Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiks meidän naisten alakerta oo muutenkin aika ruman näköinen paikka niin eikai se haittaa jos on jokin eriparia :D

Kannattaa varmaan jättää peilailut ens vuoteen, että alakerta on kunnolla toipunut... Näin ainakin ite ajattelisin, sain slaagin jo nyt kurkatessa alakertaa: suonikohju häpyhuulessa! Mitä vielä tuleekaan...

Jep, mullakin esikoisen kanssa muutamat tikit ommeltiin. Ei kannata ihan heti huolestuu, antaa aikaa parantua! :)

Voi v*ttu sanon minä. Tulin juuri kaupasta ja yllätti kamala rankkasade, joten kastuin läpimäräksi. Ei se sinänsä haittaa ihan virkistävää välillä kastua rankkasateessa mutta pointti on nyt se etten saa märkiä sukkahousuja pois jalasta!! Olen yksin kotona ja ei vaan onnistu :D ai että joku saisi nyt hyvät naurut jos näkisi... laughing7

Huh huh, kyllä osaa olla hajonnut olo kun on kolmisen tuntia ollut liikenteessä. Käytiin kahdella kirpparilla ja sitten hampparilla ja sitten ruokakaupassa. Nyt menee taas makailuksi loppuilta :O

Mutta löysin kirpparilta ihanan fleecehaalarin vauvalle <3 Sellasen sopivan pienen, niin on kiva ottaa kotiutumispuvuksikin. Meillä on jo yksi pörröhaalari jonka ostin ihan uutena, mutta tarkemmin ajatellen se onkin varmaan aluksi vähän turhan iso...toivottavasti sillekin tulee käyttöä (tarvitaanko noita talvella?). Ja ehkäpä kaksi noita ei ole muutenkaan liikaa...

yosa, auts :S Minäkin totesin kaupassa, että saappaiden ottaminen pois ei ollutkaan hyvä idea, sain ne sitten takasin jalkaan mutta suppareiden kera....alkaa olla jo aika hyvin tiellä tuo maha ja sen asukas.

Mulla on tässä aika pitkään ollut kenkävaihtoehtoina joko crocsit tai kumisaappaat.... joku välimuoto olis ihan kiva märemmille päiville. Muut ei kertakaikkiaan mahdu jalkaan, vaikka mielestäni jalat ei ees oo kovin pahasti turvoksissa.

36 raskausviikkoa täynnä ja tänään isäntä väitti bonganneensa ensimmäisen raskausarven mun mahasta! Itse en ole vielä jaksanut asiaa tiirailla, mutta ehkä tässä illan mittaan vielä asettaudun peilin eteen ja tarkistan tilanteen.

Heissan. Tänään ollut jo hyvä päivä, kivaa kun pari viime päivää oon vollotellut täällä ties mistä asiasta. :smiley-angry017
On taas miehellä ollut kestämistä. Neuvolan täti pelotteli viime kerralla että synnytyksen jälkeen se kolmas päivä on kuulemma naisilla pahin hormoonimyrskyaika. Katsotaan tuleeko ukko siis ees hakemaan mua sairaalasta kun olen tän vaavin maailmaan pusertanut. Olen kerännyt painoa raskauden aikana päälle 20 kiloa ja juhlistin sitä tänään tekemällä kaurakeksejä! :laughing001

Mä luovutan tän asian suhteen. Itken sitten synnyttämisen jälkeen peilin edessä :D

Mcgonnor: Ihana asenne! Tulin itsekin ihan väkisin hyvälle tuulelle. Ja mieki muuten leivoin tänään, kaksi tiikerikakkua pakastimeen vauvavieraita varten :)

Mulla oli tänään vika työpäivä, huomenna virallisesti alkaa äitiysloma :) Mullakin on äitiysloman to do-listalla muun muassa leipominen vauvavieraita varten pakkaseen.

Meille saa vieraat tuoda omat eväät :D Tai sitten tarjotaan jotain keksejä ynnämuuta.. Oon tässä miettinyt, että jaksaisko tehdä ruokaa pakastimeen, mutta taitaapa jäädä nekin tekemättä. Jos vaikka mummo tois kun tulee käymään. Vaikka eipä sitä tiedä mitä tässä vielä tulee tehtyä, jos aika käy pitkäksi.

Juu, voi kun osaisi sisäistää tuon Mcgonnorin asenteen tähän painonnousuun! Hymyilyttämään alkoi siis täälläkin. =)

Mä olen leiponut täällä jo niin paljon, että mun piti jo ostaa arkkupakastin kaikkea leipomusta varten. On piirakkaa, pullaa, muffinsia ja sämpylää. Seuraavaksi sitten suunnitelmissa noita ruokia vähän tehdä valmiiksi pakkaseen. Osaa meillä toki mieskin kokata, ja äitini on vissiin tulossa synnytyksen aikoihin meille, joten ruuanlaiton voisi varmaan ulkoistaa myös hänelle..

No, katsotaan miten pitkäksi tässä aika käy, mitä kaikkea sitä vielä intoutuu tekemään!

Minä taas tykkään ite leipoa niin paljon, että musta on kiva ajatella, että ois ite tehtyä tarjottavaa myös sillonkin vieraille, kun ei välttämättä jaksa tuoreeltaan sitä tehdä. En siis leivo siksi pakkaseen, että kokisin jotain painetta tarjottavista vaan nautin siitä yhan muuten vain ja tämä antaa hyvän tekosyyn, ja meneepä aikakin nopeammin ehkä, kun on jotain tehtävää :)

Neuvolan täti pelotteli viime kerralla että synnytyksen jälkeen se kolmas päivä on kuulemma naisilla pahin hormoonimyrskyaika.

