ELOKUUN ELOHIIRET

Barbamama

Satasella mukana keskusteluissa
Hei!

Täten avaan tämän viestiketjun siltä varalta että yritys onnistuu. Menkat pitäisi alkaa 10.12 mutta toivottavasti eivät ala. Ovulaatiotesteillä tikutettu 4 positiivista päivää 25.-28.11.2011. Peittoja heilutettu 2 krt/pvässä näinä neljänä päivänä, kovaa työtä oli! Jos menkat alkavat(mitä pelkään koska niin monta pettymystä takana, 2 varhaista keskenmenoa puolen vuoden sisällä) niin jatkakaa te muut onnelliset tätä. Barbamamalla kivulias endometrioosi joten tämä on vähän haastavaa mutta silti haaveena toinen lapsi...esikoinen Jonathan nyt 2v3kk. Toinen lapsi olisi meidän perheeseen enemmän kuin tervetullut. Jos menkat ei ala ja raskaustesti näyttää plussaa 17.12 niin kerron itsestäni lisää. Aikaisemmin tuota päivämäärää en uskalla testiä tehdä..

Paljon tsemppiä teille elokuulaisille ja olkoon Teille kaikille tuleville äideille onni myöten!

Terveisin Barbamama  
 
Täällä kanssa jännitetään että alkaako kuukautiset vaiko ei 10.12. esikoista toivotaan =)
 
Täällä tehty positiivinen raskaustesti alkuviikosta ja la olisi sitten 4.8... Toista lasta odotellaan, esikoispoika täytti marraskuun alkupuolella 2v. Todella toivottu toinen lapsi on. Nyt siis mun laskujen mukaan viikot 5+1..
 
Heips! Tein positiivisen raskaustestin torstaina ja LA olis laskurin mukaan 9.8 :) meillä on myös hurmaava 1,2v pikku jäbä odottelemassa sisarusta. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Varhaisultra meillä on varattuna 20.12 :) ei malttais odottaa!
 
Oih! Paljon onnea Pilpa ja Meema75, me Nukkaposken kanssa vielä jännitetään että kuinkahan tässä käy. Pitäkää peukkuja meille...Ihan kauheesti jännittää ja pelottaa jos ei plussaa tulekaan..

Kertokaahan onko teillä ollu vielä mitään raskausoireita? Mikä oli olo ennen testiä ja testin jälkeen?

Itse olen flunssassa, lämpöä 37,4. Olo on ihan voimaton.

Meillä tosiaan myös pieni poika Jonathan Sakari Sebastian 2v 3kk, Sepeksi kutsutaan. Poika on erittäin vilkas luonteeltaan, koko ajan 100 rautaa tulessa(ei omena kauas puusta putoa!). Viilettää juuri tuolla pihalla, haalarit vaan viuhuu. Isin ja papan kanssa talvirenkaita vaihtamassa, minä täällä köllöttelen eli "haudon" mahdollista niin kovasti toivottua pikku kakkosta. ....*syvä huokaus*...pettymään joutuu....kumminkin..........

terv.Barbamama
 
Todellakin toivon teille nyt plussatuulta ja kovaa! ja raskaanahan te varmasti olette, näin uskomme :)

Itellä ollut oireina oksennus hampaiden pesusta  sekä iltapalelu ollut melkoista. Valkovuoto alko tulvien tänään. Muistan sen ekastakin raskaudesta ja se oli niin runsasta ja ällöttävää. Hyi. Etovaa oloa vähän myös ilmassa ja pissalla ravaan alituiseen.

Eilen oltiin turussa duunin pikkujouluissa, olipa siinä selittelemistä miksi en juo, mutta mul menikin ääni kokonaan kurkunpään tulehduksen takia joten siihen oli helppo viitata :D Hoitovapaan lopetin vasta marraskuussa joten kauaa en ole ehtinyt vielä töissä käydä, ja tuskin lähellekkään loppua pystyn töissä käymäänkään. Olen hoitaja ja meillä on tosi vaikeasti sairaita potilailta joita nostellaan päivittäin paljon. Viime raskaudesta jäin jo saikulle 3kk ennen laskettua aikaa :(

Tässä raskaudessa jännittää lähinnä eniten synnytys. Viime synnytys kesti 1.5h joten jos tämä on nopeampi ni auts sanon mä! Mulla jäi aikamoiset traumat synnytyksestä ilman mitään kivunlievityksiä, oli niin nopea ja poika oli 4.5kg :( varmaan joudun nytten käymään pelkopolilla. Pelkään jo nyt vaikka se on vielä niin kaukana ja kaikkee voi tapahtua sitä ennen :( toivotaan että jokainen meistä ja tulevista saa vauvan elokuulla :)
 
