ELOKUUN ELOHIIRET

Keskustelun 'Laskettu aika elokuu 2012' aloitti Barbamama, 2 joulu 2011.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Nuska Jostain jotain jo tietävä

Voi rakkaat kanssasisaret, älkää murehtiko sitä keskenmeno riskiä. Ottakaa päivä kerrallaan ja nauttikaa joka päivästä. Niin minäkin olen päättänyt tehdä, vaikka se km taustalla onkin. Ja muistakaahan myös se, että keskenmenoa te ette saa murehtimalla aikaiseksi! Mun täytyy myöntää, että enemmän murehdin sen ensimmäisen plussan aikana kuin nyt... en ymmärrä miksi! Nythän mun vasta pitäisi hermona ollakin.

Soittelin juuri neuvolaan ja koska mulla on tuo km takana, niin pääsen varhaisraskauden ultaraan 12.1.2012. Mulla on viikkoja siinä vaiheessa 8. Ja meinasivat että sydänäänet kuuluisi jo. Joten kiraffe täytyyhän sultakin ne kuulua jo siinä vaiheessa, jos hedelmöitys ei sitten ole tapahtunu myöhemmin kuin on ajateltu. Jos mulla ois laskettu ultraaika kuukautisten ensimmäisestä päivästä, niin se ois ollu viikko aikaisemmin, mutta koska tikutin oviksen niin tiedän että se oli viikkoa myöhemmin joten se otettiin huomioon tuossa ultra-aikaa sovittaessa.

Djh: Ne sun plussapuhaltelut varmaan auttoi! Että kiitokset vaan niistä. Mustakin tuntuu että turvottaa alavatsaa jo (joulusuklaalla ei varmasti oo mitään tekemistä asian kanssa...), joten tässä koneella istuessa tuntuu että pitää laittaa farkunnappi auki... pari oksetuskohtausta on mullakin ollut (vielä ei ole tarvinnut oksentaa kuitenkaan) ja hirveästi haukottaa tänään!

Supernova: Onko siellä Kanadassa yleisiä ne yksityiset kätilöt joita näkee noissa brittiläisissä vauvasarjoissa?
  2. klik Satasella mukana keskusteluissa

Heippa, saako uudet liittyä joukkoon? :)

Itse tein raskaustestin 9.12 ja positiivine oli.

Tänään oli neuvola ja ultra.. Vaikeinta tässä on se, että itse en muista
    koska viimeiset kuukautiseni ovat alkaneet.. Terveydenhoitaja ei osannut arvioida vauvan mittoja ultrassa, mutta arvio viikoille on 12.. Ylihuomenna menen uudelleen lääkäriin jossa saadaan tarkka LA, mutta elokuulle hoitaja arvio.. Itse olen ensisynnyttäjä ja niin kovin epätietoinen näistä asioista vielä..
  3. meema75 Oman äänensä löytänyt

Tääll eka neuvola takana. Kaikki ok, mut tietty ennen ultraa ei voi sanoa mitään varmaa, ja sit sydänääniäkään ei oikein kuulunut. Huolena verenpaineet, mulla on ollu kohonneita paineita ekasta raskaudesta saakka ja nytkin oli, varsinkin alapaine 100 molemmin puolin.. Eli sitä nyt seuraillaan ja 3-vuorotyö ei varmaan ainakaan asiaa korjaa. Jotain ihme ruskeaa limaa tuli vähän alapäästä aamulla (siis todellakin vain pari viirua, eli en ole huolissani).
  4. Sirtsu Oman äänensä löytänyt

Täälläkin eka neuvola ohitse, ja keskiviikkona sitten se ultra. Enpä saanut vielä selvyyttä mihinkään, hirveä pino lippuja ja lappuja. Passittivat sokerirasitukseen koska suvussa diabetesta.. Olin  niin ajatellut et nyt kuulis ne sydän äänet mut hoitaja sano että heidän laitteilla ei mitään toivoa ennen 9+ rv mielellään yli 10.. Nyt yritän olla murehtimatta vielä tämän ajan kun sit ke saa selvyyden yhteen jos toiseenki kysymykseen! Tsemppiä kaikille! <3333 Ja onníttelut uusille plussanneille!
  5. klik Satasella mukana keskusteluissa

Täällä on kovin hämmentyneet tunnelmat.. Ensimmäinen konkreettinen todiste vauvasta tuli tänään.. Niin mulle kun miehellenikin.. Pelkäsin järjettömästi miehen reaktiota, tämä vauva kun ei suunniteltu ollut, mutta hyvin tervetullut jokatapauksessa. Oli hienoa nähdä hymy jo miehen kasvoilla, joskin hieman ihanasti hämmentyneen miehen :)
  6. Inka1234 Jostain jotain jo tietävä

Vaikka toista odotan, jännitän kamalasti tätä alkuraskautta. Pelkään joka vessa käyntiä jne. En ole hysteerikko, mutta keskenmenot painavat takaraivossa niin kovasti, että aina taidan pelätä samaa lapsen syntymään saakka. Niin ja sit pelkään kätkytkuolemaa jne. =)
    Okei, hiukan pimee mut no?!?

