EloliirumLaarumit

Päivää!
Viime yö meni taas suht hyvin outoja unia katsellen [:D] Kai se on tämä elämäntilanne niin.. Rauhallinen, että sitten unissa hullut määrät äksöniä [;)]

Maya_L: Hehheh [:D]

Sukulaiset: Minulla onneksi rauha.. Enkä varmaan kauaa vastailisi puheluihin jos joku minua jatkuvasti pommittaisi [:D]

Jummppppaaamaaan, jos vaikka lähtisi tämä päivä käyntiin!

ALKUPERÄINEN: jännä
Ja asiasta kukkapurkkiin. Semmoset viljapussit mikä lämmitetään esim kipeän selän päälle. Ajattelin että voisin väsätä sellaisen ja koklata onko apua tähän mun selkään, mitähän viljaa sinne sisälle tulee?

Mulla on kaksin kappalein, toisen on tehnyt koulussa esikoiseni <3 Äitienpäivälahjaksi <3 Ja toisen sain lahjaksi ex-työkamultani. En muista mitä itsetehdyssä on sisällä, muttta toisessa on vehnää. Ja muuten auttaa!! Mulla on jatkuvasti niskat ollunna jumissa, helpottaa kummasti. Kannattaa ihmeessä tehdä, siittä on hyötyä monessakin mielessä. Sitten kun rinnat on oikeen tursuaa maitoa, ja kivistää niin.... Ah! Elämys [;)]
Tuo esikoisen tekemä alkaa olemaan parhaat päivät nähnyt, kun nuorempi poika käyttää sitä jalkasärkyihin. [:D]

Sunnuntaita täältäkin..

Rauhallista viikonloppua täällä vietelty. Eilen käytiin mutsin ja isoäireen kanssa shoppailemassa ja mun oli jossainvaiheessa pakko siirtää autosta penkkiä enemmän takakenoon ja kaupassa todeta et onko pakko hiplata joka romu et nyt otatte ne tavarat mitä tarvii ja mennään helevettiin täältä. Mä en oo ikinä ollu kauheen shoppailija mut nyt varsinkin koko touhu ottaa isosti aivoon.
Käytiin sitten illalla koko perheen voimin vielä kiinalaisessa syömässä, tähän kylään on tullu uus kinukki ja niiden 3 pientä annosta on tosiaan pieniä annoksia, oli pakko tilaa oikein jälkiruokaakin vielä kun ei ois muuten ollu vatsa täys. Oon tottunu siihen et yleensä noissa kinkkiksissä on ihan yli-isot annokset.
Siitä käytiin leffavuokraamossa, ite illalla katottiin Titaanien taistelu. Se oli ihan ok leffa, nyt pimun kanssa aamusta katottiin UP-kohti korkeuksia. Mä vollotin ihan kybällä ja ukollakin jopa oli tippa linssissä. Taidetaan olla vähän jännäherkkänä kummatkin.

Mä oon nyt nukkunut pari yötä tosi hyvin, kai se jännitys jotenkin helpotti sen Hyvinkään reissun jälkeen. Oon vedelly 9 h yöunia, ilman pissitaukoja. Liekko se kääntöyritys pikkasen muuttanut herran asentoa ni ei enää paina rakkoon.

Näin muuten viimeyönä ihan sairasta unta Olin sektioon menossa ja jo leikkauspöydällä kun rupesin sitten siinä kyselemään et hetkinen enkö mä saa minkäänlaista puudutetta.. lekuri katto mua jotenkin kyllästyneenä ja totes et noh, kai sitä on sit pakko jotain antaa.. No ne laitto jotain puudutusgeeliä. Sitten se lekuri otti skalpellin vai mikä se kirurgin pikkuveitsi on ja teki ensimmäisen viillon. Suoraan rintojen alle!! Mä olin et mitä helvettiä ja lekuri sano et juu juu näin nykyisin leikataan ja ne teki mulle mahaan sellaisen teletappi telkkariruudun. Mä siinä oikein kimpaannuin et mitä hittoa, miten mä nyt bigineitä enää käytän kun mun maha näyttää ihan telkkarilta..

Hullua... [:D] Onneksi kätilö sanoi että viilto tehdään alavatsaan, biginirajaan alushousujen resorin suuntaisesti. Huoh.. Mutsi kertoi kun se oli laitoksella ja mä olin syntynyt niin samassa huoneessa oli 2 muuta sektioitua naista. Mutsilla oli koko päälinahka kiinni 5 tikillä. Sen vierustoverilla oli samanlaisessa haavassa metallihakasia vaikka kuinka ja paljon. Kolmas sektioitu oli ollu joku nuori tyttö jolla oli pillerit pettäny eikä se ollut vauvaa juurikaan edes halunnut. Se oli pyytänyt sektiota. Mutsi sanoi että tuntui niinku ne ois jäynää sille tehneet ja sillä oli sektiohaava poikittain koko mahan yli rinnuksista häpyluuhun päin ja siinä metallihakasia niin pirusti. Mutsi sanoi että oli oikein surettanu sen likan puolesta että eipä tule ikinä sitä "eitoivottua" lasta unohtamaan kun mahaansa kattoo. Ollu vähän eri meininki yli 27 v sitten.