Niin ja siis ennen testiä en kyllä mitään aavistellu kun tälläkertaa plussa oli täysi yllätys mutta toki erittäin iloinen ja tervetullut uutinen! Ihmettelin kun tuli vain yhden kerran tuhrua paperiin ja vielä ei pitänyt menkat alkaa edes. Ilmeisesti olikin vain kiinnittymisvuotoa. Ekasta raskaudesta ei kyllä sitäkään tullut :) nyt taas etoo kunnolla, nyt appelsiinia ja nukkumaan! Öitä!
 
Hei vaan! Odottelinkin jo hetken, että aloittaako kohta joku tätä elokuisten ketjua :) Täällä la laskurin mukaan 7.8 ja toista odotellaan onnellisin mielin. Varhaisultraa odotellaan kovasti täälläkin. Meillä esikoispoika nyt reilun vuoden. Oireista ainoina tällä erää jatkuva palelu ja melkoinen väsymys. Ai kun sen pahoinvoinnin vois sivuuttaa tällä kertaa...
 
Täällä ilmottautuu mukaan yksi elokuinen, LA olis laskurin mukaan 6.8. Meillä esikoista odotellaan jännittää ja pelottaa ja itkettää(onnesta tosin) :D Mulla varhaisultra varattuna 21.12, pakko se oli varata vaikka monet sanoo vaan rahan tuhlaukseks, oon lukenut niin paljon keskenmenoista,tuulimunista ym, (en suosittele ) että pakko saada tietää että kaikki on kunnossa, varasin ultran siis hoitajalle mikä on 115euroa halvempi kuin lääkäri. Ekan neuvolankin oon jo varannut. Tää kaveri on kyllä niin tervetullut, kovasti haluisin jo että näkyis masu, vaikkakin tovi siihen saattaa mennä kun pieni on vasta millimetrin mittainen :) Mulla oireita on ollu menkkamainen alavatsa kipuilu, ja tosiaan tuo valkovuoto, yhh.. Testejä piti tehdä kotona 3 ja terveyskeskuksessa yksi jotta uskoin asian todeksi :D Heitänkin ilmoille tälläisen kysymyksen että joko ootte kertonut lähipiirille uutisen? Jos ette niin millon meinasitte pommin pudottaa? 

Onnea meille kaikille ja tsemppiä barbamama ja nukkaposki kyllä ne plussat tulee! :)
 
Me kerrotaan vasta sen np-ultran jälkeen. Viimeksi ei pystytty ihan sinne asti asiaa salailla mut nyt pystytään. Nyt on jotenkin erilainen fiilis, vaikka on ihan yhtä onnellinen kun esikoisen alkuraskaudesta mutta nyt ei ehdi kokoaikaa miettimäään asiaa kun toi vuosikas tuossa vipeltää ja pitää mamman kiireisenä :) 
Yksi ehdotus.. se joka osaisi ja haluaisi, pitäisikö tänne laittaa listaa laskettujen aikojen mukaan ja pieni esittely ketju? 
 
Custos:  Oletkos sinä tuolta syyskympeistä? miten muistelin saman nimen siellä nähneeni? Kirjoittelin sinne sillon esikoisen syntymän aikoihin mutta tälläerää nyt jäänyt vähemmälle :)
 
Tänne ilmoittaudun varauksella, viikot 4+2 ja LA 10.8 ton vaun. laskurin mukaan.

Ja kuten tikkereistä näkee toista lasta odotetaan, isoveikan yksvuotissynttäreitä vasta hlijan vietetty. Naimisissa, ikää 30 ja kome kissaa talossa. Asustetaan Hämeessä. Nih.

Onnia teille jo plussanneille ja toivottavasti saadaan nyt te vielä toistaiseksi jännäilijät myös mukaan odotukseen.
 
Pilpa: Joo, siellä syyskympeissä olin kanssa, nyttemmin on kirjoittelut jäänyt aika lailla. Mäkin mietin, että sulla jotenkin tutun kuuloinen nimimerkki :) 

Me kerrottiin tutuille ekasta raskaudesta kun 12 vko:a tuli täyteen ja oltiin käyty ekassa ultrassa. Nyt mennään varmaan samalla kaavalla :) 

Niin ja tosiaan plussatuulia vielä täältäkin jännäilijöille! Ja onnea kaikille jo plussanneille! 
 
