EloliirumLaarumit

Heissan!

HaniMami, juu ei tartte vielä kaivella [:)] Mut käsittääkseni 2kk sisään oltais kuljettamassa sinne muutakin lastia, ni ne vaatteet menis siinä samalla [:)] Et jos saat sit vaik vauvan synnyttyä aikaseks, ni kiva ois [:)] Mut älä suotta siitä mitää pientäkään stressinpoikasta ota [:D] Tuli vaan mieleeni, et voisin tätäki kautta yrittää haalia vaatteita, etten vaa kaveripiirini kautta [:D]

PojanÄiti, No sitä mä kanssa mietin, et jos joku mieluummin UFFin kautta laittaa menemään, mut ite en kyl kans sitä kautta mitää yritä minnekää päin maailmaa laitella, ku tiiän kohtuu varmasti ettei ne rahat/vaatteet tosiaankaan oikeaan osoitteeseen mene. Ja näistäki vaatteista käsittääkseni joku taho joutuu jonku nimellismaksun maksamaan (ku hehän eivät almuja ota vastaan), mut ei käsittääkseni mikään iso summa ole.

Kaika Ite totesin kans et on hyvännäköstä, et mikäpäs siinä, kyllähän se tonne menee ja tosiaan hyvällä tuurilla mahtuis KAIKKI vaatteet sinne, et voisin ton pienemmän palauttaa vanhemmille [:)] Ei ois makkari nii täys tavaraa [:D][:D][:D]

Huomenna pääsen mesoamaan Welholle!! Lupasivat mulle 20% alennusta kanavakortista ja nopeemman laajakaistan vanhan hinnalla vuodeks ja mitäs näkyykään laskussa!!!! Noin 20e kalliimpi ku mitä pitäis olla!!! noista hinnoista ei mikää pidä paikkaansa!!! Et meinaan kyl soittaa ja tiedustella, että kuin on mahdollista kun mun sopimuksessa lukee, että kanavakortti on 24,12/kk ekalta vuodelta ja netti ois 24,90e/kk niinku tähänki asti ja silti laskussa lukee kanavakortti 35,79 ja netti 36,95 (-12,05e)!!! Et ei ihan mee niinku on sovittu!!![:@][:@]

Voihan paska ja kökkö, Mamma[:@][:@].
100% sympatiat täältä ja koeta vaikka agression voimalla hoitaa asia tolalleen- ÄLÄ anna periksi Kelan väsytystaktiikkaan!
Tänä iltana sitten magnesiumit ennen nukkumaan menoa[;)], jotta ensi yö sujuu siltä osin paremmin.

Mitäs täällä muuta olikaan pölisty..
joo- Biggest Gainer: tää on hyvä, koska enää ei pidä kenenkään ressata painosta..sanoohan sen jo järkikin, että jos ei voita syö pakettikaupalla kerman ja sokerin kanssa vaan syö saman tyylisesti ku aikaisemminkin ja paino nousee yli kilon/vko, senhän on pakko olla turvotusta ym., eikä mitään todellista läskin kerääntymistä[;)]
Eikös?[;)][:D]

Snadisti kade PojanÄidin päikkäreille, sähän vedät meikäläisen yöunimäärän päikkäreillä..

NIMIÄISET: Mä pidin aikoinani sairaan isot juhlat molemmille pojille ja nyt olen jotenkis kääntyny pienimuotoiseen taphtumaan, jossa mummit ja kummit. Katsotaan ny- kuitenkin taas sellaiset yli 50 vierasta käsittävät billeet[8|]

Auttoiko lenkki nuutumiseen, HaniMami?

Mä olen löytänyt uuden vaihteen loppu odotukseen; mä en enää edes ajattele olevani raskaana...aikakin menee nopeempaa[:)] Itsepetos on taitolaji[;)][;)][;)]
Mutta ny perheen kanssa pelaamaan Hullunkurisia Perheitä- illan vikat kiukut häviäjältä (tärkeä taito tuo häviämisen taito.. ja onhan se huvittavaa katsoa, kun tollanen eskari-ikäinen pinnistelee itsehillinnän kanssa- ei mene noille pojille päähän, miksi mä voitan kaikissa peleissä lähes aina[:D][:D]. Äiti vaan osaa..) ja sitten iltapalaa ja rauha taloon.

Purri: Hyvää toimintaa tuo vaatteiden vieminen sinne.. Jotenkin nyt herkistyin noin hienosta ajatuksesta ja varmaankin itken kohta täällä [:D]

Mamma_76: Voihan p******! [:@]

Turvotuksesta/painosta: Tämä loppuaika on joo nestettä keräävää.. Juon kuin viimistä päivää ja pissillä käydessä tulee naurettavan pieni määrä ulos.. Pelottaa kyllä miten paljon sitä turpoaakaan viimeistä kuukautta kohden, kun pitäisi kuitenkin vielä päästä liikkumaankin eikä vyörymään..
Raskauden painonnousulle lopussa ei voi tehdä oikeastaan hirveämmin mitään (ehkä hullu tunnin hikijumppa laittaisi nesteet liikkeelle mutten uskalla niin vahvasti rehkiä [:o] tavallisesta kevyestä jumpasta, kevyestä lihaspumppauksesta ei ainakaan ole mitään hyötyä nesteiden poistumisen kannalta, tai siis ainakaan täällä ei ala mitään tapahtumaan mutta teenkin sitä vaan hyvänolon vuoksi ja ehkäisee migreeniäni) .. Makeisia tai leivonnaisia enkä pitsaa yms en ole syönyt yli kuukauteen ja silti paino nousee ja nousee [&:] Jos mulle neuvolassa joku idiootti sanoo painonnoususta niin sanon kyllä että prkl voivat tulla seuraamaan ruokailuani kotiin, täällä ei mitään ylimääräisiä vedetä :--D!