Itse vaan toivon et kaikki menee hyvin ja että vauvalla on kaikki kunnossa eikä kirurgi viillä mukulaa. Mulla on hätäsektion jäljiltä ikuinen syntymämerkki naamassa kun veitsi oli lipsahtanu ja heti tuli 2 tikkiä oikeaan poskeen...

Hmm... jospa menis laittaan jotain haukattavaa [:)]

Minzkuli: kannattaa varmaa sit sanoo lekurille, että laittaa rauhassa "sektioaukon"(tai mikä se sit on oikealta nimeltään) kiinni..  Mullahan siis on juurikin tossa bikinirajan reunassa poikittainen leikkausarpi [:)] Olin 8kk vanha, kun mut leikattiin...  Mut jos siis osaa hommansa ja rauhassa tikkaa umpeen, ni eipä siitä kovin rumaa leikkausarpea pitäis jäädä.. Okei, mun leikkauksesta on se 24v aikaa, mutta kuitenkin [;)] Äidilleki oli jo sillo se mun leikkaava lääkärini todennu, että yritti tehdä todella siistiä jälkeä, että tyttö kehtaa isona bikineissä kulkea [:D]

Ne Kaikan huonot yöt on varmaa siirtyny mulle? Nukuin viime yönä ehkä 5,5h yhteensä, enkä saanu enää klo 8 jälkee unta.. oon sohvalla yrittäny päikkäreitä ottaa, mut ei...Asiaa ei tietenkää auttanu se, et mies läks ovet paukkuen meiä riidan jälkee kaverilleen ja tulee vasta jossai vaiheessa tänää kotiin.. Se väitti ennen riitaa, että tulis neljältä, mut veikkaan et tulee vast yötä vasten kotiin...

Jännä: Musta tuntuu, et osassa noista viljatyynyissä ois kauraa sisällä?
http://www.apteekki.com/shop/product_catalog.php?c=121 tuolla ois jotain kirsikansiemeniä ja pellavaa....
Sit löysin tällasen ohjeen:

KAURATYYNY
- paksua ja napakkaa kangasta esim. 140cm x 25cm. (lakanakangas ja fleece on hyväksi todettuja)
- 1,3 kg kauraa,
maissia, riisiä, sinimailasta, sesamia jne. kunhan ne ovat kuorimattomia. Oleellista jyvissä on se että ne sitovat kylmää/kuumaa ja luovuttavat sitä hitaasti. Eläinkaupoissa kaura on n. 0,9€/kg.
1. Taita kangas pituussuunassa kahtia ja ompele pitkät sivut hyvin kiinni.
2. Tätä ei ole pakko tehdä, mutta näin estät kaurojen valahtamisen päästä päähän: Käännä syntynyt pussi oikeinpäin ja ompele kankaat yhteen pitkittäissuunnassa yksi ja poikittaissuunnassa kolme pätkää niin, että kaikkiin päihin jää n. 4cm tilaa. Jätä täyttöpäähän 2cm enemmän tilaa. Näin syntyy lokeroja:
http://i36.tinypic.com/34xqs5i.jpg
3. Täytä pussi kauralla. Täyttö voi olla lokeroiden takia hieman vaivalloista, mutta kyllä kaurat asettuvat. Kauraa on tarpeeksi, vaikka se ei välttämättä siltä näytä.
4. Käännä suu siistiksi ja ompele käsin kiinni. Tässäkin vaiheessa on mahdollista koristella, mutta voit tehdä sen myös ennen kohtaa 2.
(5. Voit ommella päällyspussin, jolloin ylläolevissa kohdissa ei tarvitse olla niin huolellinen ja jotta päällisen voi pestä.)
Vinkki: Jos aikaa ja taitoja riittää niin kauratyynyn ei tarvitse olla suorakaiteen muotoinen, vaan se voi olla minkä muotoinen tahansa, vaikka jonkun eläimen näköinen. Sille voi ommella vaikka tassut, korvat ja hännän.
Kauratyynyn käyttöohje: Laita tyyny mikroon pariksi minuutiksi niin että jyvät sen sisällä lämpenevät. Kun tyyny on lämmennyt laita se hartioille tai vaikkapa jalkojen päälle antamaan mukavaa lämpöä. Auttaa mm. hartiakipuihin ja jumituksiin sekä kuukautiskipuihin.  ( http://www.freewebs.com/itsetehdyt/ohjeetjavinkit.htm )

HaniMami & Mamma76: Juu, puhelimen päässä mies on öisinkin ja asustaa kyllä onneksi tosi lähellä niin, että päästään varmasti yhteisellä kyydillä saikkulaan, jos joudutaan yöllä lähtemään. Ja onneksi on saatu jo ennakkoon koiravahti (tuleva kummisetä ja hyvä ystäväni), joka voi kuulemma huolehtia hoidosta jopa useitakin päiviä, jos satuttaisiin saamaan perhehuone. Eli miehen pitäis joka tapauksessa päästä synnytykseen, vaikka miehen pomo vissiin on vähän nyrpeillytkin, että kesän alussa sovittujen isyyslomapäivien pitäis olla silloin kun ne on arvioitu (lasketusta ajasta 2 viikkoa oli tuo kesän alussa laitettu arvioitu aika), kun hän on työvuorot jo niiden mukaan asetellut. Oli sit vissiin hieman lieventänyt asennettaan, mutta multahan meinas hermo palaa. Eihän sitä nyt kukaan voi etukäteen arvioida kuin suunniteltuja sektioita. Pitäis työnantajan tulla vastaan! Mies on myös ilmeisesti jo puhunut joidenkin työkavereiden kanssa, että saattaa olla valmiutta vaihtaa päittäin työvuoroja, jos meille tulee lähtö ennen laskettua aikaa.  

jännä: Voimia sinnekin! Toivottavasti ukkosi nyt rupee ryhdistäytymään toden teolla.

