat ihan nappiin... prkl.. Noh, onneks sain laina-jutut sovittua pankin kanssa äsken, ni ei sentään kauhee stressi oo näistä päällä, mutta ottaa päähän siitä huolimatta...

Milamariaa: Voihan se silti olla vahinkolapsi, vaikka parisuhteessa onkin.. mäkin olen "vahinko" [;)] Siis olin suunnitelmissa, mutta en ihan siihen saumaan, ku missä sain alkuni...

Kaika: Joo mä samarinilla saan sen asettumaan.. Mut en tykkää juoda sitä, ku maistuu pahalle.. ja toi on olevinansa vielä sitä "paremman makusta" samarinia... Eli jotain persikka-juttua.. ku se tavallinen ei uppoo ei sit millään [:'(] Pitäis varmaa sitä mutsin suosittelemaa Greippilimua kokeilla..

Jänö: Sulle ei tullu missää vaiheessa raskausarpia? Vau! Tosin ei mullakaan niitä vielä näy, mut kaikki pelottelee mua, et "sulla on vielä ainaki 2viikkoa aikaa saada niitä, varmasti tulee".. kauhulla odotan, vaikka vaaleneehan ne tietty, eikä mua arvet sinänsä pelota/haittaa... Oi vitsit, mä kyl niin odotan sitä, et saan ton mukulan ihan ihmisten ilmoille [:D][:D] Mut ihanaa, et teil sujuu hyvin [:)]

Flunssailijat: Nyt vaa yritätte lepoilla ja vaikka sit ne virolaiset kossusukat jalkaan yöks! Ja kaikki muutki kikkakutoset mitä keksitte!!! Mulla se flunssa iskee yleensä aina joulun tienoilla.. Tai on tähän mennessä iskeny, katotaan nyt tänä vuonna, ku oon vitamiinei napsinu, et miten käy [;)]

Lärvikirjasta: Mä en ees päivitä juttujani, ku ehkä kerran kuussa ja sillonki päivitys on sen päivän [:D] Tyylillää "jee myrsky" ja sit seuraavana päivänä poistan sen [:D][:D][:D] Jos mun kaverini haluu tietää mitä mulle kuuluu, ni ne varmasti voivat soittaa tai kysellä ihan itsekin [;)]

Opiskelut/Työt: En tiedä yhtää kauan kotona olen.. varmaan vajaan vuoden, riippuen siitä missä vaiheessa se muutto Kanadaan tulee... [8|] Ollaan funtsittu, et otettais miehen siskon likka nannyks sinne, kun se raukka jäi orvoks tossa vuos takaperin ja se ois vähän alle 20v.. Sais seki vähä paremmat mahikset elämään, ku muuttais sinne kanssa.. Mut se on suunnitteluasteella vasta.

Neuvolasta: Soittivat, että siirtyy huomisaamuun klo 9 mun aikani, ku mun tätini on jossain tänää... Siis poissa.. Sit tais soittaja tajuta et olin vähä pihalla (herätti mut mokoma klo 8) ni totes et "nähdään huomenna, mee nukkumaan" [:D] Ja vähän siis sillee naureskellen sano sen... Mitä se oikein luuli? Että mä oisin hereillä siihen aikaan, vai? Pah! [;)]
 
Täällä meni viime öiset unet vähän persiilleen. Heräsin yhen(jos en ihan väärin kattonu kelloa) jälestä kun tuntu että nyt tulee maailmanloppu! Helikopteri lensi tuossa NIIN matalalla ja ees taas ihan hemmetin kauan, näki ihan kunnolla vempeleen kun vaan sälekaihtimet makkarista aukas, ja mieki sentääs asun tiheellä rivitaloasutuksella. Aamulla selvis sitten että oli ollunna ettimässä 70-vuotiasta alzheimeria sairastavaa miestä, joka oli aamulla lähtenyt kotoota eikä oo palannut. Kai ne sitten kävi ihan noita pururatojakin läpitte (niitä kun täällä riittää) ainakin siltä se näytti kun seuras miten se ees taas lenteli tuossa pään yläpuolella...

