Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja TerhiJii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hoho, en oo ees miettiny tuollasia vaikka onkin vauva jo kotona (niin, kotiuduttiin eilen pysyvästi :love2 ) Meillä oli ihan hurjat vauvauinnit siinä kun päästiin vannapesulle tänään ekaa kertaa, ja typykkä polski jaloilla ihan innoissaan ja isiltäkin meinasi ote herpaantua. Yritti uida karkuun! laughing6 Vaikka sanovat ettei näin pienet vielä tietoisesti osaa hymyillä, ni mie sanon että pyh! Oli niin iloinen naama :love017

Ihanaa Eevei :) nauttikaa kotona olemisesta, ihanan pian pääsitte harjoittelemaan kotielämää! Sitkeä mimmi :)

Apua, lokakuisissa joku puhui et odottaa joulua. Ajatelkaa kaikkea sitä suklaata, punkkua ja juustoja jajajajajaja...! Namnamnam! Pojan on sitte paree syödä myös sitä tuttipulloa et mamma saa jouluna ottaa punkkua (ja syödä kaikkea mikä varmasti vääntää pienen vatsaa), kun onhan siitä sitten vuosi kun viimeksi sitä join enemmän kuin suullisen; tapaninpäivänä kun saimme ihanan yllätyksen, eli tietää että ensi jouluna meitä onkin kolme <3 kaikkea sitä miettiikin nyt kun on tätä aikaa ;)

Mä taas ootan malttamattomana sitä hetkee kun saan juoda batterytölkillisen jäiden kera! :D

Mä en taida uskaltaa enää ikinä juoda.. taitaas mennä pää aiva sekasin näin pitkän tauon jälkeen.. Mua pelottaa että rupee tekeen tupakkaa mieli.. ( oon lopettanu ku rt +) Sitte ku tietää että vauva ei oo enää mun sisällä ettei siitä oo sille mitää haittaa.. Pitäis vähä kovistella vielä itteä ettei tuu tehtyä tyhmyyksiä!

Heti synnärille iso salmiakkipussi! Medium pihvi ja jotain ihanaa juustoa odotan minä! Minullakin on tunne että imetyksen jälkeen tupakka alkaa taas maistua:( Lopetin heti plussan pissattua.

Joo kannattaa olla varovainen. Mie lopetin tupakoinnin jo aiemmin, mut just alkoholi oli niitä viimeisiä kompastuskiviä. Aina kun joi, alkoi tehdä mieli röökiä, vaikka muuten ei ollut tullut himoja edes v-tuulella. Ja en ihmettelis vaikka olis sama ilmiö vieläkin.

Minäkin oon jopa nähny unia, jossa oon polttanu ja aamulla onki yllätysyllätys tehny sitte mieli tupakkia. Onneks oon pysyny lujana, ja viimisen tupakin poltin itekki päivää ennen positiivistä r.testiä :) Ja niinkuin Eeveillä, alkoholi varmasti viimestään laukasee synnytyksen jälkeen sen tupakinhimon.. :confused:

En nyt oikein tiennyt, minkä otsikon alle olisin tullut tätä kyselemään, mutta mennään nyt tällä. Onko kellään tullut sellaista lämmintä aaltoa alavatsalle? Mulla tuli eilen riidan jälkeen ensimmäisen kerran muutama kipeä supistus ja vähän niiden jälkeen tuli sellainen lämmin tunne koko alavatsalle, navasta alaspäin. Kesti hetken ja meni pois. Tavallaan oli ihan miellyttäväkin tunne, ei ainakaan mitenkään kipeä tms. Mitähän mahtoi olla..?

Ja vielä edelliseen keskusteluun, mä niin odota että saa juoda punaviiniä! Aina kun mieskin on juonut niin oon vaan haistellut miten hyvältä tuoksuu. Häissämmekin mies oikein käänsi veistä haavassa kun tuli viinilasin kanssa pöytään, otti hörpyn ja sanoi että on muuten hyvää viiniä... :happy118

Täytyy myöntää, että itsekin odotan, että pääsen maistamaan yläkaapissa odottavaa punaviiniä :) Mukava kuulla, että muutkin odottavat, ettei vaan itse laughing7

Viiniä, juustoja, medium pihviä, kylmäsavulohta, sushia ja jääkylmää rommikolaa odotan minä. Näin jo unta, että menin ravintolaan ja tilasin punaisen karpalodrinkin. Baarimikko näytti hämmästyneeltä mutta kaatoi sellaisen. Menin pöytään ja siemailin, ja se oli ihanan makuista, ja sitten tajusin olevani viimeisilläni raskaana ja heräsin häpeästä. :D Hyvä, ettei todellisuudessa ole mitään mahdollisuuksia unohtaa olevansa raskaana.