Taustalla kun oli aikoinaan jo taakse jätetty haave lapsesta/lapsista. Aikoinaan kävimme jopa hoidoissa muutamia vuosia, vaan eipä tuottanut tulosta. sit kun nakkasin rukkaset tiskiin ni meni vuos pari ja kas esikoinen tulla tupsahti. Nyt tätä toista ihmettä tässä odotellaan.

Mulla vaan kun on lähes oireeton näemmä tämäkin raskaus. Pientä palelua ja nenän tukkoisuutta, that´s it. Mielummin oksentaisin vaikka vuorokauden ympäri, kunhan vaan ei kokoajan tarttis miettiä oireita tai pikemminkin oireettomutta. Toki olenhan onnekas, viime raskauskin meni todella loistavasti ja söin mitä tykkäsin ja pystyin liikkumaan täysillä vikallle viikolle asti. Mut mut.

No huomenna neuvola.. toivottavasti saan pian lähetteen varhaisultraan raskauden määritykseen, sillä se on hiukan epäselvää et milloin olen raskautunut, mut luulen olevani vasta rv 6. No juu, eikun odottelemaan TAAS =)
  7. Scarpetta Oman äänensä löytänyt

Sydänäänistä. Olen itse tuolla heinäkuisissa mutta satuin lueskelemaan täälläkin ja kommentoin kun aihe on ajankohtainen itsellenikin. Mulla oli tänään eka neuvola, viikkola 8+6 ja sydänääniä kuunneltiin ja hyvin kuuluikin. Mutta se riippuu aivan laitteista ja terkan kokemuksesta saadaanko kuulumaan, samoin voi vaikuttaa se onko kohtu eteen/taaksepäin kallistunut, sattuuko istukka olemaan etuseinässä jolloin estää kuuluvuutta jne. Olen ymmärtänyt ettei monet terkat edes halua yrittää sydänäänien kuuntelemista ennen kuin joskus viikoilla 10-11 ettei ihmiset turhaan huolestu jos niitä ei löydykään, koska se on tavallista ettei kuulu vielä noin aikaisin. Mullakin terkka tänään sanoi että yleensä alkavat kuulua jostain viikolta 10-11, mutta suostui kokeilemaan kun lupasin etten huolestu ja hermostu jos ei kuulukaan.

Eli kannattaa jutella terkan kanssa rauhassa tilanteesta ja jos suostuu kokeilemaan niin suhtautua rauhallisin mielin vaikkei vielä kuuluisikaan.
  8. supernova Hyväntuulinen höpöttäjä

Onnittelut kaikille plussanneille ja tervetulemast elokuisten kasvavaan joukkoon!

Nuska- En tiedä noista englantilaisista, saattaa olla että onkin sama systeemi. Täällä voi käydä raskausajan seurannassa, joko synnytyslääkärin vastaanotolla tai sitten kätilöillä. Esikon kanssa kävin eka kätilöillä mutta loppuraskaudesta jouduin vaihtamaan lääkärille koska raskaudesta tuli riskiraskaus loppua kohti mun sydämen rytmihäiriöiden vuoksi.
    Kakkosen kanssa sitten jatkoin lääkärin seurannassa, mutta nyt haluan takaisin kätilöiden luo koska niillä on enemmän aikaa vastaanotoilla äidille ja yleensä vastaanotto-ajat ei ole niin törkeän paljon myöhässä niinkuin lääkäreillä on täällä jatkuvasti n. tunnin verran.
    Kätilöiden palvelu on myöskin laajempaa eli samat kätilöt on synnytyksessä mukana ja tulevat esim synnytyksen jälkeen kotikäynneille mittaamaan vauvan eli ei tarvi lähteä kotoa lääkärin sitä varten. Lisäksi on mahdollisuus synnyttää kotona jos haluaa, mut en tiedä uskallanko siihen ryhtyä. Tarkoitus tällä hetkellä ois kuitenkin synnyttää sairaalassa ihan niinkuin ennenkin.

9. orkidea Jostain jotain jo tietävä

Täällä yksi raskautunut ilmoittautuu Viime perjantaina testasin ja tuli ylläriplussa. Tai kyllähän me miehen kanssa tiedettiin, kun ehkäisyä ei käytetä, että näin voi käydä. Viidettä siis odotellaan. Sekava olotila ja muiden reaktioita vähän pelkään. Perheeseeni siis kuuluu tyttö (99), kaksoset (08) tyttö ja poika sekä poika (10). Pilpa ja Custos ovatkin  tuttuja nimimerkkejä.