Minzkuli: Kylläpä on hurjat unet (ja hurjia myös äitisi tarinat!) Varmaan sulla aivot jotenkin prosessoi tulevaa sektiota ja se jotenkin näkyy hassuina unina. Vai että teletappitelkkari! [:D]

Purri: Ihana tuollainen halipulainen mies <3 Toivon, että munkin miehelle tulis sellainen vaihe. Onneks edes vähän jaksaa silitellä, kun pyydän, mutta ei kainaloiseksi oo heittäytynyt, valitettavasti, koska minusta se olisi kivaa! Mulle muuten kävi Soneran nettilaskun kanssa sama juttu. Soitin sinne, että perskules ootte veloittaneet liikaa, mut lasku olikin kahdelle kuukaudelle…Aah, ja kiitos Scotch-Brite- taikasienivinkistä. Pitää hankkia!

Viljapussista: Kotona ei ole, mutta tiedän, että sairaalassa käytetään yleisesti avautumisvaiheessa. Sain itsekin sellaista siellä käyttää kesäkuussa, kun oli supistuksia ja ennenaikaisen synnytyksen uhka ilmassa.

Sukulaisista Äiti tiedustelee päivittäin, isä ehkä viikottain. Sisaruksista toisen kanssa oon ollut puheissa ehkä kaksi kertaa tän kesän aikana, ja toisesta ei ole kuulunut mitään edes silloin kun olin sairaalassa (vaikka hän siitä tiesi) joten en ole viitsinyt enää kevään jälkeen ilmoitella itsestäni, kun hänestä ei koko raskausaikana ole kuulunut mitään. Lisäksi olen kuullut, että hän on selän takana vähätellyt ja naureskellut raskauden aikana kokemiani vaikeuksia. Esim. tyyliin, etten kestä tavallista aamupahoinvointia, ja olen siis aikamoinen turhan valittaja. Jepjep, ”aamupahoinvointini” oli kyllä ympärivuorokautista oksentamista ja laihduin 10 kg, mutta turhaa valitustahan se oli, että yhden kerran asiasta mainitsin. Ja tosiaankin vain mainitsin, en edes valitellut erityisesti. Samoin raskausdiabetestäni on naureskeltu, kuviteltu että olen osapuilleen luulotellut sen vaivan itselleni ja hysteerisenä mittailen sokereitani ja mitään oikeeta ongelmaa ei voi olla, koska en ole ylipainoinen.

Mammaliina: Hyvähyvä, mies vaan imurin varteen, niin sitä pitää! Muakin jotenkin hirvittää se navan pullahdus. Toivon, ettei ehdi pullahtaa, vaikka uhkaavasti jo kupruilee!

Kiinnittymisestä: Niin kai se menee, että maha joko alkaa roikkua tai sitten se pienenee, kun muksu kiinnittyy. Olen myös ymmärtänyt, että kiinnittymisessä on valtavasti eroja. Jotkut ovat kiinnittyneinä viikkotolkulla ennen kuin syntyvät, toiset kiinnittyvät joitain päiviä ennen syntymää ja jotkut eivät lainkaan! Viimeksi mainitut tulevat alaspäin sitten vasta synnytyksen kuluessa tai kun vedet menevät. Ja monesti tällaiset synnytykset eivät ole välttämättä lainkaan tavanomaista pidempiä, joskus jopa päinvastoin, vaikka muksu ei olisi lainkaan laskeutunut valmiiksi.

Pissijuttuja: Välillä on täälläkin vaikeaa suorittaa ykköshätää, mutta kakkosen kanssa valitettavasti toimii vähän liiankin hyvin. Välillä melkein siitä katetrista tulee haaveiltua.

Alkoholeista: Kuohuviiniä tekis mieli, varsinkin sitä mansikkaista Fresitaa! Ehkäpä sillä sitten voisi kyllä hieman juhlistaa nyytin syntymää, ei siihen ole enää kauan. Ja joku hyvä siideri myös, nam. Onneksi imetykseen ei ole ihan yhtä sidottu kuin odotukseen ja pumput ja tuttipullot keksitty, jos sitä jonain iltana sitten haluaa pitkästä aikaa hieman rentoutua.

Sairaalakassi: Periaatteessa melko valmis, käytännössä ei. Mutta onneksi mulla on lista niistä viime hetken tavaroista, joten ehkä ne on sit helpompi nakata listan mukaan matkaan, jos ja kun supparit jo syövät keskittymistä siinä vaiheessa, kun pitäis jo lähteä kassin kanssa matkaan.

Vauvauinti: Kiinnostaa myös. Ollaan miehen kanssa mietitty, että se vois olla hänen ja vauvan yhteinen juttu eli ensi sijaisesti hän kävisi lapsen kanssa niissä. Täytyy synnytyksen jälkeen ruveta kartoittamaan vaihtoehtoja, niissä taitaa olla aika täyttä usein ja paikat pitää varata ajoissa. Sellainen olis kiva, johon tarvittaessa pääsis kaksikin aikuista mukaan, ainakin välillä.