Haluaisin olla kotona varmasti vielä äippäloman jälkeen, mutta raha-asiat vaikuttavat niin julmetusti kyllä täälläkin suunnalla... voips olla että öihin käy takaisin tieni!
Ja tuosta puheenollen: sain vihdoin ja viimein eilen kelalta rahapäätökset! ja nyt sitten vaan verotoimistoon vien itteni seuraavaksi tarkistuttamaan prosenttia kun omatoimisesti olen veroprossani nostanut ylemmäksi heti alkuvuodesta ja nyt jos sitten kela automaattisesti vielä sen 2 prossaa vetäsee tota ylemmäksi niin eihän se millään voi mennä niin... kun sais laskettua ees siihen 20 tai 21%. jollain tavallahan ne kattoo verotusta erilailla kun se on etuutta mitä ne maksaa eikä palkkaa mutta vaikuttaako esim. asuntolainen korot mahdolliseen alennukseen ? kun ajatellaan että tulot tippuu jo valmiiksi sellaisella 350- 400€:lla kun siirrytään vanhempainrahalle, ja lopusta ottavat vielä 24%:lla veroja niin huh....

Kiva kuulla JÄNÖSTÄ ja alkaneesta vauva-arjesta [:)] ei muutakun muutkin vaan nyt poksahtelemaan niin kerkeän saamaan vielä hyviä vinkkejä vauva-arjen alotukseen loppukuuhun mennessä [:D][;)]
 
Aamupäivä väli tilttaus suoritettu, ja vetästy taas ruokaa napaan. Joten voin ihan helpostikkin jättää nuo astiat tuossa tiskaamatta ja tunkea ahterini takaisin tuonne soffalle. Lenssuhan sitä sitten iski, ja eka erä valkosipulimaitoa mennynnä. Taidan laittaa toisen ja tuhdimman.
Saakeli että harmittaa, kun sitä on oikeesti maratoonia varten harrastellut tuota kävelyä ym. Ja nyt sitten olo on kuin etanalla...Noh,paljon lepoa ja juomista. Huomenna neuvolaan ja samalla käydä kaupassa, tämän päivän vielä pärjäillään safkoissa.
PojanÄiti ym:Kyllä tuo mun murkku auttaa, kun oikeasta narusta vetäsee [;)] Kauhistus! Kylläpä pääsen helpolla, mutta joskus joku on sanonut,että pojat olis helpompia kuin tytöt noin niinku teininä.En sitten tiedä... Itse olin kyllä jotain aivan kaaottista [:-](siittähän ei puhuta)[:D]

Valittajista/marmattajiin tai mitä lie:
Mua raivostuttaa se, että jotkut kamut tulee neuvomaan... Musta ei ole kivaa että joku tulee sanomaan miten mun pitää tehdä kun vauva syntyy, aivan kuin en olisi koskaan vauvoja hoitanut. Jumankauta mullahan on 2 tenavaa,ja monta nuorempaa serkkua... Ja kaikki kyllä asettuu lopullisiin uomiinsa kun vauva oikeesti on syntynyt.
Niinkuin tässä näin tuon hoitotason päällisen suhteen, ostin siihen pehmustaan yhden froteisen päällisen(teki vaan mieli ja oli mun värinen) ja ajattelin että pyyhkeet ajaa sitten saman asian. Eräs:" Aijaa, sä olet tämmösen ostanu, sillon kun meidän **** oli pieni niin mä kyllä käytin pikkusia pyyhkeitä." [8|] (Neropatti) ja vielä "Mitä pesuaineita sä käytät vauvan vaatteille, ai jaa, mä kyllä ...." ja vaippamerkkikin oli aivan väärä ym.

Mä NIELIN Kaiken, annoin mennä korvasta sisään ja toisesta ulos [:D][:)] Jee!!

Jänö:
Ihanaa kuulla vauva arjesta, pian me kaikki jo pulistaan vauva-topicissa (kai meille sellainen tulee?)Minkä väristä kakkaa, ja montako kertaa röytässy/pierassu...ekat hymyt ja jokeltelut [:D]

Jännä:
Vieläkö myrskyää?

Naamakirja on alkanut pikku hiljaa jäämään, mutta pidän sitä kautta yhteyttä vanhoihin koulukamuihin ja samanlaisten karvakamujen omistajiin.Ystikset pitää yhteyttä kyllä ihan muutenkin... Ensimmäisenä aamulla tulen tänne [:D] Miten niin koukussa?! [:)][;)]

Jahas, valkosipulimaitoa ja soffailua taas... jatketaan emännät taistoa!
 
Hellou!

Kotona olemisesta: Oon suunnitellu jotta oon kotona vuoden, tai siis niin jotta aloittaisin sen sairaanhoitaja koulun sit ens syksynä kun paikan sieltä sain. Jos aivan pakko on rahan puolesta niin käyn sit tekees keikkaa ens kesänä mutta jos vain pystyn niin kotona olen mieluimmin siihen syksyyn asti.