Piti ainakin mun kohdalla paikkaansa. Olin 2 ekana päivänä itkenyt varmaan 5 kyyneltä ja kolmantena päivänä aukes kyllä hanat niin totaalisesti ja jatkui koko päivän. Kauhea parku tuli ihan kaikesta mitä ihminen voi vaan keksiä. :confused:

Pakko tulla avautuu, tekis mieli heittäytyä itkupotkuraivareihin! Kävin kuluttaa aikaa kauppakeskusessa, kotona lähtiessä vaatteiden pukeminen oli ähisemistä ja tuhisemista! Vaikka mulla on omasta mielestä suht pienikokonen masu, mutta silti se oli tiellä. No, keskukseen päästyä pitäää heti suunnata vessaan, tietenkin! Sitten löhden kiertelee kauppoja, niin sinne oli ilmestynyt ihania uusia äitiysvaatteita, mutta sitten aloin miettiä kannatteeko enään alkaa uusia ostaa, kun kohta vauva on jo maailmassa. Sitten on kaikkee alennusmyyntejä, mutta eihän sitä voi tietää minkä kokosia vaatita sit kohta taas pitää! Sitten kiertelin lastevaatteliikkeitä, pohdin pitääkö meidän ostaa lisää vaatteita vai ostetaanko sitten kun vauva kasvaa, niin ei tule turhaa ostettua. Voih, tässä vaiheessa olin ihan, että ei oo tosi! Sitten alko käymään selkäänki jo kipeetä :( Loppujen lopuksi mitään en löytänyt, paitsi herkkuja illaksi, kun mies menee yötöihin(pitää siis herkutella, kun unta ei kuitenkaan tule). No sitten lähdettiin melkeen tyhjin käsin kotiin, niin automatkasta alkoi supistukset sattumaan, olin jo, että ei kait sentähän synny :laughing002 Pitää ottaa loppu päivä iisisti, mieskin tulee vasta parin tunnin päästä töistä, kun
äsken soittelin.

Oli pakko päästä purkaan jonnekin tämä turhautuminen :D sori!

Lilli, mulle kävi tällä viikolla ihan samat ostosreissulla, paitsi supistuksista en kärsinyt :D Hitto ku olis ihanaa päästä ostaa oikeesti oman kokosia vaatteita!!

Minäkin kävin kauppakeskuksessa tänään kuluttamassa aikaa. Aika kivasti kyllä jaksoin sen parisen tuntia siellä pyöriä. Tosin, puolisen tuntia kulutin kampaamon hiustenpesupaikalla, jalat ylhäällä ja hierovassa tuolissa, kun ihan extempore keksin värjäyttää kulmat ja ripset. Hierova tuoli tuntui kyllä varsin ihanalle!!

Vaan enpä sitä minäkään paljon mitään ostanut, ruokaostosten lisäksi. Tai no, tarttui matkaan vissiin 5paria pienen pieniä erilaisia vauvansukkia.... tuleekohan noista pikkusukista pakkomielle?? :happy119

Oi hierova tuoli kuulostaa ihanalta! Minulla oli tarkoitus käydä mammaloman alotuksen kunniaks jossain ihanassa jalkahoidossa, mutta sepä jäi sitten. Tai kait sitä kerkeis vieläkin :)

Maikku*, odotan kans, että pääsee ostelee uusia vaatteita syksyä ja talvea varten :)

Täällä toista virallistaäitiyslomapäivää viettelevä "lomalainen". Olen vanhempien luona "hoidossa" (:D) kun mies on karhumetsällä toisella paikkakunnalla ja viimeiset pari päivää on menneet kaikkea muuta kuin lomaillessa. Eilen stressasi pölyt ja villakoirat niin paljon että pakotin äidin siivoamaan mun kanssa, sitten pesin pyykkiä ja kyykin vielä viinimarjapuskissa 3tuntia. Tänään on sama ralli jatkunut, nytkin olen ANSAITULLA rahkapullakahvitauolla kunnes työnnän taas pääni pensaaseen.. Eipä siinä mitään, saa raitista ilmaa ja on joku syy kieltäytyä kävelylenkistä ;) Jnkv liitoskivut vaivaavat mutta ei supistele, jes!

Viime aikoina on tosissaan vähän harmittanut, kun kaupassa on ollut alennuksessa tavallisten ihmisten vaatteita ja just semmossii, mistä olisin tykännyt. Mutta ei pysty ostamaan, kun ei tiedä minkäkokoinen on synnytyksen jälkeen. Ja haluan kaikki vaatteet tarkasti sovittaa, kun ikinä ei tiedä käykö jonkun mallinen vaate itselle. Pitää sitten normaalikokoiseksi palattuaan tehdä oikein kunnon vaatekaapin päivitys :)

Oi ja kun puhuitte noista hoidoista, niin minulka on huomisaamuna jalkahoito!! Sain syntymäpäivälahjaksi heinäkuussa kaksi jalkahoitolahjakorttia ja toisen käytin heti heinäkuussa. Toisen huomenna. Ihanaa. Suosittelen kyllä kaikille käymään jossain hemmotteluhoidossa näin loppuraskaudessa ennen vauvan syntymää, se rentouttaa kummasti :)

Takaisin