Ehtoota tyttäret!

Kaameeeeee sokerinhimo!

Toivottavasti, Purri, säästyt samoilta uniongelmilta- ihan kamalaa!
Varmasti riidalla oli osuutta asiaa..joko on mies palautunut?

Minzkulilla alitajunta työskentelee hurrrjasti- hassu uni, näin kun lukee siitä[:D]

SUKULAISET- Näin kolmannen kohdalla osaavat ja tietävät jo jättää rauhaan[;)][:D].
Ovat osuutensa saaneet silloin ekan kohdalla...

KIPUILU: Ei niinkään kovaa kipuilua tai kovaa supistelua..jonkin verran ollut menkkamaista jomotusta..
Mutta olihan raskasta puuhailla pihalla- HUH HUH!! Mä läähätin ja läähätin..ei tarvinnu ku kättä nostaa..

Ihanaa, jännä, että sait herkkuja[8D][8D].

Oli kuin olikin rento päivä..pensasaitaa leikattu, pyykkiä pesty ja kellarin takahuonetta raivattu..mutta noin muuten on iisisti otettu[:)]
Niin kuin tossa alussa sanoin- makean himo on sairaanloinen- ei meinaa muutamalla namilla hellittää..
Mistä moinen voi johtua? Ku kuitenkin olen syönyt koko ajan säännöllisesti ja terveellisesti..
mä ratkaisin ongelman- syönpä muutaman m&m namin lisää[:D] Ehkäpä tää tästä.

Tästä on hyvä jatkaa sohvan valloitusta.

Öitä- hyviä sellaisia kaikille!

KYSYMYS:
Onko kukaan täällä tehnyt masukipsiä????

http://www.youtube.com/watch?v=SPPGgSszuuQ

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=66

Ensin aattelin et nääh.. mut nyt mun sisäinen askartelija heräs ja totesin että toihan saattais ollakkin ihan kiva jos ei enää ikinä vauvamasua tule koettua.. tosta sais vaikka seinälle maalattuna aika hauskan muiston [:D]

Iltaa!

Tuli käytyä saunassa ja aivan yksin. Laitoin tuoksutusta löylyveteen, ja rentouduin täysin. [:)]
Ei edes poikieni ajattelemattomuus perusasioissa ole ottanut päähän, enkä aijo sanallakaan enään vaivautua edes möykkäämään, kunnei tunnu mikään menevän jakelukeskukseen. Mainitsin asioista kylmän rauhallisesti miehelleni puhelimessa, joka samantien lupautui kurinpidolliseen toimintaan, kunhan tulee kotiin Pe-La yönä. (Ensin tietty mönkii mun viekkuun kuorsaamaan, ja mä pääsen kaikkuun tuhisemaan <3)[:)]

Nyt laitan itselleni herkullisen voileipälautasen ja möngin soffan uumeniin, josta siirtymävaihe sänkyyn jossakin vaiheessa [;)]

Kaika: Mulla sama vika, olen mässännyt jo eilen irttareita ja tänään söin taas suklaata ahmimalla..
Nam! Voisin...Ei!Soo,Soo![:-]

Ps.Saattaa olla että mamman hiljaisuus on PAHEMPAA, kuin mikään muu rangaistus [:D]

Kaika: Joo riidalla oli aivan takuu varmana tekemistä ton mun nukkumiseni kanssa. Ja mies palautu jo kuudelta.. tosin soittiki jo ekan kerran kolmelta ja olin kyl toodella yllättyny, että soitti.. Samaten ku kotiin sit tuli, ni pyys rähjäämistään anteeks.. Tai pyydeltii puolin ja toisin, koska molemmat oli rähjänny...

Sukulaisista: Meillä ei muuta ku veljet kysele et mitä möhömahalle kuuluu [:D] Samaten äiti nimitti mut möhköfantiks.. Mut eivät pahemmin tuppaudu.. Enempiki vaikuttaa siltä, et ne soittelee mun äidille ja kysyy mun kuulumisiani[:D] En sit tiiä mikseivät mulle suoraa soita..

Mitenkä muuten voi olla mahdollista, että vaikka toi maha on laskeutunu vähäsen, niin mun on silti todella tukala hengittää?? Ihan ku muksu muka vieläki painais keuhkoi, vaikka on alempana??? Sit en tiiä, et onko mun kamelinkyttyräni alkanu vihdoin tyhjentyä, vai painaako toi muksu mukamas rakkoa niin paljon, ku juoksen vessassa varmaa vartin välein, vaikken mitää ois juonukaan pitkään aikaan[8|]

Sunnuntai iltaa täältä...

Kaveri tuossa alkuviikosta ihmetteli että mul ei oo raskaus arpia ja nyt ne on sitten ilmestyneet[:'(] Mies vaa sanoi että katos sulla on suonikohjuja!
Vatsa on selvästi laskeutunut[;)] Lähtö lähtö....[:D]
Ainakin tuntuu karmeelta nää vauvan jalan työnnöt mun kyljistä ja ylämahasta. Enää ei voi oikein istuu mitenkää hyvin ja auta armias jos pitää pitkälle kävellä.
Eilen polttelin kynttilöitä pitkästä aikaa illalla[:)] Onneksi sain eilen pojan nukahtamaan hyvin ja toivottavasti kohta nukahtais.