Mulla ei oo ollu pahoinvointia toistaiseksi (ei ollut kyllä paljon esikoisestakaan, lähinnä oli sitä, että jotkut ruoka-aineet eivät vain maistuneet..). Lähinnä pientä vatsan kipristelyä ja pientä etovaa oloa ajoittain. Ja rinnat pistelee. Meinaan pitää uutisen salassa np-ultraan saakka, varhaisultraan ei olla menossa. Esikoisen kanssa olin liiankin suulas asian suhteen ja nyt meinaan kyllä pitää suuni soukemmalla, vain yksi uskottu pariskunta tietää asiasta meidän lisäksi.. :)
 
Me ollaan kerrottu mun siskolle ja miehen äitille. Ja kyllä me kerrotaan vähän sitä myöden kun tapaillaan. Mä oon semmonen, että kaikki asiat sillai perheen kesken jaetaan. Oon ajatellu asian niin, että sitten jos jotain pahaa tapahtuu niin ne ihmiset tietää raskaudesta, joilta sitten varmaan sitä lohtuakin haen... Ettei mekään nyt missää facebookissa sitä koiloteta ennenko sitten ihan viimesten kuukausien aikana....
 
Hei vaan kaikille!
Täältä ilmottautuu mukaan positiivisen testin tehnyt. La olis laskurin mukaan 15.8.

Ikää itsellä on 26 ja miehellä 31. Useampi vuosi yhteistä taivalta takana ja esikoinen nyt tulossa. :)
Ihan epätodellinen olo itsellä. Tekisi mieli kertoa uutiset heti kaikille, mutta toisaalta pelottaa, ettei kaikki menekään hyvin... Jouluun asti meinataan olla hissukseen asiasta ja silloinkin vain lähipiirille ilouutiset.

Oireina on ollut ainakin alavatsan nippailuja ja ajoittaista etovaa oloa. Nuo oireet olivat jo viikkositten (tosin hieman lievempinä), joten osasin odottaa plussaa testistä.
 
Täällä kanssa ilmoittautuu yksi plussannut! :) LA olis alustavasti 2.8. Pikkukakkosta odotetaan, esikoinen on vajaa 10kk eli ikäeroa tulee pikkasen vajaa 1,5v :)
 
Täällä olis kans yks plussanut, 3 raskaustestiä tehnyt, joten kai se pitää alkaa uskomaan. Pienellä varauksella ollaan kun viikkoja nyt kasassa vasta 3+6 :) La on 16.8 laskureiden mukaan, ja toista odotellaan, ikää on 20 vuotta ja miehellä 27 :) Esikoinen on nyt kohta 9 kk vanha, ihana pikkuinen poika <3

Oireita ollu alavatsa kivut, välillä tuntuu ihan menkkamaisilta, ja sit välillä vihloo.. ja pientä väsymystä ja etovaa oloa mut ei juuri muuta.. :)

Mekin ajateltiin kertoa sukulaisille sitten np-ultran jälkeen, että tiedetään et on kaikki hyvin. Parille kaverille olen kyllä jo sanonut, mutta muut kuulevat sitten vasta myöhemmin.

Olen miettinyt että te, jotka odotatte myös toista lasta, niin kuinka aijotte järjestää esikoisellenne hoidon neuvolakäyntien ja ultrien ajaksi? Itse en nimittäin todellakaan tiedä, pitäis varmaan alkaa jotain keksimään, varasin tänään ekan neuvolan ja se olis sit 2.1 jo :)
 
Kiraffe: mä oon sillai funtsinu noi nauvolat yms, että vien €n (pojasta käyttämäni lemppari palstoilla) hoitoon. Yritän saada kato neuvola-ajat sovittua sillai, että ne ois hyvissä ajoin ennen työvuoroja. En siis aio €tä viedä hoitoon ihan vain sen takia, että on käynti vaan pikkasen aikasemmin. Ja neuvolassa se nyt ei edes niin haittaa. Ultrat on sillai sit vähän eri juttu. Tottakai pyydän anopilta apua jos tarvii....

Kauheen kova kylmyys koko ajan. Ja on kamala nälkä, mutta sitten kun saa ruokaa eteensä niin rupee ällöttämään. Ja vessassa saa rampata...Ihanaa :D
 
Mulla tuli kans hiiva! Heti sunnuntain veriitippojen jälkeen. Mut nyt on semmonen olo et menkat alkaa. Sais loppuu jo tää piina!!emoticon

En saa unta.

S.O.S.

Barbamamaemoticon
 
Takaisin
Top