Neuvola on varattu tammikuulle 11 päivä. Tämäkin raskaus on aivan erilainen kuin muut. Viime raskaudessani osasin epäillä plussaa, kun rinnat vähän turposivat ja nännit tummenivat. Tässä raskaudessa ei mitään muutosta rinnoissa vielä. Reilu viikko sitten oli viikonloppuna huonoa oloa ja yhtenä iltana oli pakko syödä meetvurstia (himo). Muissa raskauksissa ei pahoinvointia ole pahemmin ollut.  Muutenkin alkuraskaudet ovat olleet minulla hyvin oireettomat.

Hyviä vointeja ja oikein rauhaisaa Joulua plussanneille toivotteleelpi orkidea
  10. Lunahi Oman äänensä löytänyt

Nuska: Ne sydänäänet pitäisi näkyä jo rv 6+5. Me käytiin äsken varhaisultrassa ja siellähän se sydän hurjasti hakkaili 0,5 cm ihmisenalussa! Hurjaa ja niin ihanaa!! :) La muuttui 12.8 ja rv olis nyt 6+2 ja tosi hienosti se syke siellä tosiaan näkyi! Lääkärikin sitä ihasteli ja ihmetteli! :) Nyt vaan jatketaan odotusta ja seuraavaa ultraa joka on vasta kuukauden päästä.
  11. Jepulis Satasella mukana keskusteluissa

Vihoinkin minä pääsen ilmoittautumaan odottajiin, yritystä takana 9kk!
    Laskettu aika olis laskurien mukaan 27.8.2012 jos kaikki menee hyvin, eli ihan alkutaipaleella ollaan =) Toista osotellaan :) Oon vielä niin shokissa että en osaa kirjottaa mitään viisasta :D Kirjottelen sitte taas kunhan ajatukset tasaantuu =)
  12. meema75 Oman äänensä löytänyt

Täällä vähän sekavissa tunnelmissa. Eilen aloi rusehtava vuoto pari viirua vaan, mut tänään on tullu vähän enempi ja kävin päivystyksessäkin, kun kirkastakin verta tuli vähän... Ja huomenna menen sitten ultraan kuulemaan "tuomion". Aavistan pahaa.. Katotaan nyt sitten.
  13. supernova Hyväntuulinen höpöttäjä

Voi ei meema75, toivottavasti saat hyviä uutisia. Voin kuvitella että on hermoja raastavaa olla epätietoinen tilanteesta.

Orkidea ja Jennivee tervetuloa!

Itse kävin tänään lääkärillä hakemassa lähetteet labroihin ja alkuraskauden ultraan, jossa selvitetään viikot. Huomenna sitten labraan verta luovuttamaan ja varaan varmaan tuon ultrankin heti. Tässäpä meidän uutiset päivitettynä. Hyvää loppuviikkoa kaikille!
  14. pepi Satasella mukana keskusteluissa

En tiedä joko pitäis liittyä. En ole vielä testannut, mutta oireet on aika samat kun esikoisesta. Menkat on jo kyllä myöhässä, tosin en laske sen varaan, sillä mulla on esikoisen jälkeen ollut vasta kerran kuukautiset, joten en ihmettele, jos on vaan myöhässä. Testailen tänään tai huomenna, kunhan mies kotiutuu töistä. Kylläpä voi jännittää, esikoinen on 1v 4kk, ja oon kovasti pohtinut miten pärjäisin kahden kanssa, jos olisin raskaana. Varsinkin kun tuo esikko on niiiin huono nukkumaan, on tähän asti herännyt jopa 10 kertaa yössä. Nyt sitten viime yön nukkui omassa sängyssään, eikä herännyt ennen kun aamulla. Jos se vaikka aavistaa et olis isosiskon hommia tiedossa, et nyt on ruvettava itekkin nukkumaan kiltisti :D hih, no, mä voisin kirjotella tänne miten käy testin kanssa
  15. pepi Satasella mukana keskusteluissa

on näköjään edellisestä raskaudesta jäänyt tuo laskuri allekirjotus näkyviin. poistelen kun jaksan taas palauttaa mieleeni miten se tehdään :D
  16. Lunahi Oman äänensä löytänyt

Voi Meema75... Toivottavasti selviätte vain säikähdyksellä ja kaikki olisi pienestä vuodosta huolimatta hyvin! Täällä pidetään peukkuja!
  17. kiraffe Hyväntuulinen höpöttäjä

meema75: Täällä pidetään myös sormet ja varpaat ristissä että kaikki on kunnossa!!!