Sukulaiset: Juu kyl mäkin taidan ton ilmoittamisen siihen jättää kunnes vauva on syntynyt, mutta en mä aio langan päässä olla. Äiti ainakin päläpälä jne... Mies saa hoitaa ton sihteeri homman sitten, kun mä hoidan sen isomman ja tärkeimmän asian. Meillähän ei viikkoo kenenkää tarvi jalallakaa astua.

Tänään muuten sain piiiiiiiiiiiitkääääääääääääään aikaa kupillisen kahvia kurkustani alas[:D]

Oletteko muuten tuota Puumanaista kattoneet mikä tulee Maikkarilta torstaisin 22:30?[:D] Ihan sairaan hyvä ja mies sanoi että mäkin olen pieni puumanainen[;)] Siis minähän olen miestä 7v vanhempi.
Keskiviikkona haetaan espoosta sitteri ja sitten mobile tohon vauvan sänkyyn. Huuto.netistä ostin ja yhteensä 40e[:)] Tarkoitus oli lähtee hakee pelkkä sitteri, mutta sitten kysyi että tarvitaanko mobilea.

sitteri

mobile

Tuossa viel linkit noihin meitin ostoksiin.

Aah... Poika menee aamusti tarhaan[:)] Taas ollut semmoinen että huh huh... Ei voi oikein sanoilla kuvailla...[:(][>:][:(][>:]

Mutta nyt jotain syötävää ja löhöilyä ja sitten nukkumaan.... tai synnärille[:D]

Minzkuli: Mä olen tehnyt sellaisen masukipsin, vaikkakin jouduin vähän askartelukaupan jatkokipsiä tohon bebesin pakettiin lisäämään. Kirjoitin puuhasta (vähän epäloogisesti) enemmän tuonne mahakuva-ketjuun. Minusta siitä tuli tosi kivan näköinen. Sitten kun saan lopullisesti sen valmiiksi, aion hioa ja jossain vaiheessa koristella ja maalata kunhan vain keksisin, että miten. Ehkä lapsen nimen kirjoitan siihen ainakin.

Nopeaa hommaa se ainakin on. Kuivuu tosi nopeasti, joten ei tartte olla ahdingossa kipsin alla kauaa.

Mamma_76: Ihanaa sauna-omaa-kivaa sulla, tekee hyvää <3 Mä saunoin yksin ja hartaasti ja nauttien viikko sitten vähän samanlaisin metodein, saunahunajalla sivelin itseni ja löylytuoksuja heittelin. Meillä ei oo omaa saunaa, vain taloyhtiön sauna, jossa on vuoroja perjantaisin ja lauantaisin. Harmi, etten keksinyt eilen mennä taas. Keskiviikkona olis kyllä lenkkisauna ja sinne tulee harvoin ketään naisia naistenvuorolla. Jos ei oo saikkula jo kutsunut siihen mennessä, niin täytyypä tosiaan keskiviikkona karata löylyihin!

Jalla jalla... Jalopeno leipiä syöty ja kyl muksu änkeeki raajoja[:D] Ai siis miten niin mul on kova hinku päästä synnyttämään?

Saunaan kun pääsis joskus[:)] No sitä kämppää odotellessa missä olis sauna.

Huomenta!

Saunomisesta: Ihanalta kuulostaa teidän saunarentotumiset[:)] Itse ihan suihkussa käynyt ja sitä ennen liotellut jalkoja jalkakylvyssä+ tehnyt kasvonaamiota. Meilläkään ei oo omaa saunaa, eikä saunavuoroa, mutta lenkkisauna olisi tiistaisin. Jospa sitä sinne muistaisi mennä.

Sukulaiset ja kaverit: tähän asti ei oo ollut mitään häirintää, mutta just ku aattelin, että saa ihan rauhassa olla, niin sitten alkoi eilen soittelut+ lupasivat soittaa tänään uudestaan ja joka päivä tästä eteenpäin[:D][&:] Sanoin kyllä, että voin tekstiviestin laittaa sitten, kun ollaan lähdössä synnärille, saas nähdä kuka jaksaa joka päivä soitella.

Mammaliina: puumanaista en oo katsellut, piti kyllä, mutta jotenkin se sitten jäi, kait siitä syystä, että oon aina tuohon aikaan jo nukkumassa[:D] Tosi kiva tuo mobile, minkä löysit.

Masukipsiä en oo ajatellut, saapi nuo valokuvat riittää. Mutta hauska ideahan tuo on, kun voi sitten ihmetellä myöhemmin masumöhkäleen kokoa[:)]

Mamma: samoilla linjoilla, että alkaa oleen ihan sama noiden supistusten tai niiden loppumisen tai puuttumisen kanssa, en jaksa enää stressata. Tulee sitten ku tulee, viimeistään kuitenkin silloin 17.9 joka tapauksessa ja siihenkin on niiiiin lyhyt aika.

Makeanhimo, no on[;)][;)] Eilen tein mansikkarahkaa, kun kuvittelen sen olevan terveellisempää kuin suklaa ja auttoihan se ainakin yhdeksi illaksi.