Nukkuminen: Nukun yöt nykyään tosi hyvin, vessas joo pitää pari kertaa käydä mutta nukahdan heti uudelleen ja vessas käyminenkin on sellasta puoli unista jotta aina ei edes muista onko ollu unta vai totta. [:D] Toivottavasti jatkuu näin loppuun asti, sain kärsiä huonoista öistä ihan tarpeeks jo. Ehkä sillä jotta en nuku päivisin on vaikutusta, yritän sinnitellä hereillä koko päivän kun luulen et niillä mun päikkäreillä oli vaikutus siihen jotta en saanu yöllä unta. Nyt oon kyl valmis pakkaus nukkuun yhdeksältä ja sammun samantien kun pään tyynyyn saan.

Sairaalakassi: Nyt on kassi pakattu valmiiks, ehkä vähän ajoissa mutta on nyt kuitenkin jo niin ei tarvi enää miettiä sitä lainkaan(piti saada jotenkin aika kulumaan etten nukuhda päivällä). Heitän laukun autoon ja saa kulkea siellä mukana niin ei sitä sit tarvi sen kummemmin muistella ottaa mukaan kun lähtö tulee. Vauvan vaatteetkin on jo kaukalalossa laukussa jotta isäntä ottaa ne siitä mukaan kun meitä kotiin hakee, niitä en rehaa turhaan sinne sairaalalle aiemmin.

ValiValiValittajat: Miehen siskolla la lokakuun lopussa ja hän on niin väsynyt ja kaikkee...ei nyt joka asiasta tarvis valittaa kun hyvin odotettu ja haluttu lapsi on ollu, olis tyytyväinen että saa olla raskaana. Ja hän myös ilmoittaa joka ikisen asian naamakirjas ja mä en oikein tajua jotta ei sitä nyt varmaan tarvis kaikille ilmottaa kuinka on nukuttu, vaivaako närästys, mitä neuvolassa on sanottu ym. No joo mut se on hänen elämänsä ja tapansa, tehkööt kuin tykkää. Hän jo odottaa että sais 37viikkoa täyteen niin saa ottaa risiiniöljyään, toivottavasti kaik menee hyvin kun suunnitelmansa on tehny ettei tarvi syytellä omaa hätiköintiään jos vauvalla onkin jotain jos syntyy liian aikaisin. ymmärrän kyllä kolme S kun nehän ei nyt tee mitään ellei todella ole kroppa valmis, ehkä edesauttavat alkavaa synnytystä mutta tuskin normaalilla siivouksella, saunalla ja seksillä saa vahinkoa aikaseksi mutta sitä risiiniöljyä en ymmärrä.Oho tulipa asiaa, taisin nyt itekkin hieman valittaa ku rasittaa [:)][:@][&:]

Jänö: Kiva kuulla vauva arjesta, omaa odotellen. [:)][;)]

Jännä: Toivottavasti tilanne tasoittuu miehen kanssa ennen H-hetkeä. Turhia ryppyjä rakkauteen ei nyt juuri varmasti kaipaa kun elämässä muutenkin tulossa isoja muutoksia vauvan myötä.

Flunssa: On tää rasittavaa, tätä on nyt viikon jatkunu jotta aamuisin on kuin kaktus kurkussa ja korvat kipeät, sais mennä ohi tai tulla kunnolla tauti päälle ettei tarvisi tällasta kituutusta olla. Kuuma mustaherukka mehu on kyllä paras lääke mulle. Paranemisia muillekin tauteileville.

Nyt pitäis jotain keksiä jotta kuluis loppupäivä sutjakkaasti, mitään järkevää kuten pyykinpesua ja imuroimista en kyllä ajattelekkaan. [X(]
 
Ihanaa lukea, Jänö, teidän vauva-arjesta[:)].
Kohta me muutkin pölistään arkihommeleista siinä omassa vauva-arki topicissa[;)]
Sellaisen, kun joku jaksaa sitten avata.....

Kirsikan tekemättömyyssuunnitelmat kuulosti hyvälle!

Sielläkin tämä kökköpökkö lunssa[:'(], Mamma.
Samaten täällä harmittaa, kuten PojanÄitiäkin, että pitkittyessään lentsu vie peruskunnon ihan pohjamutiin[&o]
.

piia- kyllä mun mielestä vero%:iin vaikuttaa asuntolainojen korot.

Purri on kyllä saanut jo osansa raha-asioiden setvimisestä[8|].
Tosi kurjaa, että mikään ei suju tolla saralla kuin rasvattu.