Lepäilyn ja aviomiehen kanssa puhelimessa syvällisen ja rauhoittavan keskustelun jälkeen mieli on parempi [:)]
Väsymys painaa edelleen, en saanut nukuttua tirsoja kun jotenkin oli niin levoton olo.
Kaika: Todellista mamma agressiota oli kyllä tänään, en edes itse käsitä mistä se raivo tuli [:D] Tää raskaus on kyllä aika hmm...
Ukko oli ylpeenä, meijän mamma jyrää... *tirsk* [:)]

Nuo tikkerit hävis jossain vaiheessa, ja nyt tuntuu taas näkyvän. Tekeekö mun silmät kepposia vai sekooko polla lopullisesti? O_o

Minzuli se jaksaa väkertää, olen itse myös askartelu-paskartelu ihminen, mutta nyt en ole saanut mitään aikaseksi. Se mun virkkaus (peitto) on edelleen kesken, ja mua ei kiinnosta yhtään nyt tehdä sitä. Jospa sitten kun vaavi on syntynyt, saan taas uudenlaista poweria luovuuteen[;)]

Hanimami, on täälläkin pakattuna myssäkkää, mutta nyt alkoi epäilyttämään pyöriikö kuin hyrrä naperon päässä, kun en ollenkaan olettanut meille syntyvän NIIN pientä vaavia [;)] Noh, eipä nuo myssyt paljoa vie tilaa, jos vaikka otan muutoman eri kokoisen [:D]

Vaavin vaatetuksesta: Mites kun nyt on viilentynyt huomattavasti ilmat, mitä päälle kun lähtee laitokselta kotiin?
Jostain olin lukevani,että saman verran kuin itsellä + yks lisä kerros. Gröhöm..mulla on jo pitkikset alla, ja villistä päällä. Viime yönkin nukuin villasukat jalassa[:D] Eli....Miten naperolle vaatteet?
Tuntuu aivan ensikertalaiselta..Hii!! Ja ei enään montaa viikkoa kun viimeistään on ihuna tuhina tuossa syykyssä. *sössöttää epämääräistä sössötystä*
(Ällötys mitä mulle tapahtuu?)[;)]

Piia, vaunu kuvatusta kehiin tuonne shoppailu keskusteluun...silmän ruokaa kiitus!

Olikos se nyt Jänö joka Tiistaina siellä sektiossa?? Kyllä jänskättää, toivottavasti kaikki on mennyt hienosti... Huhuilee!!!Kuulumisia!?[:)]

Mulla On Lupa herkutella :P Lälläläää!!! Tosin ei mun tee mieli mitään nameja ja rasvasta ja...kunnon rehu voileipä, tomaattia,kurkkua,salaattia Namskis!
Noh, söin mä eilen illalla jäätelöntölöä, kunnon jäätelöä Ainoa :P Taivaallinen nautinto[:D]

Jaahas, jospa tämä mamma vaikenee tältä päivältä. Iltapalaa, magnesium, pesulle ja pisulle. Treffit on ens yönä nukkumasan kanssa [;)]
Hope SO!

Moi!!
Tuolta lokakuisista tulin tänne kyseleen... LA 10.10, mutta oon jo pitkään Teitä seurannu, ku tuntuu, että iteki kuulun tänne..?! Taitaa silti olla toiveajattelua, että vaavi tulis jo syyskuussa [;)]

Elikkäs...onko teillä jollain ollut tällasta oiretta...??
Tuolla oikean nivusen seutuvilla, about vaavin pään oikealla puolella on sellanen kipeä kohta ollu nyt ehkä par vkoa. Neuvolatäti ja lekuri paineli siihen, ku koittivat, missä vauvan pää on, ni sattu aika kivasti. Ja nyt se on tullut jo kosketusaraksikin.

Silti kumpikaan täti ei mitenkään kommentoinut, vaikka sanoin, et ottaa kipeetä!!?? Mikähän se voisi olla, mikä sen aiheuttaisi??

Iltoja kaikille [:)]

