Meillä hedelmöittymisajankohta on ilmeisesti ollut 19 joulukuuta, ja sain tietää raskaudesta 17 tammikuuta. Jouluviikolla otin jonkin sortin alkoholia joka pvä (1 lasi tai useampi), uutenavuotena kännit sekä 12 tammikuuta join pullollisen punkkua. Sanotaanko, että olen tuntenut kohtalaisen riipivää syyllisyydentunnetta ja katumusta noista kerroista ja toivon että oisin tajunnu tän raskauden aiemmin. Näillänäkymin vauva on terve ja todennäköisempää onkin se että mitään ei vauvalle aiheutunut niistä juomisista, mutta pahalta tuntuu vieläki se. Neuvolassa ei soimattu yhtään ja sanottiin et voi ottaa lasillisen sillon tällön. Läpi raskauden oon ollu kuitenkin tarkka, et en hörppyäkää oo maistanu vaik on tarjottukin ja kiire ei oo maistelemaan synnytyksen jälkeen, (vaik toisinaan himoitsen kovin jääkymää lasillista kuoharia ). Ainaki ehkä sit ristiäisissä nostan maljan ja jouluna punaviiniä.
Siitä olen kyl onnellinen, et tein r-testin tuolloin (hyvin epäileväisenä kylläkin että mitään elämää olisi koska 100 testiä aiemminkin näytti -), koska oisin menny seuraavalla viikolla ottaa malaria-, keltakuume ja hepatiitti rokotuksia Afrikan vaihtoo varten, johon oisin lähtenyt siis ensi kuussa.. En oo tutkinu oisko niistä ollu vauvalle haittaa, mut en ois kyl halunnu sitä altistaa niille jokatapauksessakaan..
Siitä olen kyl onnellinen, et tein r-testin tuolloin (hyvin epäileväisenä kylläkin että mitään elämää olisi koska 100 testiä aiemminkin näytti -), koska oisin menny seuraavalla viikolla ottaa malaria-, keltakuume ja hepatiitti rokotuksia Afrikan vaihtoo varten, johon oisin lähtenyt siis ensi kuussa.. En oo tutkinu oisko niistä ollu vauvalle haittaa, mut en ois kyl halunnu sitä altistaa niille jokatapauksessakaan..