Olipas pirteä ja hyvätuulinen postaus PojanÄidiltä- huomaa, kuka on nukkunut tai [8D][;)][;)].

HaniMami- Nyt vaan pörräämään jokaiseen mahdolliseen paikkaan, jossa EI toivoisi synnytyksen käynnistyvän[:D][;)].
Pitääpä käydä tekemässä huvikseen toi testi--> minäkin olen alaa vaihtamassa..viime syksynä aloitin uudet opinnot.

Biggest Gainer: mä en taida grammamäärissä voittaa....mutta turvotuksessa ihan salettiin voitan!
Outo ilmiö, että turvotukset huipussaan ja paino oli laskenut[8|][8|]. Mitä mitä- ei ummarra.

Lueskelin tänään poikien vanhoja neuvolakortteja..iiik! Enpä muistanutkaan sitä, että kuopuksen kanssa aloitin soseet jo 3-4 kk:tta vanhana..
Kaikkia hauskoja muistoja tulvahti noiden vauva-ajasta mieleen.[:)][:)]

Ei tää olo parane lainkaan- itseasiassa mulla pahenee vaan olotila...
En ala!
Mutta ei auta kuin tankata mustaherukkamehkaa, valkoista/vihreää teetä ja ruokaa, jotta jaksaa ottaa rennosti tässä sohvalla lopun iltaa[;)].

Illemmalla sitten lisää liirumlaarumeita!
 
Kiitos vinkeistä Kaika ja HaniMami!

Fb: Olen koukussa again, koska aikaa löytyy [:D] Viime kesänä ja syksynä poistuinkin sieltä hetkeksi, kun oli niin paljon muuta puuhaa. Sinne päivittelen hassuja sattumuksia tai sitten ihan perusjuttuja, en kuitenkaan kaikkea itsestäni sinne laita..

Syöpötys kasvaa: Onneksi kesällä sai marjoja pakkaseen, niitä olen tänään vedellyt usemman kupin. Jäisinä parhaita <3 Jäbä varmaan jäätyy masuun kohta [:D]

Raskauden ja äitiyden neuvojista: Jooh[:D]
Pitää vaan sulkea korvat..
 
Tiiistaita!

Flunssa se vaan jatkuu täälläkin, nuha alkaa jo onneksi helpottamaan mutta yskä on kova ja yskiminen kuulostaa vähintäänkin keuhkotautisen
yskältä, mutta kaipa tämä tästä. Kuumetta ei kuitenkaan ole, joten eiköhän tämä joku perus virustauti ole. Ikävää kyllä kipeillä näin loppuraskaudesta. Toivottavasti voimat palautuu itse kullakin ennen H-hetkeä [:)] Kipeenä ei olisi kiva lähteä synnyttämään.

Mulla alkaa olla ongelmia löytää enää vaatteita ulkoiluun, kun tuolla tarvitsisi ainakin iltaisin jo vähän paksumpaa vaatetta. Enää en viitsisi muutamaa viikkoa varten ostaa uusia vaatteita. Täytyypä lähteä tutkiskelemaan miehen vaatekaappia, josko sieltä löytyisi jotain sopivaa loppuajaksi [:D]

Mullakin nälkä on kasvanut vain tässä viime viikkoina, koko ajan tekisi mieli popsia jotain. Nyt olen koukussa kotimaisiin omeniin ja pensasmustikoihin. Toki epäterveellistäkin tekee mieli vaikka kuinka irtokarkkeja meni eilen ihan liikaa...No, mutta kai nyt loppuaikana on lupa retkahtaa vähän, eikö niin? [:D]

Viime yönä sain unta vasta puoli 3, iltapäivän päikkärit taisivat siis sekoittaa unirytmiä vähän liikaa. Nyt pitäisi yrittää pysyä hereillä iltaan asti että ens yön kanssa menisi paremmin.

Jaksamista kaikille ja toipumisia flunssaisille! Huomenna jo syyskuu, wou![:D]
 
Heissan!