Alkoholeista: eilen maistoin miehen lasista suullisen punaviiniä, mikä olikin ensimmäinen alkoholillinen tapaus raskauden aikana, yhden alkoholittoman siiderin oon juonut, mutta jotenkin ei muuten oo kauheammin tehnyt mieli, paitsi nyt ihan viime metereillä. Maistui hyvälle. Synnytyksen jälkeen oon ajatellut hankkia kuoharia, siis sitten, kun on kotiin päässyt ja vähän saanut rutiineja käyntiin, että voi sen lasillisen sitä nauttia. Ei mee enää kauaa...

Eilen tajusin, että saattoipi olla just viimenen viikonloppu, kun ollaan miehen kanssa kaksin[:-][:)] Aikas hurjaa, kun jotenkin asiaa ei vieläkään ihan todella käsitä, vaikka tuossa olkkarissa on sitteriä ja vauvan huone on valmis ja keittiössä on tutteja odottamassa keittämistä, vessassa hoitopöytä+ vaippoja sekä muksu potkuttelee ja käpertyy käden alle, jos sitä pitää vatsalla, niin silti ajatus lapsesta on vielä todella kaukainen.. Onko teillä muilla ensikertalaislla samanlaista? Että tietää  (tietenkin) vauvan olevan tulossa, mutta asia ei oo kuitenkaan ihan täysin iskenyt vielä tajuntaan?

Kuinkas PojanÄiti teillä voidaan?

Tänään jatkuu taasen lepäily/ pikkupuuhastelut kotona, minnekään ei enää tee mieli lähteä, kun tuntuu ettei oikein jaksa tuolla ihmisvilinässä ja masun saamat katseet on alkaneet lähinnä ärsyttää+ koko ajan pitää olla tietoinen vessasta ja muutaman hassun askeleen jälkeen pitäisi jo päästä istumaan. Ihanaa on elämä.. Syntyisi jo[;)]

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Huomenta!

Viimeinen villahousu ovesta ulkona! Huoh! Aina niin ihanaiset lapseni.... [:)]
Tänään suunitelmissa pikasiivous ja työmyyrä ystäväni tulee kaffille [:D] Sitten päikkärit ennen mukeloitten saapumista, ja ruuan laitto.
Makoilua,makoilua ja makoilua.
Jossain välissä vois kävellä pienen lenkin, koska aurinko paistaa, ja on aivan ihana syysilma [:)][8D]

Nyt oma aamupala ja puhelinkeskustelua aviomieheni kanssa...

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille!!

Hrr, tänään jo paleli aamulla [:D] [:D] (mittari näytti 10 astetta [:D]). Miten minä talvesta selviän?

Jännittää, ei jännitä ja taas jännittää ja ei ehkä sittenkään: Alkoi eilen jännittää kovastikovasti synnytys.. Väsymyskin vaikutti tähän asiaan taas (iltakoomani alkaa 17-18.00 [;)]), koska nyt olen taas aivan eri mieltä ja uskon, että pystyn menemään sinne synnärille suht reippaana.
Niin, eilen kun illalla supisteli niin tuli sellainen pupu pöksyyn, että huh! Alkoi ihan itkettämäänja hieman meinasi paniikki iskeä , että mitä tässä nyt tekeekään jos joutuu lähtemään ja ajatukset vaan poukkoilivat..
Eli varmaan jos väsyneenä joudun lähteä synnärrille niin itken jo sinne mennessäni.. Siksi toivonkin, että pääsisin jo päivällä lähtemään sairaalaan [:D] Mutta joo, sitähän ei tiedä.. Alkanut jo hieman ärsyttämään nämä mielialojen vaihtelut.. Ihan kuin päivällä olisin eri ihminen kuin illalla väsyneenä [:o]

Syöpöttelystä: MMM, minulla menee joka päivä pieni annos pähkinöitä [:D] Pirkan pähkinäpussi, jossa parapähkinää, saksanpähkinää, manteleita.. I love it <3 Itse lisään vielä rusinoita tuohon ja se helpottaa makeanhimoa mukavasti.
Lihaa tekee aina mieli. En kyllä normaalistikkaan voisi olla mikään vege, huh! Olen armoton lihansyöjä [8D][;)]

Alkoholista: En yleensä tykkää alkoholin mausta mutta nuo kevyet ja huurteiset mainokset kyllä houkuttelevat. Fresitaa olen joskus maistanut ja se on kyllä ihan ok.. Ja se Fresitan mainos on tehty niin, että meinaa viedä ihmiset mennessään [:D] [;)]
Mieluummin kuitenkin teen itselleni vaikkapa kotona jonkun oman hössytyksen without alko tai jos nyt joku pyytäisi minua yksille, enkä olisi raskaana niin varmaankin ottaisin kokiksen tai jonkun alkoholittoman. Ei tee yhtään mieli tuntea kuinka alkoholi polttelee mahan pohjassa, huonovointinen olo kun jo ajattelee (raskaus kyllä vaan vahvistaa tätä tuntemusta) [:'(] [8D]

Ja juups, välillä on vaikea käsittää että kohta on vauva talossa. Tuntuu kuin näinä viimeisinä kuukausina se ajatus vauvasta olisi kaukaisempi kuin jopa alussa? Kai tähän odottamiseenkin on jo jotenkin niin kyllästynyt joissain määrin, että ei voi kuvitella sieltä jonkun ihanan palleron joskus saapuvan [:D] Toisina hetkinä sitä pystyy ajattelemaan hyvinkin vauvaa ja sitten taas ei vaan voi käsittää.. [8D]

Jänökin sai jo oman tuhisijan, ihanaa! [:)]

Huomenet täältä!