Viime yönä klo 5:30 tuli oikeasti kipeä supistus. Ja heti perään toinen, paljon pitempi ja piinallisempi. Jouduin siirtymään makuulta tyynyn päälle lattialle polvilleen nojailemaan sängyn reunaan ja hengittelemään. Alkoi jo jännittää vähän, mutta pysyin tyynenä ja käskin miestä jatkamaan uniaan. Itse kävin juomassa sitruunavettä ja syömässä jogurtin supistuksen hellitettyä ja palasin sänkyyn. Muistelin ohjeita pysyä rentona eikä pistää vastaan, joten kuvittelin olevani ihmisenkokoinen hernepussi, raskas ja lötkö. Ajattelin, että jos rento ruhoni kammettaisiin nosturilla ylös, patjaan jäisi varmasti raskaanaolevan naisen muotoinen kolo. Seuraavat supistukset olivat lähes kivuttomia, aikalailla perus menkkakipujen kaltaisia. Lopulta nukahdin.

Koskahan se oikea lähtö tulee? Sairaanhoitaja siskoni tulee huomenna toiselta puolen Suomea visiitille, joten olen sanonut vauvalle, että jos päätät tulla ajoissa, tämän torstain ja perjantain hyväksyn. Olisi upeaa saada synnytykseen mukaan miehen lisäksi oma sisko. Ylimääräinen hoitaja! Hän olisi juuri oikeanlainen tsemppari, ja onkin hoitanut Keniassa harjoittelussa ollessaan yksin muutaman synnytyksen.

Höh, kyllä mä olen siiderin sillon tällöin sauna-juomana maistanut.

Ja edellisiltana onkireissun jälkeen nautiskelin minttukaakaota. Oli muuten taivaallista.

Ja niin, en lopettanut edes tupakanpolttoa.

Ja niin olen muuten syönyt kraavilohta ja maksalaatikkoakin :) Ja naudanpihvin useasti, verisenä!!

Pyydän anteeksi jo etukäteen että hehkutan tätä taas, mutta MEIDÄN VAUVA ON TÄNÄÄN TÄYSIAIKAINEN :happy093.

Rv 37+0 siis tänään. Tää onkin se viimeinen juttu mitä oon odottanut ennen syntymää. Nyt voi hyvillä mielin sanoa että tervetuloa vauva, äiti ja isi odottaa sua jo kovasti :love2

Viime yönä vauva taisi kairata itselleen reittiä ulos, sen verran mojovia vihlaisuja kävi tuolla alakerrassa ja peräpäässä tuntui kova paineentunne. Hyvä hyvä, suunta on oikea :thumright

Täälläkin yksi tupakkansa tumpannut. Just juteltiin miehen kanssa eilen että varmaan outoa maistella ekan kerran alkomahoolia tän urakan jälkeen ilman tupakkaa. Mutta en kyllä aio enää alottaakaan, kun on ollut jo niin kauan ilman! :) Alkoi tänään soimaan päässä Fool's Gardenin lemon tree- biisi ja tajusin että helvetten, sehän on ihan tämän hetkinen biisi https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bCDIt50hRDs :violent001

"I'm wasting my time, I got nothing to do. I'm hanging around I'm waiting for you but nothing ever happens and I wonder"

Tulipa taas luettua näitäkin: http://www.projectmama.info/2013/01/raskausviikot-explained.html ja hörötettyä yksinään täällä kämpässä. Alkaa ruuvit tippumaan päästä :excited001

Tupakan jätin minäkin, joitakin viikkoja positiivisen testin jälkeen, oiskos ollut jossain 10+? Nyt ei ole jonkin aikaa tehnyt tupakkaa edes mieli, mutta.... haluaisin niiiiiiiin kovasti lasillisen jotain oikein hyvää valkkaria!! Mullehan sanoi silloin varhaisultrassa se lääkäri, että ihan huoletta voi lasin viiniä juoda silloin tällöin, että siitä ei ole mitään haittaa. Mutta päätin kuitenkin olla ottamatta, ja nyt odotan mahdollisuutta jo kovasti. =) Batterya olen kyllä muutaman tölkillisen tässä juonut viikkojen kuluessa. Ja maksamakkaraa pieniä määriä myös maistellut. Eli ihan kokonaan tuota "kiellettyjen" listaa ei ole tullut noudatettua.

