Äh, kun menee hermot!! Nyt on pakko avautua, anteeksi!
Nukkuminen nykyään muutenkin vaikeaa (pissireissut, kyljen vaihtaminen, alaselän kipuilu...) ja nyt alkanut tosissaan mennä hermo miehen cpap-laitteeseen ja sen puhinaan. Miehellä tosiaan uniapnea ja nukkuu tuon maskin kanssa. Ilman sitä kuorsaa todella lujaa ja saa hengityskatkoksia. Mutta kun tuo maski puhisee ja pitää ääntä eikä edes saa kuorsausta kokonaan kuriin... ja yön aikana maski nostaa paineita (=puhisee vielä lujempaa) niin miltein mahdotonta nukahtaa uudelleen, kun johonkin herää.
Aiemmin tämä ei ole usein uniani häirinnyt, mutta nyt herkistynyt kaikille äänille. Naapurin koiran joka aamuinen ulvontakin herättää... Menee hermot ja väsyttää! Viime yön mies nukkui sohvalla, kun ei tullut yhteisnukkumisesta mitään. Pelkään, että tämä menee siihen yhä useammin...
Ja mites kun vauva syntyy ja senkin takia heräilee? Ei sitten hermo kestä enää herätä miehen takia. Ja olisi tärkeää saada unta pian, kun on vauvan syöttänyt. Yöt varmasti hoidan minä, kun imetän (toivottavasti) ja mies nukkuu kuin tukki aina. Ei herää helposti ja ei tajua unisena mistään mitään. Uni on mulle tosi tärkeää jaksamisen kannalta ja etten olisi ihan kiukkuinen. Ärsyttää, kun tämä hiertää mun ja miehen välejä, kun ei se sille oikein mitään voi... mutta pelkään, että kohta joko tapetaan toisemme, kun ei nukuta koskaan tai vieraannutaan kämppiksiksi, kun toinen joutuu punkkaamaan sohvalla.
Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app