Lenssu hellittää ja eämä alkaa jo jokseenkin näyttää aurinkoiselta.
Kunto on pohjilla, mutta jottei käy niinkuin viimeksi niin ehdoton treeni kielto
siksiaikaa kun nokka vuotaa.[>:]

Eilen laskettiin supistuksia[:)][:)][:)]
Nelisen tuntia 8-12 supisteltiin ensin 10min välein, sitten rauhoittui puoleksi tunniksi
sitten alkoi ihan neljän minuutin välein supistelemaan ja osa niistä tuntui ihan niskakarvoissa asti
ja pani kunnolla puuskuttamaan.
sittaas rauhoittui hetkeksi ja jatkui taas 10 min välein kunnes sitten lopahti.

Olin siinä vaiheessa jo niin turhaantunu että kaivoin ompelukoneen kaapista
ja hurautin 3kpl lakanoita, 6kpl pyyhkeitä ja yhdet verhot valmiiksi!!!

Nyt taas vaan ihan normi harjotus suppareita silloin tällöin.
Voisin lämmittää aamusaunan mulle ja pojalle[;)][;)][;)] sit vähän siivousta... ja isäntä vois "uhrautua" yhteisen hyvän edessä sitten illalla.[;)][:D]

Alkoholit Mä kanssa sitä fresitaa!!!! NAM!!! Sama on toi karpalo lonkero, meillä kamupiirissä ehdoton hitti ja odottelen että pääsen sitä maitelemaan, muutenkin jotenkin ihan hassua kun on tullut kaikkea uutta kaupan alkohyllylle, ei niitä ennen sillä simällä ole kattellu, nyt joka uus pullo pannaan merkille.

Milamariaa
täällä kans pähkinähiiri[:D][:D][:D]
Mullon iso kulhollinen keittiön pöydällä josta nappaan sen kourallisen aina sillon tällöin... Vie ihanasti naposteluhimoa pois. Rusinat mulla tosin kyllä jää... eli makeanhimoon menee karkkia[:D][:D][:D]

Kaurapussi/lämpöpussi törkeeeeeeeen kätevä imetyksessä!!! Sillä voi lämmitellä tissejä jos on jotain tukoksia ja varsinkin kun alussa maito nousee ja kiristelee nin pimpurasti tai sitten jos tarttee saada herumaan esim. pumppaamista varten. Ja tosi helppoja tehdä. Kangas kaupasta vaan jotain mikron kestävää kangasta (just esim. lakanaa tms) sit eläinkaupasta sitä viljaa markkahintaan ja avot!!! Myös ihan mahtava (huokea!!!!) joululahja idea jos on paskartelija tyyppiä[:D][:D][:D]

Suklaa Se on alkanu ällöttää!!! (samoin jotenkin kaikki maitojutut..) Mutta eipä hätiä, tilalle on tullut ihanan mehukkaat hedelmäkarkit joita voisin napostella kuin ilmaa vaan[:D][:D][:D]

Biggest gainer!! ken vie tällä viikolla voiton??? Mulla takan kova treenaus jo nvlan vaakaa varten,
3-4 pvää sohvalla napostellen kaikkea mikä lohduttaa lenssuista nenää!!!!

Laitanpa näin vielä sokerina pohjalla jänölle törrrrrrrkeeeeeesti onnitteluja rinssistä, saatiin eka poikakin listoille!!!!
Mut on kyllä kumma ettei olla tän enempää jakaannuttu!!! Alussa oli tilastollisesti piikki keskenmenoissa ja muissa komplikaatioissa syyskuulaisilla ja nyt sitten suurin osa aikoo odotella sinne omaan laskettuunsa...

No mut nyt sinne saunan lämmitykseen...

Joo kyllä sitkeää porukkaa tuntuu syyskuun vauvelit olevan[:D] Yli huomenna alkaa jo syyskuu ja vasta 4 vauvelia on ilmaantunut.. Todellakin sitä sumaa odotellessa[:)]

Nyt etsimään tuota kauratyynyä, kun sellaisen omistan, mutta muuton jälkeen ei ole havaintoja...

Huomenta [:D]

Ihanaa, olemme täällä taas lisääntyneet yhdellä.. aivan Superia [:D]

Mä nukuin eilen päikkäri ja illalla ei sit uni tullutkaan millään. Vielä 2 aikaan istua nökötin sohvalla lukemassa vauvalehteä, argh. Tuli taas todistettua et mulle ei päikkärit sovi, tosin en niitä juurikaan ole edes koko raskausaikana vedellyt.

Varasin itelleni torstaiksi ajan kunnon loppuhemmotteluun, jalka- ja kasvohoito mihin kuuluu niska-hartia hierontaa. Aattelin pistää elämän risaiseksi vielä kun oon tän pari viikkoa yksissä nahoin. Tosin jotenkin varovaisesti tulee otettua ettei nyt vaan lähde käynnistymään ennen aikojaan. On se suunniteltu sektio kuitenkin kivempi mitä päivystys sektio.