Nyt alkoi tehdä mieli jääkylmää batterya ihan hulluna! :D Mieheni juo aika paljon energiajuomaa yleensä tehoa, ja nyt raskausaikana se on haissut ihan kamalalle! Vaikka sitä batterya tekeekin mieli niin viimeistään kun saisi tölkin auki niin mieli luultavasi muuttuisi

Mä sain tietää olevani raskaana vasta kun viikkoja oli yli 7+ kasassa. Tuli sitä tammikuussa nautittua yhtä sun toista... uutena vuotenakin riipaistua ihan kunnon känni...

Eipä ne mua neuvolassakaan tuominnut. Pääasia mitkä ne valinnat oli/on sitten kun tietää olevansa raskaana. Enkä yhtään tupakkaa sen jälkeen ole polttanut. Punaviiniä oon maistanut pari hörppyä, kaverin häissä boolia ja keväällä aitoa shampanjaa (oli nimittäin aika kallista tavaraa...) Keväällä annoin itselleni luvan ottaa lasillisen (viiniä/siideriä) juhannuksena, mutta eipä se sitten tuntunutkaan tärkeältä ja olin sitten juhannuksen limulinjalla
:)

Mutta mulla pysynyt ruokalistalla normaaliin tapaan juustot, mediumpihvit ja graavilohi. Ei niitä tule kuitenkaan joka päivä syötyä, kun ovat "vähän" kalliimpaa herkkua. Naudanpihvi muuna kuin mediumina olisi laatulihan väärinkäyttöä! Sitä paitsi noissahan se syy miksi ovat "kielletyllä listalla" on se että ne ovat herkempiä pilaantumaan... ja sitä kautta siis voivat olla vaaraksi.

Mutta kyllä mulla oletuksena on kun ravintolassa tilaan sen sisäfileen mediumina, että se liha on laadukasta eikä mitään pilaantunutta... En mä minnekään mene lähtökohtaisesti pilaantunutta/listeriaruokaa syömään! Sama pätee kotona ja kaupassa ostetuista tuotteista.

Punaviiniä toivottavasti pystyisi sitten ens jouluna nauttimaan, vaikka se lasillinen. Viime vuonna meni koko pullo ja siitähän sit tää masu lähti kasvuun... :smiley-bounce022

Noh, itse join joulun aikaan kaksi kokonaista pulloa punaviiniä yksikseni autuaan tietämättömänä että masussa voisi olla jotakin elämää. Ja tunnustettava on, että vielä silloin tapaninpäivänäkin lähdin apteekkiin ostamaan negatiivista raskaustestiä (ihan vaan raskauden poissulkemiseksi...) kun oli tulossa reissu Roomaan et saan rauhassa juoda viiniä... Hups :rolleyes: Eipä juotukaan sitten siinä reissussa. Että joulu tuli täälläkin vedettyä ihan huolella myös ruokapuolella mitä sattuu. Mutta niinhän sitä sanotaan, että mitään vaaraa ei ole niin kauan kun asiasta ei tiedä. Ja en ole asiasta suostunut syyllistymään.

Ja mie oon kanssa ollu aika rento odottaja näiden ruoka- ja juomarajoitusten suhteen, terve järki mukana kuitenkin.

Juu, me ollaan miehen kanssa varsinaisia kulinaristeja ja vähintään kerran viikossa meillä syödään kunnon naudansisäfilepihvit. Ei tulisi mieleenkään pilata kallista lihaa kypsentämällä se läpikypsäksi.

Hassua miten vähän sitä on tehnyt mieli mitään drinksuja tai kännejä. Ennen raskautta käytiin kohtuullisen aktiivisestikkin viihtellä, nyt ollaan molemmat ihan kotirottia. Mies nyt saattaa viikonloppuisin ottaa pienet "mykkyrät" mutta mun ei tee edes mieli. Ja jos on tehnyt mieli jotain uutuus sidukkaa niin olen kyllä ostannut ja yleensä muutaman hörpyn jälkeen todennu se surkeeks. No mut en ole kuitenkaan kieltänyt itseltäni mitään.

Tupakkaa yritin lopettaa kahteen kertaan mutta vierotusoireet oli niin kovia et olisin ollut yksinhuoltaja jo raskausaikana. Samoin molemmilla yrityskerroilla alkoi tihkuttaa verta joten sovittiin lääkärin kanssa että dramaattinen vähentäminen on minulle ja lapselle parasta.

Takaisin