Laittelin nyt tosiaan vähän kuvia tuonne menemään vihdoin kun mies sai aikaseksi pienennellä niitä [:D] Ja ne vaunut! mie oisin voinu työnnellä niitä vaikka tämän päivän, ihan vaan harjotuksen vuoksi[;)] mutta tuolla ne nyt lepäilee lastenhuoneessa ja oottaa tulevaa makuuttajaansa...
Jänöhän se tais olla joka eilen olisi jakaantunut kahtia[:)][:)] kumpikohan sieltä on tulla tupsahtanut? niin ja toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!![:)][:)][:)][:)]

vaatetuksesta: Kävin eilen ostamassa prismasta ihan sellaisen cirafin ruskean toppahaalarin kokoa 62 :) oli tullut viikonloppuna tai tällä viikolla sinne myyntiin ja ainakin omaa silmääni miellytti, maksoikin vain 29,90€(vilkuilin reiman ym haalareita ja totesin että halvempikin merkki käy oikein hyvin tässä perheessä) värejä löytyi sinistä ja punaista kuviota sekä tumman ruskeaa. Paksumpia lakkeja en vaan oo kyllä mistään oikein tuon ikäisille löytänyt saati sopivan kokosia kypärämyssyjä... onkohan niitä edes? Mieki muistan lukeneeni että puet niinkuin itse pukeudut +1 vaatekerta siihen päälle... jos meillä tämän kanssa menee sinne syyskuun loppuun niinkuin la on niin alkaa olla varmaan aika kylmät ilmat... Mie muuten tykkään pukeutua kai itekkin vähän turhan lämpimästi näin syysaikaan ja varsinkin talvella, että kai ne siellä kyssillä sitten vähän vinoon kattoo jos ylipuen heti kotiin lähdettäessä[:D][:D][8D][8D][:D][:D]

Mun on pakko lähtiä soffalle makoomaan kun ei anna möykky hetken rauhaa istua tässä koneella palaamme astiaan taas

Oikein hyviä illan jatkoja kaikille!

Iltaa kaikille!

Flunssaa meinaa pukata mullekin vaikka kuinka vastaan taistelisi, kurkku on ihan kaktuksena...[:(] Toivottavasti ei nyt mitään kamalaa kuumetautia
tule kuitenkaan, että pysyisi edes jotenkuten voimissa. Nyt taidankin vaihteeksi toivoa, että vauva jaksaisi odotella vielä hetkisen, ettei flunssaisena
tarvitsisi synnyttämään lähteä. Tosin hurjia merkkejä siitä ei ole tähän mennessä vielä paljon ollutkaan.

Viime yö meni ihan ketuilleen unien suhteen, sain nukuttua reilut 2h kunnolla. Onneksi päivällä sain otettua sitten parit päikkärit, joten vähän helpotti univajetta. Ensi yönä luulisi unen tulevan [:)]

Turvotusta on mullakin aika lailla, mutta noihin huippulukemiin mulla ei ole mitään sanomista. Iltaisin kyllä huomaa nilkoista että ovat ihan eri malliset kuin aamusella.

Vauvan kotiinlähtö vaatetusta oon myös pohtinut kovasti. Katsotaanpa miten nää ilmat tästä nyt vielä muuttuu, nyt ainakin vielä vaihtelee aika lailla päivittäin. Täytyy varmaan ottaa reilusti vaihtoehtoja mukaan ja katsoa sitten sään mukaan kuinka paljon lämmikettä tarvitsee.

Valkovuodon määrää olen minäkin ihmetellyt. Lisääntynyt reilusti nyt ihan viime viikkoina. Hiivatulehdustakin olen miettinyt, mutta eipä mulla oikein muita oireita ole ollut, ei mitään kutinaa tms.

Voi että, lasketut ajat täällä senkun vaan lähenee. Omaan tuntuu olevan vielä piiitkä aika verrattuna teihin moneen muuhun, mutta kaipa sekin pian vastaan tulee. Kovin malttamattomana täällä odotellaan vauvelin näkemistä, välillä kyllä edelleen tuntuu niin kovin epätodelliselta se että tuolla omassa masussa oikeasti ihan oikea vauva asustaa ja kohta päästään hänet näkemään <3

Unentäyteistä yötä kaikille!

Huomenia!

Annnie74: ei ne siellä neuvolassa puhuneet mitään liitoskivuista? Itsellä ainakin on ollut koko viimeisen kolmanneksen vaihtelevasti kipuiluja häpyluussa/ alaselässä/ lonkissa/ nivusissa, jotka oon olettanut olevan paikkojen löystymisestä johtuvia kipuja, mutta en suppareiksi oo olettanut. Voihan se olla, että vauva painaa jotakin hermoa, mikä sitten tuntuu tuollaisena kosketusarkana paikkana.

Kirsikka: noita hiuksia minäkin odottelen, kun on ollut myös sitä pahoinvointia ja närästystä enemmän kuin laki sallii[:D] Nähtäväksi jää[;)][;)]

Ristiäiset: kutsut teen varmaankin vaavin valokuvasta, kun meillä tuollainen tulostin on. Tosin ristiäisiin tulee se maks. 20 hlöä, jossa isovanhemmat ja heidän uudet perheet ja kummit, että varsinaisia kutsuja ei montaa tarvii tehdä. Ja leipomuksia teen itse ja ostan osan. Ristiäisten ajankohtaa mietitään sitten vauvan syntymän jälkeen, kun tietää miten itse jaksaa järjestää. Kotona todennäköisesti vietetään, jos kerran seurakunnankin tilat maksaa noin kivasti[8|] Kummeja ei olla lopullisesti päätetty, kun kirkossa ristitään eikä sitä tiedä kuka kuuluu kirkkoon. Itse oon jo sylikummilta kysynyt, että haluaako, mutta muut kummit on vielä kysymättä,.