Puhuin tänää isäni kanssa ehkä maailman omituisimman puhelun [:D] siis meiä välit ei viimeisen 2v aikana oo ollu mitkää ihan täydelliset, niinku joskus ennen, mutta mutta... Nyt se sit soitti tänää mulle, et mikä on tilanne mahan kanssa ja ku sanoin että on vakaa niin totes "Pidä huoli, että on vakaa tilanne tonne sunnuntaille asti. Ollaan äitis kanssa Lapissa, että sinä aikana et kyllä synnytä" [:D] Tehtiin sit diili, et vauva syntyy sunnuntaina jokus 18-22 [:D] Ku ovat sillä välillä kotiutumassa sieltä reissultansa [;)] Ja siis omituisen tosta puhelusta tekee juurikin se, ettei olla 2v soiteltu vissii kertaakaa "ylimääräistä" kumpikaan vaan äidin kautta hoidettu asiamme... Elikkä vauva tekee ihmeitä meiä väleillekin [;)]

Kaika: joo en ollu kyllä kuvitellu, että mun raha-asiat menis ihan näi phärsiilleen tässä vaiheessa.. Ja jahka saan palkanlaskijan kiinni, niin oon 100% varma, että se sanoo et heinäkuun lopussa saatu 200e vastais 3kk mammarahan ja palkan erotusta.. Se on just niin ääliö akka, että vois hyvinkin sellasta sanoa! Nyt ku vielä saisin sen palkanlaskijan puhelinnumeron jostain, ku ei mulla sitä ole luurissa vaikka mielestäni oon sen joskus tallentanu kyllä [8|] Varaudun nyt sit jatkossa siihen, että mun kaikki raha-asiat menee loppuvuodesta jonnekin pohjamutien alle, ni ei tuu ainakaa yllätyksiä..
 
Jösses!!

Tuntuuko muilla tuon maidon nouseminen rinnoissa jo? Mulla oli alkuunsa pientä, ja kyllähän nuo nyt vähän turpos.
Nyt on viikon päivät tuntunu,että tursua kohta liiveistä pihalle [:D]
Ja siis oikein "jomotus" päällänsä, kun maito alkaa nousemaan. Toivottavasti tulee riittosat utareet [;)]

Siis tässä taas ihan pikaseen...myöhemmin lisää, jos jaksan.

Huomenna on Jo syyskuu!!! [:)][:D]
 
Mamma: mulla on myös rinnat turvonneet ja välillä niitä on ns. "kuumottanut" aika lailla parin viime viikon aikana. Vähän myös tihkuttaa ajoittain, usein yöaikaan. Onneksi ei oo kuitenkaan mitään suojia tarvinnut vielä alkaa käyttää.

Te, jotka olette jo aiemmin synnyttäneet: missä teillä on menneet lapsivedet? Oletteko olleet kotosalla vai jossain menossa? Mä oon tässä pohtinut jo että mitäs sitten jos satun olemaan vesien mennessä just jossain ruokakaupassa tai vastaavassa.. Kiva sieltä sit hipsiä housut märkänä kotiin suht huomaamattomasti [:D]
 
Täällä on vihdoin kotiuduttu (imuroitu!) :) työpaikan- verotoimiston-työpaikan-prisman-kotona pissillä käynnin- kyläilyn- auton huoltoon viennin- ja kaupan kautta kotiin [:D]

Verokortista: Sain laskettua veroprosentin palkalliselta äitiysloman ajalta tuonne 12,5 prosenttiin, kun eihän sitä enää tule kuin n.2,5 kuukaudelta(plus vanhemapainraha). laittoivat myös kelalle tiedon uudesta prosentistani mikä on siis loppuvuoden tuo mutta tottahan kela nostaa sen siihen 20% sitten automaattisesti. Kun uusi verokortti sitten ilmaantuu, pitää tarkistaa mitä se näyttää ja tarvittaessa hieman korottaa loppuajan vanhempainrahalle koska kela ei huomioi kaikkia vähennyksiä mitkä palkkalaskennassa normisti huomioitaisiin, eli sitten veroprossa on varppina ainaski sitä 22% prosentin luokkaa... mietin ensin että otanko tälle vuotta ollenkaan uutta korttia (vai palautuksina sitten ensivuoden joululle...) mutta kyllä sille rahalle nyt varmasti käyttöä on jo ihan tällekkin vuotta [:D]

Mulla tekee niin kauheesti mieli makaroonilootaa että pakkokai sitä on lähtiä tekemään!!