Voi teitä onnellisia jotka olette jo käyneet ultrassa, tai neuvolassa, tai jossain. Mä olisin niin halunnut päästä tohon varhaisultraan, mut tosissaan eikös se oo aika kallis? nii tuskin on vara, enkä tiedä edes miten sinne pääsis. Asun täällä todella pienellä paikkakunnalla ja olen niin maalaistollo aina välillä kun vaan olla ja voi, että tuntuu että en tiedä mistään oikein mitään. :) No mutta, onneksi on internetti.. joka jopa toimii täällä korvessakin joten kuten. :D

Huhhuh, edelleen tuntuu munasarjoissa välillä pientä nipistelyä, sitä on tuntunut ihan koko raskauden ajan, joten toivottavasti normaalia. Mä olen jo käynyt kaikenmaailman nettisivut lukemassa missä kerrotaan kohdunulkoisesta raskaudesta ja keskenmenoista. Että ainakin oon varautunut pahimpaan, mutta toivon sydämestäni että sitä pahinta ei tapahdu!

oon kyllä niin vainoharhainen ja epätietoinen,ei mulla ensimmäisen kanssa näin pahoja panikointeija ollut, mehän kerrottiin kaikille heti raskaudesta, kun ite saatiin tietää. Nyt ooon päättäny odottaa ainaki sinne ekaan ultraan, ehkä vielä vähän siitäki eteenpäin.

Hei mutta jouluhan on kohta ovella, tänään kävin jo jouluruoka ostoksilla, ja viimeset lahjatkin sain ostettua. Erittäin ihanaa ja rauhallista joulun aikaa kaikille! :)
  18. Lisah Satasella mukana keskusteluissa

Vihdoin pääsen itsekin ilmoittautumaan tänne, olen kyllä lueskellut jo jonkun aikaa, kun olen ollut melko varma raskaudesta. Tänään tein haalean positiivisen testin, pikkukakkosta odotellaan siis ihan alkumetreillä ja teen vielä toisen testin ylihuomenna varmuudeksi. Tuli kyllä ihana joululahja <3 ja vielä LA on laskurin mukaan lapsosten isin syntymäpäivänä :)

Olen 23v, mieheni on 25v ja esikoinen on pian 10kk, olemme yhdessä olleet pian 7 vuotta ja aatonaattona tulee ensimmäinen hääpäivä :) 

Kirmiina: Kyllähän sitä sitten perässä tultiin sittenkin :)

Toivotaan, että kaikilla menisi raskaus hyvin, eikä tulisi ollenkaan ikäviä uutisia! Pidetään peukkuja meema75:lle! Ihanaa joulunaikaa kaikille <3
  19. pepi Satasella mukana keskusteluissa

Niinhän siinä kävi että testi näytti haaleaa plussaa. Nyt on tosi sekavat tunteet, koska oon tässä viimeaikoina kauhistellu, et en varmaan jaksaisi toista vauvavuotta heti perään. No, ei auta kun olla onnellinen Taidan testailla vielä aamulla uudestaan, en nimittäin ihan luota tohon tulokseen. Ensin näytti mun silmään niin negatiivista, testi jäi pesukoneen päälle kylppäriin. Mies meni mun jälkeen vessaan ja tuli pian tikku kädessä todeten et "kuinka hyvin noi viivat pitäis erottua" Kyllä siinä kaksi viivaa erottuu. No, aika pian selvittiin tästä alku shokista, ja aika iloisin mielin kevättä kohti :)
  20. vitsukka830 Näppärä viestien naputtelija

hih. saakos tulla keskusteluihin?
    täälläkin tehtiin tänään positiivinen testi ja jos todella pitää paikkaansa(vaikea vieläkin uskoa) meille syntyy toinen lapsukainen 28.8. siis jos netin raskauskiekko pitää paikkaansa. esikko on nyt 1v1kk. viiva oli haaalea mutta selvä viiva kuitenkin. kävi niin, että tein aamulla testin ja heitin sen jo roskiin kun katsoin n. 2min kohdalla ettei viivaa ollut...no päätin kaivaa tikun vielä roskiksesta 10min kuluttua ja plussahan siellä. pakkauksessa luki että kunhan 30min sisään tulee + niin on todellinen tulos:) toisen testin tein nyt illalla ja haalea plussa. en olisi uskonut että näin helposti raskaudun koska eka kierto viime raskauden jälkeen oli niin sekava, ovuloin vasta ihan loppukierrosta ihmeellisesti ja sit päätettiin että ei tehdä ovistestejä vaan ollaan rennoin mielin ja annetaan kohtalon päättää miten käy. nyt tokasta kierrosta tärppäsi:)
    meillä on ystävä/klaveripiirissä ihan todella paljon lapsettomuutta että oon todella skeptinen ollut raskautumisestani aina. todella toivottu vauva. Elokuu on ihana kuu syntyä:) Onnea kaikille muillekin plussanneille, toivottavasti pikkuiset alkiot pysyvät kyydissä kaikilla!!<3