Turvotuksesta: toivottavasti lähtee laitoksella. Kyllähän sitä on ihan tarpeeksi. Huomaa, kun iltaisin ottaa sukat pois jalasta, niin melkoiset resorin jäljet jää nilkkoihin. Ja nuo lenkkarit, mitkä kaivoin, niin onneksi mahtuu jalkaan, mutta ei ne ennen noin tiukkaa ole tehnyt[&:]

Painonpudotusryhmää vaan kasaan, sitten BabyMoonin jälkeen. Ehkä eniten hermostuttaa nuo neuvolat ja niiden ruokavalion kyttääminen. Itselle tuo syömisen seuraaminen ja siitä muistuttelu on ollut ehkä inhottavin asia tässä raskaudessa, kun joskus nuorempana syömisen seuraaminen on ollut pakkomielle+ oon ollut liian laiha. Kotona en ole enää vuosiin käynyt vaa´alla ja oon ollut tyytyväinen itseeni, mutta nyt joka viikkoinen vaaka on taas sellainen piru ja jokaisen herkkupalan jälkeen syyllistää itseään ja sitä, että tekee vauvalle jotakin haittaa. Kait pitäisi ajatella siten, että käyn kuitenkin lenkillä joka päivä, oon ihan energinen suurimman osan viikosta, tunnen oloni muutenkin hyväksi, enkä mitenkään liian isoksi, niin mitä sitten vaikka vaaka näyttää jotakin muuta kuin toivoisi.

Mamma: jaksamista sen Kelan kanssa. On se välistä vähän kummallinen laitos. Toivottavasti selviää nopeammin kuin normaalin valitusprosessin kautta, kun eihän ne voi evätä mitenkään tukea, joka on aiemmin maksettu, jos kerran mitään muutoksia ei ole tapahtunut. Mies sai vähän aikaa sitten 2 päätöstä, jotka oli tehnyt sama virkailija samana päivänä. Toinen oli myönteinen ja toinen oli kielteinen[:D][&:] Vielä ei olla saatu selvyyttä, että kumpi on se oikea, mutta ei päätöksen mukaisia korvauksiakaan ole näkynyt..

Kaika: lenkki auttaa aina nuutumiseen, joko piristyy tai alkaa väsyttään niin paljon, että on pakko mennä päikkäreille, mikä sitten piristää.

Vaatetuksesta: vauvan sairaalakassiin on pakattu kolme vaatekertaa, eri lämpöisiä ja niiden lisäksi vielä vanuhaalari, lakki ja töppöset sekä hanskat. Eiköhän niistä saa jonkun kivan yhdistelmän sitten lämpötilan mukaan.

Piia: ainakin ruskovillalla on sellainen ihanan pehmoinen kypärämyssy, jonka koko on 0-6kk, tiedä sitten kuinka iso se on vastasyntyneelle. Ja sain lahjaksi sellaisen tutan vanumyssyn, minkä aion ottaa sairaalaan vauvalle.

Ootteko muut huomanneet, että nukutte lyhyitä pätkiä, mutta kummallisen sikeästi? Itse saatan nukkua vartin ja herätä ja luulla nukkuneeni monta tuntia.

Eikös tänäänkin ollut jollakin sektioaika? Kovasti onnea kaikille synnytyksiin ja käynnistyksiin näin etukäteen, kun eihän sitä tosiaan tiedä kuka, koska ja miten lähtee plopsauttamaan plussa pallonsa pihalle[;)]

Tää lähtee kohta neuvolaan.

Mukavaa torstaita!

Heipäti hei!

Ennätyspitkät unet[:D][:D][:D]. Alkuyö meni normisti n. 2 h välein pissalla (en edes heränny kunnolla ja heti uudestaan uneen), mutta sitten melkein 6 tuntia yhteen putkeen[:)][:)][:)][:)].
Arvatkaa 2 x, miltä tuntuu nukkua noin kuukausiin??
Elämä näyttää mahtavalta! Mikään ei tunnu ikävältä!!

Custos- Paranehan pian!
Musta tuntuu, että flunssanoireita on aikas monella ennen synnytystä- kuvittelenko mä vai johtuukohan se nyt vaan siitä, että kohtahan se flunssakausi on taas täällä[8|][8|]

HaniMami: On tää naisten painoasia sitten jännä juttu- koskaan ei ole just hyvä.
Mulla ei ole vaakaa, mutta ajattelin sen ostaa synnytyksen jälkeen. Mulla on onneksi ihan normisuhde vaakaan, että mua ei kamalasti haittaa vaikka vaaka näyttää enemmän- vaatteet kertoo totuuden..Mulla ainakin paino nousee, kun alan treenaamaan kunnolla- lihas painaa enemmän kuin läski[;)]
Sellaiseen asiaan kannattaa varautua ekan synnytyksen ja raskauden jälkeen, että lantion seudun malli/muoto saattaa muuttua-pysyvästi. Mä olin aikanani tosi mini ja ehkä vähän poikamainen lantion seudulta, mutta ekan lapsen jälkeen ei esim. mun lempifarkut enää istunut yhtä hyvin malliltaan- olin jotenkin naisellisempi[:)].

KOTIINTULOVAATETUS:
Mä ratkaisin asian niin, että nyt on kolme kerrosta mukana- jos on lämmin jätän yhden pois ja jos kylmä laitan kaikki, myös sen paksuimman fleecehaalarin..
Ja meillä ainakin on sellainen pieni kypärämyssy, anoppi osti, en tiedä mistä...
Tosin otin mukaan oman myssyn, koska noissa haalareissa on vakiona huppu- jokaisessa.

annnie- Liitoskipujanhan nuot- tuttuja ovat!