ja noista neuvojista: Täytyy myöntää että mulla teki tosi tiukkaa olla puuttumatta välillä (varsinkin näin lapsettomana) kun siskoille tai kavereille tuli mukeloita [8D] mitään pesuainemerkkejä tai vaippajuttuja nyt en mennyt neuvomaan kun en nykyään tiedä mitä itekkään pitäs sitten käyttää*naur*[:D][:D] mutta muutamia perusasioita kuten harson käyttö röyhtäyttäessä olisi hyvä juttu .. ja kenties myös syöttämisen aikana jos on rötväämistä. Päätin kuitenkin olla sanomatta mitään kun ajattelin asiaa omalle kohdalleni miten voisin reagoida jos minua tultaisiin neuvomaan [:@] [:D][:D]
Muutama neuvo on sadellut sieltä täältä ja aikalailla olenkin sitten vaan sanonut että meillä katotaan näin ja se voi toimia meillä meidät tuntien paremmin...sitten tietää kun tilanne on päällä [;)]

Huomenna jatketaan syyskuisissa merkeissä :)
 
Piti äsken mennä taloyhtiön naisten lenkkisaunavuorolla saunaan, kun teki niiiiiiin kovasti mieli. No saunan ovi ei ollut auki, joten päätin, että meen hetken päästä uudestaan. Toisella yritys kerralla ovi oli avattu, riisuin rauhassa ja haaveilin kuumista löylyistä ja sitten kun pääsin löylyhuoneeseen, niin kas, lämpötila oli 30 astetta, eikä kiuas ollut todellakaan päällä[:@] Sellainen saunareissu tällä kertaa[:D]

Jänö: kiva lukea teidän vauva-arjesta. Ja muutkin, jo vauvautuneet saa mielellään kirjoitella kuulumisia, kun niitä on mukava lukea tässä odotellessa. Eiköhän joku sen vauva-arki topicin pistä pystyyn.

Raskausarvista: Ei ollut alkuun. Nyt rv 38+4 huomasin alavatsan revenneen[:@] En sitä tosin itse näe, kun maha roikkuu, vaan ensin huomasin, kun iho tuntuu kummalta ja sen jälkeen katsoin peilin avulla, että mitäs mitäs. Raskausarpiahan siellä. Myös lantiolle on ihan viimeisen parin viikon aikana ilmestynyt arpia.

Täytyy miettiä niitä paikkoja, joissa ei ainakaan haluaisi olla silloin, kun synnytys alkaa[;)]  Rätti housuissa tässä muutenkin kaupungille lähtee, ettei ihan lammikkoa saa sitten alleen, jos lapsivesi menee (tai niin ainakin kuvittelen, että auttaisi jotakin.)

Syöpöttely: AIvan Kamala NÄlkä! Hapankorppuja ja kaikkea mahdollista namia menisi niin paljon, kuin jaksaa, mutta en anna periksi vaan yritän sinnitellä viimeiseen asti suht terveellisesti. Sitten saan hetken aikaa syödä sitä salmiakkia ja suklaata[:D] Ja pistän miehen hakeen jostakin konditoriasta kokonaisen juustokakun ja syön sen sitten ihan itte[:D][8D]

Custos: vaatteet täälläkin vähissä. Kahdet pitkät housut ja yksi paksumpi huppari. Toivottavasti ilmat ei kauheasti viilene tässä.

Flunssailijoille pikaista paranemista! Eikä se kunto siitä muutaman päivän tai viikon flunssasta mihinkään katoa, muuta kuin hetkellisesti laskee jaksamistasoa, kyllä se sitten palautuu, kun malttaa riittävästi levätä. Että ette ole turhaan treenanneet. Toivottavasti kuitenkin ehtii kaikilla parantua, ennen kuin maratonille lähdette.

Nyt salkkarit. BB on jäänyt jo katsomatta, kun noh.. eipäs se ollutkaan nyt niin mielenkiintoinen. Oon tainnut kasvaa aikuiseksi tai jotakin[:D]

Ja huomenna tosiaan syyskuu!
 
Pikaiset kuulumiset täältä... Seksiä juu tuli eilen ja viime yönä harrastettua[:D][:D]
Maha on käynyt vilkkaana ja jumalauke kun on sattunut samaan aikaa, että hyvä ettei puukauhaa oo tarvinut puruleluksi[:D]
Yhtenä kappaleena siis täällä ja torstaina nyt se kontrolli käynti äippäpolilla ja mies tulee mukaa. Pitää musta kiinni etten mä hyökkää sen lekurin kimppuu. Mä olen päättänyt että 6.9 mä meen käynnistykseen ja jos toi lekuri ei anna käynnistyspäätöstä, niin sitten vaadin toisen lekurin.

Meillä tungetaan niin noita raajoja koht varmaa must läpi että sattuu ihan pirusti.
Mutta omaa nassuu vaa juttuu ja huomenna sitten lisää. Nyt nukkumaa...
 
Takaisin
Top