Pippula olis kiva nähdä kuva siitä sun masukipsistä jos vaan pystyt sellaisen laittamaan. Ollaan su menossa mun tädin synttäreille ja aattelin siellä mutsin pistää hommiin. Siis ei oo mitkään hienostelubileet, niin kehtaa jopa apua asiaan pyytää.. koko suku mukaan vaan [:D]

Mä sain eilen illalla ihan kuningasideoita askartelujen suhteen, kun suunnittelin pimun synttäreitä ja vähän ristiäisiä siinä sivussa. Meillä tytön synttärit tulee olemaan kissa-aiheiset ja alkuun tuntui hankalalta et mitä leikkejä sinne oikein kehittää. No eilen oli oikein ideailta ja keksinkin paljon kaikkea. Huomaako muka jostain että tykkään järkkäillä juhlia? [:D]

Tänään pitäis vyöryä ainakin Jyskiin ostamaan uusia tyynyjä, mutsi lupas tulla lakananvaihtotalkoisiin kun pääsen laitokselta niin aattelin et mikäs sen mukavampaa kun kellistää itsensä uusille tyynyille.

Ennen sitä aina ensimmäisenä tsekkasi facebookin päivitykset, nykyisin tulee aina ensimmäisenä tultua tänne [:)]

Kirjoittelen nyt nopsaan vähän kuulumisia... Olen ollut neljä päivää sairaalassa tarkkailtavana, joten netittömänä multa on totaalisesti mennyt pitkät pätkät teidän turinoitanne väliin.

Raskaushepatoosin ja raskausmyrkytysepäilyn takia otettiin sairaalaan osastolle ke aamulla, kun menin labraan verikokeita varten. Kävin mammapolilla kertomassa mulla olleen hirveän päänsäryn ja näköhäiriöitä. Lisäksi siis jalkojen kutina oli öisin jo aivan sietämätöntä. Päättivät ottaa heti sisälle ja puhuivat vieläpä, että synnytys käynnistettäisiin ehkä samana iltana. Joo, siitä meinas lentää jännäkakat heti housuihin.... [:)][:)] Kuitenkin sitten odoteltiin sappiarvotuloksia, jotka mulla oli jo aikasemmin viikolla ollut koholla. Kuin ihmeen kaupalla arvot kuitenkin palautuivat itsestään normaaleiksi muutaman sairaalassaolopäivän aikana! Pitivät silti mua siellä neljä päivää, niin katsottiin tilanne päivä kerrallaan ja koko ajan oli mahdollista käynnistää synnytys. Hui! Tosin muutaman päivän siellä oltuani aloin jo toivoa käynnistystä. Ympärillä naiset vaan katosi yön aikana synnärille synnyttämään ja ittellä ei edes pahemmin supistellut vielä [8D].
Lauantaina pääsin kotiin takaisin odottelemaan luonnollista synnytyksen alkamista, koska veriarvot olivat hyvät ja jalkapohjia ei enää muutamaan yöhön ole kutittanut. Ihana päästä kotiin! Päästä vielä hetkeksi henkisesti valmistautumaan vauvelin tuloon. Sairaalassa oleminen oli kyllä sinänsä loistojuttu, että nyt näin, minkälaista siellä on, mitä juttuja siellä tehdään, jne. Ei tartte sitten tosipaikan tullessa ainakaan jännittää sitä sairaalaan menoa tai siellä tehtäviä toimenpiteitä.

Nyt on koko viikko yhä tarkkaa seurantaa, eli neuvolaan tänään, tulevina päivinä labraan verikokeisiin ja äitipolille lääkärille tsekkaukseen. Supistukset ovat voimistuneet selvästi nyt kotiin palattuani. Lisäksi jalkapohjat syyhysivät taas yöllä [:@]. Prkl. Eli voipi olla, että sappiarvot ovat taas nousseet. Luulisin kätilöiden siinä tapauksessa haluavan käynnistää. Tuolla on vaan ollut sairaalassa niin päljon käynnistyksiä, että vain kiirellisimmät tapaukset on voitu käynnistää samana päivänä. Synnärikin ollut välillä täpötäynnä...

Mutta tämmöstä siis täällä. Muutama vauva on näemmä syyskuisista jo putkahtanut maailmaan, heille suuresti onnitteluja! Luultavasti kohta alkaa vauvoja syntyä kuin sieniä sateella [;)] Mullakin on tänään se kuukautisista määritelty laskettu aika. Ja pe on ultran mukaan LA. Eli tämä viikko olis ihan otollinen tämänkin tiitiäisen syntyä [:D][:D][:D]. Tsemppiä kaikille mammoille! Kohta me saadaan pikkuisemme sylkkyyn [:)].

Ainiin!
Vielä tosta lämpöpussista!
rauhoittaa myös kätevästi kärttyistä tuhisijaa esim. unille mennessä, mutta huomio!!!! pitää olla varovainen ettei lämmitä liian lämpimäksi!!! Mut esim ensin omiin kipeisiin hartioihin ja sitten jälkilämmöt vauvvelille.
Mä tein myös semmoisen pienemmän "tassun" yöksi joka lämpeää pikaseen tarvittaessa ja sitten rauhattoman vauvvelin pepun/selän tai masun päälle nin rauhoittui siihen aika hyvin. Eli toimii niinkuin oma käsi, mutta ei tartte itte roikkua pinniksen reunalla koko yötä.

Takaisin