Mitenkäs, Mamman, tunnetilat tällä erää?

Tässä sitä jännätään H1987:n mahdollista synnytystä ja Jänöä ja kenellä muulla olikaan sektio näinä päivinä?

Pojat sain vietyä ja taidan ottaa rennosti koko päivän- illalla olisi koko perheen lenkkipäivä.
Miehen ajattelin viedä lounaalle ja pestä pyykkiä- ylläri!

Huomenta!

Oijoi.. nälkä ois, mut ootan suosiolla, että mies lähtee ensin töihin, ni se ei ala valittaa ku syön aamupalaa [:D] Sen mielestä murot/rahka/leipä/ tai mitä ikinä kaapista keksinkään ei oo oikea aamupala, vaan pitäis syödä kunnon ruokaa [:D][:D][:D] Noooot going to happen!

Vauvan vaatetuksesta: mulla on vihdoin kotosalla äidin kutoma hakupuku.. on villasilkkilangasta kudottu ja aattelin et sen alle sit vaa joku body, ni hyvä on [:)] Mä uskon vakaasti, että toi vauva tulee perimään kummaltaki puolelta sen lämpöpatterigeenin, että ei kyllä tarttekaan kovasti vaatteita. Sit ku vielä autolla tullaa kuitenki kotiin, ni tuskinpa se aikanaa palelee [:D][:D] Samaten mulla on vaunuissa pehmee kantokoppa, joka on todella paksu, ni ei välttämättä talvellakan tartte michelin-ukoksi pukea sitä [:)]

Ristiäisistä: Meiä seurakunnalla on ilmaiset tilat [:-][:-] Siis jos kuuluu kyseiseen seurakuntaan ja mä kuulun. Kannattaa ottaa HaniMami yhteyttä sun lähimpään kirkkoon, ku jos oot ev.lut. ni sä automaattisesti kuulut asuinalueesi lähimpään kirkkoon.. Ne yleensä vielä lähettää jonkun "tervetuloa kirkkoomme" -paketin

Kummeista: Joo ei oo mitään käsitystä, kenestä meiä vaaville kummia!!! Varsinki, ku mies ei ees ymmärrä koko kummi käsitystä, ku ei heillä sellasia ole ni en siitäkää saa apua, ja ku he eivät kuulu ev.lut. kirkkoon, ni en saa ees hänen veljistään virallisia kummeja.. Luulen vähän,et mun veljet saa kunnian osakseen jos en kavereista ketään keksi...

HaniMami: Mä mitää sukkia oo käyttäny koko kesänä [:D][:D][:D] eipähän tartte kauhistella turvotusrantuja [;)]

Painonpudotusryhmä: JOOOOO!!! Vaunulenkkeilijöitä!! Mennää valtaamaan kaikki kadut, et kaikki muut ihmiset kiroo, ku vastaan tulee lapsiperheen hyökkäysvaunurykelmä [:D][:D][:D][:D]

Kivuista/kolotuksista/yms: Mä kävelin eilen miehen mukana stadissa noin 30min ja saatiin just ostettua sille kengät ja sukat (mitkä oliki tarkotus vaan ostaa) ja sit alko supistukset, alaselkää särki ihan hulluna ja jalkovälissä oli paineentuntua... Sit ku lipastoa illalla koottiin (siis kyllä vain.. klo 22-23:45 ja naapurit varmasti tykkäs[;)]) ni mies ei kyllä päästäny mua lattialta ylös. Sano et pitää istuu kiltisti paikallani ja lukea ohjeita [:D] Oli meinaa semmosta ähkimistä se ylösnouseminen, että itteensäki alko naurattaa[:D][:D]

Päivää!

Täällä olen konttinut pitkin lattiaa ja istuskellut vauvan kassi haarojen välissä [:D] Tuo jalka on aikast kipeenä vieläkin, kävely kyllä auttaa... mutta oli helpompaa katsella nuo vaatteet lattian rajassa[:D]
Pakkasin nyt sitten laukun uusiks: Pitkähihainen Body jossa on ne kääntösydeemit käsissä-tumpuiks,potkarit,sukat,pääli potkaripuvun,vanupuvun,tossut,tumput,pipolakin,kypärämyssyn,rievun ja vaipan. (vaipan siksi,että jos ei olekkaan sopivan kokoinen, voi vielä kotimatkalla hakea)[;)] Lisänä on vielä peite turvakaukaloon, jos nyt oikein kylmä. Hii! Ja sitten jämähdin lukemaan tuota äippäpakkauksesta saatua imetyskirjasta, vaikka mun piti siivoilla [:D]

Mieli on parempi... Sitä varmaan siksikin sai ärrinmurri kohtauksen, kun kuvittelin kaikki arkiasiat olevan kunnossa, ettei mun tarvi niitä miettiä enään.

Voi KAIKA! Ihanaa,että olet saanu nukuttua [:D] Niin Minäkiii!!! Ja jotenkin on nyt sellainen seesteinen olotila, ja melkein jo tunnen vaavin sylissä rinnalla, ja sen vauvan tuoksun ja *huokailua*...

Nyt lähden kauppaan,hmm...mietin mitä ihmeen hörsötintä tänään laittas ruuaksi [8|] HUPS! Jos tiskaisin nuo tiskit ekana [:D]

Heipsistä...

Juu eilen tuli askarreltua pöytäkoristeita ristiäisiin ja kutsut on kasausta vaille valmiit. En vielä niitä viittiny läjätä jos pitää muuttaakkin vaaleansiniset osat vaaleanpunaisiksi [:)] Ihana välillä askarrella jotain kun tuntuu et muuten aika menee siivoomiseen ja murehtimisen.

Mulle on jotenkin iskeny murehtimispaniikki.
Kaikki on suunniteltuna ja valmiina ja nyyttiä odottomassa. Tarvikkeet alkaa olemaan läjässä, syntymäpäivä sovittu, sairaalakassit pakattu, syntymän jälkeiset neuvolat sovittu, siivooja tilattu, ristiäispaikka varattu, kutsut melkein valmiina, vaatteet ja kengät ostettuna, nimi suurinpiirtein valittuna, samoin kummit (tosin mä oon noiden serkkulikkojen kesken arponut jo pitkään et kuka on sylikummi ja vieläkin se on vaiheessa). Ja vielä ennen ristiäisiä on Pimun synttärit jotka nekin on jo työn alla

Kaikki muu on paitsi VAUVA. Nyt oon alkanu hermoilemaan et mitä jos.. jos ensinnäkin alkaa syntymään ennen sovittua päivää, jos sairaalassa vauvalle tuleekin joku hätä, jos vauvassa onkin jotain vikaa, jos itellä joku menee leikkauksessa pieleen, jos itse sairastuu esim masennukseen syntymän jälkeen jne jne...

Jotenkin nyt oon muutamana päivänä kiinnittänyt oikein extrahuomiota liikkeisiin ja aina sitä miettii et onkohan siellä masussa nyt kaikki varmasti hyvin.

Mä oon sellainen ihminen jonka pitää saada pitää piuhat käsissä ja asiat kalenterissa. Inhoan asioita joihin en voi vaikuttaa. Eihän se nyt katastrooffi oo jos suunnitelmia menee uusiksi mutta silti se hermostuttaa. Mietin että oonko suunnitellu liian tarkasti et ihan varmasti karma puuttuu peliin ja jokin menee taatusti pieleen.

Vauvalehdet ei ainakaan oo mieltä rauhoittaneet kun niissä on juttuja kaikenmaailman ylläri DOWN-lapsista ja kohtukuolemista. HUoh, oonkin jo jättänyt noi suosiolla lukematta.

Ehkä pitäis karistaa ne pirut olkapäiltä ja yrittää nauttia näistä parista viikosta. Hormoonit vaan saa päässä kaikkea pyörimään varsinkin kun on yksin kotona.

Oh, tulipa taas omaa.. pakko vaan saada jonnekkin näitä tuntoja vuodattaa..

Onko teillä muilla ollu nivelet kipeenä, voisiko johtua turvotuksesta? Kun koukistan sormia niin huomaan että sormien nivelet on jotenkin hellänä.. sama varpaissa. Nännejä oon joutunu kans rasvaa joka ilta kun tuntuu et ne kuivuu ihan kamalasti..

Sektioimetyksestä: Ymmärsin että jos vierihoitoon saanti pitkittyy niin imetys saattaa olla hankalampaa mitä alateitse synnyttäneellä. Sairaalassa sanoivatkin että ennemmin antavat tuhdit lääkkeet kipuihin niin että pystyy olemaan vauvan kanssa ja imettämään kun että menis ilman särkylääkkeitä. Mä kun synnyin sektiolla ei mutsi nähny mua kun kerran 3 päivän aikana kun olin syntynyt.. eikä silloin mitään puhuttu maidon keräämisestä/ pumppaamisesta. Joten eihän siitä imettämisestä sitten mitään tullut..

14 PÄIVÄÄ VIELÄ [:D]

Täälläkin saatiin viime yönä nukuttua joku 8-9 h [:)] Huomaa kyllä olosta!

Vauvan kotiintulovaatteista: Niin, minäkin olen ihmetellut miksei mistään saa pieniä toppahattuja/paksuja hattuja?.. Hmmm, oma laskettuaika on vielä neljän viikon päässä ja silloin voi olla jo viileempi. Eihän nyt varmaan vielä syyskuussa toppapukua oteta mukaan? [:-] Voihan sinne vanupuvun alle laittaa sitten enemmän vaatetta? Ja tuon peiton, minkä joku jo mainitsikin. Olisipa kaikki nämäkin jo selvillä [:D] Pitänee kai luottaa, että saa sen pikkuisen vaatetettua hyvällä tavalla kotiinlähtöpäivänä.

Painosta ja ulkonäöstä: Olen aikani sekoillut ja murehtinut painoa, kuin myös ulkonäköä mutten enää. Raskaus sai minut entisestään varmentumaan asiasta, kuinka voi olla hyväolo ja onnellinen vaikkei vaaka näytä pientä summaa tai vaikka peilistä ei näy minipyllyä. Uskon siihen, että ihmisellä on se "hyvänolon paino" ja minulla se on 65-70.. Jos menee luku alemmas niin tulee heti masennusta, aivot temppuilee ja ahdistusta. Olen niin paljon tuon painon kanssa sahannut edes taas ala-asteelta asti, etten anna enää synnytyksen jälkeen itseni alentua siihen vouhottamiseen [:D] Välillä toivon, että tämä maailma muuttuisi niin, että kaikki ulkonäölliset seikat menettäisivät merkityksensä. Olisi hupaisaa nähdä miten kaikki reagoisivat ja kuinka paljon helpompaa elämä monelle olisi [:D] Ja vaakaa ei tänne taloon oteta.
Ja HaniMami: Aivan, jos tuntee olonsa hyväksi niin se on tärkeintä ja kyllä kertoo ettei tarvitse alkaa sekoilemaan.. [:)]

Kiitos Mamma_76 naurunaiheista!

Tuolla FB:n puolella liikkuukin sellainen Cool Likes kuin; "Milloin mies on viisaimmillaan? - Sukupuoliyhdynnässä, silloin se on kytkettynä laajempaan tietokantaan." (Tosin allekirjoittaneella se ei pidä paikkaansa - mutta se taitaa tulla siihen että isäntä on sovelluskehittäjä sekä tietokanta-asiantuntija. >0D )

Kela: Viime perjantaina hoputtelimme vanhempainrahapäätöstä viimeksi ja sitä kiirehditiin jo toistamiseen. Tänään soitin uudestaan kun ei netissä mitään näkynyt ja työpaikallakin pitäisi palkanmaksusta sopia - eivät osanneet kertoa miksi asian käsittely ei ollut edennyt vaikka kaikki tiedot on hallussa. Laittavat nyt käsittelijälle erikseen sähköpostia. Murrrrrr! muristaan Mamma_76 yhdessä mokomalle laitokselle - milloinkahan he oikeasti aloittaisivat tekemään työnsä eivätkä kiusaisi perheitä asioista, joista heillä on tarkat selvitykset. Tsemppiä!

Purri: Johan teille sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti saavat remontit pian tehtyä - tuo ei ole ollenkaan mielekästä. Onneksi kuumakausi meni ja ikkunat saa olla kiinni niin ei raksapölyä tunge sisälle siinä määrin.

Haa, täällä on muitakin, jotka eivät ole saaneet painoarviota. Juttelin juuri tänään neuvolalääkärimme kanssa ja hän kertoi, että sitä on niin hankala arvioida, sillä ultrallakin heitto voi olla +/- 1 kg, joten käsikopelolla tunnustellen, varovainen arvio olisi n. 3 kg:n tietämillä - mutta sittenhän nähdään kun "Helmi" päättää tulla maailmaan. Sen verran hyvin hän mahtuu liikkumaan ja antoi lääkärisedällekin kunnolla monoa ja punkemista, ettei kuulemma voi iso olla kun ei mahan ympärysmittakaan kauhiast ole.

Celina: Ihana tuo SSS-upseeri - taidat saada aikamoisen rykmentin kasaan tältä forulta. >0D

Minzkuli: Onnea "syntymäpäivästä", jos näin voi sanoa. Sektio-tieto helpotti varmasti. Mahtavaa tehokkuutta ja multitaskingia kun olet alkanut laittamaan ristiäisasioita jo valmiiksi. Niin ja niistä turvotuksista vs. nivelkivut - jep, täällä aamun ensimmäinen tehtävä on pumpata sormet ja päkiät kivuttomiksi. Kun päivän liikkuu, niin ei ole kipujakaan mutta yhtään kun pistät pitkällesi niin vartissa alkaa jo tuntumaan. No, mutta kohtahan me tästä vaivasta päästään. ;0)

Onkohan Jänöstä kuulunut vielä mitään?

Näistä ikimuistoisista synnärikokemuksista - tuli ihan tuosta "ajelusta" mieleen. Siskoni kertoi tarinaa elävästä elämästä kuinka hänet on otettu Jorvin synnärille vastaan, saanut paikan 2:n hengen huoneesta, jossa nuori tyttö, jo synnyttänyt, jolla paljon vieraita. Hieman ennen eläkeikää oleva kätilö tulee paikalle, ei vedä sermiä tms. eteen riuhtaisee siskoni sairaalapaidan auki niin, että napit lentää kaaressa, puristaa rintoja kuin honkkaritorvea "zoot-zoot" ja tuumaa; "Ei näistä mitään vielä tule." ja sillä samaisella sekunnilla riipaisee paidan helman ylös, jalat haralleen ja tuumaa; "Ei oo sitten kukkaa käyny ajelemassa - otetaanpa sitten saman tien kun kuitenkin joudutaan paikkaamaan!" - ja lähtee hakemaan tarvikkeita. Siskoni, joka on kohtuullisen sanavalmis eikä helposti häkelly, yritti tämän jälkeen hymyillä toisen vieraille - johon vieruspetiläinen vastaa; "Ihan sama käsittely se oli täälläkin." Jep - kaikkea voi sattua...

Kaika: Juuri sain neuvolasta oppaan; "Äidinmaitokirjanen", jota kerkesin selata odotellessani lääkärin vastaanottoa ja siinä oli maininta sektiolla synnyttäneen maidonerityksestä seuraavasti: "Keisarileikkauksen jälkeen saat vauvan rinnallesi mahdollisimman pian hänen ja oman vointisi mukaan. Jatkossa imetys ei poikkea alatiesynnytyksen jälkeisestä imetyksestä. Jos imetys ei heti onnistu, ensimmäiset maitopisarat ovat vauvan käytössä sitten seuraavalla kerralla. Maito alkaa nousta rintoihin 1-4 vuorokauden kuluessa lapsen syntymästä.". Josko tämä pätisi ihan käytännössäkin.

Jep, neuvola-puolelle laitoinkin, että "Helmillä" on kaikki hyvin. Mamma kutistuu, mimmi kasvaa, mutta sopusuhtainen kun mahtuu vielä näinkin hyvin liikkumaan. Ja emännän paikat on siinä kunnossa, että vieläkin saan lääkärin puolesta ratsastaa / liikkua ilman rajoitteita, YES! Keskiviikkona nousin viimeksi tammasen selkään ja teimmekin ihan kunnon treenin, tosin kolmanneksen (45 min, sis. 2 x 15 min intervallia) siitä mitä ennen raskautta. Tämä on muutoinkin osoittautunut sekä tammasen että emännän ja vauvan kannalta miellyttäväksi tavaksi - ja tuloksia näkyy hyvin. Elämä on ihanaa kun oikein oivaltaa. Perjantaina jälleen selkään ja nyt tangoamaan mopin kanssa. >0D

Ihania vointeja kaikille mammoille ja vauvoille!

Milamariaa, juu, en sentääs toppapukua, ihan vanupuvun olen kotiutumista ajatellen hommannut[:D] mutta piti ihan infota tuosta toppapuvusta, jos joku muukin olis kiinnostunut että sellaisia nyt löytyis esim. prismassa [:)] mie jatkan niiden paksumpien myssykoiden ettimistä.... Kävin tänään muuten ostamassa kolme lyhtyä tuohon ulos roikkumaan ja aion laittaa niihin tuletkin vielä tälle iltaa, vähän edes jokin piristää iltaa kun vettä sataa taas tasan sieltä asti![:@]

Minzkuli: Mulla on kanssa sormien nivelet tosi kipeenä! Jää vaaleet kohdat niveliin, ku ensin koukistaa ja sit suoristaa sormet.. Kaipa se turvotusta on tai sen piikkiin oon pistäny..

Ihan poikki olo.. Meen kyl makaamaan tohon sohvalle kohta, enkä nouse, ellei oo ihan pakko[:D][:D] Oon huomiset ruokatarvikkeet ja jälkkäritarvikkeet noutanu kaupasta, joten jos en oo jotain unohtanu ostaa, ni mun ei tartte ees kauppaan raahata takamustani huomenna[:D] Tänää en kyllä enää minnekään mene! Oon taas kävelly 2h putkeen (siis hyyyyyyyyvin rauhallisesti) ja nyt halun vaa nauttii löhöömisestä.. pitää kuitenki jotain vettä varata tohon sohvapöydälle, että saa juotua.. ku en oo lähimainkaa tarpeeks juonu tänää..

Kiitos sulle May_L tuosta synnärijutusta [:D][:)] Sainpahan nauraa tällekkin päivää....

Mulla olis vielä 3 kirjaa laittamatta, ja mä olen ihan väsy...aivan valmis yöunille, mutta pakko se on, kun pojalle lupasin.
Joten,Huomiseen!!! [;)]

Halloota täältäkin suunnasta.

Maya_L: Juu tuo "Milloin mies on viisaimmillaan" juttu on tosi hyvä[:D][:D]

Juu meillä sitten poika sai mut ihan hermostumaan oikein kunnolla[:@] Sataa kaatamalla ja mä laitan sadesuojaa rattaisiin ja mitä poika tekee? Potkii ja repii sadesuojaa irti[:@] Että mulla kiehu. Aikasemmin jo oli saanut mut suuttumaan.
Onkohan tol vauval hikka, kun semmosta liikettä tuntuu masus[;)]

Mulla meneekin viikonloppu siivotessa, kun mies on yövuorossa[>:] Sit otti oikein päähän kun tuosta töiden jälkeen läks salille viel[:@]

Mamma_76: Voi V suoraan sanoen Kelan kanssa![:@][:@] Mikähän imbesilli sielläkin oikein tekee tota päätöstä? Jos ei oikein tajuu vaikka on paperit edessä joilla teille pitäisi/kuuluisi myöntää etu.
No silloin kun elatustuki siirtyi kelan maksettavaksi, niin mähän sain selittää virkailijalle jonkun aikaa että MINUN EI kuulu esittää mitää tulotositteita koska mulla on käräjäoikeuden päätös elarinmäärästä ja sitten siitä että pojan isän pitää maksaa.
Ei oikein sielläkää pelaa noi koulutukset yms[:@]

Onneksi mä sain nyt sentää kelasta äippäraha päätöksen. Vihdoin ja viimein[>:]
Juu mies saa laittaa ton lapsen nukkumaan... Mä en ala...

Jänööööö missä olet?? miten menee??

alkaa jännittää kun mitään ei kuulu?.. toivottavasti kaikki meni hyvin eikä myrkytys ainakaan pahentunut.

Odotellaan kuulumisia heti ku jänö valmis niitä kertomaan [:)] toivottavasti hyviä uutisia tiedossa.

Takaisin